Apple zal dit jaar 70 tot 75 miljoen stuks van de iPhone 7 verkopen, denkt KGI. Toch zouden er 100 miljoen stuks geproduceerd zijn. Houdt Apple de vraag kunstmatig laag?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 32 reacties
Sander
Allang blij dat ik mijn iPhone via de reserveringspagina van Apple heb kunnen bemachtigen, i.p.v. in de first-hour-pre-order queue van Coolblue te blijven staan. Kan blijkbaar nog wel weken duren, terwijl ik nu al m’n iPhone in bezit heb. Raad ik dan iedereen ook aan. Wel eerst je iPhone ophalen in een store en dan pas je order annuleren. 🙂 (geld krijg je diezelfde dag nog terug).
Ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopgetallen.. we gaan het zien 🙂
Danton
Ik neem aan dat hetzelfde voor de Apple Watch geldt?
Vraag me af wanneer de resellers voorraad ontvangen…
De iPhone 7 mat zwart 32gb ge-preorderd bij KPN op de laatste dag. Helaas zat ik niet in de eerste groep, en zou ik nog tot 7 okt. moeten wachten. Toch onverwacht vorige week vrijdag mijn iPhone binnen gekregen. Ik vind het wel echt vreemd dat niemand iets zinnigs kon zeggen over, of ik in de eerste groep zou zitten. Of als dat niet het geval zou zijn wanneer ik hem dan geleverd zou krijgen etc etc. Volgens de providers is het te wijten aan Apple zelf die er niet goed over communiceert.
Cihan
Wat is het nou beter of slechter?
Liekele
Helemaal mee eens:
….De beperkte productie van de iPhone 7 in gitzwart veroorzaakt ook dat er zo weinig productie is…..
Max
Icentre verwacht hem over 8 dagen in de winkels
Apple watch series 2 42 mm
Dinesh
Ik had mijn iPhone 7 Plus 128 GB Jet Black tijdig gedaan bij Media Markt op 12 sep maar steeds blijven ze het uitstellen. Ik wordt er gek van!
Ik hoop dat ik hem wel heb voor mijn verjaardag. Maar k ben bang van niet.
Ik snap niet waarom Apple ruim de tijd heeft genomen om eerst de stores te bevoorraden voor dat ze het lanceren.
Pascal Engels
Voor de Belgen onder ons; Orange heeft nog wat voorraad, maar niet van alle modellen. Ik heb verleden week mij iPhone 7 Plus 32 GB Zilver bestel op donderdag en is lp vrijdag geleverd 🙂 de 128 GB versie was ook op voorraad, maar heb bewust voor de 32 GB versie gekozen. Dat verplicht me om toch regelmatig ff foto’s over te zetten op de Mac en om af en toe eens op te ruimen 🙂 en om meer met de cloud storage te doen ipv alles lokaal te bewaren.
Heb ook een preorder geplaatst maar dit voelt lang niet meer als preorder, echt vreemd dat Apple ieder jaar tekort heeft. 🙁
Hoop hem deze of volgende week te mogen ontvangen 7plus 128 mat zwart.
Sjaak
Ik wacht gewoon tot hij op voorraad is.
Geen stress. 😉
Elke jaar een tekort is uiteraard express. Want na al die jaren kunnen ze uiteraard maatregelen treffen.
Maxime
(Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet → Off-topic voor dit artikel. Problemen kun je melden bij relevante artikelen of op ons forum.
Ik zal jullie even wat inzicht geven hoe de kop tot stand is gekomen. Ik had 3 opties, die uit het rapport van KGI te halen waren:
#1 iPhone 7 verkoopt minder dan 6s (goeie, maar die hadden de meeste mainstream media al, want negatief nieuws = eyeballs)
#2 iPhone 7 verkoopt beter dan KGI had verwacht, maar minder dan iPhone 6s (te ingewikkeld en te lang)
#3 iPhone 7 verkoopt beter dan verwacht, maar Apple houdt de voorraad kunstmatig laag (vond ik zelf een goeie, maar bevatte teveel ‘mening’, ook al was het niet de mijne maar die van KGI)
Vandaar dat ik 3 een wat vriendelijker twist heb gegeven met een opinieloze variant. Beperkte voorraad is een feit, of Apple de voorraad kunstmatig beperkt houdt is lastig te bewijzen. Dat de iPhone 7 minder verkoopt dan de 6s, staat ook in het rapport. Beide standpunten zijn in het rapport te vinden en ze spreken elkaar niet tegen.
Als zo’n rapport meerdere feiten en standpunten bevat, zou het gek zijn als alle media allemaal dezelfde titel moeten gebruiken en dezelfde punten eruit moeten lichten. Pluriformiteit van media is mooier 🙂
Doezel
Hmmm…
Gitzwarte 7 128gb direct bij Apple besteld en weet nog steeds geen leverdatum. 🙁
BillyT
Gewoon via Apple store besteld op de 9de en een week later binnen. Iphone 7 matzwart 128GB. Top!
Marcl
Ik had op 9 september om 9:00 een iphone 7 mat zwart 128gb bestelt in de online aple store en gekozen voor betalen via bankoverschrijving.
Op dinsdag 13 september kreeg ik bevestiging van betaling en als leveringsdatum tussen 5 en 11 oktober.
Vorig jaar met de iphone 6S had ik 2 dagen na mijn bevestiging van betaling de iphone al in huis.
Dus ik begrijp niet dat het vorig jaar zo snel ging en dat ik dit jaar een maand langer op mijn toestel moet wachten.
Lars
Ik heb 5 dagen lang vanaf 6:01 de reservering pagina gestalked, totdat ik in Harlem een Gitzwarte Plus 256GB zag, die op dinsdag opgehaald.
Het bijzondere is dat ik hem alsnog eerder heb als mensen die 9:05 een pre-order hebben geplaatst, zelfs Youtube kanalen kwamen pas een dag later met hun Gitzwart unboxing.
Dus onbedoeld de ogen van collega’s uitsteken XD
Nico
Origineel geplaatst door Sander
Allang blij dat ik mijn iPhone via de reserveringspagina van Apple heb kunnen bemachtigen, i.p.v. in de first-hour-pre-order queue van Coolblue te blijven staan. Kan blijkbaar nog wel weken duren, terwijl ik nu al m’n iPhone in bezit heb. Raad ik dan iedereen ook aan. Wel eerst je iPhone ophalen in een store en dan pas je order annuleren. 🙂 (geld krijg je diezelfde dag nog terug).
Ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopgetallen.. we gaan het zien 🙂
Hallo Sander. Ik zit ook al vanaf de 1ste dag te wachten op mn 7 plus bij Coolblue, maar er gebeurd maar niets.. Bedoel je nou dat je de iPhone alsnog in de Apple store hebt besteld en dat je daarna bij Coolblue geannuleerd hebt? Is het betaalde bedrag dan dezelfde dag nog terug? In de Apple store staat nu ook 4-5 weken levertijd.. is dat in de praktijk dus anders?? Het kan toch niet zo zijn, dat de iPhone toch nog een stuk sneller binnen is? Wanneer bestelde je hem alsnog in de Apple store en wanneer had je hem dan? Sorry voor al deze vragen, maar ben vreselijk benieuwd wat te doen nu, omdat Coolblue redelijk vaag blijft… misschien duurt het nog wel 6 weken bij hen. Dan kan ik net zo goed alsnog gaan bestellen bij de Apple store namelijk.
macaanzee
Hoezo ‘kunstmatig lage voorraden waardoor de providers snel zijn uitverkocht…’ Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met T-Mobile voor de zakelijke markt (en dan heb je vaak toch wat voorrang). De medewerker vertelde me dat T-Mobile afgelopen vrijdag (dus een week na de ‘verschijningsdatum’) nog GEEN ENKELE iPhone 7 of 7 Plus had binnengekregen. En T-Mobile is één van de grote jongens, dus die staan meestal vooraan in de rij.
Ik heb vrijdagochtend 9 september direct besteld. Zit dus in de eerste groep. Eerst werd gezegd ‘levering 16 september’, daarna werd het ‘2 tot 3 weken’, maar als ze 2 weken na de besteldatum nog helemaal NIKS hebben binnengekregen, is dat toch dramatisch. Bij anderen is het niet anders volgens mij. Ik weet niet wat er aan de hand is. Apple heeft altijd distributieproblemen in het begin. Ik kan het niet anders noemen en begrijp het ook niet. Wat kan je voor baat hebben bij het ophouden, laten wachten en dus irriteren van je klanten. Er gaan al geruchten dat de gitzwarte zeker november zou worden voor hij geleverd kan worden. Er is iets raars aan de hand en ik begrijp niet wat! Ik vind het niet normaal
macaanzee
Overigens hecht ik heel weinig waarde aan verkoopverwachtingen van buitenstaanders. Berichten vanuit de fabricage in Korea of assemblage in China zeggen meestal wat meer van de aantallen.
Zelf verwacht ik hogere verkoopcijfers dan de iPhone 6s. De iPhone 7 heeft meer wijzigingen en verbeteringen, er zijn twee nieuwe ‘kleuren’, bij veel mensen is het abonnement van hun iPhone 6 verlopen, dus die kunnen iets nieuws uitzoeken. En het ontploffingsdrama bij Samsung is denk ik voor veel mensen een reden om dan maar over te stappen op een iPhone
Michel
Apple heeft vooraf ingeschat dat het aantal verkopen zou gaan tegenvallen, gezien de internationale sentimenten over een onvoldoende innovatieve nieuwe iPhone. Hier werkt de traditionele geheimhouding rond nieuwe producten tegen. Kennelijk is er een aantal elementen dat toch onverwacht hoge verkoopcijfers oplevert, al waren het maar de nieuwe kleuren. Vanuit zakelijk perspectief is niet kunnen leveren ALTIJD slecht. Het resulteert o.a. in teleurstelling en een zekere omzet wordt onzeker. Te veel voorraad is ook slecht; hoge kosten die allemaal van de marge afgaan. Er is in de verkoop geen zinvolle zakelijke strategie die ‘bewust beperken’ van voorraad logisch maakt.
Maar de complottheorieën kunnen weer even heerlijk rondzingen en ondertussen wacht ik met smart op een gitzwarte 7+.
Ton
Als eerste een Iphone 7 plus 128gb mat zwart bestelde bij een officiële reseller. Hebben nog maar 1 plus binnen gekregen (rosé) de normale hebben ze wel erg veel binnen gekregen.
hmmm las toch echt vande week in koeie letters wat anders over Apple…zo goed gaan de verkopen niet (meer). De iPhone 7 is nou niet echt een knaller tov de voorgaande modellen (6s 6s plus)
En die records zijn echt pure onzin, marketing trucks… Wat me nog het meest verbaasde, Apple store Haarlem ging 2 uur eerder open, 15 man beveiliging en 10 klanten waarvan de helft eigenlijk voor niks kwam omdat er geen voorraad was…maar goed wel een appeltje en een flesje water aan het avontuur overgehouden 😉
St
Op de eerste dag pas ‘s avonds een iPhone 7 128GB Gitzwart besteld bij Bol en vorige vrijdag werd hij al geleverd…
Michel
@Lard: Ik dus bij telfort (=kpn natuurlijk) levertijd 2-3 weken
16-9 besteld, 25-9 binnen
W.
@Michel: zou jij denken dat Apple, het meest waardevolle bedrijf ter wereld, niet weet hoe ze zaken moeten doen? Vreemd dat ze dan ooit deze positie hebben weten te bereiken! Nog vreemder dat er altijd weer mensen zijn die denken het beter te kunnen.
Mariette
@macaanzee: Vreemd… ik heb rechtstreeks bij T-mobile vrijdagochtend 9 september om een paar minuten over 9 de iPhone 7 Plus 128GB jet black particulier besteld icm een stel samen abonnement. Via de vrijwel direct ontvangen link in mijn mailbox ook meteen ingesteld onder rembours te gaan betalen. Vervolgens niks meer van gehoord en geen statusupdate, die bleef staan op ‘wacht op voorraad’. Vrijdagmiddag 16 september kreeg ik plotseling een mail om een afspraak te maken voor de aflevering van het toestel. De eerste mogelijkheid was zaterdagochtend 17 september tussen 8.00 uur en 12.00 uur (met bijbetaling voor dit tijdvak). Uiteindelijk kreeg ik rond 11.15 uur een sms’je dat de bezorger max 75 minuten later zou komen ivm drukte. Het lange wachten werd beloond, want toen de bezorger uiteindelijk aan de deur stond, kreeg ik in een mooi zwart doosje mijn ‘langverwachte’ iPhone. Vanaf dat moment zijn wij onafscheidelijk en tot zover het sprookje nu al gaat… Ze leefden nog lang en gelukkig.
Vraag me af wanneer de resellers voorraad ontvangen…
Nou inderdaad, online de voorraad checken geeft ook al weinig voldoening zowel bij Apple als Amac. Series 2 is nergens op voorraad blijkbaar. Maar ik ga eens poolshoogte nemen in Rotterdam bij Amac als ik tijd heb, ze zullen toch wel een aantal exemplaren hebben? Series 1 is sowieso wel in elke Apple store verkrijgbaar.
Justin
Levertijden?!
Grappig.. 20 september op goed geluk de Tele2 winkel in Amersfoort binnen gelopen om eens te informeren. iPhone7 32gb mat zwart gewoon op voorraad en dus direct maar meegenomen.
Wat een geweldig toestel!
Marc
Mijn iphone 7 mat zwart 128gb zou tussen 5 en 11 oktober geleverd worden door de apple online store.
Gisteren 27 september is de status al verandert naar “verzending wordt voorbereid”. Dus misschien dat ik hem dan deze week al ga hebben.
Allang blij dat ik mijn iPhone via de reserveringspagina van Apple heb kunnen bemachtigen, i.p.v. in de first-hour-pre-order queue van Coolblue te blijven staan. Kan blijkbaar nog wel weken duren, terwijl ik nu al m’n iPhone in bezit heb. Raad ik dan iedereen ook aan. Wel eerst je iPhone ophalen in een store en dan pas je order annuleren. 🙂 (geld krijg je diezelfde dag nog terug).
Ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopgetallen.. we gaan het zien 🙂
Ik neem aan dat hetzelfde voor de Apple Watch geldt?
Vraag me af wanneer de resellers voorraad ontvangen…
Tja…
De iPhone 7 mat zwart 32gb ge-preorderd bij KPN op de laatste dag. Helaas zat ik niet in de eerste groep, en zou ik nog tot 7 okt. moeten wachten. Toch onverwacht vorige week vrijdag mijn iPhone binnen gekregen. Ik vind het wel echt vreemd dat niemand iets zinnigs kon zeggen over, of ik in de eerste groep zou zitten. Of als dat niet het geval zou zijn wanneer ik hem dan geleverd zou krijgen etc etc. Volgens de providers is het te wijten aan Apple zelf die er niet goed over communiceert.
Wat is het nou beter of slechter?
Helemaal mee eens:
….De beperkte productie van de iPhone 7 in gitzwart veroorzaakt ook dat er zo weinig productie is…..
Icentre verwacht hem over 8 dagen in de winkels
Apple watch series 2 42 mm
Ik had mijn iPhone 7 Plus 128 GB Jet Black tijdig gedaan bij Media Markt op 12 sep maar steeds blijven ze het uitstellen. Ik wordt er gek van!
Ik hoop dat ik hem wel heb voor mijn verjaardag. Maar k ben bang van niet.
Ik snap niet waarom Apple ruim de tijd heeft genomen om eerst de stores te bevoorraden voor dat ze het lanceren.
Voor de Belgen onder ons; Orange heeft nog wat voorraad, maar niet van alle modellen. Ik heb verleden week mij iPhone 7 Plus 32 GB Zilver bestel op donderdag en is lp vrijdag geleverd 🙂 de 128 GB versie was ook op voorraad, maar heb bewust voor de 32 GB versie gekozen. Dat verplicht me om toch regelmatig ff foto’s over te zetten op de Mac en om af en toe eens op te ruimen 🙂 en om meer met de cloud storage te doen ipv alles lokaal te bewaren.
Das vreemd….
Heb ook een preorder geplaatst maar dit voelt lang niet meer als preorder, echt vreemd dat Apple ieder jaar tekort heeft. 🙁
Hoop hem deze of volgende week te mogen ontvangen 7plus 128 mat zwart.
Ik wacht gewoon tot hij op voorraad is.
Geen stress. 😉
Elke jaar een tekort is uiteraard express. Want na al die jaren kunnen ze uiteraard maatregelen treffen.
(Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet → Off-topic voor dit artikel. Problemen kun je melden bij relevante artikelen of op ons forum.
Ik zal jullie even wat inzicht geven hoe de kop tot stand is gekomen. Ik had 3 opties, die uit het rapport van KGI te halen waren:
#1 iPhone 7 verkoopt minder dan 6s (goeie, maar die hadden de meeste mainstream media al, want negatief nieuws = eyeballs)
#2 iPhone 7 verkoopt beter dan KGI had verwacht, maar minder dan iPhone 6s (te ingewikkeld en te lang)
#3 iPhone 7 verkoopt beter dan verwacht, maar Apple houdt de voorraad kunstmatig laag (vond ik zelf een goeie, maar bevatte teveel ‘mening’, ook al was het niet de mijne maar die van KGI)
Vandaar dat ik 3 een wat vriendelijker twist heb gegeven met een opinieloze variant. Beperkte voorraad is een feit, of Apple de voorraad kunstmatig beperkt houdt is lastig te bewijzen. Dat de iPhone 7 minder verkoopt dan de 6s, staat ook in het rapport. Beide standpunten zijn in het rapport te vinden en ze spreken elkaar niet tegen.
Als zo’n rapport meerdere feiten en standpunten bevat, zou het gek zijn als alle media allemaal dezelfde titel moeten gebruiken en dezelfde punten eruit moeten lichten. Pluriformiteit van media is mooier 🙂
Hmmm…
Gitzwarte 7 128gb direct bij Apple besteld en weet nog steeds geen leverdatum. 🙁
Gewoon via Apple store besteld op de 9de en een week later binnen. Iphone 7 matzwart 128GB. Top!
Ik had op 9 september om 9:00 een iphone 7 mat zwart 128gb bestelt in de online aple store en gekozen voor betalen via bankoverschrijving.
Op dinsdag 13 september kreeg ik bevestiging van betaling en als leveringsdatum tussen 5 en 11 oktober.
Vorig jaar met de iphone 6S had ik 2 dagen na mijn bevestiging van betaling de iphone al in huis.
Dus ik begrijp niet dat het vorig jaar zo snel ging en dat ik dit jaar een maand langer op mijn toestel moet wachten.
Ik heb 5 dagen lang vanaf 6:01 de reservering pagina gestalked, totdat ik in Harlem een Gitzwarte Plus 256GB zag, die op dinsdag opgehaald.
Het bijzondere is dat ik hem alsnog eerder heb als mensen die 9:05 een pre-order hebben geplaatst, zelfs Youtube kanalen kwamen pas een dag later met hun Gitzwart unboxing.
Dus onbedoeld de ogen van collega’s uitsteken XD
Hallo Sander. Ik zit ook al vanaf de 1ste dag te wachten op mn 7 plus bij Coolblue, maar er gebeurd maar niets.. Bedoel je nou dat je de iPhone alsnog in de Apple store hebt besteld en dat je daarna bij Coolblue geannuleerd hebt? Is het betaalde bedrag dan dezelfde dag nog terug? In de Apple store staat nu ook 4-5 weken levertijd.. is dat in de praktijk dus anders?? Het kan toch niet zo zijn, dat de iPhone toch nog een stuk sneller binnen is? Wanneer bestelde je hem alsnog in de Apple store en wanneer had je hem dan? Sorry voor al deze vragen, maar ben vreselijk benieuwd wat te doen nu, omdat Coolblue redelijk vaag blijft… misschien duurt het nog wel 6 weken bij hen. Dan kan ik net zo goed alsnog gaan bestellen bij de Apple store namelijk.
Hoezo ‘kunstmatig lage voorraden waardoor de providers snel zijn uitverkocht…’ Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met T-Mobile voor de zakelijke markt (en dan heb je vaak toch wat voorrang). De medewerker vertelde me dat T-Mobile afgelopen vrijdag (dus een week na de ‘verschijningsdatum’) nog GEEN ENKELE iPhone 7 of 7 Plus had binnengekregen. En T-Mobile is één van de grote jongens, dus die staan meestal vooraan in de rij.
Ik heb vrijdagochtend 9 september direct besteld. Zit dus in de eerste groep. Eerst werd gezegd ‘levering 16 september’, daarna werd het ‘2 tot 3 weken’, maar als ze 2 weken na de besteldatum nog helemaal NIKS hebben binnengekregen, is dat toch dramatisch. Bij anderen is het niet anders volgens mij. Ik weet niet wat er aan de hand is. Apple heeft altijd distributieproblemen in het begin. Ik kan het niet anders noemen en begrijp het ook niet. Wat kan je voor baat hebben bij het ophouden, laten wachten en dus irriteren van je klanten. Er gaan al geruchten dat de gitzwarte zeker november zou worden voor hij geleverd kan worden. Er is iets raars aan de hand en ik begrijp niet wat! Ik vind het niet normaal
Overigens hecht ik heel weinig waarde aan verkoopverwachtingen van buitenstaanders. Berichten vanuit de fabricage in Korea of assemblage in China zeggen meestal wat meer van de aantallen.
Zelf verwacht ik hogere verkoopcijfers dan de iPhone 6s. De iPhone 7 heeft meer wijzigingen en verbeteringen, er zijn twee nieuwe ‘kleuren’, bij veel mensen is het abonnement van hun iPhone 6 verlopen, dus die kunnen iets nieuws uitzoeken. En het ontploffingsdrama bij Samsung is denk ik voor veel mensen een reden om dan maar over te stappen op een iPhone
Apple heeft vooraf ingeschat dat het aantal verkopen zou gaan tegenvallen, gezien de internationale sentimenten over een onvoldoende innovatieve nieuwe iPhone. Hier werkt de traditionele geheimhouding rond nieuwe producten tegen. Kennelijk is er een aantal elementen dat toch onverwacht hoge verkoopcijfers oplevert, al waren het maar de nieuwe kleuren. Vanuit zakelijk perspectief is niet kunnen leveren ALTIJD slecht. Het resulteert o.a. in teleurstelling en een zekere omzet wordt onzeker. Te veel voorraad is ook slecht; hoge kosten die allemaal van de marge afgaan. Er is in de verkoop geen zinvolle zakelijke strategie die ‘bewust beperken’ van voorraad logisch maakt.
Maar de complottheorieën kunnen weer even heerlijk rondzingen en ondertussen wacht ik met smart op een gitzwarte 7+.
Als eerste een Iphone 7 plus 128gb mat zwart bestelde bij een officiële reseller. Hebben nog maar 1 plus binnen gekregen (rosé) de normale hebben ze wel erg veel binnen gekregen.
Hopen dat aankomende week mijn week word
@Jan Willem: Precies wat ik dacht 😛
hmmm las toch echt vande week in koeie letters wat anders over Apple…zo goed gaan de verkopen niet (meer). De iPhone 7 is nou niet echt een knaller tov de voorgaande modellen (6s 6s plus)
En die records zijn echt pure onzin, marketing trucks… Wat me nog het meest verbaasde, Apple store Haarlem ging 2 uur eerder open, 15 man beveiliging en 10 klanten waarvan de helft eigenlijk voor niks kwam omdat er geen voorraad was…maar goed wel een appeltje en een flesje water aan het avontuur overgehouden 😉
Op de eerste dag pas ‘s avonds een iPhone 7 128GB Gitzwart besteld bij Bol en vorige vrijdag werd hij al geleverd…
@Lard: Ik dus bij telfort (=kpn natuurlijk) levertijd 2-3 weken
16-9 besteld, 25-9 binnen
@Michel: zou jij denken dat Apple, het meest waardevolle bedrijf ter wereld, niet weet hoe ze zaken moeten doen? Vreemd dat ze dan ooit deze positie hebben weten te bereiken! Nog vreemder dat er altijd weer mensen zijn die denken het beter te kunnen.
@macaanzee: Vreemd… ik heb rechtstreeks bij T-mobile vrijdagochtend 9 september om een paar minuten over 9 de iPhone 7 Plus 128GB jet black particulier besteld icm een stel samen abonnement. Via de vrijwel direct ontvangen link in mijn mailbox ook meteen ingesteld onder rembours te gaan betalen. Vervolgens niks meer van gehoord en geen statusupdate, die bleef staan op ‘wacht op voorraad’. Vrijdagmiddag 16 september kreeg ik plotseling een mail om een afspraak te maken voor de aflevering van het toestel. De eerste mogelijkheid was zaterdagochtend 17 september tussen 8.00 uur en 12.00 uur (met bijbetaling voor dit tijdvak). Uiteindelijk kreeg ik rond 11.15 uur een sms’je dat de bezorger max 75 minuten later zou komen ivm drukte. Het lange wachten werd beloond, want toen de bezorger uiteindelijk aan de deur stond, kreeg ik in een mooi zwart doosje mijn ‘langverwachte’ iPhone. Vanaf dat moment zijn wij onafscheidelijk en tot zover het sprookje nu al gaat… Ze leefden nog lang en gelukkig.
Nou inderdaad, online de voorraad checken geeft ook al weinig voldoening zowel bij Apple als Amac. Series 2 is nergens op voorraad blijkbaar. Maar ik ga eens poolshoogte nemen in Rotterdam bij Amac als ik tijd heb, ze zullen toch wel een aantal exemplaren hebben? Series 1 is sowieso wel in elke Apple store verkrijgbaar.
Levertijden?!
Grappig.. 20 september op goed geluk de Tele2 winkel in Amersfoort binnen gelopen om eens te informeren. iPhone7 32gb mat zwart gewoon op voorraad en dus direct maar meegenomen.
Wat een geweldig toestel!
Mijn iphone 7 mat zwart 128gb zou tussen 5 en 11 oktober geleverd worden door de apple online store.
Gisteren 27 september is de status al verandert naar “verzending wordt voorbereid”. Dus misschien dat ik hem dan deze week al ga hebben.