Reacties voor: Kassa kijkt naar haarscheurtjes in de iPhone
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
maar het risico blijft dat de leverancier zegt dat het door valschade komt, ik had hiervoor een zwarte 3g van welke ik weet dat het niet door mijn nalatigheid is gekomen, gelukkig is die hardwarematig overleden en heb ik alsnog een nieuwe gekregen, maar hoe lang zal het nu weer duren voordat er een scheurtje in komt?
ook krast tie echt als een gek, nu 1 week oud en zeer zuinig mee, maar zit al onder de swirls en een spikkie zilver eruit bij het logo, glas is gelukkig vrij krasvast maar kan ook denk ik nog beter
Ik heb een iPhone waarbij die vanaf de lader eerst een klein haarscheurtje heeft gekregen waarnaar die steeds groter en groter is geworden, ik ga die nu maandag naar de T-mobile shop brengen voor reparatie, volgens T-mobile was dit in ieder geval geen probleem. Voor mijn tweede iPhone heb ik nu een hoesje, maar hoe voorzichtig je ook bent… krassen doet die toch wel.
Meteen omruilen is ook een fabeltje. Het duurde bij mij 3 maanden voor ik mijne omgeruild kreeg voor een nieuw defectief toestel. Dit was een ander probleem. Na opnieuw opsturen kreeg ik weer een nieuwe, wederom met haarscheurtjes. Hier moet ik nog mee terug naar T-Mobile, maar dit keer geen voelbare scheurtjes erbij, dus zal misschien sneller gaan.
Meteen omruilen is in mijn ogen ‘in de winkel’ en niet ‘na beoordeling door onze reparateur waardoor je je toestel ruim een week, tot 2 weken uitlopend, kwijt bent’.
Overigens is mijn 3e toestel een refurbished. Althans, dat meen ik op te kunnen maken uit het serienummer. Dit is niet meer 5 cijfers op het begin (eerste 3 fabriek, 4e en 5e weeknummer van productie), maar er staan nu ook letters in..
Bijkomend voordeel: Volgens de verkoper in de T-Mobile winkel op de Beurstraverse in R’dam krijg je bij een nieuw toestel voor het nieuwe toestel meteen weer een jaar garantie. Dus even wachten tot begin juli met omruilen? 😀
K heb geen last van haarscheurtjes. Wel heb ik last van een vlek onder het scherm die steeds groter word 🙁
Zo hebben bedrijven altijd van die gluiperige voorwaarden. Denk bijvoorbeeld aan het probleem dat door de fabrikant gemeld wordt als vocht-schade. In principe heb ik elke dag te maken met vochtige ruimtes of dit nu in de badkamer of buiten in de mist is. Maar een telefoon blijft een gebruiksvoorwerp en moet wel ergens tegen kunnen zonder problemen. Die iPhone hadden ze sowieso steviger moeten maken. Een plastic achterkant is nou niet bepaald iets om een stevige telefoon te maken. Enige is dat dit in de productiekosten scheelt.
Volgende iPhone is dan ook hopelijk uit een blok aluminium net zoals die Macbooks. 😛
Maanden niets zinnigs te vertellen? Maar hoe zit dat in Belgie? Ik heb niet voelbare haarscheurtjes, krijg ik dan een nieuwe, word hij hersteld en of moet ik eerst een maand met een goedkoop vervang toestel lopen. Om daarna tehoren ” sorry hij valt niet onder garantie 100€ graag voor de verzendingskosten” mijn iphone is 7 maanden oud en hij heeft al 4 maande die bijna niet zichtbare barstjes. Maar ik weet echt niet hoe ik het hier moet doen en als het wel de moete is.
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp,zullen we dat niet vergeten?
Frank, de vocht detectie reageert enkel op echt onderdompelen, niet vocht, badkamer vocht of mist gaan geen effect hebben …
SeVllen, ga naar een mobistar center en leg hen duidelijk uit dat haarscheurtjes die je hebt niet voelbaar zijn en dat je recht hebt op een omruiling, ze moeten wel zichtbaar zijn en niet voelbaar …
Dat gebeurde met mijn eerste iPhone gelijk al toen ik em uit de doos haalde, heeft al met al 2maanden geduurt voor ik deze kreeg die inmiddels 7haarscheurtjes vertoont (zie mijn relaas in de andere post over haarscheurtjes) van T-debiel hoef je echt neit heel veel te verwachten, ik ben blij dat ze wederom ter verantwoording worden geroepen hierover.
Heb er vanaf dag 1 gelijk zo’n folie opgeplakt…geen krassen en haarscheurtjes te zien…
mijn toestel is nu bij t-mobile voor garantie niet voor scheurtjes maar nog erger dooie plekken in de touchscreen electronica ik kan bv in de toetsenbord modus geen b of 7 gebruiken en slide to unlock heeft een een plek die ook niet werkt maar helaas het kan wel 3 weken duren en als je dan een leen toestel wilt kost het 50 e borg ik heb nu maar een prepaid toestel genomen voor veel minder maar man wat mis ik men iphone 3 g en wat betreft de kras gevoeligheid de achter kant van de phone krast als de ziekte het scherm valt gelukkig er mee
Ik heb een haarscheurtje vanaf mijn dockconnector. Geen zin om m’n telefoon lang te moeten missen.
Maar kunnen die haarscheurtjes echt kwaad?
mijn telefoon is niet omgeruild en bevatte niet-voelbare haarscheurtjes. Apple heeft sinds kort hun garantievoorwaarden gewijzigd, nu betaal je 40 Euro als je geen nieuwe wilt, 208 Euro als je wel een nieuwe wilt… “garantie” zeggen ze dan 😕
Let wel op, dit is nu in België zo, NL niet.
Waarom hier geen aandacht aan besteden? Ik heb al een klacht ingediend tegen Apple bij de consumentenorganisatie Test Aankoop. Hopelijk wordt dat iets… Wordt vervolgd alleszinds.
Precies dezelfde situatie en vraag hier.
Wow. Kunnen we dat ook ergens online zien?
Ik ben een van de klagers bij Kassa, Tmobile is een ballentent die zich over al en nergens achter verschuilt.
Het is zelfs zo erg dat als je een voelbare haarscheur hebt, ze andere dingen niet meer onder garantie repareren
Hier groot probleem, ben aan mijn derde iphone bezig, deze vertoond nu ook scheurtjes, hij is 4 weken oud. Ze willen hem niet meer kostenloos omruilen omdat het al de derde keer is. Ze zijn niet voelbaar. zaterdag maar even kijken wat de oplossing dan is voor mij.
Wat ik mis in jouw post zijn leestekens! Ze zitten ook op jouw toetsenbord en je kunt ze gratis gebruiken hoor…
zijn de haarscheurtjes makkelijk te onderscheiden van gewone krassen?
ik heb ook haarscheurtjes, maar ik heb geen zin om hem om te laten ruilen aangezien ik dan alles wat er op me iphone (smsjes enzo) staat kwijt ben.. en daar heb ik geen zin in…
Dat Kassa heb ik altijd al een klote programma gevonden.. En die vent trouwens ook.
geen idee, Dynafix (de ‘tussenpersoon’ zeg maar tussen de klant en Apple) zegt dat die maatregel van Apple komt en niet van hun. Ik weet niet of dit waar is, Dynafix is in mijn ogen het bedrijf met de meest slechte service ooit, dus kan goed zijn dat ze dit de mensen voorliegen.
ik heb net me iphone terug van reparatie ze zeiden da het val/stoot schade was en het zou 170 euro kosten 🙁 ik had het maar gewoon gelaten
@Danny: Hoezo SMSjes kwijt? Je kunt toch gewoon een backup maken van al je data?
Geen last van haarscheurtjes, ik heb alleen geen geluid meer en de belapplicatie loopt altijd vast. Typisch een software-probleem (na een herstelactie werkt het geluid soms wel) maar Dynafix concludeerde dat het vochtschade was ?? Dit via The Phonehouse. Gebruikt T-Mobile ook deze Dynafix voor reparatie? Of kan ik bij Apple terecht voor garantie?
Bart
Komkommertijd verhalen. Beschamend gezeur.
@Danny:
Als je eeb reserve kopie maakt…
Dan bewaart hij je sms en contacten en al het andere op je iphone!!!
Heel handig, ook als je een ander toestel aansluit die leeg is kun je allesvan jouw Iphone er op zette
Apple zal je doorsturen naar een Apr met service centre/td (de enige fysieke plekken van Apple in Nl), de Apr zal je doorsturen naar een t-mobile shop (of neemt hem als deze daar gekocht is in en stuurt hem zelf door) en deze zal hem doorsturen naar dynafix ga ik vanuit.
Kassa altijd al een slecht programma gevonden. Blijkbaar hebben ze niks nieuws. En gaan ze weer eens een bedrijf zwart maken die het gewoon hartstikke goed doet. Belichten altijd maar één zijde en nodigen allemaal domme mensen uit die dr geen zak van begrijpen. Er zit gewoon garantie op dat ding. Ga mijn zaterdag beter besteden, hoop dat jullie dat ook doen.
@PIET Paulusma: Een zijde? Leer Nederlands. Bovendien, net als Radar, is dit een consumentenprogramma. Er wordt wel degelijk een mogelijkheid aangeboden voor wederhoor. Zo zal Apple wel degelijk de mogelijkheid krijgen om _live_ commentaar te leveren middels een woordvoerder. Dat ze dat (allicht) niet doen is de keuze van Apple. Ook is het zo dat Kassa problemen die voort blijven bestaan soms opnieuw aan de kaak stellen. Ik noem voor het gemak even 3 voorbeelden: UPC, Ziggo, Microsoft (XBox360)… bovendien is het niet zo dat garantie een vast gegeven is. Er zitten allerlei mitsen en maren aan. Je mag m.i. naar alle redelijkheid verwachten dat een apparaat niet dergelijke haarscheurtjes krijgt. Dat een TV stof op het scherm krijgt daarentegen is wel logisch. Dat er stof in een computer gaat zitten idem. Dat er krassen komen op een scherm als je er met een mes overheen krast ook. Dat een apparaat bij normaal gebruik haarscheurtjes toont is daarentegen -m.i.- niet normaal. En zou dus kosteloos opgelost moeten worden!!
@Noah Le Roy:
Wat voor vlek bedoel je precies? Klinkt nl hetzelfde als wat ik heb. Linksonder is het lcd niet echt zwart meer. Moet er nog mee terug maar heb geen zin om de iPhone 2 weken kwijt te zijn.
Hoe moet ik dat doen dan? 😀
Hallo,
Ik had ook twee haarscheurtjes bij het aanuit knopje van het geluid. (een zwarte)
Naar de T – Mob shop gegaan en heb een nieuwe gekregen. Een week heeft het geduurd.
Geweldig T Mob en Apple
@Danny:
Als je sychoniseert maakt hij automatisch een reserve kopie
Als je die kopie er op wil zetten dan krijg je due melding avnzelf dat je de kopie er op kunt zetten of zelf wat kiezen.
Bij voorkeuren va Itunes kan je ook zien van welke apparqten je een reserve kopie hebt en die dan kieze
ntm
@Flox:
Oke dan thanx!
Ik wist dat iTunes een reserve kopie maakte maar wist niet dat dat ook van al je smsjes enzo was 😀