Een onderzoek van CNW Marketing Research laat zien hoe effectief Apple’s marketingcampagne rond de iPhone is geweest. Op de vraag welk product ze het allerliefst zouden willen hebben, kreeg de iPhone 70% van de stemmen. Ook iPods, PS3’s en computers zijn gewild.
Auto’s daarentegen zijn hopeloos uit de mode: jongeren kopen nog liever schoenen dan een auto. In 2000 dacht 35% van de jongeren nog dat ze indruk op hun vrienden konden maken met een auto, maar in 2007 is dat gezakt naar 20%. In 2007 maken jongeren liever indruk met een mobiele telefoon: in de leeftijdsgroep 16 tot 29 jaar denkt 32% indruk te maken met een nieuw mobieltje. Maar als die telefoon een iPhone is, verdubbelt dat getal tot 70%. Er is misschien wel een reden voor: een auto van $600 stelt niet zoveel voor, maar met een mobieltje van $600 zit je meteen in het topsegment.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties