Reacties voor: KPN en Vodafone gaan dataverbruik op factuur zetten

KPN en Vodafone gaan het dataverbruik van mobiele abonnees voortaan op de factuur vermelden. Ook gaan ze een online tool beschikbaar stellen waarmee je kunt kijken hoeveel data je verbruikt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 32 reacties

  1. Krijg je als bestaande klant met een oud abonnement ook dat dataverbruik op je factuur te zien? Ik ben namelijk wel benieuwd naar mijn dataverbruik.

    In Instellingen -> Algemeen -> Gebruik staat bij mij sinds 05-12-2010 namelijk maar 1,7 GB als gebruik data…

  2. Leuk nieuws, maar niet zo spannend… bijvoorbeeld een Simyo heeft dit allang al. Daar kun je precies zien hoeveel data je gebruikt hebt bij elke verbinding met het internets…

  3. Gisteren nog even snel een ipad abonnement afgesloten met 2GiB limiet.

  4. Op mijn KPN, kan ik al lang mijn verbruik zien sinds de overstap naar de limited abo’s, liever betalen voor gebruik €5,- per Gb dan die unlimited gprs speed abo’s, mijn snelheid ligt slechts 10 keer hoger!!!

  5. Origineel geplaatst door AhmedLeuk nieuws, maar niet zo spannend… bijvoorbeeld een Simyo heeft dit allang al. Daar kun je precies zien hoeveel data je gebruikt hebt bij elke verbinding met het internets…

    Dit heeft vodafone ook al als ik je goed begrijp. Op factuur staat onderaan elke sessie die je die maand hebt gehad. Ongeveer 2 pagina’s lang bij mij. Erg onoverzichtelijk. En wordt onderaan niet opgeteld ofzo.

  6. Ik heb vandaag net de “Dataman Pro” iPhone app aangeschaft. Ik heb een T-mob abbo, maar geen idee van mijn gemiddeld dataverbruik. Als de nieuwe iPhone 5 uitkomt kan ik in november, als mijn huidige abbo afloopt, besluiten wat ik ga doen, verlengen of verhuizen. En inzicht in mijn huidige verbruik vóórdat ik een nieuw abbo afsluit lijkt me van waarde voor die beslissing.

  7. @Martin: Zelfde bij Simyo inderdaad, wel opgeteld per dag, maar geen eindtotaal. Ook nog eens in Kb.

  8. Telfort heeft dit al jaren… En met de app Beltegoed ook eenvoudig te volgen…

  9. Zit bij Hi en bij mij staat het er altijd al op…

  10. Volgens mij heb je bij KPN nog een maand te tijd, gaat dit pas in september omgezet worden.

  11. @Redactie/Gonny: KPN gaat pas vanaf 5 september in. Dit staat fout vermeld in jullie artikel (blauwe balk).

  12. Ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet, heb T-Mobile… Zou het wel handig vinden omdat je dan beter inzicht in je dataverbruik krijgt.

  13. Wat gebeurd er met de data die je overhebt , kan dat gewoon meegenomen worden naar de volgende maand net zoals je bel minuten ?

  14. Een te grote databundel kan als…
    De s moet nog weggehaald worden.

  15. Vodafone heeft dit allang.
    Mijn factuur is netjes gespecificeerd met binnen en buiten bundel en online kan ik precies zien hoeveel ik van mijn bundel gebruikt heb tot dat moment.
    Niks nieuws wat mij betreft

  16. OFF Topic. TMO past ook per 15-08-2011 zijn abonnementen aan, hoe en wat moeten we nog even afwachten…

  17. Bij KPN/HI kan je het ook altijd op je specificatie zien.
    Krijg je hem niet per post dan staat hij bij je rekening online.
    Je moet het alleen bij elkaar optellen maar dat is op zich geen probleem

  18. @Peter Jansen: Goed bezig.

    Iemand enig idee welke provider de voordeligste databundel biedt? Het liefs een bundel met fair policy zonder echte limiet, mocht die nog bestaan…
    Hoorde recent iets over MTVmobile of Hyves mobile.

    Ik ga wrs toch geen nieuwe iPhone halen, maar abo verloopt over half jaar, dus wil gewoon een data abo zonder toestel. Verlengen gaat wrs volgens de nieuwe voorwaarden, tegen die tijd heeft elke grote provider de prijzen wel verhoogd helaas.

  19. Ik heb vandaag een Telfort abonnement afgesloten. 15,95 (eerste 4 maanden 12,95) voor 1,5 GB 3,6Mbps internet. Incl. 300 min en 100 sms kom ik dan op 22 per maand voor 1 jaar. Ik vind dit eigenlijk nog wel meevallen!

  20. Mijn vriendin was zo slim om naar mij te luisteren en heeft gisteren haar abbonement verlengt bij Vodafone. Zelfs de man in de Phonehouse winkel zei, dat het t slimste was wat ze die dag kon doen! (alleen wilde ze geen iPhone)

  21. Ik zeg: doen! 😉

  22. @Thomas: Als het slimste wat je vriendin op een dag kan doen haar abonnement verlengen is, heb ik met je te doen…

  23. Ik hoor tegenwoordig bijna alleen nog maak KPN en Vodafone in 1 adem bij mobiel/internet tarieven.

    Ook nu staat het in 1 adem in de titel.

    Zijn het nog wel 2 bedrijven?

  24. Ik heb mijn vodafone abbo paar weken geleden verlengd met een sim-only (tel/sms/web) – 1gb. Nu weet ik niet of dit een strenge limiet is of een FUP, zoals voorheen.

    Weet iemand hier meer over? Anders ga ik geen radio meer gebruiken over 3g (tunein radio)

  25. Origineel geplaatst door Ome Henck: OFF Topic. TMO past ook per 15-08-2011 zijn abonnementen aan, hoe en wat moeten we nog even afwachten…

    Beetje kort dag als ze hier nu nog mee moeten komen.

  26. de consument is de afnemer en kan eisen. Iedereen praat over de data limiet maar hoor niemand klagen over de bel minuten die de consument inlevert en sms. Mijn data snelste van T-mobile doet niets buiten en zit constant met wifi op mijn iphone te spelen. De providers stoken elkaar op en de consument gaat mee NEE het is duur genoeg wij moeten het niet accepteren Thuis zit ik met 5 personen op internet, hobby, huiswerk en werk voor maar een paar centen. Nee KPN is een oorlog begonnen begonnen met Whatsapp, krijgen niet hun zin dan maar op een andere manier en de andere providers volgen. NEE CONSUMENT PIK DIT NIET WIJ BETALEN MEER DAN GENOEG maar de providers willen meer.

  27. Gewoon weg bij KPN een Vodafone zijn stelletje die markt misleiden . Verdienen all meer dan genoeg van ongebruken Bell en sms tegoed. Let op mensen 200 mb is niks per maand. Je bent zo doorheen. Wees alert .

  28. Allemaal aan de Onavo! Check de AppStore!

  29. Ik vind het wel leuk dat de redactie van de iphoneclub erbij zet dat het niet belangrijk is hoeveel data iemand verbruikt met een onbeperkt of fair use policy’s abo, want ik kreeg netjes een brief van Vodafone om mijn data verbruik te verlagen ander dan zetten ze me terug in snelheid!! En dat met een Super SIM abo speciaal voor de iPhone??

  30. toen ik in januari een nieuw abonnement ging afsluiten was ik ook wel benieuwd naar mijn maandelijkse verbruik, maar de complete doch onoverzichtelijke rekeningen van Vodafone hielpen niet heel erg mee. op bellen.com kun je je digitale rekening uploaden en dan zoekt de website uit wat je totale verbruik is. Doe dat voor 3 maanden en je weet een beetje waar je aan toe bent.

    aanbieders leggen nu hun grenzen op 200MB omdat dat gemiddeld zou zijn. maar dat zou dan toch ook betekenen dat ongeveer de helft van de mensen (even uitgaand van een symmetrische verdeling) meer dan 200MB verstookt? vind ik vrij oneerlijk. vraag me ook af of aanbieders in hun gemiddelde ook klanten zonder internetgebruik meerekenen. 200MB klinkt anders best weinig. 2 uurtjes internetradio verder kost me al 50 of zo mb…

  31. Ik heb fair policy al jaren bij telfort. Nu kreeg ik een dreigbrief met afsluiting van het abbo. Dit omdat ik tomtom heb gedownload via 3g. Waar gaat dit naar toe in deze wereld.

  32. Ik heb een abbo.bij kpn uit 2010 met hi eindeloos online.
    De tarieven voor internet mobiel worden duurder….nu kan ik verlengen in november 2011 maar als ik niet verleng hou ik dan gewoon hi eindeloos online of ga ik dan ook mee in de nieuwe tarieven om te internetten op mijn phone?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.