Reacties voor: KPN: ‘Mobiel abonnement moet duurder’ (update)

De abonnementsprijzen bij KPN moeten verhoogd worden. Dit verklaart Marco Visser, directeur Consumenten bij KPN. Op deze manier moet het mogelijk worden om het netwerk succesvol uit te breiden.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 80 reacties

  1. jaja, 40 euro per maand my ass.
    dat is echt superveel als je er geen eens toestel gratis ect bij krijgt.

    Bij iphone wel te snappen, maar hij heeft het daar niet specefiek over.

  2. Wat hij eigenlijk zegt is dat de heren aandeelhouders meer geld willen zien.

  3. Eerst heeft KPN miljoenen verdiend aan de klanten door veel te hoge sms en bel kosten. Nu komen ze met dat internet duurder moet***. hoop dat de deze man opgepakt word.

  4. De reacties die hier gaan volgen zullen louter negatief zijn en uit gebruikersogen gemist. Omdat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en elke twee jaar een nieuwe Smartphone van 600 euro in zijn handen wil.

    Maar begrijpen wil niemand het. Zo jammer.

  5. Hoe is het mogelijk? Deze mensen willen het ook niet snappen.

  6. Ik ben benieuwd wanneer Vodafone en T-Mobile met een prijsverhoging komen! 😛

  7. Als ik voor dat bedrag onbeperkt mag internetten?
    De huis aansluting gaar er dan gewoon uit….

  8. Ja die trein werd afgelopen jaren wel ontzettend aantrekkelijk gemaakt om op te springen (klanten vastketenen eeeh klantenbinding) en nu begint het gemekker.

  9. Holle marketingretoriek om de mythe van de “gratis telefoons” in stand te houden. Iedereen die kan rekenen, weet dat de prijs/abonnementsduur in je maandlasten verwerkt zitten.

    KPN zit bepaald niet op zwart zaad dus zo groot is het probleem niet.

  10. Providers verdienen pas in het 2e jaar aan een Abonnementhouder .. dus het is belangrijk om deze 2e jaars Abonnementhouders vast te houden. Maar als ze de prijzen gaan verhogen, kunnen ze het op hun buik schrijven! .. Ander Businessmodel verzinnen wat een win – win situatie is voor iedereen en niet alleen voor meneer de Telecombaas. Kijk naar België en Frankrijk bijvoorbeeld, betere tarieven voor het bellen en datagebruik, ALTIJD gratis bellen naar elkaar binnen zelfde provider. Maar GEEN gratis toestel .. die moet je LOS erbij kopen. Op lange termijn is dit beter (binnen 1 jaar al)

  11. Het wordt tijd dat er een Operator opstaat die je zelf de vrijheid geeft om je bundel samen te stellen, met de keuze uit Belminuten, SMSjes en Databundel

    Ik zelf gebruik bijna geen belminuten en smsjes meer omdat ik bijna alles via Whatsapp en iMessage doe tegenwoording. Ik denk dat ik met 100 belminuten/smsjes de maand makkelijk doorkom.

    Stel je voor dat je per 100 units 5 euro betaald + voor 1 GB 10 Euro, dan zou ik het met 25/30 euro per maand redden.

    Maja aan de andere kant heb ik geen idee hoeveel kosten een operator maakt, dus misschien is dit wel helemaal niet haalbaar

  12. Bedrijven als KPN kunnen ook salarissen van topmanagers verlagen en kappen met bonussen. Telecom operators hebben m.i. geïnvesteerd in de verkeerde netwerken; hadden natuurlijk al veel verder moeten zijn met “WiFi-delen” en/of de productie van eigen hardware. Veel te lang hebben de mobiele operators de markt uitgenast met inferieure toestellen. Je kon er op wachten dat iemand als Apple met apparaten zou komen die veel meer met data zouden gaan doen. Zijn allemaal zogenaamde topmanagers (want academisch geschoold) maar hebben een vooruitziende blik van een mol.

  13. KPN had de groei van mobiel internet niet voorzien. De prijzen die providers eerst hadden voor de klant waren berust op de capaciteiten die zij voor hun netwerk beschikbaar hadden. Naarmate het aantal klanten meer wordt moet de provider geld investeren in voor meer netwerkcapaciteiten. Geen probleem zou je zeggen want de provider werft ook meer klanten. Maar de klanten gaan nu ook intensiever het mobiele internet gebruiken. Gebruikte we eerst nog 40MB in de maand, gebruiken we nu 200 tot 500MB? (natte vingerwerk schatting). Het probleem dat de provider nu ondervindt is dat zij de prijzen voor mobiel internet in het begin verkeerd hebben ingesteld. Dit mede om mensen te lokken mobiel internet te gaan gebruiken en omdat het netwerk op dat moment over genoeg capaciteit beschikte voor het aantal gebruikers en hun mobiel internet gedrag. Naar mijn mening zien de providers nu pas dat ze hun zelf in de vingers hebben gesneden, eerst internet goedkoop aanprijzen, daarna veel meer geld vragen. Dit gaat vol tegen de gewenning van de consument in. De consument weet uit het verleden dat alles wat geïntroduceerd wordt eerst met een hoge prijs begint en daarna langzaam goedkoper wordt. De provider kan uiteraard het niet goedkoper maken als ze op dit moment er geld mee verliezen i.p.v. verdienen. Twee opties zijn dan mogelijk: de prijs verhogen of intern mensen ontslaan. Mensen ontslaan bij KPN lijkt mij niet mogelijk, ze staan naar mijn mening op een slechte positie en moeten alles op alles zetten om iets innovatiefs, robuust en geldwaardig op de markt te brengen. De prijs verhogen van het mobiel internet helpt ook niet omdat daarmee nog meer mensen KPN mijdt. Naar mijn idee zit KPN in een zeer lastig pakket, of anders gezegd: ze hebben hun eigen gat gegraven. Niet geldt dit alleen voor KPN maar waarschijnlijk ook voor andere providers. De consument is veel verwachtend omdat hoge standaarden in deze maatschappij geprezen worden.

  14. Het punt is dat de groei van het datagebruik nu enorm is, maar uiteindelijk zal gaan stagneren. Ze hebben er zelf voor gekozen om het gebruik van data zó te promoten, geen wonder dat mensen dan natuurlijk minder gaan gebruik maken van SMS. Het feit dat KPN nu verwacht dat mensen 40 euro per maand gaan betalen, en na 2 jaar nog niet eens het toestel erbij krijgen is natuurlijk belachelijk. 24 x 40 is 960 euro, daar mag je op zijn minst wel een smartphone bij krijgen. Het is dan ook te verwachten dat mensen het anders gaan aanpakken, bijvoorbeeld het los kopen van een toestel i.c.m een sim-only abonnement. 40 euro per maand is voor de steeds jongere smartphone gebruikers natuurlijk niet te betalen, laat staan nog de prijs van het toestel dat er eventueel bij komt.
    Ze hebben hun eigen graf gegraven, en ze graven het alleen maar dieper.

  15. Tijd voor extra concurrentie op de markt! Deze tarieven zijn werkelijk te zot voor woorden!

  16. Origineel geplaatst door Niels
    De reacties die hier gaan volgen zullen louter negatief zijn en uit gebruikersogen gemist. Omdat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en elke twee jaar een nieuwe Smartphone van 600 euro in zijn handen wil.Maar begrijpen wil niemand het. Zo jammer.

    Jij bent zo verschrikkelijk naief. Je weet ook overduidelijk niet wat de kosten zijn geweest voor KPN afgelopen 15 jaar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de jaarcijfers en investeringen van KPN de afgelopen 12 jaar. En kom dan terug met je gezeur

  17. Origineel geplaatst door Niels
    Maar begrijpen wil niemand het. Zo jammer.

    Ja hoor, ik begrijp het wel, maar in de normale wereld werkt het andersom, dus waarom bij de telecom wereld niet? Ik wil best 40 euro per maand betalen als ik dan overal goede dekking heb en gewoon 3G. Niet zoals nu op de helft van de plaatsen dekking, soms 3G en als 3G niet werkt een GPRS wat het helemaal niet doet.

    Kortom; niet eerst betalen en hopen dat je dan een goed netwerk gaat krijgen, maar eerst een goed netwerk en dan er ook pas voor betalen.

  18. KPN heeft jarenlang stil gezeten en te laat gereageerd op de marktontwikkeling. En nu de klant hiervoor laten opdraaien? En hoe kan het dat het in het buitenland dan wel zo goedkoop kan.

    Ikzelf heb een Iphone abo maar gebruik heel weinig via 3g, misschien ff een mailtje checken. Merendeels gebeurd thuis via de wifi.

  19. Grappig, eerst zaten ze te janken vanwege whatsapp en de rest van de telco`s volgde slaafs en nu dit weer….
    wat een stelletje eik0ls daar.

  20. Maar meneer blijft wel in een dikke Mercedes rijden, om over het salaris niet te praten. Ik zal wel weer een zuurpruim zijn maar dit zijn typische smoesjes. Net als je werkgever zegt; “je krijgt geen salaris verhoging ivm recessie”

  21. @Mo: Wil je mij uitleggen hoe er een win-win situatie kan zijn? Elk bedrijf dat winst maakt doet dat op de kosten van een ander. De ander betaald meer dan dat het product daadwerkelijk waard is. Waarom? Omdat een bedrijf winst moet maken zodat het kan groeien. Leg mij uit hoe een bedrijf winst kan maken terwijl de consument ook er op vooruit gaat? Naar mijn mening is dit ook het gehele euvel met de crisis, het economische systeem klopt niet. Het is een systeem dat is gebaseerd op niet verder kijken dan je eigen onderneming en zorgen dat jezelf maar blijft staan, wat er voor de rest om je heen gebeurt ben jij niet verantwoordelijk voor. Uiteindelijk wel want als de rest om jou heen af sterft heb je uiteindelijk ook geen klanten meer om aan te verkopen.

  22. WTF man, gaan ze het nog duurder maken. Zo helpen ze nederland alleen nog verder in de crisis. het moet niet gekker worden om voor 500mb 40euro neer te leggen.

  23. Op zich zou die 40,- p/maand nog niet zo gek zijn als je weet wat je er voor terugkrijgt. Als ik voor 40,= p/maand een redelijke snelheid, fatsoenlijke dekking en flatfee internet krijg met wat belminuten vind ik het prima.

  24. Helemaal mee eens met Marco Visser van KPN. Wie wil internetten moet ook maar betalen. Prijzen kunnen best hoger om de infrastructuur te verbeteren. Daar heeft iedereen profijt van. Wie het niet kan betalen moet maar alleen op wifi gaan zitten. Punt klaar.

  25. Wat een onzin zeg. In België moest het ook allemaal duur zijn, tot Mobile Vikings er kwam. En plots kan het allemaal wél?
    Jullie worden professioneel in het zak gezet.

  26. Als je voor 40 euro 10 gig data krijgt 300 bel min/sms dan zou het nog wel interessant zijn.

    Maar nu betaal je 10 euro voor 500 mb.. Te zot voor woorden. Waarom kon je vroeger wel onbeperkt data voor 10 euro en nu niet meer? Als meer mensen er gebruik van maken zou het toch juist goedkoper moeten worden? Niet duurder

  27. ga weg zeg we betalen nu al te veel :/

  28. Mensen, ik heb de uitvinding van de eeuw!

    Als tweejarige abonnementen duurder worden, zal de totaalprijs uiteindelijk hoger uitkomen.

    De oplossing is: Koop een losse iPhone/ander toestel naar keuze en doe daar een abonnement naar keuze bij, bijvoorbeeld prepaid.

    Opgelost!

  29. Realiteit: te lang te weinig geïnvesteerd van wat over was!

    Als de telco’s wat eerder met de uitrol van glasvezel naar de steunzenders begonnen waren was het geen duur haastwerk geworden!

    Om de winst op peil te houden en toch versneld glasvezel uit te kunnen rollen willen de telco’s nu de prijs opdrijven. Klanten, zegt: “Neen”

  30. Leuk dat het dataverbruik gestegen is in de afgelopen jaren, maar dankzij de immer doorstomende technische ontwikkelingen worden de kosten daarvoor ook relatief gezien steeds lager. Anders gezegd, voor eenzelfde bedrag als 5 jaar geleden kun je nu veel meer data heen en weer sturen als toen.

    Vergelijk het met je vaste internet aansluiting.. 10-15 jaar geleden betaalde je voor een 1Mbit kabel/ADSL aansluiting net zoveel als je tegenwoordig voor een glasvezel verbinding van 60 of zelfs 120 Mbit betaald!

    Daarnaast doen al deze telecomproviders net alsof ze geld mis lopen door het gebruik van whatsapp etc, maar in de zelfde tijd winnen ze juist steeds groter wordende bedragen van de stapels belminuten/smsjes die maandelijks ongebruikt blijven.

  31. Mogen ze eerst dit wel eens verklaren:

    http://www.nu.nl/economie/2486417/cda-europa-laakt-hoge-winsten-mobiel-bellen.html

    Volgens mij wordt het tijd dat wij, consumenten, in actie komen!

  32. We zijn als een trein waar steeds meer mensen opspringen, maar wij hebben moeite om die trein vooruit te krijgen. We moeten wekelijks miljoen spenderen om de capaciteit uit te breiden

    Meer mensen = meer geld. Iedereen betaald toch voor die treinkaartje dan. Waarom extra vragen?

  33. In heel Duitsland heb ik onbeperkt internet voor € 15,- via Aldi, Eplus, eigenaar KPN, In heel Belgie heb ik onbeperkt internet voor €12,- via MV via Base, eigenaar KPN!!!

  34. Woon al enige tijd in Zwitserland, er zijn hier zeer goede netwerken (ondanks te hoge bergen ! en vele tunnels) en goed concurrerende bedrijven. Orange biedt bijvoorbeeld ongelimiteerd bellen naar binnen EN BUITENLAND (Europa/US/Australie) voor ca. 70 euro per maand en voor 1GB nog eens additioneel 10 Euro.

    Als 1e iphone gebruiker in 2006 en nu in Zwitserland heb ik veel ervaring met de smartphone use. Heb toch ook sterk de indruk dat de prijzen in NL artificieel hoog zijn om ‘record’winsten voor de bedrijven binnen te halen. Zoals veel bedrijven is het lastig om van hun gouden troon af te stappen en naar maatschappelijk aanvaardbare winststructuur te gaan. (Dit geldt ook voor een bedrijf als Apple trouwens).

    De maximumprijzen van Kroes is een start, maar het pakt de bron voor bedrijfs’record’winsten nog niet aan.

  35. Voor iedereen die begrip heeft voor KPN. Bullshit. Wat kan mij het als consument nou schelen wat de kosten en investeringen zijn geweest. Enige wat ik wil is goed bereik en mobiel internet en perfecte dienst. Hoe, dat wil ik niet weten. Daarvoor zijn zij KPN begonnen. Dus als het KPN nu niet lukt om kostendekkend te werken, dan was je ondernemingsplan niet juist en doe je je werk niet goed. Maar val er mij niet mee lastig. Maar wel je aandeelhouders. Dat durven ze weer niet. En als men de diensten niet kan leveren, dan stap ik over naar een ander. Maar dat laatste blijft problematisch hier in Nederland. Geen keuze. Het wordt tijd voor gezonde en stoere concurrentie die wel z’n zaakjes op orde heeft. Wat een prutser daar bij de KPN.

  36. Kpn heeft recent zijn telcom masten verkocht. opbrengst in de zakken van de aandeelhouders. maar ja ze moeten wel worden teruggehuurd anders geen mobiel dataverkeer.
    deze huurkosten zijn dus eigelijk dubbel op en nu mag iedereen raden wie deze huurkosten moeten gaan betalen.

  37. Waarom claimed KPN nog steeds dat ze marktleider zijn? Voor mij zijn het steeds grotere wolven in schaapskleren aan het worden. Daarnaast hebben de mensen daar in de top absoluut geen kaas gegeten van hun eigen gecreëerde business. Zij hebben zelf hun mobiele internet spotgoedkoop en zelfs gratis aangeboden. Ook nog eens onbeperkt. Goedkoper dan hun eigen vaste aansluitingen. Hebben ze dan helemaal niet in de gaten dat mensen in en in slecht zijn en daarvan gaan profiteren? dus fraude gaan plegen? En het erge is de rest van de providers gaat er gewoon achteraan. Bah vieze corrupte bende.

  38. In dit verhaal is KPN uit naam van Mobiel als we het gaan hebben over oplossingen dan is KPN een veel groter bedrijf dan menig 1 hier kan bedenken en daardoor worden die takken waar de mensen geen weet van hebben ” uitgedunt ” om het bestaan van KPN te behouden, dit word gedaan door glasvezel tookoos op te kopen en dit te gebruiken om de praatpalen te upgrade.
    het hele probleem in dit verhaal is dat alles (bij elke provider) is uit gerangeerd vroeger hadden we alleen maar bellen en sms maar toen kwam internet en internet ging over het zelfde lijntje als bel / sms maar toen kwamen de bundels van onbeperkt internet omdat de mobieltjes die het hadden gprs hadden en is een mailtje ophaalde, deze tijden werkt een mobieltje het zelfde als je PC thuis hierdoor is de apparatuur wat eerst 5 jaar me ging zo snel verouderd geworden dat er vernieuwing moet komen en doen de providers dit door de klanten het te laten betaalen (wat logies is want die maken er ook gebruik van) tot over een jaar of 2/3 dan is alles “vernieuwt” en heeft iedereen ( zo’n zeg 90 % van de mensen) een smartphone met een max van 7,2 Mb p/s dan kunnen de prijzen weer naar beneden zijn de consumenten weer blij want de prijs is weer verlaagt.
    maar voor iedereen hier die er ongeloof in heeft koop een los toestel met een sim only dat is het goedkoopst maar het zal altijd duur blijven het is en blijft uiteindelijk een keuze van de consument zelf je kan er ook voor kiezen om geen mobiel internet te nemen.

  39. @Koen: Bergen maken het juist makkelijker om een groter bereik te hebben.. gewoon een mast op elk topje zetten.

    In de stad is het veel moeilijker een goede dekking te krijgen, zeker binnenshuis.

  40. Tja ze moeten wel. NMA heeft ze in de tang. Er zullen wel boetes volgen en die gaan zij niet betalen. Nee die gaan jij en ik betalen.

  41. Oostenrijk: moeilijke infrastructuur veel lagere tarieven!
    Wel punten sparen voor een nieuw toestel. Veel bellen veel punten, vaak nieuw toestel, weinig bellen? Zelf toestel kopen.

  42. Zo raar is dat niet hoor, betalen voor je toestel. Dat gebeurd in heel veel landen. Nederland is zelfs 1 van de zeer weinige landen waar je een ‘gratis’ toestel krijgt.

  43. Of gewoon betalen.. Prioriteiten stellen.. Snel internet? Dan kost je dat..

  44. Laaie lichters.

  45. ik vraag me af welke snurkers daar werken…… met de komst van de allereerste smartphone kan je toch meteen bedenken; wat betekent dit voor onze processen?

    gewoon een smoesje om een prijsverhoging te introduceren!

  46. Eindelijk betalen jullie bijna zoveel als de belgen 😉

  47. NOG DUURDER?!?!

    Ik wou ooit eens een abonnement nemen, maar laat maar :\

    Vieze afzetters 🙁

  48. Origineel geplaatst door Prick
    Daarnaast doen al deze telecomproviders net alsof ze geld mis lopen door het gebruik van whatsapp etc, maar in de zelfde tijd winnen ze juist steeds groter wordende bedragen van de stapels belminuten/smsjes die maandelijks ongebruikt blijven.

    Dat is nou een punt, waar je niets hoort van de providers.

  49. Wat geeft hij eigenlijk aan op die afbeelding? xD

  50. Voor hun de dikke mercedes zeker! Ze hebben het groeiende gebruik niet zien aankomen en zijn dus de facto slechte mensen om in je zaak te hebben.

  51. @borgqueenx: Hoezo is dit voor een Iphone “wel te snappen”? Ik voel hem niet.

  52. @MichielKrol: “De ander betaald meer dan dat het product daadwerkelijk waard is.”
    Nee, die uitspraak klopt niet. Je koopt pas een product als het voor jou “meer waard” dan bij alternatieve aanwending. In ecoonomische termen, wanneer het nut hoger is dan bij alternatieve aanwending van de bestede middelen.

  53. Wat ik niet snap van die hele telecom industrie kijk 2 jaar terug alles
    Met onbeperkt internet plus 300 bel en smsen voor nog geen 30 euro per maand 2 jaar later alles fors omhoog gooien omdat die industrie opeens begint te denken van dat hadden we nooit moeten doen dus wie ze fout is het juist hem de industrie en dan moeten wij als consumment weer de fout recht gaan zetten ? Echt niet ik heb ook brief gehad van tmobile dat me abbo omgezet werd naar ismart maar hallo wacht ff ik
    Heb een abbo afgesloten met ONBEPERKT INTERNET!!!! Dus fuck jullie
    Ik zeg me abbonement op en dat gaan er een hoop doen geloof mij maar want dit word te gek voor woorden straks betaal
    Je 100 per maand nou vindt het best sluit ik wel een vaste lijn af met onveperkt bellen voor geen tientje per maand met onbeperkt internet af voor geen 20 euro en dan nog geen eens een gratis toestel erbij bij 100 euro per
    Maand en de meeste smartphones hebben wifi en waar is tegen woordig geen gratis wifi koop ik gewoon prepaid van de albert heijn of jumbo en laat die kpn tmobile
    Vodafone lekker stikken als hun zo spelen kunnen wij het ook als consumment dus aan hun de keus of gewoon normale
    Abbo’s en normaal doen en klanten houden of als een randdebiel doen en al
    Je klanten kwijt raken

  54. tja, als je bonus in het geding komt ga je rare dingen zeggen. dat is wel logisch.
    geen enkele reden om de prijs op te drijven. ze verdienen meer dan genoeg dunkt me.

  55. @JPJdeMaat: Vaak wordt het ‘nut’ veel sterker gepromoot dan dat wij het daadwerkelijk nodig hebben. Ik ben het deels met je eens, afhankelijk vanuit welk perspectief we het kijken. Wat ik bij weinig economen kan vinden is dat ze zien dat het systeem uiteindelijk zich zelf droog trekt omdat er maar een handje vol winnaars zijn met het meeste geld en de rest verliezers.

  56. Het is de grootste onzin dat de prijzen omhoog moeten. Voorlopig zie ik niet echt dat het slecht gaat met kpn als ze nog steeds bijna 2 miljard winst maken over 2010.

    Ook is het grote onzin dat een provider in jou investeerd en pas het tweede jaar aan je verdiend. Kijk naar bijvooerbeeld ben met abbonnementen van 15 euro incl onbeperkt internet(1gig limiet). Door dit abbonnement bespaar ik 30 euro per maand. In 2 jaar is dat 720 euro ruim genoeg om een leuke telefoon voor uit te zoeken. En ook nog eens per maand opzegbaar.

    Ze willen gewoon graag nog meer winst maken

  57. En alweer een van de vele redenen om geen KPN abonnement te nemen.
    Weet niet waar ze denken dat iedereen het geld vandaan wil halen, vooral in deze tijd.

  58. Ik vind dat dit de grootste grootste onzin is terwijl wij heel langzaam op 3g zijn verbonden komen hun met extra kosten ik heb nog steeds nooit mijn dowload snelheid boven 100kb/ps gezien hun moeten die trein gewoon uitbreiden en die bestuursleden wat minder kaviaar geven

  59. Het op peil houden van zn dikke salaris bedoelt ie. Zal rond de 800k liggen. Waarom zijn de abo’s in landen als de UK naar verhouding zoveel goedkoper? Miss is er nog te weinig concurrentie hier? Heb te lang in dit wereldje rondgelopen om dit soort klinkklare grote onzin te geloven. Als consumenten moeten we de macht nemen door bij dit soort bedrijven weg te gaan en naar echte vernieuwers…..maar ja zijn die er in NL?

  60. Och wat zielig voor KPN! Ik zou zeggen verlos hen uit hun lijden en neem een abonnement bij een andere provider.

  61. in belgenland is het juist omgekeerd. Proximus (beste 3g netwerk) biedt nu voor 20 euro (herlaadkaart) 80 min bellen, 2000 sms en 2 gig mobiele data aan

  62. Zolang ze nog in maatpak staan is er geld zat.

  63. als dit door blijft gaan zit iedereen zo aan een sim only met mobiel internet en een simlock vrije telefoon en zegt iedereen dikke lul tegen KPN, T-Mobile en Vodafone… niet echt een slimme zet. heel eerlijk deze bedrijven zetten een stel masten neer, kopen telefoons in en maken winst. zo simpel is het. als je mensen nog meer geld wil aftroggelen word dat lastig zo….

  64. De KPN doet voorkomen alsof ze verrast zijn dat er meer bandbreedte nodig is. Ze hadden met de woekerwinsten al lang het netwerk op orde MOETEN hebben maar het geld vloeit naar de aandeelhouders die meer profit willen zien. Maar vergeten dat eigenlijk de users de aandeelhouders zijn en dat die de special treatment zouden moeten krijgen die ze ook daadwerkelijk verdienen. KPN, kappen met die onzin zorg voor extra bandbreedte en loop niet te piepen.

  65. Heb nu abbo bij VF en net een nieuwe iPhone 4s bij Apple besteld laat dit abbo tot in de lengte v dagen doorlopen dan maar eens in de 2 jr. 700€ neerleggen liever een keer dan per maand! En nu nog gewoon 1Gb en daar heb ik zat aan.

  66. Het wordt tijd dat Apple haar miljarden gaat besteden aan eigen netwerken. Iets wat volgens mij geheel past bij hun strategie van de “optimale productbeleving”. Weg met de uitzuigers.

  67. Ja hoor. Daar gaan we weer.
    Open eens een keer de financieel dagblad. Dan zie je alleen torenhoge winsten. Ze sponsoren de duurste clubs. Bonussen die nergens op slaan. Salarissen, niet normaal. Gooien miljoenen euro’s over de balk. En uiteindelijk moet ik daar voor opdraaien. Dan maar geen internet en terug naar de basis. PREPAID.

  68. En dan ondertussen data belastende diensten aanbieden om klanten te trekken…

  69. Wordt tijd dat deze trein is ontspoort en dan wel van alle telecomaanbieders
    Als de een het verhoogt volgt de ander en dan maar roepen dat ze niets afspreken stelletjes oplichters zijn t allemaal een voor een wordt tijd dat den haag eens ingrijpt of dat alle mensen nu eens gaan weigeren om ook maar enerlei abonnementen af te sluiten

  70. @Gonny van der Zwaag: Ja Gonny, ze hoeven geen woekerwinsten te halen met het netwerk, dat halen ze al uit hun hardware. Steve overwoog het al eens eerder. Gratis netwerk bij apple product = tsunami aan hardware verkoop
    Overigens, ik had het Steve een paar jaar geleden al eens gesmeekt om met een eigen netwerk te komen, maar dat geheel terzijde ….

  71. Ik betaal zo’n 80 euro voor 120 mbit internet, geen limiet. Die prijs is inclusief telefonie en m’n reguliere kabeltelevisie met alle BBC’s en een enorm pakket HD-zenders. Mijn kabelaar moet ook investeren in het netwerk en onderhoud plegen om de kwaliteit op peil te houden.

    Wat providers als KPN doen is ook weer niet zó bijzonder. Toch vinden we het normaal dat je 40 euro betaalt voor een fractie van de snelheid, geen garanties over de beschikbaarheid en een datalimiet.

    Bizar.

  72. KPN en andere providers hebben miljarden verdiend aan mobiele telecommunicatie zonder het netwerk up to date te houden. Geld is naar de directie gegaan in de vorm van bonussen ed. Het zou juist een stuk goedkoper moeten.

  73. @Niels: Jemig man, onder welke steen kom jij vandaan? De 3 grote providers in NL hebben omderlinge prijsafspraken gemaakt en als je je ook maar enigszins informeert weet je dat de Nederlandse klant veruit meer betaalt dan in welk ander Europees land ook.

    Wie doet hier zielig? Niet de klant maar die prehistorische moloch van een KPN, die er al jaren niet in slaagt om haar eigen business fatsoenlijk te runnen. En dan telkens maar die gemene klant de schuld geeft omdat ie telkens ‘onverwachte’ dingen doet.

    Kan niet wachten tot er een soort MobileVikings in NL opstaat die KPN voor eens en altijd afstraft en regelrecht het faillissement instuurt. Wat dan natuurlijk ook weer de schuld is van de grote boze gemene klant, niet van het gebrek aan anticiperen door KPN!

  74. Origineel geplaatst door Dummkopf
    Voor iedereen die begrip heeft voor KPN. Bullshit. Wat kan mij het als consument nou schelen wat de kosten en investeringen zijn geweest.

    De spijker op zijn kop Dummkopf, ik had het niet beter kunnen formuleren!

  75. Hij geeft in ieder geval eerlijk toe dat hij zijn klanten tot de laatste cent wil uitknijpen. Wat dat betreft ontbreekt KPN niets aan transparantie.

  76. Een op feiten en cijfers gebaseerde onderbouwing, bewezen gemeten, zou zeer welkom zijn, anders is het zomaar een, ten voordele van kpn, praatje!

  77. Meneer heeft een grotere bonus nodig zeker?dit lijkt alleen maar op mafia praktijken.

  78. Origineel geplaatst door Niels
    De reacties die hier gaan volgen zullen louter negatief zijn en uit gebruikersogen gemist. Omdat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en elke twee jaar een nieuwe Smartphone van 600 euro in zijn handen wil.Maar begrijpen wil niemand het. Zo jammer.

    Waarschijnlijk een aandeelhouder…

  79. O wat zijn ze zielig.
    Die ongekende vooruitziende blik van ex-KPN baas Scheepbouwer die de iPhone eerst verachtte en nu verzuipt men in de iOS data. Maar nu zit hij thuis met tientallen miljoenen. Hoezo geen winst gemaakt Adje ?

  80. @Peter: En zo’n netwerk van Apple wordt een prijsknaller?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.