Beats zal binnen een paar maanden muziekdienst Beats Music in de Verenigde Staten introduceren. Dit heeft Luke Wood, COO van Beats, verteld aan The Next Web. Beats Music zal onder andere via een iOS-app te gebruiken zijn, maar wordt ook via web en Android aangeboden. Beats Music stond eerder dit jaar nog even in de schijnwerpers, toen Apple met Beats hierover in gesprek bleek te zijn. Toen stond Beats Music nog bekend als Project Daisy.
Hoe de gesprekken tussen Apple en Beats precies zijn geëindigd werd eerder dit jaar niet duidelijk gemaakt, maar met de komst van Beats Music is duidelijk dat beide bedrijven de markt op willen met een eigen dienst. Beats Music zal concurreren met Apple’s iTunes Radio en andere diensten zoals Spotify, maar Wood zegt dat Beats Music zich zal onderscheiden door het aanbod compleet op de gebruiker toe te spitsen. Door te kijken naar de interesses en eerder geluisterde muziek van een gebruiker kan Beats Music muziek blijven aanbieden die de betreffende persoon leuk vindt.
Om je de juiste muziek voor te schotelen wil Beats een algoritme combineren met een redactie die muziek bij ieder genre selecteert. Overigens probeert Apple met iTunes Radio ook muziek op basis van smaak te bieden, maar pakt dit dit iets anders aan: bij iTunes Radio kies je een nummer dat je leuk vindt, waarna er een internetstation op basis daarvan wordt gecreëerd.
Beats Music zal eerst in de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Het is nog onduidelijk wanneer de muziekdienst in Nederland en andere landen wordt aangeboden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties