Reacties voor: iPhones getroffen door mysterieuze blaasjesziekte

Verscheidene iPhone-bezitters melden op de Apple-forums dat er blaasjes onder de glasplaat van het iPhone-scherm ontstaan.
Jean-Paul Horn | iCulture.nl -

Reacties: 17 reacties

  1. Zijn er al mensen in Nederland met deze blaasjes of is het hier niet koud genoeg.

  2. Oei, dat is zuur voor de mensen die die dingen in Nederland op de markt brengen. Ze zijn wettelijk verplicht ‘garantie’ te geven, maar ze zelf kunnen niet aankloppen bij Apple om hun schade vergoed te krijgen.

  3. Garanatie? Wel als je het uit de winkel koopt of enig ander “bedrijf”. Daar is wetgeving voor geregeld. Gekocht bij een particulier betekent gewoon dat je een boel geneuzel moet uithalen om je geld terug te krijgen; kun je net zo goed een nieuwe kopen. Daar is de wetgeving een stuk ‘grijzer’.

  4. Apple waarschuwd zelf in iedere handleiding van zijn apparatuur dat er uiterste temperaturen zijn. Als de apparatuur hier overheen gaat werkt hij minder goed en kan er schade optreden. Dit zelfde geld voor extreme temperatuur verschillen. Kortom, eigen schuld… Dikke bult!

  5. temperatuur wisselingen.. dat wordt dus ook een sjaal aanschaffen voor je telly.. anders wordt ie verkouden

  6. of je koopt gewoon van die leuke apple sokken

  7. Ik ben kort geleden op wintersport geweest in frankrijk, heb me iphone op de piste gewoon bij me gehad.. En daar was het koudddd.. gevoelstemperatuur -11 enzo.. Daarna warm de kroeg in of het hotel, en ik heb nergens last van..

    -Gelukkig- ;/

  8. Valetparker

    Heb je daar ergens documentatie over …..
    ik ben al + 2maand aan het wachten op mn iphone met stuk touchscreen.
    apple wil geen garantie geven … leverancier ook niet .. en die is nu alles naar zijn tusse leverancier aan het pushen ! :(:(:(:(

  9. ja hier een !! eigenlijk precies zo een als op de foto van het bericht.
    Lucht kan alleen uitzetten ( koud – warm ) als er al lucht onder de folie zit.
    Misschien is dit een fabricagefout van de displays.

  10. Zo dit is echt vervelend. ik heb er gelukkig nog geen problemen mee

  11. Ik heb er ook één bovenin m’n scherm zitten.. ik dacht eerst dat het een putje in m’n scherm was maar ik voelde dat alleen niet, nu ik inderdaaad beter kijk zie ik dat het zo’n blaasje is… gelukkig zit hij wel helemaal bovenin m’n scherm (2 pixels van boven geteld)

  12. Zouden we dit niet op de ouderwetse manier kunnen oplossen? De föhn van je vrouw of vriendin?

    De blaasjes komen bij mij over als condens (door snelle temperatuurwisselingen), dus als je voorzichtig de plekken met de föhn verwarmt dan zouden theoretische de blaasjes moeten verdampen…

    Ik hoop voor de gedupeerden onderons, dat dit enige oplossing biedt.

  13. Heb er ook last van..
    Ben benieuwd of dit onder de garantie valt bij EvolutionIT, komt Mark hier nog wel eens?

  14. hebben we eigenlijk wel garantie op onze unlockte phoontjes? (van Evolution)

  15. volgens mij gav evo it garantie voor een jaar, maar ik weet het niet zeker
    anyways ik heb voor 20 eutjes een allrisc verzekering afgesloten bij mijn verzekeringsadviseur dus ik ben voor alles ingedekt

  16. In beginsel is de verkoper die aan een consument verkoopt aan te spreken. De iPhone is kapot gegaan (binnen afzienbare tijd) en het was een duur product waarvan je mag verwachten dat hij het een tijdje doet. De verkoper verkoopt in NL een al dan niet gekraakte versie. De gekrakt verkochte iPhone valt natuurlijk hoe dan ook onder de verantwoordelijkheid van de verkoper.
    Art 7:21 BW
    Artikel 21
    1.

    Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
    a.

    aflevering van het ontbrekende;
    b.

    herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
    c.

    vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
    2.

    De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
    3.

    De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
    4.

    Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
    5.

    Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
    6.

    Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

  17. srry dit moet er uit gewoon Iphone Herpes!!!!!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.