Reacties voor: ‘Apple wisselt minder vaak kapotte producten om en repareert meer zelf’
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Onlangs heb ik een nieuwe iphone 6 64gb gekregen toen ik bij de apple store langs ging. Ik had de iphone sinds oktober 2014 en mijn jaar garantie van een jaar was dus verlopen. Ik eerst alleen een afspraak gemaakt omdat mijn telefoon niet meer goed kon opladen. Toen ik mijn telefoon uit mijn hoesjes haalde zag ik dat die ook een klein beetje gebogen was. Dit zei ik dan ook gelijk en de medewerker zei direct ik zie het inderdaad. Tevens dat ik gelijk een nieuwe zou krijgen. Ik heb apple care maar dit was er totaal los van en voor deze ene keer was het dus totaal gratis. Mijn iphone zag er dan ook nog wel piekfijn uit geen enkel krasje of iets dergelijks, weet niet of dit mee heeft gespeeld in het besluit van de medewerker. Dus ik deel die ervaring van het artikel totaal niet. Ga er ook niet vanuit dat het een toeval geval was.
Dacht voor mensen die het interesseert dat ik dit deel.
Helaas vertoont mijn Iphone 6 Plus dezelfde gebreken. Scherm begint los te zitten en bij het typen of bellen begint het inderdaad te kraken. Telefoon 2x gerepareerd en 2x vervangen… (Vriendin zelfs 4x!!) Het is nu wat beter, maar nog steeds aanwezig! De technische dienst erkent dit probleem, maar de supervisors spreken van ‘verwachte gebruikerssporen’. Dit is de reden dat apple ze niet meer repareert en of omwisselt voor een nieuw/gereviseerd toestel.
Gelijk hebben ze! Mensen kunnen namelijk misbruik van de service kunnen maken.
Boude stelling! En hoewel ik het er persoonlijk uit eigen ervaring nog wel mee eens ben, kan ik ook aardig wat mensen optrommelen die een heel andere stellingname over Apple’s klantenservice in nemen 😀
(Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.
Knappe jongen die mij meer dan 3x terug laat gaan voor een reparatie.
Dan eis ik toch gewoon mijn geld terug of een echte nieuwe.
Klopt heb zelf ook gehad iPhone 6 in januari, mijn connector werkte niet goed voor laden, front camera zat scheef, en mijn volume knop naar boven zit te ver naar binnen en blijft soms hangen met het indrukken waar door je volume omhoogschiet(alleen herstart van toestel lost het op).
Ik ging maand later Apple store in Amsterdam en hij is gewoon gemaakt, had hem ingeleverd en 2 uur later kon ik hem ophalen.
En dit is het gevaarlijkste wat Apple kan doen. Als ik zo lang moet wachten op een reparatie ben ik heel snel klaar met Apple. Wat Apple onderscheidde van de reet van de markt moet je niet door het putje spoelen. Van een Premium merk met Premium prijzen verwacht ik ook Premium service! Het duurt nu al soms weken voordat je bij een Geniusbar terecht kan (Apple Watch).
Klantenservice erg goed??? Schijnbaar alleen als je een fysieke Apple store inloopt, probeer maar eens service of garantie te krijgen als je klanten”service” belt :… Operatie hopeloos ….
Apple verdient bakken met geld en heeft de hoogste winstmarge van alle telefoon fabrikanten. Het zal dus wel mee vallen hoeveel geld het kost. Bovendien worden de kapotte iPhones niet weggegooid maar refurbished. Oftwel weer als nieuw gemaakt. Dat zijn dus de ruiltoestellen.
Bij de rest van de markt zou ik het tenminste toch door de wc spoelen…