Reacties voor: iPhoneclub vanavond in Editie NL over problemen T-Mobile
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Maar dan is nu de grootste vraag, wélke tien brandende vragen worden hopelijk snel beantwoord?
Wat ik zo vreemd vind in het hele verhaal is dat je dit als provider kan zien aankomen. Waarom dan zo veel mogelijk abbo’s verkopen met data-slurpende telefoons als je van te voren weet dat je netwerk dat niet gaat trekken… O wacht, ik weet het antwoord al: geld!
En dan nog iets: heb je als consument recht op abonnements ontbinding als een provider de beloofde diensten niet kan waarmaken?
Ben ik blij dat ik ff naar Belgie gereden ben voor een simlock vrije iphone. Vodafone bevalt prima.
Lijkt erop dat het als een olievlek verspreid, die storing. Heb sinds vanmorgen dramatisch slechte verbinding met T-mob, zowel voice als 3G/GPRS.
An sich niet zo spannend, ware het niet dat je accu leeggetrokken wordt door je iPhone die wanhopig een lock probeert te krijgen..
Overigens, Vodafone heeft ook grote problemen gehad tijdje geleden (eh, 2-3 weken geleden), wordt daar niks meer over gezegd? Ik denk dat alle providers de impact van die data toestellen (niet alleen iphone, maar ook android bv) onderschat hebben.
De 3G dekking is al vanaf de introductie van de iPhone in 2008 om te huilen en daar waar 3G het incidenteel wel doet is het netwerk overbelast.
Dan zou het in de 5 weken aanzienlijk verbeterd zijn? Dat geloven ze toch zeker zelf niet…
Mijn contract loopt gelukkig binnenkort af, maar ik ga ZEKER NIET meer verder met T-Mobile.
Ben erg benieuwd wat er gezegd gaat worden, dus ik ga vanavond zeker even kijken!
Al die heisa.. Belangrijkste is dat ik nergens last van heb 😉
Moet het nog zien of T-mobile het alleen recht houdt. Vodafone maakt een goede kans mede aanbieder te worden.
Gelukkig zit ik bij Vodafone. Ben er erg blij mee.
Iedereen lekker aan de jailbreak met ‘n Sim-only, heerlijk 😀
Leuk! Jammer dat ik dan aan het werk ben, maar zal even RTL gemist gaan kijken ..
Ik zit al een tijd bij Vodafone, T-Mobile komt er voor mij niet zo snel meer in, al problemen zat mee gead.. Altijd slecht bereik gehad waar ik woon, met Vodafone/KPN(Hi) nooit problemen ..
Het zal me echt een rotzorg zijn of t-mobile het aankan. Ik wil zo’on telefoon. Daar moet t-mobile maar aan aanpassen.
Volgens een woordvoerder kan het nog tot het einde van het jaar duren? Moet niet gekker worden!
Zijn dit inderdaad redenen om een contract te kunnen ontbinden?
Goedzo!!!!
Ik kan niet eens tweets verzenden! Betaal ik hier €45p/m voor? You go, ipc!
Idd! ik ben ook wel benieuwd of je hier door je contract kunt ontbinden?
Inderdaad, je betaalt ten eerste al te veel voor het abonnement wat je krijgt (in vergelijking met andere providers) en dan is ook de dekking nog eens bagger slecht!
Echt HEEL jammer dat T-Mobile een exclusief contract heeft met Apple! Kan Apple niet beter een contract afsluiten met KPN, en als dan als tegen argument komt dat KPN alleen Nederlands is, waarom niet met Vodafone? Vodafone is wel in andere landen beschikbaar..
Nee…. niet met KPN. Gewoon omdat ik daar klant ben en nergens last van heb. Mijn 3G dekking is perfect en dat wil ik graag zou houden.
De problemen zijn toch al 2 jaar oud, waar hebben we het over. T-Mobile is zo ontzettend , maar dan ook zo ontzettend slecht met z’n dekking.
Begrijp ook niet dat Apple weer met dit bedrijf in zee gaat met de nieuwe IPhone !
Hmm ik heb er hier nu ook last van. Wordt er niet goed van. :S
Verder hebben ze het gemiddelde gebruik zwaar onderschat!
Off-topic vraag verwijderd.
Het is echt om te huilen.Op mijn werkplek ( schiphol oost )
Geen 3G dekking. Ook regelmatig Gprs dekking weg.
Mensen moeten mij al regelmatig op telnr van mijn werk bellen om contact te krijgen.
@Gonny van der Zwaag:
Dat is wel een hele goede vraag idd. Ze moeten dat ook niet doen voordat ze de capaciteit min. 2x groter hebben uitgebreid. Momenteel is het alsof je op gprs zit, of doet t internet het überhaupt niet.
ik zit heerlijk bij Telfort (KPN)
heb in me afgelopen 3 jaar nog maar 1x geen bereik gehad (permanent op die plek, dus niet dat die ff 2sec wegvalt).
(bijna) overal 3G…
en nog nooit gehad dat me gesprek verbroken werd…(A)
laat de iPhone maar mooi bij t-mobile want telfort bevalt me veelste goed zo:P
Bij mij is het de laatste weken ook drama, voorheen was het prima. Ik merk wel dat ik op meer plekken een 3G verbinding heb maar deze weigert zeer vaak dienst. Dan blijft mijn iPhone maar laden, applicatie opnieuw opstarten wil vaak wel helpen. Hierdoor lijkt mij iPhone ook inderdaad nog meer stroom te verbruiken.
Hopelijk kunnen ze dat verbeteren, anders is de volgende iPhone gewoon simlock vrij en terug naar KPN!
Als iedereen zich netjes aan de regeltjes had gehouden en niet met zijn zooi aan het tehteren is en via je iphone 3g netwerk internetten op je IPad hadden de netwerk problemen misschien aanzienlijk minder geweest. T-mobile had misschien net genoeg voor normaal gebruik, als mensen het dan op een manier gaan gebruiken waar het nog op is ingericht. Tethering ontbreekt niet voor niets zullen we maar zeggen was er weinig tot niets aan de hand gok ik zo. Het is zo makkelijk om te wijzen maar kijk ook eens naar onszelf. En ja ik ben hier ook schuldig aan en daarom geef ik T-Mobile hier niet volledig de schuld van.
Is editie NL ook te zien met een uitzendinggemist?
Ander vraagje, bij telefoneren, als bijv. Vodafone het niet kan dekken, dan neemt bijv. T-mobile het toch over, zodat je alsnog gewoon kan telefoneren,.. zo is dat toch geregeld? Kan zoiets dan niet ook voor 3G geregeld worden, in plaats van overal dubbele extra masten neer te zetten…?
Ik heb wel gehoord dat je korting krijgt bij T mobile als je gaat klagen over je 3G bereik. î…
@Gonny van der Zwaag:
Ik denk niet dat ze de iPhone als geheel zullen weigeren. Dat gaat ze domweg te veel (huidige) klanten kosten.
Hooguit dat ze alleen bestaande T-Mobile klanten toegang tot de nieuwe generatie geven, maar ook dat lijkt me niet echt goed voor hun imago en zal tot veel onvrede leiden. Het enige voordeel dat ze kunnen hebben is dat bestaande klanten blijven en dus toegang krijgen tot de ‘4G’ en dat nieuwe klanten zich tot hun eigen provider kunnen wenden omdat T-Mobile geen exclusiviteit meer heeft (als dat het geval is, maar daar is zover ik weet nog niets over bekent).
Oh ben dus niet de enige. WEL 3G in je hoek zien staan maar je apps krijgen niks binnen, denk aan het niet kunnen versturen van een simpele Tweet, het ophalen van je hyve berichten of mail. Oke T-Mobile was altijd maar mwoh mwoh maar nu werkt het soms gewoon echt niet. Terwijl de telefoon van alles lijkt te doen.. Majaaaa, ik wil wel die nieuwe Iphone ofcourse..Zucht..
RTL Gemist ja ;). rtlgemist.nl!
Dat had te maken met een kapotte radiusserver en dat had niets te maken met een capaciteitsprobleem dat ze zelf veroorzaakt hebben door te veel smartphones op hun netwerk te zetten. Verder is Vodafone geen officieel hofleverancier van de iPhone.
@Mazereeuw: dat wilde ik bij de 3Gs ook doen maar kreeg het toen niet voor elkaar steeds uitverkocht :S ga het bij de volgende generatie nog maar eens proberen.
hoe heb jij het geregeld?
3 jaar geleden heb ik al 340 euro beltegoed kunnen weggooien omdat ik verhuisde. De dekking van T-Mobile is bagger. Apple zal er wel behoorlijk van balen maar hadden ze maar eerst moeten nadenken voordat ze een contract sloten met een provider van een inferieur netwerk. Maar voorlopig bel ik nog prima met mijn gekraakte iPhone met mijn Hi-abonnement. Ik wil mijn iPhone helemaal niet hoeven kraken maar Apple laat je geen andere keus.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er ook echt weg gaan bij T-Mobile. Ik neig ook om weg te gaan. Maar als er straks maar 3 gebruikers overblijven, dan zal je lekker kunnen surfen.
En dan is kijken hoe het bij Vodafone eraan toe gaat, want volgens mij gaat meer dan de helft daar naartoe.
Ik heb ook zo’n slecht 3G bereik. En wanneer ik dat wel heb werkt het bijna niet of is het heel traag geworden laatste paar maanden.
Ik heb T-Mobile vandaag nog gebeld, kreeg ik de antwoord dat ik 3G dan uit moest zetten en met 2G moest werken. Wat een antwoord, ik betaal wel elke maand 15 euro voor snelle 3G netwerk web’n walk plus.
Mm, zit zelf ook met een 3GS bij Vodafone, heb hier thuis wel eens waar heel soms 3G, maar verder heb ik wel goede dekking. GPRS is altijd goed, maar 3G is ook goed. Kan beter, maar is wel goed ten opzichte van T-Mobile wat ik ook gebruikt heb.. Daar word je echt ziek van..
Wat een onzinverhaal. Tethering is alleen weggelegd voor degenen die hun iPhone gejailbreakt hebben, en dat durft niet iedereen aan. Daarnaast maakt het niet uit of je via je iPhone gebruik maakt van het 3G netwerk of via een getetherde verbinding, je bandbreedte wordt er niet groter van. Als T-Mobile mij een iPhone verkoopt en maandelijks een flink bedrag incasseert voor de verbindingen, mag ik toch verwachten dat het allemaal werkt? Ook bij mij worden geregeld gesprekken afgebroken. 3G werkt bijna nergens echt goed, maar als mijn betaling hapert weet men mij wel te vinden.
Ik heb inmiddels mijn 3G maar uit gezet en ik kan nu “redelijk” bellen… De kwaliteit is wel dramatisch maar ja…
Wat mij trouwens op viel is dat mijn vriendin nieuwere modemfirmware heeft en met haar iPhone valt helemaal niet bellen…
Ik heb via het forum van ipc email adressen van Belgische winkels gevonden. Rechtstreeks contact gelegd met een vriendelijke mail en twee  gereserveerd. Stukje rijden, maar dan heb je ook wat.
Vrijdag a.s. ben ik van ze af. Vodafone simkaart ligt al 3 maanden te lonken. 🙂
T-mobile zuigt, slechte 3G dekking, reparatieservice is slecht en zorgt er voor dat je waterschade aan je broek krijgt als ze het ff niet meer weten en 300 euro’s van je willen hebben onder het mom: contactpunten zijn geoxideert, yeahh right, slechte verbindingen en het zit aan de buitenkant en er zit vocht in de lucht bingo: KASSA!!!!
Hier ook. (Den Haag). Ik had weinig problemen maar het wordt nu progressief slechter. Ik zet nu al 3G uit om te voorkomen dat ie de batterij leegtrekt. En data-verbindingen zijn echt ronduit bagger.
Zou het niet een mooi gebaar zijn van T-mobile, nu ze eindelijk toegeven dat hun net ontoereikend is, dat ze alle abonnee’s een halve maand gratis abo geven. Dat heb ik nl. in het begin van mijn abo ook gekregen toen ik geklaagd had over het slechte telefoonbereik bij mij thuis. Je betaalt elke maand een hoop geld en dan mag je toch wel iets fatsoenlijks verwachten. Als McDonald vieze hamburgers bakt is het gauw gebeurd met die tent, en zou T-mobile dan maar ongestraft zo slecht mogen presteren?
Ach ja, zo heeft iedere provider wel wat. Vodafone heeft bij ons totaal geen dekking. Ondertussen allerlei providers al gehad (KPN, Vodafone, Telfort en T-Mobile), en allemaal hebben ze minnen en plussen.
Alles bij elkaar opgeteld heeft T-Mobile voor mij nog steeds de grootste plus.
Vandaag es niet op mijn plekje in Den Haag (verbindingen bagger) maar in Utrecht. De treinreis naar Utrecht was al een drama (qua verbinding) maar in centrum Utrecht geen enkel moment dat volgens Tmobile zo suersnelle 3G netwerk gezien. Soms niet eens GPRS. Oplichters.
T-Mobile is inderdaad een slechte provider. Ik heb vorig jaar veel problemen gehad mbt bereik. Vorig jaar mei een klacht gestuurd naar mijn advocaat en sinds vorige week is, na veel gezeur en papierwerk, mijn contract ontbonden. T-Mobile…. nooit meer.
OFFTOPIC:
Doen ze dat niet dan al jaren???
Ik zie regelmatig de vraag terug komen of de slechte dekking een reden voor contract ontbinding is. Dat is het denk ik wel aangezien mijn contract 2 weken geleden is ontbonden door mijn klacht over slechte (lees geen)3G dekking.
Het kost wat geduld en heen en weer gemail maar dan heb je wellicht daarna wel een ontbonden contract.
Goed werk ipc.
Het loopt de spuigaten uit bij T-Mob.
Normaal in A’dam geen last. Maar laatste tijd steeds vaker. Nu sinds een aantal dagen geen internet meer. Alleen nog maar bellen/sms.
Is bij meer mensen zowel het 3G’tje als het stipje weg in de linker bovenhoek naast de provider? Normaal had ik bij geen 3G bereik zo’n stipje staan, nu alleen nog maar provider.
Edit: Weer eens opnieuw opgestart en mijn 3G/stipje is weer terug!
ik heb ook al weken last van haperende en slechte verbinding, naast het feit dat ik meer op gprs zit, dan op 3g maakt het er niet beter op. Is dit niet een mogelijkheid om T-mobile aansprakelijk te stellen, van contractbreuk kunnen beschuldigen en dit als reden zien om eenzijdig het contract van twee jaar te ontbinden vanwege het niet nakomen van beloofde prestaties??
Sinds 11 maart een Iphone en vanaf dag 1 slechte verbinding. De melding dat er geen netwerk beschikbaar is die staat gebrand in het scherm. Ik heb een brief gestuurd naar T-Mobile (bellen is nauwelijks mogelijk) en ze beticht van misleiding. Problemen zijn niet van vandaag of gister. Bij KPN nooit problemen gehad. Ik mis ze enorm. Sorry KPN voor de overstap…..
Ben benieuwd wat T-Mobile doet om mij tegemoet te komen. Echt heeeeeeeeeel slecht.
@Wouter: naar welk email adres?
Sinds een maand of 2 problemen in de regio Den Bosch. Het is nu om te huilen. Voorheen (eerlijk is eerlijk) wat de 3G verbinding gewoon goed tot zeer goed. Vind dat er wel erg overdreven geklaagd wordt! Mensen die beweren dat het altijd slecht bij t-mobile is geweest. Dan vraag ik me af waarom ben je er dan bij gegeaan? Ook lees ik hier nu het geklaag over het abonnementsgeld. Ik zeg check de andere landen eens waar de iPhone beschikbaar is. T-mobile heeft een zeer voordelige prijs! Onbepertk date (zover dat nu mogelijk is) en hotspots. Er zijn genoeg landen waar de provider een datalimiet heeft ingesteld. En als een adere provider de iPhone had, waren daar ook nu problemen geweest. Ik geloof ook wel dat t-mobile deze problemen niet had zien aankomen. Want welk bedrijf wil nou zo negatief in het nieuws komen dan dat t-mobile op het moment is!!
KPN FTW!
Ik heb mezelfd gezworen nooit bij T-Mobile te gaan.
Nee maar even serieus ik geloof best dat de dekking bar en bar slecht is bij T-Mobile maar ik denk ook dat we hetzelfde liedje krijgen als de volgende iPhone b.v. bij Vodafone of KPN word aangeboden. Ik vind dat Apple een deal moet afsluiten met b.v. én de (slechte) T-Mobile maar dan ook b.v. met KPN zodat het netwerk niet word overbelast.
Kijk maar in Engeland daar bied ook Vodafone het naast O2 aan.
Zo langzamerhand ben je een sukkel als je een iPhone hebt. Krijg bijna nooit meer internetverbinding. Bagger. Idee: allemaal samen een klacht indienen bij de Opta. en vragen het abo te verlagen van 30 naar 10 euro, met terugwerkende kracht v.a. januari?
Je mag wel ontbinden maar dan moet je eerst een ingebrekestelling sturen en je moet aantonen dat T-mobile niet aan haar verplichtingen voldoet. Ik ben bang dat de dekking/bereikbaarheid als een inspanningsverplichting is geformuleerd. Dit betekent dat er maximale interpretatieruimte is.
Het beste wat je kan doen is de tips opvolgen op de volgende website.
Nou ik vond t-mobile steeds beter worden in de dekking, alleen de laatste maanden is het slecht, ik had een paar maanden geleden nog goed berijk zelf’s op plekken in de middle of no where en nou valt hij steeds weg of krijg ik de voicemail een dag later!!! Dat ik zowiezo een voicemail krijg omdat ik geen bereik heb is al bijzonder, dit is niet handig voor op m’n werk
MAAR over 1 maand is m’n iPhone 1 jaar oud en maak ik hem simlockvrij en douw ik er een andere sim in van andere provider kan ik gelijk internet-tethering toepasen aangezien t-mobile ‘s. Netwerk het niet aankan blijkt uit de praktijk maar weer hè
Gr. Iphonevanolaf
@ Roob: Hier kan je een klacht indienen. http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/veelgestelde-vragen.aspx?q=klacht
Ik ga zeker kijken 😛
Ik ben blij dat ik vanaf 16 juli bij KPN zit. ***** t-mobile begint hier ook steeds slechter te worden!
Utrecht-centrum: telefoonbereik is oké (was vorige week een dag lang echt dramatisch – zie ook een forumbericht van mijn hand), maar 3G is er al dagen gewoon niet, enkel GPRS.
Geen wonder dat T-Mobile stelt dat het binnen een paar weken verholpen is, met het oog op de nieuwe iPhone. Ik weet namelijk zelf nog niet of ik wel een nieuwe wil, met deze ruk-3G-dekking. Iets zegt me dat ik niet de enige ben…
Ja, vreemd! Heb ook nergens last van. Zit nu in Apeldoorn via 3G te mailen en internetten. Maar in Zutphen ook geen probleem!
hehe.. go Jean-Paul!.. mooi gesproken net 😉
Heb hem net gekeken, leuk!
Wil ik er naar kijken ligt de kabel verbinding van cogas eruit!
Bagger zooi
in tilburg slecht tot vaak geen ontvangst en data verkeer.
En vandaag was het weer raak. Centrum Tilburg, bijna de hele dag bereik. Maar belpoginfen mislukte geluid was slecht, internet deed het niet. IPhone kon de mail niet ophalen van de server. Ik ga maar eens een klachtenbrief schrijven, gewoon omdat het kan 🙂
ook net gezien
In Meddo in de achterhoek is er helemaal niets geen ontvangst van t-mobile geen 3g helemaal niets
Hier in Nijverdal (twente) is de 3G ontvangst juist beter geworden, heb nu nergens geen last meer van, er vallen nooit gesprekken weg en heb altijd snel 3G internet:)
Jammer heb het net gemist. Is het misschien nog ergens terug te kijken straks?
Ik heb wel gewoon op de meeste plekken 3G verbinding maar wat is het toch sloom -.-
op rtl4 gemist 🙂
Als ik bij mijn zus op visite ga kan ik helemaal nooit bellen met t- mobile, mijn zusje had vroeger ook t- mobile maar heeft haar contract stop laten zetten omdat ze nooit kon bellen in haar eigen huis, echt een beroerde dekking en als je er over belt zegt t- mobile dat dat helemaal niet kan en wordt je af gescheept schandalig, voor mij wordt dit de laatste keer t – mobile wat een troep!!!!
Dekking is afhankelijk van meer dan alleen je iPhone, oud Ben simkaart, Orange simkaart, binnenhuis bewegend of stilstaan, omgevingsfactoren 1000 en 1 redenen kunnen ervoor zorgen dat je slechte internetverbinding hebt.
T-mobile richt zich voornamenlijk op bellen en sms’en en ik ken weinig providers waar je je belminuten onbeperkt mee kannemen dat zie ik Vodafone ( noooit meer!) niet zo snel doen.
Ik heb bijna altijd bereik daarom verbaast het mij al deze klachten.
Ook kan ik me herinneren dat toen de 3G uitkwam in de VS dat er een stroom van klachten kwam over het 3G dekking..
Dat de animo en gebruik van 3G zo explosief is gestegen had niemand kunnen verwachten.
Internet op je mobiel was een paar jaar terug nog trager bij wie je dan ook zat. Het gekke is dat ik weinig 3G klachten over Tmobile hoor bij gebruikers an andere smartphones.
Ik zeg alle providers bij elkaar en lekker een landelijk wifi netwerk aanleggen ben je van al het gezeik af!
Gelukkig wordt dit een groot PR drama voor t-mobile. Dan doen ze er iig wat aan.. Heb jarenlang met plezier gebruik gemaakt van mobiel internet maar nu zou ik niemand tmobile aanraden. Dataverkeer is altijd traag en als je meer dan 100 man bij elkaar zet op een pleintje (feestje) komt er helemaal niets (sms/data/gesprekken) meer door.
Ik herken er niks in, ik gebruik het 3G netwerk intensief, en heb bijna altijd een snelle en stabiele verbinding. (Rotterdam)
En nee, ik werg goddank niet bij T-Mobile, heb geen aandelen, en ben verder niet speciaal gehecht aan ze.
Had in Denekamp (Noord-Oost Twente) en op mijn werk in Hengelo vrijwel altijd perfect 3G bereik. Tot daar circa twee maanden geleden op beide plaatsen plotseling een eind aan kwam… Wordt inderdaad tijd dat er iets aan gebeurt. Vreemde bedoening bij T-Mobile.
Sjonges… ik tref het prima met mijn goedkope KPN abootje als ik de klachten zo lees.
Hoewel KPN ook niet perfect is: zodra je een eiland op stapt (bijvoorbeeld Texel) heb je ook geen 3G dekking meer, maar alleen GPRS. Werkt ook, maar een beetje langzaam. 🙂
Ik kijk net even editie NL terug, maar overstappen naar een andere provider. Gaat makkelijk als je nog een jaar aan je contract vast zit.
Hier is de uitzending
Ik heb nergens last van, ik vind het echt verschikkelijk voor de mensen die Nota bene 45 per maand betalen voor alleen maar Crap!
Als ik jullie was zal ik toch maar eens even goed dat contract doorlezen, misschien kan dit een mogelijkheid zijn om over te stappen op een andere provider?!
Ik heb hier in Utrecht nooit problemen enige plek waar het bereik slecht is is op hoog catharijne verder overal keurig bereik. Ben dan ook 100% te vreden met t mobile.
Nooit problemen met KPN. 3gs uit België gaat hier in A’dam prima
Bekijk hier de uitzending terug: http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2010/week22/ma_netwerk.avi_plain.xml
Leuk dat jullie voor Editie NL gevraagd zijn!
Zal we niets verbazen dat wij (de toekomstige 4e generatie iphone gebruikers met t-mobile) jullie straks uitlachen omdat wij dan de snelste en de best verbinding hebben 😛
Over 3 tot 4 weken zijn de problemen verholpen zegt T-Mobile……. Goh wat een toeval. Dan komt toevallig ook de nieuwe iPhone uit. 3 jaar geleden was het netwerk al prut, jarenlang zijn er via diverse consumentenorganisaties klachten geuit en nu gaat T-Mobile het binnen 3 tot 4 weken oplossen. Ja, en varkens kunnen vliegen en de aarde is plat. En toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit.
Grappig dat de focus nu ligt op het 3G-netwerk terwijl het telefoonnetwerk al niet eens fatsoenlijk is. Een telefoon heb je volgens mij in eerste instantie om mee te bellen. Of zeg ik nu iets geks?!
@tripel
als je het zo bekijkt wel ja, alleen denk ik dat veel meer mensen last hebben van het 3g netwerk dan van het bellen, hetgeen met de meeste klachten gaat meestal voor:P
ben ik weer net te laat met kijken hoor… ga denk maar ff push notificaties kopen, want nu heb ik ook alweer iets gemist:(
€45 per maand, @Babette……hmmmm mijn maandelijkse nota is zo’n €190 omdat mijn iphone sinds 3 maanden na aanschaf (juli 2008) permanent staat doorgeschakeld naar een vodafone nokia smartphone dankzij het ‘uitmuntend’ werkende mobiele netwerk van t-mobile hier in hartje rotterdam (en de rest van de randstad). Eerlijk is eerlijk…..Ik ben een sukkel geweest om destijds de compensatieregeling van t-mobile te accepteren na de uitzending op Tros Radar waarbij ik een korting aangeboden kreeg van 3 maandabbo’s i300 met de belofte dat de capaciteit van t-mobile’s netwerk op 3G verbeterd zou zijn na die 3 maanden. Hoe naief kan een eenvoudige consument zijn 🙁
In de luchtvaart heeft het vrij lang geduurd voordat de maatschappijen haar passagiers verplicht was om compensaties te betalen bij het niet nakomen van hun dienstverlening (vertragingen en/of annuleringen). Zou het gelijkheidsbeginsel niet van kracht zijn gezien alle dekkingsproblemen ondanks de stelling dat de dekking/bereikbaarheid als een inspanningsverplichting is geformuleerd. T-mobile nederland heeft zich toch geconformeerd om een landelijk dekkend 3G netwerk aan te bieden aan haar klanten. Er staat toch nergens dat dit bereik beperkt is tot bepaalde geografische gebieden of vergis ik me? Hoezo maximale interpretatieruimte?
Betekent het advies wat sommige t-mobile klanten gekregen hebben om 3G maar ‘even’ uit te schakelen als men simpelweg telefonisch bereikbaar wil zijn of smsjes wenst te versturen/ontvangen dan ook dat t-mobile het financiele component van het niet genoten 3G tijdvak uit het abbo in mindering brengt? Quit pro quo lieve t-mobile vrienden!!!
Mij interesseert het niet of ik belminuten kan meenemen. T-Mobile bood mij als compensatie 20 euro extra beltegoed aan omdat ik niet kon bellen. Wat heb je in godsnaam aan zo’n regeling? Dat is een zwaktebod. 340 euro beltegoed weggepleurt en overgestapt naar de concurrent omdat ik thuis niet meer bereikbaar was. Een telefoon is om mee te bellen wanneer jij dat wilt en niet wanneer het T-Mobile uitkomt. Lekker is dat. Wil je iemand bellen om te feliciteren met een verjaardag en kun je dat niet op de dag zelf maar moet je wachten tot je een keer in een straal zit waarin je wel bereik hebt of 500 meter de woonwijk inlopen. Een collega van mij die moet naar zolder lopen en met zijn kop buiten het raam hangen om te kunnen bellen. Het is te zot voor woorden. We leven in 2010.
Mee eens. Het is toch eigenlijk belachelijk dat je enorm veel geld moet neerleggen voor een verbinding die het vaak niet eens doet en als die het doet, doet denken aan de vroegere inbelverbindingen. Waarbij ik toch ernstig begin te twijfelen wat nu sneller is van die twee.
Het grappige vind ik dan wel weer dat als we Digitenne zouden aanschaffen van KPN en je zou geen TV hebben of soms wel, soms niet beelden krijgen we dat niet zouden accepteren en we met 3G waar we ook volledig voor betalen dat niet zouden doen.
Er is toch iets wat de consument in dit geval kan doen om aan de bel te trekken? Als iPhoneClub.nl zoiets zou verzinnen hebben ze mijn volledige steun.
Quid pro quo. En ik zie helaas niet waar het gelijkheidsbeginsel hier een rol speelt. Een juridische uitweg is nog veel verder weg dan een praktische oplossing. En daar hebben we momenteel nog het meeste aan! Ik ga morgen T-mobile bellen want ik word er helemaal gek van met al die verbroken gesprekken!
Vandaag de gehele dag last gehad van geen data netwerk. (Tilburg)
iPhone gaf steeds volledige 3G ontvangst maar geen enkel mail contact, geen buienradar, geen NU. Pas vanavond weer enigszins normaal.
De afgelopen tijd al vaker het idee dat het niet helemaal snor zit bij T-Mobile. Dit is een bevestiging van mijn vermoedens.
Moet serieus gaan nadenken van welke telecom aanbieder er een 3G kaartje in mijn iPad gaat komen…….
Het was al niet best. Maar vandaag in de trein van Den Haag naar Gouda nauwelijks dekking gehad en was zeker niet de enige. Ik hoop dat t-mobile snel met een passende oplossing komt voor alle abo’s. Ik heb echt niet de tijd om zo’n suffe kruistest uit te voeren zoals gesuggereerd wordt op het klachtenformulier.
Wat klaagt iedereen toch. Ik heb hier sinds 1 a 2 weken echt super ontvangst terwijl ik voorheen amper ooit 3g heb gehad in een jaar tijd.
Ik dank jullie allen voor de bandbreedte die jullie hebben afgestaan ten goede van mij 🙂 .
Wat ben jij een geluksvogel zeg…
Dat wil ik niet zeggen, maar ik zeg wel dat er (iig hier) daadwerkelijk verbeteringen zijn. Ze zijn dus op de goede weg. Wel zuur dat er door die verbeteringen een hoop mensen tijdelijk op achteruit gaan, maar hier waar het niet achteruit kon gaan ben ik er blij mee dat ze er iets aan doen. En ja ik vind het niet erg dat andere daar een paar weken voor moeten lijden, heb ik al ruim een jaar gedaan.
Na de uitzending op RTL4 (chapeau Jean-Paul) lijkt het alsof T-Mobile bewust een mast(en) (regio Den Bosch) omver heeft getrokken. Normaal gesproken niet veel klachten over tel. bereik (maar ik bel ook niet veel). Vandaag een belangrijk telefoontje moeten missen omdat degene me niet kon bereiken. Bijna dagelijks ‘No network’ wanneer buiten WiFi. Vanavond constant ‘Zoeken’ en ‘Geen Service’ (normaal gesproken wel 3G of minimaal een ‘bolletje’!!)
Vanaf begin oprichting bij Vodafone gezeten. Wat netwerk betreft hebben ze het daar m.i. beter voor elkaar. Uitsluitend vanwege onbeperkt internet/iPhone naar T-Mobile gegaan. Licht aan het eind van de tunnel dus: over een paar weken verbetering! Het is net als in politiek Den Haag; koeien met gouden horens. We’ll see. Onvoorstelbaar en schandalig dat een bedrijf als Apple met een dergelijke amateuristische en onder de maat presterende toko als T-Mobile in zee is gegaan.
In Berghem (noord oost Brabant) echt helemaal nergens last van en ook in Eindhoven waar ik werk geen enkel probleem gehad tot nu toe. In het afgelopen jaar twee keer “geen service” melding maar na opnieuw opstarten telefoon meteen weer verbinding! Hoop dat het zo blijft!
@tripel:
Als je deze opmerking nou 10 jaar geleden zei, had ik je gelijk gegeven. Tegenwoordig hebben we veelal smartphones… de iPhone is eveneens een smartphone, een apparaat waarmee je behalve bellen, sms-en, mms-en, ook mee kan e-mailen en surfen op het web… Daar heb je dus 3G voor nodig, iets wat T-mobile zijn klanten die een iPhone koopt aanbied in de vorm van i-abonnementen… Sterker nog, als je een iPhone koopt bij T-mobile, dan kan je niet anders dan een van de i-150, i-300 etc. kopen.. wat wil zeggen: inclusief internet via een 3G netwerk… Je hebt geeneens de keuze “wel/geen” internet… In dat geval vind ik dan ook dat T-mobile verplicht is om zijn produkten op orde te hebben! Opmerkingen als zijnde “tja, we hadden niet verwacht dat de iPhone zo’n hype zou worden met als gevolg een ondercapaciteit van ons 3G netwerk” Laten we wel wezen, T-mobile is geen eenmanszaakje maar een heuse multinational, waar knappe koppen werken, ze weten heus wat ze doen.. Alleen jammer dat ze denken dat hun klanten dom zijn, naïef.
Zoals iemand al reageerde alhier op dit forum, tja zegt T-mobile, over 3 Ã 4 weken zijn de problemen verholpen. Haha.. Laat dan ook zo ongeveer de nieuwe iPhone op de markt komen…
Heel irritant, en mijn batterij lijkt inderdaad ook 2x zo hard te gaan!
@Pidi:
In Den Burg (Op Texel dus…) heb je inmiddels wel 3G :D.
Nou in de Koog heb je geen 3G dus nog steeds brak dat netwerk!
Het is niet alleen dekkingsgraad, maar ook de snelheid is erbarmelijk.
Toen ik vorig jaar in een T-Mobile winkel een iPhone kocht, en er specifiek bij zei dat ik ‘m vooral ook in de trein wilde gebruiken, werd mij geheel niets verteld over een zogenaamde dekkingsgraad (en heb daar later ook geld voor teruggevraagd en gekregen).
Dat een provider het zover laat komen is een bewuste actie, wat ze zelf ook zeggen over “verrast over verkopen”.
Eerst verkopen, later misschien eens zorgen maken of de ondersteuning wel in orde is. Want dan kunnen de klanten met hun contracten toch al geen kant meer op.
Je ziet de NS ook geen extra treinen kopen om verwachte groei op te vangen. Neen, dat doen ze pas als de bestaande treinen uitpuilen.
In het stadscentrum van Tiel heeft men vanaf het begin geen 3D dekking. Klantenservice: “Dat komt vast door nieuwe hoogbouw.”. Ik: “Het is een historisch centrum waar sinds 1950 niet meer gebouwd is.”. Klantenservice: “O, maar in een stadscentrum kunt u vast wel internetten op een PC met vast internet, wat zeurt u dan.”. Moraal van dit verhaal is dat er geen nieuws onder de zon is, het was altijd al huilen met de pet op. Het nieuws is dat het alleen maar erger is geworden.
Het is de laatste 2 maanden bar en boos in de regio hier! Het gaat van slecht tot slechter. Wees blij dat je niet op de Groote Wielen woont, daar is helemaal geen 3G dekking (wel volgens de dekkingskaart), maar eerlijk bekennen de andere providers hebben daar ook geen 3G dekking.
Ik merk de laatste tijd dat de 3G heel erg sloom is en af en toe het bekende no service in beeld.
Eerlijk is eerlijk voorheen was de verbinding super, altijd een snelle 3G verbinding.
En voor de mensen die zeuren over het abonnementgeld, had dan geen abonnement afgesloten als je het nu ineens te duur vind. Zo duur is het abonnement niet. Vergelijk de abonnementsprijzen EN voorwaarden eens met de landen hier in Europa en je komt tot de conclusie dat wij er met T-Mobile er best voordeling mee uit komen!! Dat laat niet weg dat T-Mobile zijn verplichtingen moet nakomen en de diensten leveren waar jij tenslotten een contract voor hebt afgesloten.
Wat leven we toch in een zeurcultuur.. Hoe zit het met de 3G bereik bij andere smartphones ?
M’n broertje heeft al jaren Tmobile en HTC toestellen en heeft nooit last gehad van slechte bereik.
Want als het alleen iPhone gebruikers treft..dan denk ik dat alle klachten zich mogen richten aan Apple dat ze sterkere antennes in hun toestellen mogen inbouwen. Er waren ook veel consumenten die klaagden ( ja hoor weer die heerlijke klaagcultuur aldan niet terecht) dat hun iphones geen verbinding kon maken met WiFi. Want als het alleen voorkomt op de iPhone dat deze slecht 3G kan ontvangen en dat andere merken geen last hebben valt denk ik een provider niks te verwijten qua techniek van een toestel hooguit dat ze zich aanpassen aan de nieuwste techniek van het toestel
Jammer dat je nooit je dorp uit komt want dan zou je wel anders piepen.
Bull. Mijn vriendin heeft mijn oude (3G) met een abo bij Vodafone. Heeft altijd en overal een veel beter bereik en een veel snellere verbinding.
De ontvangst in mijn Nokia toestel is net zo beroerd als in de iphone dus nee het is niet de iphone..
Het T-Mobile abonnement werd mij verkocht met een Nokia 8800. Niet het goedkoopste toestel. Ook daarmee geen bereik (en 4 keer teruggeweest voor reparatie maar staat los van ontvangst). T-Mobile verkoopt gewoon troep.
Gaan jullie ook vragen hoe ze t-mobile abonnees tegemoet gaan komen in de tussentijd? Beetje korting op de rekening of gratis beltegoed is toch wel het minste wat ze kunnen doen.
Snelheid is een relatief begrip, wat snel is voorde een is misschien langzaam voor de ander.
Als ik mijn iPhone naast die van een HTC van mijn broer zet en we googlen wat dan is de snelheid net zo snel. Maar mijn broer beweert nog steeds dat het langzaam is hoewel ik het snel vind. Zo simpel.
Nou heb ik al een tijd de reacties gevolgd en heb ik zelf thuis meestal prima bereik (geen 3G, dat dan weer wel). Maar vandaag heb ik 1 Ã 2 streepjes en sinds 1 uur slechts ‘geen service’. En dan durft T-mobile nog 44,95 euro voor een iPhone abbonement te vragen? Waarvan toch zeker 10 euro voor ‘supersnel 3G’ bedraagt wat ik hier nooit heb en wat in Utrecht al slecht werkt? Dat ze niet even ijsjes gaan verkopen met dit weer.. stelletje oplichters!
@Menno: Ik moet er ook wel eerlijk bijzeggen dat het niet overal in Den Burg is… 🙁
Bij Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) is momenteel een inventarisatie gaande inzake de bereikbaarheid van T-Mobile klanten en de bereidheid onder hen om (collectief) te gaan procederen.
SMCO staat bekend om het voeren van collectieve rechtszaken en is onder meer verwikkeld in rechtszaken tegen de Staatsloterij, DSB en de Staat der Nederlanden. Zij hebben momenteel zo’n 25.000 aangesloten donateurs en daarmee klanten.
Wil je graag meer informatie over een mogelijke collectieve rechtszaak tegen T-Mobile, surf dan even naar http://www.collectiefonrecht.nl of meld je met je gegevens via klacht@collectiefonrecht.nl .
Mijn god. Het lijkt wel of alle mensen op dit forum verder geen leven hebben. Moet er niemand van jullie gewoon werken en voor een gezin of naaste zorgen? Bestaat jullie leven alleen maar uit klagen en nutteloze berichten posten?
Een bedrijf heeft een probleem. Jij als klant betaalt voor geleverde diensten. Als de dienst niet werkt, dien je een klacht in en wordt de klacht opgelost. Maar waarom al dat gehuilebalk hier over een keer niet kunnen bellen of internetten. Relax, doe iets nuttigs in je leven en maak een ander blij door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Dat heeft te maken met iets doen voor je medemens. Daar voel je je een stuk beter door dan hier te lopen zeiken 24/7. Bah wat een vervelend volk.
Zonet Gouda centraal. Geen service. Gouda ligt toch niet helemaal in de polder? Nee, hoe meer ik er op let hoe incompetenter ik die sukkels van Tmobile vind.
Als de dienst niet werkt, dien je een klacht in en wordt de klacht opgelost…… Moet ik dit serieus nemen? Ik denk dat ze mij bij de service desk van T-Mobile wel kennen. Ook brieven schrijven heeft geen zin. Maar misschien zeik ik wel te vroeg want we zijn pas 3 jaar verder. Zeker medewerker van T-Mobile? En anders zoeken ze er misschien nog wel vrijwilligers. Die zijn lekker goedkoop net als die service van T-Mobile.
Gek genoeg vandaag betere dekking dan gister in Den Haag en tussen Den Haag en Gouda met de trein… Kan me niet voorstellen dat er zo snel verbetering is
Wat moet ik binnen nederland buiten mijn dorp ? Ik werk en woon hier, hoef niet uren in de file te staan en heb alles hier. Ja ga weleens naar een concert of festival, maar dan let ik er niet op. En buiten nederland maakt het me niet uit en ik ga liever naar een leuke stad buiten nederland dan naar amsterdam of rotterdam of waar dan ook.
Wat is dat voor onzinnige reactie! Het gaat erom dat T-Mobile zich niet houdt aan de diensten die je van het contract mag verwachten. T-Mobile heeft een dekkingskaart op haar site staan en als T-Mobile beweerd dat daar een dekking is dan moet die dekking er ook daadwerkelijk zijn. De een kan het zeuren vinden de ander niet. Ik betaal T-Mobile netjes maandelijks de factuur mijn eis daartegenover is dat ik fantsoenlijk kan bellen, sms’en en vooral kan internetten als ik in een gebied ben die onder hun 3G dekkingskaart valt!
Ben het met Thee-ho wel eens hoeveel klachten ( en soms tegen het zeuren aan ) hier. Plaats je simkaart eens in een ander toestel iets anders dan Apple. Jaren en jaren Nokia gehad alleen software matige problemen vooral de N serie welke met updates verholpen was. Het probleem zit m in overbelasting van het 3G netwerk, het bel en smsnetwerk heeft nooit problemen gehad ( ahum Vodafone kuch kuch ), dus een multinationale wereldwijde bedrijf aanklagen is kansloos omdat de mensen die een simpel gsmtje hebben wel kunnen bellen wereldwijd bij Tmobile. Heel simpel gezegd, kun je bellen heb je dit altijd kunnen doen kun je sms’en heb je dit altijd kunnen doen? En nu ineens je 3G zorgt voor irritaties? Dus latenwe met z’n allen een bedrijf aanklagen ten kosten van mensen die dit wel kunnen? Tmobile levert diensten en die komen ze wel na dat er een overbelastting is van dataverkeer kunnen zij zelf ook niks aan doen geen enkele provider trouwens Hooguit hun capaciteit uitbreiden en ze zeggen dat te doen dat het probleem bekend is en ik geloof dat zo een bedrijf dat echt wel gaat doen. Deze klachten zijn van alle tijden bij alle providers komt wel iets voor maar ow ow gelijk klagen en niets aannemen en niet wachten op oplossingen.
Regelmatig in Spanje voor mijn werk mobiele dat verkeer is hier ook met 300% gestegen men weet dat geeft dat aan en men leeft ermee en uiteindelijk is het opgelost, behalve hier…
Al heeft T-Mobile NL 10 miljoen klanten die gebruik mkaen van het netwerk wat kan mij dat schelen!!
Ik wil van de functies gebruik kunnen maken waarvoor ik betaal! Kan T-Mobile dit niet nakomen omdat hun netwerk capaciteit te klein is, dan is het hun taak om daar iets aan te doen. T-Mobile hindert mij nu al zo’n 2 maanden in het gebruik van hun diensten waarvoor ik betaal, waarvan het de laaste maand steeds erger wordt ik vind het daarom dan ook niet meer dan normaal dat T-Mobile mij en de velen anderen die hier last van ondervinden compenseerd!
Omdat vorig jaar mij al duidelijk was dat tmobile slechte dekking had, om die reden een nieuw origineel simlock vrij toestel gekocht. Hierna een vodafone supersim only genomen 3mbps, niet de goedkoopste oplossing, maar tot de dag van vandaag geen spijt. Zeker nu als ik lees dat de problemen nog niet opgelost zijn.
Voor een paar honderd dollar koop je een toestel in de VS. Dan download je blackra1n en draait dat programmaatje. Na een seconde of 10 verschijnt de naam van je eigen provider links boven in je scherm. Hi van KPN werkt perfect. Wel even opletten dat je iTunes de firmware niet laat bijwerken (herstelprocedure niet via iTunes verrichten).
@Tom – In ieder geval: durft T-Mobile het nog wel aan om de volgende generatie iPhone in Nederland uit te brengen, als het netwerk het nu al niet aankan?
@John – De uitzending staat al online op RTL Gemist, maar nog niet op hun speciale versie voor iPad/iPhone. Het item begint na ongeveer 9 minuten.