Reacties voor: ‘Klein aantal Apple TV’s last van Wi-Fi-problemen’

Een klein aantal Apple TV's heeft last van Wi-Fi-problemen, aldus Apple. Klanten met zo'n Apple TV kunnen rekenen op een vervangexemplaar.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 36 reacties

  1. Alle hierboven omschreven problemen ervaar ik ook nog steeds dagelijks met mijn 3e generatie Apple TV. Echter dacht ik dat het probleem bij mijn router lag en heb ik hier nog geen oplossing voor.

    Zojuist even mijn serie nummer gecheckt: DRHN klopt.

    Het derde en vierde alfanumerieke karakter van het serienummer is bij mij: 3J ipv J3. Betekent dit dat mijn Apple TV niet tot dit lijstje behoort?

    Hoop dat iemand mij kan helpen, zou het fijn vinden als het aan de Apple TV zelf ligt. Dan kan ik er tenminste mee terug gaan!

  2. En ja hoor … ik heb er dus zo een, ter info … in NL gekocht (I Am Store).

    Nog meer mensen en iemand al met succes omgeruild?

  3. Heb ik ook op me iphone 5 dat die soms geen wifi verbinding kan maken en dat die ineens geen verbinding meer heeft.
    Ia wel altijd het zelfde liedje.

  4. Ook ik heb last dat de Apple TV soms wegvalt bij het kijken van een langer YouTube filmpje, moet nog checken of die van mij onder de voorwaarden vallen. Geen connectie met Wi-Fi vooralsnog geen problemen mee.

  5. Het blijkt dat de je de 4e en de 5e serienummer moet controleren en niet de 3e en de 4e. Op macrumors staat in de forum aangegeven.

  6. @Funhouse: Bij mij ook.

    @iFajar: Kun je een link plaatsen? Heb het niet kunnen vinden..

    EDIT
    Het is toch de derde en vierde. Nou ja die van mij is een 3J en geen J3 en heb de zelfde problemen :/

  7. Betekent dit dan, dat je hem zomaar om kunt ruilen?
    En…krijg je dan de ge-update versie waar laatst over gesproken was?

  8. @R0L3X: Ah, ik zie dat je het al hebt gevonden.
    Het artikel op MacRumors is ook al aangepast.

  9. Documentatie van Apple wijst op derde en vierde tekens, maar lijkt er op dat Apple er wellicht naast zat. Ik pas het artikel even aan!

  10. Dit heb ik regelmatig ook dat ik ineens de hele connectie verlies. Dacht dat dit aan mezelf lag maar daar trap ik nu niet meer in na dit verhaal.

  11. Als het daadwerkelijk om de vierde en vijfde tekens gaat, valt mijn Apple TV af.

    Heb al sinds de aanschaf in December problemen. De Wi-Fi verbinding is heel onstabiel en dit ligt zeker niet aan mijn router. Omdat ik in eerste instantie dacht dat daar het probleem bij lag is die volledig ontleed. Maar dat is uitgesloten. Bij alle apparaten is de verbinding uitstekend en zeer stabiel.

    Met vlagen is er verbinding, soms 5 minuten, soms een aantal uur. Vaak ook helemaal niet. Hoopte dat dit bericht uitkomst zou bieden, maar helaas.

    Beetje jammer.

  12. @Funhouse: Als je dicht bij de Apple Store woont, zou ik het apparaatje toch laten checken. De problemen die jij beschrijft mag natuurlijk niet gebeuren. En misschien dat ze jou alsnog een nieuwe willen geven. Ik zou het proberen 🙂

  13. Ik heb dubbel geluk: net buiten de genoemde serie, dus ik hoef niet terug Naar de USA om hem om te ruilen ….

  14. Ik heb JJ in serienummer. Bij mij dezelfde problemen 🙁

  15. Vroeger ook heel veel problemen met WiFi en ATV gehad.
    Update Time-capsule –> alles liep daarna gesmeerd.

  16. Ik heb een match.. Zowel met serienummer als product nummer echter zit ie bij mij op mijn vaste bekabeling.
    Dus geen problemen, voorheen op de wifi wel veel buffer problemen gekend..

  17. Uhm ik heb de mijne gekocht bij iCentre. Ik neem dat ik dit gewoon bij de Apple store kunt omruilen ?

  18. Heb de mijne bij iCentre Assen gekocht..Kan ik hem daar ruilen? Anders moet ik 400km totaal heen en terug naar Amsterdam? Heb de letters J5, voldoe dus aan de voorwaarden….En heb ook problemen idd…..

  19. Vandaag met Apple contact gehad vanwege dezelfde symptomen en ze gaan hem gewoon omruilen en bieden de keuze aan om naar de winkel te gaan of door een koerier te laten omruilen ( had hem bij Apple webstore aangeschaft).
    Ik raad dus iedereen aan even met Apple support contact op te nemen.

  20. @iFajar: Ja ik denk dat ik dit toch maar eens ga proberen.

    Het ritje Rotterdam > Amsterdam voor een winkel bezoekje van 15 minuten zie ik niet zo zitten, dus eerst maar eens een belletje geven… Hopelijk bied dat uitkomst!

  21. Origineel geplaatst door Funhouse
    Alle hierboven omschreven problemen ervaar ik ook nog steeds dagelijks met mijn 3e generatie Apple TV. Echter dacht ik dat het probleem bij mijn router lag en heb ik hier nog geen oplossing voor.Zojuist even mijn serie nummer gecheckt: DRHN klopt.Het derde en vierde alfanumerieke karakter van het serienummer is bij mij: 3J ipv J3. Betekent dit dat mijn Apple TV niet tot dit lijstje behoort? Hoop dat iemand mij kan helpen, zou het fijn vinden als het aan de Apple TV zelf ligt. Dan kan ik er tenminste mee terug gaan!

    dat wil ik ook weten..iemand een antwoord?en zoals ik het lees, heeft iedereen met een atv3 die eindigt met DRHN dus eventueel recht op een swap?

  22. Neem ff contact op met cardservices in zwolle. Zij zijn inmiddels goed op de hoogte van dit probleem en kunnen omruilingen verzorgen.

  23. Heb het zelfde probleem.

    Snel internet maar hapert extreem vaak. Als muziek word gestreamt Spotify of o.a. Itunes, met de iphone of zowel de ipad aangezet word stottert de muziek.

    Met filmpjes kijken via de apple tv (3gen) is het af en toe wel gruwelijk lang laden zowel met de iphone als ipad. Via Youtube, Uitzendinggemist, Facebook en o.a. Safari. – En met “af en toe” bedoel ik eigenlijk altijd –

    SERIENUMMER is op het einde MRYJDRHN ik weet niet of dit serie nummer voldoet aan de serie defecten. Maar kramp wel met de zelfde klachten en feiten.

  24. Net bij de apple store leidsplein geweest en met succes omgeruild advies maak wel een afspraak bedankt bastiaan voor het artikel

  25. @Ron: Hebben ze het apparaat nog uitgebreid onderzocht? Mijn Atv valt onder de regeling. Ik heb namelijk ook last dat de verbinding wegvalt, alleen dit gebeurt random. Om in de Apple store te wachten totdat de verbinding wordt verbroken door mijn Atv, daar heb ik geen tijd voor…

  26. Ik heb ook een betreffend model. Sinds aankoop last van niet vloeiende afspelende films of trailers of streams vanaf ipad of iphone. Destijds het probleem niet kunnen vinden met applecare, meerdere acties, helaas geen succes. Gekocht bij Amac (toen ifactors). Amac gebeld, wisten officiel van niets. Apple gebeld. Geen probleem. Ze komen mijn apple tv ophalen en sturen een nieuwe toe. Mijn advies als je een betreffende apple tv hebt: apple bellen. Niet gezegd dat dit het probleem in mijn geval oplost, maar dat is straks in ieder geval uit te sluiten of het door de apple tv komt. Gr.

  27. Weten jullie wat voor je krijgt helemaal nieuw of refurbished?

  28. Krijg je in de winkel een nieuwe of ook een refurbished? Ze hebben mij namelijk een refurbished aangeboden om te ruilen.

  29. Ik heb dit betreffende model ook met de omschreven problemen. Apple gebeld en wordt zonder problemen omgeruild. Vragen niet eens waar die gekocht is. Maakt ook niet uit. Wordt per koerier omgeruild. Klasse!

  30. @Frank: Heb je gebruikt gemaakt van de 90 dagen gratis telefonische support of heb je gewoon naar de Apple Store zelf gebeld? Mijn telefonische support is al verlopen namelijk…

    Er blijken dus al een aantal mensen met succes ATV’s omgeruild te hebben. Net zoals Jimmy vraag ik me inderdaad ook af of het hier om een nieuwe of een refurbished ATV gaat?

  31. @iFajar: Ze kijken alleen naar het serienr meer niet
    En het is een nieuwe geen refurbished

  32. Hoe moet je gebruik maken van deze terugbrengactie mijn apple TV blijkt aan de voorwaarde te voldoen aldus de wifi problemen en het serienummer bevat H9 bij 4.5de karakter.

  33. @Funhouse: Ik heb ze gewoon laten bellen. Op de site aangegeven dat ik denk dat ik voor service in aanmerking kom. Dat bleek uiteindelijk ook te zijn naar controle van het serienummer. Apple TV is vandaag al omgeruild terwijl ze gezegd hadden dat het wel een week kon duren

  34. Origineel geplaatst door Frank
    @Funhouse: Ik heb ze gewoon laten bellen. Op de site aangegeven dat ik denk dat ik voor service in aanmerking kom. Dat bleek uiteindelijk ook te zijn naar controle van het serienummer. Apple TV is vandaag al omgeruild terwijl ze gezegd hadden dat het wel een week kon duren

    heb je nieuwe in doos gekregen? Of alleen los appraat? Bij mij vroegen ze namelijk alleen apparaat maar wordt morgen pas bij mij opgehaald.

  35. Ook ik had het serie nummer genoemd in dit artikel.
    Alleen mijn Apple TV in De USA gekocht.
    Met toeval was ik vorige week in NY en met de Apple TV naar de Apple store gegaan.
    Zijn daar niet op de hoogte,maar toen ik dit artikel liet zien met de Memo met Apple code werd het achterhaald en kreeg ik een nieuwe Apple TV.
    Dank voor dit bericht ICulture! Top

  36. Gisteren 2 nieuwe Apple TV’s terug gekregen.
    Worden ‘los’ geleverd.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.