De klantenservice van T-Mobile kan de hoeveelheid vragen van klanten over de iPhone 3G nauwelijks meer aan. De interesse is zo groot, dat T-Mobile een mededeling op de website heeft gepubliceerd met de mededeling dat er niet meer informatie beschikbaar is dan al op de website wordt vermeld. Ze adviseren klanten om niet langer te bellen met vragen over de iPhone 3G. Wie op dit moment de klantenservice belt krijgt een bandje met de volgende tekst:
Wegens de enorme belangstelling voor de iPhone zijn onze wachttijden langer dan normaal. Onze excuses hiervoor.
Uiteindelijk krijg je wel een medewerker aan de lijn die best het bekende verhaal nog eens wil vertellen: dat de iPhone echt niet eerder dan 11 juli beschikbaar is en dat het echt niet mogelijk is om je nu al voor de iPhone 3G in te schrijven.
Wat het lastig maakt en waarschijnlijk ook de verwarring veroorzaakt, is dat T-Mobile via verschillende kanalen standpunten naar buiten communiceert die elkaar lijken tegen te spreken: naast het officiële standpunt dat er bijvoorbeeld geen intekenlijsten worden gehanteerd en dat het niet mogelijk is om bij lopende contracten eerder naar een iPhone-abonnement over te stappen, blijkt in de praktijk dat de T-Mobile Shops en de klantenservice van T-Mobile er heel andere interpretaties op nahouden. In de reacties op ons eerste bericht over de abonnementen, blijkt bijvoorbeeld dat in de praktijk wel degelijk met inteken- en wachtlijsten wordt gewerkt. Wat ook verwarring wekt is dat Belcompany en Apple Premium Resellers zoals A-Mac al intekenlijsten hanteren en naar buiten toe communiceren dat ze de iPhone met T-Mobile-abonnement gaan aanbieden.
T-Mobile raadt klanten aan om zich te abonneren op de iPhone-nieuwsbrief van T-Mobile, maar omdat die maar met lage frequentie wordt verstuurd is het waarschijnlijk slimmer om de iPhone-pagina’s van T-Mobile in de gaten te houden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 26 reacties