Klimaatverandering? Neem een iPhone!
De vraag werd gesteld door de Britse non-profitorganisatie CDP, het voormalige Carbon Disclosure Project. Diverse bedrijven konden aangeven welke impact ze hebben op het milieu en hoe ze met de risico’s en kansen rondom klimaatverandering omgaan. Ook wilde CDP weten hoe klimaatverandering ons leven gaat veranderen. Apple was een van de bedrijven die erop reageerde en gaf aan dat toekomstige ontwikkelingen in het milieu ervoor kunnen zorgen dat we sterker afhankelijk worden van onze iPhones.
Je bent met een iPhone nog wel afhankelijk van stroom, maar ook daar heeft Apple een oplossing voor: je kunt met handaangedreven mechanismen of een auto-accu ook je iPhone weer opladen. Dus ook bij stroomuitval en andere noodsituaties hoef je niet met je handen in het haar te zitten.
Andere bedrijven bang voor klimaatverandering
De gevolgen van klimaatverandering zorgen ervoor dat er meer extreme weersomstandigheden optreden, waardoor je sneller kan zijn ingesneeuwd of met overstromingen te maken krijgt. Persoonlijke veiligheid is volgens Apple dan ook erg belangrijk en daarvoor komt een iPhone goed van pas. Niet alle informatie over het rapport is vrijgegeven. Wel kunnen we zien hoe bedrijven zoals Intel, Coca-Cola en Disney reageerden. Die bedrijven zien de veranderingen vooral als een risico en niet zozeer als een kans.
Disney is bang dat er minder bezoekers in het park komen door extreem weer, terwijl de frisdrankenfabrikant zich zorgen maakt of er wel voldoende water beschikbaar zal zijn om cola te maken. Intel denkt dat de operationele kosten omhoog gaan door droogtes en AT&T vreest dat bosbranden en orkanen vaker zullen leiden tot schades aan de communicatiemasten en -kabels.
Apple krijgt goede milieuscore
Apple kreeg van de organisatie CDP een score A op het gebied van milieu-inspanningen, de hoogst mogelijke score. Het bedrijf heeft dan ook flinke stappen gemaakt en werkt nu met 100 procent hernieuwbare energie. Ook wordt er veel nadruk gelegd op recycling. Volgens CDP heeft Apple de infrastructuur, risico’s en kansen, financiële planning en dergelijke goed voor elkaar.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 2 reacties