Reacties voor: Klanten Vodafone kunnen vier dagen gratis bellen en SMS’en

Klanten bij Vodafone kunnen van 2 tot en met 5 mei gratis bellen en SMS'en. Op deze manier hoopt de provider de storing afgelopen week goed te maken.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 68 reacties

  1. En dit noemen ze een oplossing? Lol

  2. Dit geld zeker niet als je dan toevallig in het buitenland zit?

  3. Origineel geplaatst door Elvar
    En dit noemen ze een oplossing? Lol

    zoals je ziet he, wat was volgens jou dan de oplossing?

  4. Niet voor HollandsNieuwe?

  5. De oplossing is om te zorgen dat het niet weer gebeuren zal. De goedmaker? 1 week gratis bellen en sms’en.

  6. Ik vind het wel netjes hoor van Vodafone 🙂

  7. Leuk, dan zit ik de hele week in Zwitserland, heb ik er nog niks aan…

  8. Ik zeg een 0800 nummer opzetten en 4 dagen lang naar bellen?
    Hmm vind het eigenlijk wel een matige vergoeden, tja, zat al bij T-Mobile

  9. ik vind dat ze het een prijsvergoeding moeten geven zoals:
    Abonnement 1 maand voor de helft van de prijs.

    Want 4 dagen gratis bellen en smsen is niet meer van de tijd.
    Want de meeste gebruiken data.

  10. Origineel geplaatst door Elvar
    En dit noemen ze een oplossing? Lol

    Nee dit noemen ze een compensatie. Geen oplossing.

  11. Mooi gebaar, lekker in de vakantieperiode aanbieden. Half Nederland is in het buitenland.

  12. Wat een nep compensatie. Waar meeste klanten gebaat zijn bij een korting geeft men een momentje gratis bellen weg. Zonder te bekijken of het voor de klanten wel goed uit komt. Zit ik fijn een paar dagen in het buitenland, heb ik dus niets aan deze nep actie.

    Achter af zal men altijd melden dat er “veel animo” voor was en dat er veel gebruik van gemaakt is. Iets wat geheel niet met cijfers gestaaft kan en zal worden.

    M.a.w. wederom een goedkope marekting stunt waarmee men goodwill wil verdienen.

    Walgelijk.

  13. super netjes, echt echt echt super netjes van Vodafone

  14. Dus… Even een prepaidje halen voor 3 tientjes en dan 4 dagen gratis bellen. (Als niet Vodafone klant.) 🙂

  15. Dit doen ze inderdaad expres in de vakantie. Dan zijn er veel mensen op vakantie, zijn alle scholieren niet op school maar meer thuis. Anders krijgen ze nog meer storingen, omdat het netwerk anders overbelast zou raken!!

  16. Zo jammer dat er altijd mensen zijn die niet blij zijn met zo’n oplossing. Altijd het onderste uit de kan willen krijgen, terwijl Vodafone niet eens iets kan doen aan deze hele situatie.
    Ik heb een hele tijd bij TMobile gezeten en daar was het bereik standaard waardeloos. Maar daar kreeg ik ook geen vergoeding voor.

    Dit is een zeer nette oplossing van Vodafone! En daarnaast krijgen mensen met een data abo 10%korting in mei!

  17. Ik wil geen advocaat van de duivel spelen maar zou dit er niet toe kunnen leiden dat het spraaknetwerk van vodafone van 3 tot 6 mei een groot deel van de dag plat zal liggen!? Het zal wel leiden tot een echte hausse in de aankoop van prepaidjes op 2 mei zodat deze mensen 3 volledige dagen helemaal los kunnen gaan. Ik denk er serieus over na om een pool te starten om te gokken op welk dag(deel) in bovenstaande periode het netwerk weer plat gaat.

  18. wat een onzin allemaal,

    wss hebben ze dan allang hun eigen netwerk terug zonder de noodvoorzieningen , Gewoon ff niet janken dat het niet genoeg is, want 5 dagen bellen en sms’en kan heel veel kosten normaal

  19. @devi: Krijg je dan ook korting op je maandelijkse rekening?
    Want als jij een abo hebt die gewoon toereikend is, dan heb je hier dus echt helemaal niks aan.

  20. Wat een geklaag over het geklaag wat Vodafone als compensatie aanbied!
    Ik had liever gezien dat alle klanten een korting hadden gehad ipv gratis bellen en sms’en. Ik krijg met moeite m’n 100belminuten op. Royaal gebaar van Vodafone op iets wat men nauwelijks nog gebruikt, oftewel wie smst er nog (met een smartphone) en wie voert er tegenwoordig nog gesprekken van tientallen minuten lang?

  21. @Haxtro: Heel slim, een 0800 nummer :’)

  22. En telt dit ook voor in het buitenland ???

  23. Ik had vanmiddag al een ‘netwerk bezet’ toen ik wilde bellen….

  24. Wie smst er dan nog?
    Wie belt er dan nog?

    hahaha

  25. Ik denk dat afgezien van de echt zakelijke klanten er weinig mensen zijn die “schade” hebben ondervonden. Iedereen was op de hoogte van de storing en kon..als iets echt belangrijk was..voor alternatieven zorgen. 4 dagen gratis bellen en smssen voor een paar misgelopen telefoontjes en wat ongemakken rond sms vind ik niet verkeerd. Maar ja, als echte Nederlanders willen we méér compensatie dan we werkelijk aan “schade” geleden hebben.

  26. En wat krijgen de mensen van andere providers die midden in de nacht sms bommen kregen van alle sms’jes die via vodafone verstuurd waren.

  27. Mooie gelegenheid om het netwerk echt te testen

  28. Nou…. wat een enorm sympathiek gebaar. Not!

  29. Ruim week problemen en maar 4 dagen gratis. Doe dan 7 dagen of 14 dagen ….

  30. (Red.) Verwijderd: onnodig persoonlijke aanval.

  31. Heel fijn voor de klanten van Vodafone… Ik zou er flink gebruik van maken, die komende 4 dagen!! Maar, hoe zit het met klanten van Kpn en T-mobile? Ik heb een week lang geen goederen kunnen bestellen voor onze telecomshop, aangezien onze contactpersonen van het hoofdkantoor niet mobiel te bereiken waren. Zij gebruiken blijkbaar allemaal Vodafone! Ook een aantal personeelsleden waren niet te bereiken en grootmoeder kon niet gebeld worden, terwijl ze in het ziekenhuis lag. Zelf hebben wij KPN Hi…. Hopelijk vergeten ze de rest van alle mobiele gebruikers niet, voor een compensatie!! Dat zou erg netjes zijn.

  32. De storing werd veroorzaakt door brand bij de buren. Vodafone zou zich eenvoudig kunnen beroepen op overmacht en alle klanten hun vergoeding laten halen bij de buren waar de brand is ontstaan. Op last van de brandweer moest hun pand spanningsloos worden gemaakt. Denk dat het gebaar netjes is, ook voor bedrijven.

  33. Prima gebaar !!

  34. Haha wat een grap, mensen kopen ook echt minder minuten per maand dan ze normaal nodig hebben zodat ze van deze acties kunnen profiteren.

    Laten we iets op touw zetten waarbij iedereen met een Vodafone abo 1 van die dagen iemand belt en de verbinding open laat staan, misschien komen ze volgende x dat er een storing is wel met een fatsoenlijke regeling.

  35. Origineel geplaatst door Jasper
    Haha wat een grap, mensen kopen ook echt minder minuten per maand dan ze normaal nodig hebben zodat ze van deze acties kunnen profiteren.
    Laten we iets op touw zetten waarbij iedereen met een Vodafone abo 1 van die dagen iemand belt en de verbinding open laat staan, misschien komen ze volgende x dat er een storing is wel met een fatsoenlijke regeling.

    Je 1e deel is echt onzin. En je 2e deel is juist de rede dat we nu altijd een limiet hebben van bijvoorbeeld 1000minuten. bedankt!
    Jij zou op t eind ook expres nog een film van 700mb downloaden via je 3G om maar aan je 1000mb te komen zeker?

  36. Hoe kan ik met ipad 3G mee bellen of smssen?
    Geldt het ook als je naar 0900, 0906 of 0909 nummers belt.
    Ik vind erg goedkoop. Of 5 dagen naar keuze.

  37. Een gegeven paard niet in de bek kijken. Voor heel veel mensen hier gaat dat niet op, maar gaan ze zeuren dat ze dan op vakantie zijn….
    Persoonlijk vind ik het een nette actie.

  38. Mijn vraag aan iedereen die zo fel op Vodafone reageert is: Wat kan Vodafone hier zelf aan doen? Als er in een keer een gekke koeienziekte opkomt en er kan een week geen melk geleverd worden, gaan we dan ook allemaal naar de Appie om te smeken voor gratis melk?

  39. Het aanbod van Vodafone vind ik netjes. Volgens de algemene voorwaarden is er hier sprake van overmacht en dat is ook het geval. Onheil van buitenaf is niet 100% te voorkomen. Er zijn altijd mensen die overal een slaatje uit willen slaan. Top en complimenten voor je team VF

  40. Vraagje, hoe gaan ze 10% korting toepassen op abbo met 1 of 2 jaar gratis internet? Die heb ik namelijk!

    Bel en sms doe ik nooit (okee 20 smsjes in half jaar of zo) ivm doofheid

  41. @Wilfred de Groot: Ik begrijp dat vf hier niets aan kan doen,maar ze kunnen dit waarschijnlijk via de verzekering terug krijgen.
    Alleen ik kan hier ook niets aan doen,maar ben wel de dupe ervan en kan dit niet claimen bij de verzekering,ik heb niets aan 5 dagen gratis bellen en sms’en,wij hebben 3 aansluitingen en gebruiken meer data. ik zou graag een kwart van al mijn 3 aansluitingen gecrediteerd zien omdat we ook een week problemen hebben gehad. wij hebben 3 dagen totaal geen bereik gehad en 3 dagen soms bereik en dan nog niet kunnen bellen,en data al helemaal niet.
    ik wil niets meer en niets minder,maar wat vf nu als compensatie gegeven is voor mij niet echt wat ik in gedachten had.

  42. Kunnen ze die belofte überhaupt waar maken?! XD

  43. @Haxtro: Wat heeft dat voor zin? Als jij naar een 0800 nummer belt, dan betaald de ontvanger…

  44. Er is sprake van overmacht. Dus moeten ze helemaal niets compenseren. Wees dus blij met wat je krijgt…

  45. Eerst allemaal klagen dat ze niet kunnen bellen en sms’en en hierdoor niet meer hun werk kunnen doen, nu er een nette oplossing is zodat iedereen 4 dagen gratis kan bellen en sms’en en dan is het nog niet goed.

  46. Probleem is dat iedereen gratis gaat bellen. Netwerk wordt overbelast, dus Vodafone heeft weer problemen. Wat mij betreft is het weer vragen om problemen.

  47. Best wel triest dat er niet eens een fatsoenlijk backup systeem is. Dat houdt dus in dat zon systeem dus op een ANDERE locatie staat. Kon niet bellen, smsen of internetten, terwijl je er voor betaald, en wat “krijg” je terug…. paniek, omdat je niet kan laten weten dat alles in orde is, omdat je ook geen foutbericht op een sms terug kreeg, en dan nog vinden dat dit een goede compensatie is ….
    Hopelijk leren ze ervan en zorgen ze voor een echte backup en gaan ze niet zo schijnheilig doen door dit een mooi gebaar te noemen.

  48. ******, waarom zeurt haast iedereen zo hierover? Alsof Vodafone hun eigen gebouw in de fik heeft gestoken.. Wees blij met deze compensatie. De meeste zijn ook sirieus nooit tevreden.

  49. Lekker!!!!!

  50. Origineel geplaatst door ferry
    @devi: Krijg je dan ook korting op je maandelijkse rekening? Want als jij een abo hebt die gewoon toereikend is, dan heb je hier dus echt helemaal niks aan.

    helemaal mee eens, ik heb dus zo’n abo!

  51. Snel een prepaid kaartje kopen om 3 dagen gratis te bellen? Een prepaid kaart moet geactiveerd worden, daaraan zit een datum en een simkaartnummer gekoppeld. Even snel meeprofiteren heeft dus geen zin. Vodafone is niet gek! “Helaas” zullen niet-abo’s ergens anders moeten graaien om zich niet achtergesteld te voelen!

  52. Het is echt een onzinnige vergoeding voor de meeste mensen met een Abo. Ik heb onbeperkt sms-en en 100 belminuten per maand die ik nooit op maak. Wat heb ik dan aan 4 dagen gratis bellen en sms-en? Dat doe ik de hele maand al !!!!!

  53. Waarom altijd een compensatie? Stelletje aasgieren hier in Nederland, die altijd alles maar gratis willen.
    Ik vindt deze compensatie al heel wat. Ze kunnen moeilijk met iedereen rekening houden!

  54. @Jacco: Wat praat je nou slap..

    Ik heb een eigen zaak ik verkoop ook prepaid kaarten ook van Vodafone, ik gebruik zelf ook Vodafone zogenaamd je weet alles
    Goed ofzo zogenaamd bij Vodafone gewerkt, je kan gewoon activeren en gratis bellen,
    En voor de mensen die hier over klagen wat denk je je krijgt 100€ buit ofzo wees blij alsof Vodafone expres alles in fik zet wat een rare
    Mensen echt jullie zijn niet 100 mensen hier denken echt ze zijn de slimste thuis ga bla praten

  55. Vodafone had ook NIETS kunnen doen! Want zeg eens eerlijk: wie heeft er nu ‘schade’ geleden? En maar zeuren dat deze vorm van compensatie niet toereikend is…

    Als VF nu ook nog even zorgt dat hun calamiteitenplan op orde is en een dergelijk voorval niet meer kan plaatsvinden, is alles weer voor de bakker!

  56. Is dat een oplossing! Belachelijk voor woorden gratis bellen gratis bellen. Ik bel praktisch nooit ik app en viber veel via wifi. Het erg dat ik de afgelopen tijd niet gebeld kon worden op dringende momenten door mijn dierbaren! Belachelijk 4 dagen gratis bellen. 1 ding is zeker ik stap over!!!

  57. Lekker zeg dan zit heel Nederland voor zijn mei vakantie in het buitenland.

  58. Echte vodafone oplossing, en ik durf er om te wedden dat ze die dagen in de loop der tijd weer stiekem terug verrekenen! Klopt namelijk toch nooit wat van m’n rekening:(

  59. Zie hier mensen reageren die vinden het belachelijk dat er een compensatie tegenover moet staan! Ideale stomgehouden klant zijn jullie of vd medewerkers dat kan ook! Als jij je rekening te laat betaalt ben je de lul maar hun kunnen overal mee wegkomen! Niet dus, gewoon bloeden, moet je maar geen mensen uitmelken! Geen pardon!

  60. Alle gevoelige systemen in de industrie hebben een backup.
    Waar is die van Vodafoon.
    Hoe zit het met de zakkelijke Abo’s. Dus ….

  61. Origineel geplaatst door Kawaschapi
    Echte vodafone oplossing, en ik durf er om te wedden dat ze die dagen in de loop der tijd weer stiekem terug verrekenen! Klopt namelijk toch nooit wat van m’n rekening:(

    Klopt. De rekeningen klopten bij mij ook nooit en het moest altijd gecorrigeerd worden. daarnaast kreeg ik heel vaak brutale medewerkers aan de lijn die arrogant deden. terwijl ik gewoon op een rustige manier een vraag stel en een oplossing wou. Zelfs toen ik voor 10 euro in de maand Vodafone onder ons had aangeschaft. En alleen belde met die nummers in mijn groep moest ik bijbetalen mijn 450 min verkende ze zelfs daarmee echt vaag. toen heb ik de prepaid nummers mij maar laten bellen en was er niks aan de hand. uit eindelijk door verkeerde service van een medewerker wat laatste druppel voor mij was heb ik mijn abo opgezegd.

    En deze compensatie is echt 3 keer niks. enige die voordeel hebben zijn prepaid gebruikers. Vodafone moest maar een betere rampenplan hebben. wat hebben mensen die hun belminuten hebben nou aan gratis bellen. sowieso hebben ze die smsjes en minuten van de dagen die ze niet hebben kunnen bellen. Hoelang mag je maand bundel eigenlijk meenemen bij vodafone?

    Ik vind dit echt een trieste manier om je klanten tegemoet te komen.

  62. Netjes, tijd voor tijd.. Als mijn internet provider er een aantal dagen uit ligt, dan krijg ik er helemaal niks voor terug. Dan moet ik gewoon betalen voor de dagen waar ik niks voor krijg.

  63. Maar als iedereen die dagen de hele dag zit te bellen en sms’en word het netwerk weer overvol waardoor we niet meer kunnen bellen en sms’en…… Niet zo’n goede oplossing lijkt mij.

  64. Ik heb al een sms gehad pfrrrrrtttt!
    Ik bel bijna nooit en whatsapp
    Ze kunnen beter een leuk hoesje aanbieden
    In verband met onze netwerkstoring bel en sms je gratis in Nederland van 2 t/m 5 mei. Kijk voor meer info op http://www.vodafone.nl/herstel

  65. Voor degene die zeggen dat mensen met commentaar zeuren:
    De meeste mensen kiezen een bundel die bij hun past. Hier gaan ze meestal niet overheen. Soms misschien 1 of 2 euro.
    Tegenwoordig zitten er in diverse abo’s al onbeperkt sms’en. Whatsappen zit sowieso al bij de bundel in als je internet hebt.

    Ook heeft Vodafone een vakantieperiode uitgekozen.

    Nee, dit is geen compensatie, maar een laf gebaar. 1/4e van de abo kosten hadden meer mensen op prijs gesteld.

  66. De verloskundige heeft ook vodafone. Lekker als je hoogzwanger bent.

    We moeten vodafone dwingen om een beter backup te hebben. Korting op je abbonement voelen ze meer en is naar mijn mening een betere compensatie.

    Er moet een wet komen om af te dwingen dat de providers een afdoende backup systeem hebben.

  67. Krijg van de reacties op dit bericht echt een zeikerige indruk van een iPhone-gebruiker. Getver…

  68. ik stel voor dat alle vodafone klanten die het niet mee eens is met deze vergoeding gezamenlijk een collectieve rechtszaak voeren tegen vodafone om de geleden schade te verhalen want deze compensatie van 4 dagen smsen en bellen slaat nergens op terwijl de werkelijke schade 7 dagen+ geen netwerkbereik is. ik denk dat de rechter nog best in het voordeel van de klant kan oordelen, want elke klant heeft recht tot een redelijke compensatie van geleden schade (en dit is niet redelijk) los van of het onmacht is of niet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.