Belgische app Itsme krijgt ondersteuning van alle Belgische banken

De Belgische Identificatie-app Itsme kan nog dit jaar gebruikt worden om in te loggen bij alle Belgische banken. Er zijn op dit moment al drie banken die de dienst ondersteunen en later dit jaar volgt de rest.

Itsme

Alle Belgische banken gaan nog dit jaar gebruik maken van de identificatie-app Itsme. Via Itsme bevestigen gebruikers het inloggen bij de bank via hun smartphone. De grote banken Belfius, BNP Paribas Fortis en KBC ondersteunen Itsme op dit moment al en later dit jaar zullen ook de andere Belgische banken volgen. Een datum is nog niet bekend gemaakt.


Bancontact en Payconiq fuseren

Vijfcijferige Itsme-code
Op de website van de bank geven gebruikers aan dat ze gebruik willen maken van Itsme om in te loggen. Vervolgens krijgen ze een notificatie op hun telefoon waarin gevraagd wordt om het inloggen te bevestigen. Hiervoor moeten gebruikers hun vijfcijferige Itsme-code invoeren. Dit is dus de enige code die de gebruikers moeten onthouden om een betaling te kunnen voltooien.

Bekijk ook

Itsme app België

Belgische banken introduceren Itsme-app voor online identificatie

De Belgische Itsme-app is van start gegaan. Hiermee kun je jezelf online identificeren bij online aankopen en andere transacties.

Inlogmethode van alle 11 miljoen Belgen
Het doel van de app is om de wachtwoorden en kaartlezers van banken te vervangen. Op dit moment heeft de app al 350.000 actieve gebruikers in België. Uiteindelijk hopen de makers dat dit de standaard digitale inlogmethode wordt voor alle 11 miljoen Belgen. Naast het inloggen bij de bank kun je de app ook voor andere dingen gebruiken. Zo is de app ook geschikt om in te loggen bij diensten van de Belgische overheid.

Let op: onderstaande app is alleen verkrijgbaar in de Belgische App Store.

Reacties: 16 reacties

  1. Zeer fijne app. Veilig en het werkt perfect.

  2. Ik kan niet benadrukken hoe gemakkelijk deze app het mij maakt om in te inloggen op bank -en overheidswebsites zonder die ID-lezer/kaartlezer troep te moeten bovenhalen etc… gewoon zalig!

  3. Kan de app alleen maar aanraden!!!

  4. @Vvendetta: Ik kan dit alleen volmondig beamen!
    Dikke aanrader: laat toe vlot en veilig in te loggen op diverse websites van overheid en andere instanties + banken.

    Deels via pincode deels via vingerID.

  5. Idd, een aanrader. Ter info, ook reeds te gebruiken bij de websites van de Belgische Overheid zoals Tax-on-web etc. En sommige privé bedrijven zoals Proximus.

  6. Origineel geplaatst door Vvendetta
    Ik kan niet benadrukken hoe gemakkelijk deze app het mij maakt om in te inloggen op bank -en overheidswebsites zonder die ID-lezer/kaartlezer troep te moeten bovenhalen etc… gewoon zalig!

    Klopt helemaal. Ook grote fan van.

  7. Het heeft even geduurd. In het begin waren er nogal wat problemen, maar nu werkt het super!

  8. 4 positieve reacties.
    Jullie zijn dande enige vier waarbij de app werkt.

    Edit: Rechtzetting. De app doet het nu wel.

  9. Bij de introductie van de app was er wel grote argwaan aangezien het voor gebruikers gratis wordt beheerd door een privébedrijf… (Ik denk niet dat daar anno 2018 nog een tekening bij gemaakt moet worden)

    Vooral binnen techkringen gingen stemmen op om hard op te letten met deze app, is dat ondertussen nog steeds zo?

  10. ING belgie lukt ook al een tijdje. Raar dat enkel de “grote” banken genoemd worden. Ik ben hier ook heel tevreden over.

  11. Works like a charm. Geen gedoe meer met eID of tokens.
    Net als dat online mobiel betalen tegenwoordig via een QR code. Het gaat vooruit.

  12. Zeer makkelijk in gebruik. Maar alle belgen, lijkt me sterk. Je kan oudere mensen niet verplichten tot het gebruik van een smartphone.

  13. Origineel geplaatst door Vvendetta
    Ik kan niet benadrukken hoe gemakkelijk deze app het mij maakt om in te inloggen op bank -en overheidswebsites zonder die ID-lezer/kaartlezer troep te moeten bovenhalen etc… gewoon zalig!

    Daar gaat mijn terugverdientijd van mijn in 2017 aangekochte kaartlezer 😂😂

  14. Ik heb de app weer verwijderd. Nadat ik mijn smartphone had gereset draaide de app compleet in de soep. Ik snap het gemak van de app maar er is nog veel werk aan vrees ik.

  15. Moet je alleen je mobiel niet kwijtraken

  16. Werkt perfect! We kunnen maar hopen op meer partnerships.