KPN: ‘Mobiel abonnement moet duurder’ (update)

De abonnementsprijzen bij KPN moeten verhoogd worden. Dit verklaart Marco Visser, directeur Consumenten bij KPN. Op deze manier moet het mogelijk worden om het netwerk succesvol uit te breiden.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Marco Visser KPNEen mobiel telefoonabonnement moet duurder worden om ervoor te zorgen dat het telefoonnetwerk goed onderhouden kan worden. Dit zou Marco Visser, directeur Consumenten van KPN hebben verteld volgens een artikel op Emerce. Pas wanneer abonnees 40 euro per maand betalen zou de telecomindustrie in staat zijn om het toenemende datagebruik te ondersteunen. De uitspraak komt ongeveer een week nadat NMa invallen deed bij verschillende telecomproviders.


Naast abonnementen voor 40 euro per maand zou de industrie ook moeten besparen op andere aspecten. Zo zou het niet langer mogelijk zijn om een telefoon gratis weg te geven bij een abonnement. Volgens Visser investeert KPN wekelijks miljoenen om de capaciteit van het telefoonnetwerk uit te breiden. Hard nodig, omdat het steeds moeilijker wordt om het groeiende aantal gebruikers op te vangen:

We zijn als een trein waar steeds meer mensen opspringen, maar wij hebben moeite om die trein vooruit te krijgen. We moeten wekelijks miljoen spenderen om de capaciteit uit te breiden

Mobiele abonnees werden de afgelopen maanden al geconfronteerd door forse prijsstijgingen. MTV Mobile, onderdeel van KPN, verhoogde deze maand nog de abonnementsprijzen. Op 6 december vonden er invallen door NMa plaats bij KPN, T-Mobile en Vodafone, op verdenking van gemaakte prijsafspraken.

Update 15:49 KPN laat weten dat Visser tijdens zijn presentatie niet heeft gepleit voor duurdere abonnementen. Hij zou enkel gesproken hebben over het op peil houden van inkomsten en het veranderen van inkomstmodellen.

Reacties: 80 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.