iPhoneclub bestaat 4 jaar!
Elk jaar op 19 december vieren we bij iPhoneclub een feestje: onze verjaardag. iPhoneclub bestaat inmiddels 4 jaar en dat mag gevierd worden. Sinds ons 1e bericht op 19 december 2006 voorzien we jullie dagelijks van het actuele nieuws en bieden we een forum waar je terecht kunt met vragen. Bij deze willen we dan ook al onze bloggers, moderators en iPhoneclub-forumguru’s en ook al onze partners met wie we al dan niet dagelijks samenwerken enorm bedanken voor hun inzet! Maar natuurlijk willen we ook jou als bezoeker bedanken, want zonder de tienduizenden mensen die dagelijks naar iPhoneclub komen hadden we dit niet kunnen bereiken.
Bij onze vorige verjaardag (op 19 december 2009) publiceerden we een lijst met interessante wetenswaardigheden over de iPhone en iPhoneclub, zoals het feit dat we toen 8.655 artikelen en 416 pagina’s hadden volgeschreven. Inmiddels is dat gegroeid naar 12.345 nieuwsartikelen (ook een bijzonder getal) en 440 statische pagina’s. Het ‘hobbyblogje’ van vier jaar geleden is inmiddels uitgegroeid tot een volwassen website, met betaalde freelance-auteurs en een vaste plek in de lijst met grootste Nederlandse websites.
Een jaar geleden trokken we nog 2,5 miljoen bezoekers per maand (waarvan 952.00 uniek). Dit is in een jaar gegroeid naar 4 miljoen bezoekers per maand (waarvan 1,8 miljoen uniek). Hoe gaat dat verder? Is de groei er wel een beetje uit? Wat ons betreft niet: door de komst van nieuwe officiële operators is de iPhone voor een nieuwe groep gebruikers interessant geworden, waarbij we met name de zakelijke gebruikers willen noemen. Een paar maanden geleden leek het nog ondenkbaar dat je bij elke Nederlandse operator de iPhone zou kunnen kopen. Inmiddels is het realiteit. Wie dat wil kan een iPhone kopen en daarbij zelf kiezen welk netwerk en welk abonnement hij daarbij gaat gebruiken. Die ontwikkeling zorgt er hopelijk voor dat we ook in 2011 weer een grote, vaste stroom bezoekers van nieuws, reviews, tips, overzichten en andere handigheidjes mogen voorzien.
Dat onze eigen onvermoeibare inzet ook bij andere media niet onopgemerkt is gebleven, blijkt uit een artikel dat in het januarinummer van Bright is verschenen:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 307 reacties