iPhone X waarschuwt als de TrueDepth-camera niet goed functioneert

Wat gebeurt er als de TrueDepth-camera van de iPhone X niet goed werkt? De iPhone X geeft dan vanzelf een melding en Face ID en andere functies worden uitgeschakeld. Maar wat moe je doen als je deze melding krijgt?

TrueDepth iPhone X
TrueDepth op de iPhone X is de nieuwe 3D-camera waardoor onder andere Face ID mogelijk is. Ook de animoji’s maken volop gebruik van de TrueDepth-sensoren om de beweging van je hoofd vast te leggen. Maar wat nou als er een defect aan deze TrueDepth-sensoren gaande is? De iPhone X blijkt vanzelf een waarschuwing te geven en schakelt daarbij bepaalde functies uit. De melding kan echter ook onterecht verschijnen.

Melding bij defecte TrueDepth-sensor

Face ID is de nieuwe manier om je toestel te ontgrendelen. Als deze functie uitvalt, dan zit er dus niks anders op dan gebruik te maken van een pincode. Nu blijkt dat de iPhone X vanzelf een melding geeft zodra er een probleem met de TrueDepth-sensor opduikt. iCulture-lezer Pim stuurde ons onderstaande screenshots, nadat hij deze melding kreeg op zijn iPhone X.

Face ID uitgeschakeld door TrueDepth-melding.

In de instellingen word je vervolgens doorverwezen naar deze supportpagina op de Apple-website. Uit dit supportdocument blijkt dat zowel Face ID en de animoji uitgeschakeld worden als je dit bericht krijgt, net als enkele andere voorzieningen die gebruikmaken van de camera aan de voorzijde. Wat het defect precies veroorzaakt is niet duidelijk, maar als je deze melding krijgt lijkt het foute boel te zijn. Apple geeft aan dat een reparatie de enige oplossing is, maar in het geval van iCulture-lezer Pim bleek uit een diagnostische test vanuit Apple dat de sensoren wel werkten. Hieronder lees je hoe je contact opneemt met Apple Support, mocht je deze melding krijgen. Omdat dit onder de garantie valt kun je het beste snel een afspraak maken om je toestel in te wisselen voor een nieuwe.

Bekijk ook
Zo neem je contact op met Apple Support

Zo neem je contact op met Apple Support

Heb je een probleem met een Apple-product, dan kun je op verschillende plekken terecht om het probleem op te lossen. In dit artikel leggen we uit hoe je contact opneemt met Apple Support, de klantenservice en de helpdesk.

Face ID schakelt uit bij lage batterij

Mocht Face ID bij jou ook even niet werken, controleer dan eerst het batterijpercentage. Als je batterijpercentage namelijk onder de 10% ligt, wordt Face ID automatisch uitgeschakeld. Laad dus eerst je iPhone X weer op om Face ID weer goed te laten werken. Net als bij Touch ID wordt Face ID ook uitgeschakeld als je je iPhone gedurende 48 uur of langer niet ontgrendeld hebt en als je het toestel opnieuw opgestart hebt. Ook vraagt Apple je om minstens één keer in de zes en een halve dag om je toegangscode in te voeren, net als bij Touch ID het geval was.

In onderstaand artikel lees je meer over de werking van Face ID en alle functies van de gezichtsherkenning.

Bekijk ook
Face ID: Apple’s gezichtsherkenning op iPhone en iPad

Face ID: Apple’s gezichtsherkenning op iPhone en iPad

Met Face ID kun je je Apple-device ontgrendelen, toestemming geven voor aankopen en meer. Face ID wordt gebruikt op recente iPhones en de iPad Pro als alternatief voor Touch ID. Alles wat je wilt weten over Face ID lees je hier!

Met dank aan iCulture-lezer Pim!

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.