iPhone-wekker: probleem met terugkerend alarm lijkt opgelost

De wekkerbug van de iPhone blijkt te zijn opgelost, zo blijkt uit de eerste ervaringen. Mensen worden niet meer een uur te vroeg gewekt.

wekker iphoneApple beloofde onlangs in een supportdocument dat de problemen met de iPhone-wekker vanaf 7 november zouden zijn opgelost. Het bleek niet om een update naar iOS 4.2 te gaan, maar het probleem zou zich automatisch oplossen als de Amerikanen naar de wintertijd zouden overstappen. In sommige regio’s werkten repeterende afspraken niet goed in de periode rond wijziging van de zomer- naar wintertijd. Om dit op te lossen raadde Apple aan om het herhalingsinterval op Nooit te zetten.


Na 7 november kun je het alarm weer normaal instellen. Het lijkt erop dat de problemen inderdaad zijn opgelost, al is het zoals zovaak: de ene persoon heeft er totaal geen last van, terwijl een ander nog steeds met problemen kampt. Afgelopen week moesten veel mensen hun wekker een uur vroeger instellen, om te voorkomen dat ze te laat op hun werk verschenen. Had je alle terugkerende alarmen opnieuw ingesteld, dan zul je merken dat ze vanaf vandaag een uur te laat afgaan.

Overigens bleken de Amerikanen deze maandagochtend alsnog te zijn getroffen door de wekkerbug. Veel mensen merkten er op zondag niets van, omdat ze alleen op werkdagen de wekker laten afgaan.

Wij zijn benieuwd of iedereen vandaag op tijd op z’n werk is verschenen, of toch problemen heeft ondervonden.

Meer info: Apple supportdocument

Reacties: 70 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.