Reacties voor: Kamermeerderheid eist compensatie bij mobiele storing

Een meerderheid van de Tweede Kamer eist dat het vanuit de telecomwet wordt verplicht om een compensatie te leveren bij een grote storing. Het is nu wachten op een mogelijk voorstel van minister Verhagen.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. Waar bemoeit de Kamer zich mee? Dit is een kwestie tussen een commerciële onderneming en haar klanten. Als er iets bij bol.com misgaat, bemoeit de Kamer zich er toch ook niet mee?
    Punt is natuurlijk dat de Kamerleden tot die klanten behoren en hun politieke positie gebruiken i.v.m. hun persoonlijke onvrede als consument.

  2. Laat maar komen! Wie weet krijg ik binnenkort nog wel een maand gratis internet van T-mobile :D.

  3. En alle storingen dit jaar van KPN dan?

  4. Werd tijd.
    Die grote storing zorgde er laatst voor dat ik en mijn vader onze iPhones voor bijna 2 dagen niet konden gebruiken. (SMSen/Bellen/Internet)
    En sommige mensen kregen meende ik wel een compensatie maar de meeste niet.

  5. @RoyalMess: 2 dagen geen telefoon! dat je nog de kracht had om dit bericht te kunnen typen!

    Ik ben het verder met Kolibrie eens, compensatie bij storingen ligt helemaal in het marketing gebied van de telecombedrijven. Willen ze geen klanten verliezen, dan zou ik ook compensatie aanbieden, hier hoeft de politiek zich niet mee te bemoeien!

  6. Wanneer komen ze met een wet en een kastje in de auto voor een vergoeding als ik word gestoord tijdens mijn rit van A naar B en bv kom stil te staan?
    Dus file-wachttijd-vergoeding?

  7. Ik vind het enigszins wel goed.. de telecomproviders willen de hoofdprijs vangen als ik bel of als ik het internet op m’n telefoon gebruik, dat betekent dat ik ook goede service moet krijgen en compensatie zodra ik mijn telefoon niet kan gebruiken. Bovendien is een telefoon een belangrijk communicatiemiddel en heel iets anders dan je bestelling bij Bol.com of iets anders.

  8. @alexander: Als het heel belangrijk is om bereikbaar te zijn dan wil je niet 2 dagen zonder telefoon zitten.
    Dus ik ben het zeker eens voor een verplichte compensatie.

  9. Overheid stelt de bandbreedte ter beschikking. Dus er zullen wel degelijk wetten moeten komen om de eindgebruikers te beschermen. Goede zaak dus

  10. Beetje onzin vind ik.. Ik snap dat je als bedrijf graag bereikbaar wilt blijven en daar meer voor wil betalen om via een SLA garanties te kunnen krijgen..

    Voor de consument levert het alleen maar extra kosten op voor de provider die wij uiteindelijk zelf weer gaan betalen.. Als je 8 uur geen bereik hebt kan je hooguit 45 cent terug krijgen op een abonnement van EUR 45,- per maand. Een postzegel voor de excuus brief kost nog meer en dan nog de kosten voor de administratieve afhandelingen..

    Dat ze je een aantal minuten gratis geven lijkt me een betere oplossing omdat dat voor de providers een stuk goedkoper te leveren is.

  11. Koren op de molen van de abonnementenleveranciers. Die berekenen de kosten gewoon door aan de consument, waardoor de kosten van een abo omhoog zal gaan.

    Laat de consument lekker zelf beslissen wie er een goed netwerk heeft en wie niet.

  12. Goed dat ze zich hier hard voor maken.
    Dit is in ons voordeel mensen.

  13. ik ben het eens met Kolibrie en bert pit.

    Als de regering zijn zin krijgt, worden alle providers verplicht te investeren in peperdure controle- en backupsystemen dan zullen de de kosten pas echt de pan uit rijzen.

    De klanten moeten wat mij betreft er gewoon maar vanuit gaan dat iets mis kan gaan en dat je je niet 100% afhankelijk moet maken van 1 technologie.
    Je hebt genoeg mogelijkheden om op een andere manier te bellen en mailen.
    en als je vind dat je beter af bent bij een andere provider, stap je gewoon over.

    ik hoop in een wereld te blijven leven waar fouten gemaakt mogen worden.

  14. De overheid moet zich hier niet mee bemoeien. Ze hebben de telecommarkt al genoeg verpest door de frequenties te veilen…

  15. Ik weet het goed gemaakt: de Kamer neemt voor het gemak gewoon alle licenties van de telco’s af en maakt van de mobiele telefonie- en internet gewoon een nutsbedrijf!

    Er is toch al een uiterst vreemde vorm van marktwerking in die markt. Ik denk dat veel mensen zich consequent genaaid voelen en ik zie te weinig verschil tussen de telco’s en ook lijk je als klant niet bepaald te betalen voor innovatie. Die gaat althans erg langzaam.

    Hoewel, is de NS ook niet een soort overheids-gelieerd nutsbedrijf..?

  16. Wij moeten gewoon verwender raken; van een leverancier mag je eisen dat hij zijn leveranties goed doet; als niet, is enige compensatie (mits geen overmacht) wel op zijn plaats. Dat zou ik een normaal contract moeten thuishoren. Helaas hebben we als groep geen zin om “moeilijk te doen” en lezen we nieteens wat ons is voorgeschoteld. Ik ben benieuwd hoe hard een provider zou lachen als ik vroeg om een “Contract op 1 a4-tje waariin ook staat wat er gebeurt als jij niet doet wat je belooft”

  17. Origineel geplaatst door
    Waar bemoeit de Kamer zich mee? Dit is een kwestie tussen een commerciële onderneming en haar klanten. Als er iets bij bol.com misgaat, bemoeit de Kamer zich er toch ook niet mee?
    Punt is natuurlijk dat de Kamerleden tot die klanten behoren en hun politieke positie gebruiken i.v.m. hun persoonlijke onvrede als consument.

    Aangezien bedrijven in nederland in een lekker zacht donzige laag van bureaucratie en omslagtige regelgeving zijn verpakt is het als consument ondoenlijk om daar doorheen te komen. Het is goed dat de staat iets doet, maar ik had liever gezien dat een geschil tussen consument en bedrijf laagdrempeliger kan worden opgelost.

  18. Goed dat de regering hier werk van maakt. Op dit moment ben je overgeleverd aan de providers. En die vragen tegenwoordig belachelijke bedragen voor hun dienstverlening, dan mogen ze er ook wel wat tegenover stellen wanneer die dienstverlening hapert, je krijgt uiteindelijk over een bepaalde periode niet waar je voor betaald. Aangezien ze uit zichzelf niet van plan zijn met een vergoedingsregeling te komen, zal het dus van de regering moeten komen. Normaal gesproken stap je naar de concurrent als iets je niet bevalt, maar (toevallig, toevallig) hanteert die dezelfde regels. Het meest correct zou zijn wanneer ze de abonnementen per uur zouden berekenen en dan mogen ze wat mij betreft best op hele uren afronden.

  19. @Gaston: Wij als consument kunnen toch niet tegen deze mega bedrijven iets inbrengen. Wij zijn maar ”een” consument hé.

  20. De overheid moet zich hier toch niet mee gaan bemoeien, dit is gewoon de markt. En als consument kun je prima wat tegen die grote bedrijven doen: gewoon de producten of abonnenten niet kopen, kijken of dan de prijzen nog steeds zo hoog blijven.

  21. Als abbonementen weer normaal geprijst worden, mag internet er van mij best een dagje uitliggen.

  22. Een tijd geleden had tmobile veel netwerk problemen, je kon dat toen op hun website aangeven en daarbij zeggen waar je woont. Ik heb toen een vergoeding van €30 gehad. Tmobile doet dus al zoiets

  23. De storing bij Blackberry/RIM heeft helemaal niets met de providers te maken. Zou nou zijn dat T-Mobile of Vodafone klanten moet gaan compenseren omdat de App-Store van Apple er even uit ligt. Of dat ze de knip moeten trekken omdat de server van Whatsapp weer eens staat te roken.
    True, bij een storing bij de operator zelf dan vindt ik dat compensatie op zijn plaats is. Maar in het artikel worden appels met peren vergeleken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.