Nieuwe iPhone X-reclames in het teken van Animoji Karaoke en Face ID

Vier nieuwe reclames van de iPhone X belichten twee nieuwe functies: Animoji en Face ID. In de reclames is te zien hoe de Animoji meezingen in Animoji Karaoke en in de Face ID-video's laat Apple zien dat het zelfs in het donker en met een veranderend uiterlijk werkt.
Benjamin Kuijten -

Animoji karaoke in iPhone X reclame.
De Animoji waren vlak na de komst van de iPhone X in de vorm van Animoji Karaoke een grote hit. Apple speelt hier nu op in met een nieuwe reclame voor de iPhone X. Ook laten ze in drie nieuwe filmpjes zien dat Face ID zelfs in het donker en met een veranderend uiterlijk werkt.

iPhone X reclames met Animoji en Face ID

Eens in de zoveel tijd plaatst Apple enkele nieuwe reclames op YouTube en deze keer is het de beurt aan de iPhone X. In totaal gaat het om vier verschillende filmpjes: één met de Animoji in de hoofdrol en drie over het gebruik van Face ID. In de Animoji-reclame getiteld Animoji Yourself zien we een blonde mevrouw ietwat overdreven meezingen op het nummer All Night van Big Boi. De Animoji zoals de eenhoorn en de kat zingen vrolijk mee, inspelend op de hype van de Animoji Karaoke.

https://www.youtube.com/watch?v=Kkq8a6AV3HM

In drie andere filmpjes getiteld Know You When you Change, Opens in the Dark en Introducing Face ID komt de gezichtsherkenning aan bod. Apple lijkt met de video’s enkele vragen van mensen te willen beantwoorden, bijvoorbeeld of Face ID wel werkt in het donker en of hij je gezicht wel goed herkent. In één van de filmpjes noemt Apple je gezicht zelfs “the most unforgettable magical password ever created”. Ook de aandachtsfunctie van Face ID en betalen met je gezicht via Apple Pay worden heel kort uitgelicht in één van deze filmpjes, onder de slogan “It’s amazing what your face can do”.

https://www.youtube.com/watch?v=Hn89qD03Tzc


https://www.youtube.com/watch?v=TC9u8hXjpW4


https://www.youtube.com/watch?v=Xxv2gMAGtUc

Het is de tweede keer in korte tijd dat Apple de iPhone X laat zien in nieuwe reclames. Vorige week verscheen Apple’s jaarlijkse kerstreclame, waarin te zien is hoe een vrouw door besneeuwde straten danst met haar iPhone X en AirPods. Apple’s kerstreclame van 2017 vind je in onderstaand artikel.

Bekijk ook

Apple's kerstvideo van 2017 met AirPods.

Dansen met sneeuwwitte AirPods in Apple’s nieuwe kerstvideo

In Apple’s nieuwe kerstvideo staat muziek en dans centraal. In de video zien we een vrouw met AirPods een moderne dans doen, waarbij zij mogelijk stuit op de liefde van haar leven.

iPhone X

De iPhone X (iPhone 10) was Apple's toptoestel voor 2017, met onder andere Face ID gezichtsherkenning, een OLED-scherm en een vrijwel randloos scherm. Is dit toestel nog steeds een goede keuze? Je leest het hier. De iPhone X is in 2018 opgevolgd door de iPhone XS.

iPhone X

Reacties: 7 reacties

  1. Kan ook op de iPhone 8: MRRMRR – Faceapp Face Filters
    Hier zit zelfs Trump bij

    Waarom hebben jullie het niet over deze apps. Kan iedereen het proberen

  2. De minst interessante over gehypte functie van de iPhone X wat een drama is dat. Verder top phone ben er blij mee! Alleen kom op Apple waarom moet ik naar boven swipen om hem te ontgrendelen, als ik op de aan uit knop druk en er naar kijk hoort hij gelijk te ontgrendelen.. scheelt zo veel tijd!! Is het dan toch een manier om te traagheid van de gezichtsherkenning te maskeren..🧐

  3. Fantastische toepassing.
    Zo te zien gaan, net als bij hondenliefhebbers, de mensen steeds meer op hun animoji lijken (wat bij deze generatie nog een acne-verwijderende werking heeft ook 😉 )

  4. Origineel geplaatst door jero98
    Fantastische toepassing.
    Zo te zien gaan, net als bij hondenliefhebbers, de mensen steeds meer op hun animoji lijken (wat bij deze generatie nog een acne-verwijderende werking heeft ook 😉 )

    Deze is ook leuk
    SUPERMOJI – the Emoji App

  5. Mooie smartphone en iOS is top. Die hype mbt animoji zal ik echter nooit begrijpen.

    Als ik de eerste reclame bekijk lijkt de doelgroep gekke bekken trekkende pubers…

    Ik overdrijf een beetje! Misschien word ik oud (40+) maar ik vind een smily al voldoende. Ik vind die “kermis” op je tel niets, wij hebben carnaval in Limburg, dan doen we al gek genoeg

  6. Origineel geplaatst door Maarten
    Mooie smartphone en iOS is top. Die hype mbt animoji zal ik echter nooit begrijpen.
    Als ik de eerste reclame bekijk lijkt de doelgroep gekke bekken trekkende pubers…
    Ik overdrijf een beetje! Misschien word ik oud (40+) maar ik vind een smily al voldoende. Ik vind die “kermis” op je tel niets, wij hebben carnaval in Limburg, dan doen we al gek genoeg

    Tsja, ook ik ben ruim 40+ maar ik begrijp carnaval weer niet maar iedereen heeft het over de hype dus wel begrijpelijk dat Apple daar ook wat mee doet. Apple heeft er waarschijnlijk ook wel rekening mee gehouden dat dit dé nieuwe functie van de X was en heeft dat mooi in de kaart gespeeld om de hype te creëren. Zie dat veel mensen het niet snappen maar gelukkig snap een gigant als Apple het wel.

  7. @Nick Seamore: Je hebt gelijk Nick. Als ik bij Apple werkzaam was zou ik het ook doen bij de introductie van een nieuw toestel.
    Ik ben eerder verbaasd dat het zo aanslaat.