Koreaanse regering wil uitleg over Apple’s iPhone-garantie
Apple-topman Farrel Farhoudi verschijnt op 21 oktober voor het Koreaanse parlement om vragen te beantwoorden over de iPhone. Het gaat daarbij specifiek over het reparatie- en vervangingsbeleid van Apple rondom de iPhone. Koreaanse iPhone-kopers klagen dat Apple bij defecte toestellen meestal een refurbished exemplaar geeft, terwijl de lokale garantieregeling van het bedrijf belooft dat je de eerste 14 dagen na aankoop keuze hebt uit vier opties. De klanten zouden ook voor gratis reparatie, vervanging door een nieuw toestel of geld terug moeten kunnen kiezen.
Maar die andere opties krijgen ze niet voorgeschoteld; Apple scheept ze af met een al eerder gerepareerd gebruikt exemplaar. Apple kreeg al eerder vanuit Zuid-Korea het verzoek om openheid te geven, maar de aangeleverde informatie van een Apple-woordvoerder uit Seoel bleek onvoldoende indruk te maken. Apple heeft meer dan 1 miljoen iPhones in het land verkocht via operator KT.
Farhoudi is sinds 1993 werkzaam bij Apple, onder andere als baas van AppleCare Business Development. Momenteel is hij Senior Director iPod & iPhone Service Operations. Het is de eerste keer sinds jaren dat een topman van een groot bedrijf naar Seoul moet om zijn zegje te doen tijdens de grote jaarlijkse parlementaire audit, die al vanaf 4 oktober gaande is. In het parlement breken regelmatig gevechten uit (zie foto).
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.

- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
Gelukkig heb ik nog nooit gebruik hoeven te maken van de garantieregeling, maar ik zou ook best wel teleurgesteld/pissed zijn als ik een hersteld tweede hands iDevice terug krijg.
En weer zo een geweldige foto bij het artikel. : }
Weer zo’n gweldige Apple actie.
Lijkt mij leuk om onwaarheden (leugens) te gaan bijhouden van Apple. We worden als consument toch niet direct voor vol aangezien.
Hahaha vette foto bij de artikel 😛
Die foto is giere 😀
Zo gaat het in de regering van Korea 😛
Zou Nederland ook eens moeten doen 😀
Wat apple doet mag volgens de europese regels niet eens. binnen 14 dagen heb je recht op een nieuw toestel. als ze mij een ander 2e hands toestel gaan geven mocht die van mij kapot gaan dan krijgen ze die ook gelijk weer terug. Want dan kan ik er ook wel 1 via marktplaats aanschaven!
Leuke foto trouwens haha
De foto is stemmingmakerij en niet ter zake doende.
Je zou op die manier ook een kist met rotte appels kunnen plaatsen.
Goed dat daar verduidelijking over gevraagd wordt. Overigens de foto is misschien niet volledig te linken aan het artikel, maar het zegt wel duidelijk wat over het parlement.
Het Turkse parlement is ook een zooitje ongeregeld, als dit artikel over Turkije ging had ik ook zo’n hectische foto van het parlement neergezet. Want het zegt ook wel dat het raar is dat een chaotisch parlement juist verduidelijking wil op dit gebied. Zijn er niet belangrijkere kwesties waar verduidelijking over moet(denkend and scheiding Noord Zuid Korea)
Nog even een voetnote, zo gaat het er aan toe:
http://www.youtube.com/watch?v=K9AQiQRt5tM
@Diederik Baan:
Waar slaat dat nou weer op, Turkse parlement is niet met die Korea te vergelijken. In Turkije wordt alles ten minste in beweging gebracht. Je kan net zo goed zeggen Nederlandse parlement is een zooitje!
“In het parlement breken regelmatig gevechten uit ”
Ik begrijp nu waarom de Koreaanse regering een uitgerbreidere garantieregeling wil, en waarom Apple liever gebruikte en gerapareerde toestellen biedt!
Hoop dat dhr. Ferhoudi namens Apple goed van zich af zal bijten richting het Koreaanse knokparlement. Misschien eerst even appje installeren met wat Oosterse vechtsporten?
@Wessel Meijer:
??? Niet echt een bijzonder inhoudelijke reactie. Gaat het erom wat je zegt of wie iets zegt?
@Diederik Baan Wat een onzin schrijf jij. Wat heeft Turkije hiermee te maken? En dan ook nog flauwekul over hun parlement. En hoezo moet het Koreaanse parlement alleen aandacht besteden aan Noord-Korea? Apple mag niet kritisch worden bevraagd, omdat er bonje is met de buren? Onzin dus. Eerst denken, dan schrijven.
Diederik Baan
jij bent je zelf belachelijk aan het maken..
@Muppel:
Mijn tekst vind ik voldoende inhoudelijk en duidelijk. Wat begrijp je er dan niet aan?
Volkomen duidelijk van Korea. Ik was daar de afgelopen 7 maanden en iedereen heeft veel lof over Apple’s producten maar dat ze de reparaties en garantieregelingen niet helemaal vertrouwden.
Ze zitten daar wel met giganten als Samsung, LG, SKY enz. Met de vriendin laatst een mobiel vervangen by SKY … was zo gepiept.