KPN gaat niet langer de merknamen Telfort, XS4ALL en Yes Telecom hanteren voor mobiele diensten en vast internet. In de loop van 2019 en 2020 verdwijnen deze merken van de markt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 34 reacties
Rutger
Grote verschil tussen Telfort en XS4ALL is dat Telfort geen dochteronderneming is maar slechts een merk van KPN, Telfort is al jaren geen apart bedrijf meer. XS4ALL is altijd wel een aparte BV gebleven.
Snap het vanuit KPN wel want de producten die ze aanbieden onder verschillendende namen zijn natuurlijk in de basis allemaal hetzelfde.
Het is ook niet de eerste keer dat deze opschoning plaatsvindt. Planet Internet, Hi, Het Net waren ook allemaal van KPN en die zijn ook allemaal in KPN opgegaan.
Dat wordt dus het einde van mijn Telfort abonnement want onder de naam KPN zal het gegarandeerd duurder worden.
Maurice
“Good Riddance!”, 1 irritante reclame minder.
Eric
Tele 2 over genomen en nu begint de ellende al🤔
Strebor
Heel jammer dit,
Ik hoopte dat er hier ooit glasvezel zou komen, en dat ik dan Xs4all kon nemen, met vast IPv4 en 5 extra IPv4, een eigen IPv6 block en gebruik van mijn eigen glasvezel router (Unifi direct op de cat5 uitgang van het glasvezel kastje).
Daar kan ik nu vast naar fluiten, tenzij ik een duur zakelijk KPN abonnement neem..
Of heb ik het fout en gaat dit gewoon met KPN kunnen.
Eerst glasvezel.. zal waarschijnlijk nooit komen hier.
Marjolijntju
Ach als KPN zich maar netjes blijft gedragen want het overstappen naar de concurrent is zo gepiept 😉
Sonny
@Marjolijntju: Er blijven zo weinig ‘concurrenten’ over 🙂
Is niet echt met elkaar te vergelijken, Tele2 is daadwerkelijk overgenomen door Tmobile terwijl Telfort en xs4all al jaren lang onder de vlag van KPN opereerde aangezien het dochter ondernemingen zijn wat straks onder 1 vlag valt.
Ben hier geen voorstander van, echte keuze heb je niet, ziggo met trage systeem intern (kan het weten, heb voor ze gewerkt wat erg vaak fout gaat en opleiding geeft wel een hoop mee maar wordt vooral gefocust hoe het systeem werkt (90%) en de rest wordt besteed hoe je een klant te woord staat.
Geef mij maar xs4all waar men tenminste men met je mee denkt in oplossingen i.p.v. afschuiven op de klant wat vaak gebeurt (af en toe ook bij KPN).
Gezien ik zowel bij ziggo, KPN en xs4all heb gewerkt kan je de laatste nog het beste hebben ook al zijn ze wat duurder maar je krijgt vaak veel voor terug.
Erg jammer dat KPN deze belachelijk stap zet, genoeg andere stappen die gezet kan worden om kosten te besparen o.a. met het intern systeem waar ze mee werken.
Edbdgsk
Origineel geplaatst door Ton Nolles
Dat wordt dus het einde van mijn Telfort abonnement want onder de naam KPN zal het gegarandeerd duurder worden.
Heb me er nog niet zo in verdiept maar bij Telfort neem ik mijn restant belminuten en MB’s mee naar de volgende maand, vraag me af of dit bij KPN ook zo is.
Zo niet dan zoek ik ook wat anders.
Casper
Origineel geplaatst door Ton Nolles
Dat wordt dus het einde van mijn Telfort abonnement want onder de naam KPN zal het gegarandeerd duurder worden.
Origineel geplaatst door Edbdgsk
Heb me er nog niet zo in verdiept maar bij Telfort neem ik mijn restant belminuten en MB’s mee naar de volgende maand, vraag me af of dit bij KPN ook zo is.
Zo niet dan zoek ik ook wat anders.
Kpn heeft dit niet en zal naar waarschijnlijkheid ook in de toekomst niet doen.
Eric
@Casper: Dat weet ik, dat het niet te vergelijken is. Maar de keuze wordt zo wel steeds kleiner. Kijk ,Telfort had een lagere snelheid, maar voor veel mensen was dat genoeg. Die zijn nu gewoon duurder uit. De timing is wel heel opvallend
KnarF
Opvallend dat Simyo niet genoemd wordt.
Constantin
Dit is wel een schok. XS4all is een echt een andere aanbieder dan KPN. Andere filosofie, veel betere ondersteuning en ook andere invulling van de diensten. Heeft diverse voordelen boven alle andere grote aanbieders. Hier ben ik absoluut niet bij mee.
Telfort gebruiker
Het maakt mij niet uit welk logo er boven de factuur staat, als de diensten maar hetzelfde blijven (of beter) – voor hetzelfde bedrag.
Rudy
Ben benieuwd inderdaad of dit ten koste gaat van de kwaliteit en service van XS4ALL.
Een ander bedrijf heeft ooit de merknaam Ben van de markt gehaald heeft veel klanten gekost
en nu jaren later proberen ze de merknaam weer op de markt te zetten.
Casper
Origineel geplaatst door Constantin Dit is wel een schok. XS4all is een echt een andere aanbieder dan KPN. Andere filosofie, veel betere ondersteuning en ook andere invulling van de diensten. Heeft diverse voordelen boven alle andere grote aanbieders. Hier ben ik absoluut niet bij mee.
Ben je niet de enige, zit al 18 jaar bij xs4all en kan alleen maar beamen voor hun ondersteuning.
Overige zoals KPN komen daar niet eens in de buurt door de logheid van de organisatie.
Geertskigek
Dacht na jaren verlost te zijn van het logge kpn, kom je via een onverwachte move weer terug… Laat de klantenservice van XS4All het van KPN overnemen (kunnen ze bij KPN nog veel van leren)…
Flieps
Origineel geplaatst door Constantin
Dit is wel een schok. XS4all is een echt een andere aanbieder dan KPN. Andere filosofie, veel betere ondersteuning en ook andere invulling van de diensten. Heeft diverse voordelen boven alle andere grote aanbieders. Hier ben ik absoluut niet bij mee.
Ik ben het met je eens. XS4ALL is een premium merk en je betaalt extra voor de service, als je die nodig hebt. In alle jaren dat in abonnee ben heb ik slechts een keer een storing gehad. Klantenservice is snel. Als ik nu naar KPN over ga vrees ik het ergste. Ik ga er wel vanuit dat mijn kosten lager worden.
Zonde dat dit merk verdwijnt.
ACTA Est fabula
Jammer. Xs4all is toch een naam uit het verleden. Wat gelijk stond met kwaliteit. Ik kan me vergissen maar kwam xs4all niet voort uit de digitale stad? Daar had ik in 1993 mijn eerste internet ervaringen…..
iSan
@ACTA Est fabula: Klopt, dat is echt heel lang geleden, maar ik weet me dat ook te herinneren. Doodzonde dat merk XS4ALL niet blijft bestaan. Het bedrijf bestaat al meer dan 25 jaar, maar het was altijd jong en ‘hip’ gebleven en klanten staan voorop, niet de aandeelhouders of wat dan ook.
Peter
Als xs4all echt opgaat in KPN is er niets meer dat onderscheidend is en kan en zal ik overstappen naar een andere (en goedkopere) aanbieder. Ik ben al lid sinds de oprichting.
Ger
Toch weer KPN als monopolist via een achterdeur… dat lijkt me qua dienstverlening rampzalig. Inderdaad had XS4all een prima service, maar wordt waarschijnlijk opgeslokt als eenheidsworst met alle gevolgen van dien.
Toch maar eens naar het aanbod van T-Mobile kijken dat me onlangs werd voorgespiegeld.
Want sinds de jaren negentig daar al een zeer tevreden mobiele klant met twee abonnementen.
KPN? Nee, doe maar niet…
Herman
Niet verstandig dat KPN de naam XS4ALL laat verdwijnen. Houdt er een premium merk naast. Dat geeft mensen een keuze.
In de auto-industrie zie je ook Audi naast Skoda en Seat. Alle drie zijn het merken van Volkswagen. Zij die Audi rijden stappen niet over naar Skoda of Seat. Met een eenheidsworst creeer je geen onderscheidend vermogen.
Ik ben bij XS4ALL sinds de overname van HCC-net. Ik moest gedwongen mee, maar het bleef een prima service. Duurder dan de concurrentie, maar altijd optimaal qua beveiliging, signaal en helpdesk.
Simyo is niet van KPN. Ze gebruiken het KPN netwerk.
Vincent
Toch jammer. XS4ALL bezit als enige een helpdesk die wel snapt wat een Mac is. Ik heb nog nooit zulke goede en geduldige medewerkers meegemaakt.
Succes mensen van XS4ALL.
Aagje
Ben ruim een maand weg bij Telfort en zat er vanaf het begin af aan bij. Ik had een Simonly abo van 300 belminuten/onbeperkt sms en 1 GB data voor rond de €13,80 (raar bedrag ja, maar oké). Verlenging werd niet voordeliger voor me. Ben overgegaan naar KPN compleet omdat ik daar dubbele data kreeg voor totaal €15,- plus extra TV zender. Wel minder bellen. Toen ik een nieuw abo bij KPN was aangegaan bleek zo’n beetje dat op dezelfde dag Telfort aan partners, wonende op hetzelfde adres, dubbele data te gaan geven. Nou ja zeg, wat een toeval. Heel jammer voor mij dat ik dit miste, maar ze waren gewoon te laat, vond ik.
Ik zit nav dit bericht nog eens via de tool van iCulture te zoeken, wat schetst mijn verbazing… de prijzen zijn goedkoper geworden. Zag nu bv simonly abo met 2 GB data en onbeperkt bellen staan voor €13,50. Nou ja zeg. Had ik toch liever weer Telfort gehad. Mijn hart ligt daar al jaren maar ik vond er weinig budget meer aan zitten. Verder mankeerde er niets aan het netwerk of service. Ik had nooit problemen.
Bij KPN is de service ook goed heb ik gemerkt. Via chat werd heel snel een probleempje opgelost. En die extra zender bij KPN, ik kijk eigenlijk nauwelijks TV…. dus achteraf liever bij Telfort gebleven.
Dat Telfort nu onder KPN verder gaat, is mij prima. Ik heb voor internet als eerste eerder Freeler gezeten, dat werd Het Net en later weer KPN mail. Het heeft bij mij nooit voor problemen gezorgd maar toch voel ik meer binding met de kleinere (budget) partijen.
Edbdgsk
@Aagje: misschien zie je nog wel een belangrijk puntje over het hoofd. Data en belminuten die je over hebt kun je bij KPN niet meenemen naar de volgende maand.
Jammer dat een begrip als XS4ALL zo te grabbel wordt gegooid. Ik ben al ruim 15 jaar klant en waardeer hun vooruitstrevendheid in zake nieuwe technologie, klantenservice en hun opstelling in privacy discussies. Je betaalde iets meer maar kreeg er service voor terug in tegenstelling tot hun moederbedrijf KPN.
Er zijn altijd budget alternatieven voor Telfort zoals Simyo, Tele2 etc.
Afwachten wat er gaat gebeuren.
Zo jammer dit. Speciaal gekozen voor XS4ALL door de kwaliteit en service:
– authenticated SMTP
– VPN op hun Fritzbox
– uitmuntende service
Teken aub allemaal de petitie. Wellicht dat dit helpt.
Rob
Ben ook al heel lang bewust bij xs4all.
Heerlijk om nog een club mensen te ervaren waar zo veel mogelijk geld verdienen in zo’n kort mogelijke tijd niet voorop staat…
Klantvriendelijkheid, kwaliteit, daadwerkelijk met je meedenken en in de praktijk laten zien dat ze principiële keuzes maken.
Heb me niet opgegeven voor glasvezel wat hier gaat komen omdat xs4all geen mogelijkheid was.
Gaat het “opslokken” door KPN door (bij mij weinig twijfel dat hiermee de onderscheidende kwaliteiten van xs4all snel zullen gaan verdwijen), dan ga ik toch maar naar de glasvezel-alternatieven kijken.
Wil je toch een signaal aan KPN geven:
Petities.nl
(Op dit moment al meer dan 16.000 keer getekend)
Bassie
Zoals door velen al aangegeven; dit is het kip met de gouden eieren slachten! Teken de petitie! (staat nu op meer dan 20.000)
Grote verschil tussen Telfort en XS4ALL is dat Telfort geen dochteronderneming is maar slechts een merk van KPN, Telfort is al jaren geen apart bedrijf meer. XS4ALL is altijd wel een aparte BV gebleven.
Snap het vanuit KPN wel want de producten die ze aanbieden onder verschillendende namen zijn natuurlijk in de basis allemaal hetzelfde.
Het is ook niet de eerste keer dat deze opschoning plaatsvindt. Planet Internet, Hi, Het Net waren ook allemaal van KPN en die zijn ook allemaal in KPN opgegaan.
Dat wordt dus het einde van mijn Telfort abonnement want onder de naam KPN zal het gegarandeerd duurder worden.
“Good Riddance!”, 1 irritante reclame minder.
Tele 2 over genomen en nu begint de ellende al🤔
Heel jammer dit,
Ik hoopte dat er hier ooit glasvezel zou komen, en dat ik dan Xs4all kon nemen, met vast IPv4 en 5 extra IPv4, een eigen IPv6 block en gebruik van mijn eigen glasvezel router (Unifi direct op de cat5 uitgang van het glasvezel kastje).
Daar kan ik nu vast naar fluiten, tenzij ik een duur zakelijk KPN abonnement neem..
Of heb ik het fout en gaat dit gewoon met KPN kunnen.
Eerst glasvezel.. zal waarschijnlijk nooit komen hier.
Ach als KPN zich maar netjes blijft gedragen want het overstappen naar de concurrent is zo gepiept 😉
@Marjolijntju: Er blijven zo weinig ‘concurrenten’ over 🙂
Is niet echt met elkaar te vergelijken, Tele2 is daadwerkelijk overgenomen door Tmobile terwijl Telfort en xs4all al jaren lang onder de vlag van KPN opereerde aangezien het dochter ondernemingen zijn wat straks onder 1 vlag valt.
Ben hier geen voorstander van, echte keuze heb je niet, ziggo met trage systeem intern (kan het weten, heb voor ze gewerkt wat erg vaak fout gaat en opleiding geeft wel een hoop mee maar wordt vooral gefocust hoe het systeem werkt (90%) en de rest wordt besteed hoe je een klant te woord staat.
Geef mij maar xs4all waar men tenminste men met je mee denkt in oplossingen i.p.v. afschuiven op de klant wat vaak gebeurt (af en toe ook bij KPN).
Gezien ik zowel bij ziggo, KPN en xs4all heb gewerkt kan je de laatste nog het beste hebben ook al zijn ze wat duurder maar je krijgt vaak veel voor terug.
Erg jammer dat KPN deze belachelijk stap zet, genoeg andere stappen die gezet kan worden om kosten te besparen o.a. met het intern systeem waar ze mee werken.
Heb me er nog niet zo in verdiept maar bij Telfort neem ik mijn restant belminuten en MB’s mee naar de volgende maand, vraag me af of dit bij KPN ook zo is.
Zo niet dan zoek ik ook wat anders.
Kpn heeft dit niet en zal naar waarschijnlijkheid ook in de toekomst niet doen.
@Casper: Dat weet ik, dat het niet te vergelijken is. Maar de keuze wordt zo wel steeds kleiner. Kijk ,Telfort had een lagere snelheid, maar voor veel mensen was dat genoeg. Die zijn nu gewoon duurder uit. De timing is wel heel opvallend
Opvallend dat Simyo niet genoemd wordt.
Dit is wel een schok. XS4all is een echt een andere aanbieder dan KPN. Andere filosofie, veel betere ondersteuning en ook andere invulling van de diensten. Heeft diverse voordelen boven alle andere grote aanbieders. Hier ben ik absoluut niet bij mee.
Het maakt mij niet uit welk logo er boven de factuur staat, als de diensten maar hetzelfde blijven (of beter) – voor hetzelfde bedrag.
Ben benieuwd inderdaad of dit ten koste gaat van de kwaliteit en service van XS4ALL.
Een ander bedrijf heeft ooit de merknaam Ben van de markt gehaald heeft veel klanten gekost
en nu jaren later proberen ze de merknaam weer op de markt te zetten.
Ben je niet de enige, zit al 18 jaar bij xs4all en kan alleen maar beamen voor hun ondersteuning.
Overige zoals KPN komen daar niet eens in de buurt door de logheid van de organisatie.
Dacht na jaren verlost te zijn van het logge kpn, kom je via een onverwachte move weer terug… Laat de klantenservice van XS4All het van KPN overnemen (kunnen ze bij KPN nog veel van leren)…
Ik ben het met je eens. XS4ALL is een premium merk en je betaalt extra voor de service, als je die nodig hebt. In alle jaren dat in abonnee ben heb ik slechts een keer een storing gehad. Klantenservice is snel. Als ik nu naar KPN over ga vrees ik het ergste. Ik ga er wel vanuit dat mijn kosten lager worden.
Zonde dat dit merk verdwijnt.
Jammer. Xs4all is toch een naam uit het verleden. Wat gelijk stond met kwaliteit. Ik kan me vergissen maar kwam xs4all niet voort uit de digitale stad? Daar had ik in 1993 mijn eerste internet ervaringen…..
@ACTA Est fabula: Klopt, dat is echt heel lang geleden, maar ik weet me dat ook te herinneren. Doodzonde dat merk XS4ALL niet blijft bestaan. Het bedrijf bestaat al meer dan 25 jaar, maar het was altijd jong en ‘hip’ gebleven en klanten staan voorop, niet de aandeelhouders of wat dan ook.
Als xs4all echt opgaat in KPN is er niets meer dat onderscheidend is en kan en zal ik overstappen naar een andere (en goedkopere) aanbieder. Ik ben al lid sinds de oprichting.
Toch weer KPN als monopolist via een achterdeur… dat lijkt me qua dienstverlening rampzalig. Inderdaad had XS4all een prima service, maar wordt waarschijnlijk opgeslokt als eenheidsworst met alle gevolgen van dien.
Toch maar eens naar het aanbod van T-Mobile kijken dat me onlangs werd voorgespiegeld.
Want sinds de jaren negentig daar al een zeer tevreden mobiele klant met twee abonnementen.
KPN? Nee, doe maar niet…
Niet verstandig dat KPN de naam XS4ALL laat verdwijnen. Houdt er een premium merk naast. Dat geeft mensen een keuze.
In de auto-industrie zie je ook Audi naast Skoda en Seat. Alle drie zijn het merken van Volkswagen. Zij die Audi rijden stappen niet over naar Skoda of Seat. Met een eenheidsworst creeer je geen onderscheidend vermogen.
Ik ben bij XS4ALL sinds de overname van HCC-net. Ik moest gedwongen mee, maar het bleef een prima service. Duurder dan de concurrentie, maar altijd optimaal qua beveiliging, signaal en helpdesk.
Dit gaat straks gewoon kunnen
Er komen services packs
Simyo is niet van KPN. Ze gebruiken het KPN netwerk.
Toch jammer. XS4ALL bezit als enige een helpdesk die wel snapt wat een Mac is. Ik heb nog nooit zulke goede en geduldige medewerkers meegemaakt.
Succes mensen van XS4ALL.
Ben ruim een maand weg bij Telfort en zat er vanaf het begin af aan bij. Ik had een Simonly abo van 300 belminuten/onbeperkt sms en 1 GB data voor rond de €13,80 (raar bedrag ja, maar oké). Verlenging werd niet voordeliger voor me. Ben overgegaan naar KPN compleet omdat ik daar dubbele data kreeg voor totaal €15,- plus extra TV zender. Wel minder bellen. Toen ik een nieuw abo bij KPN was aangegaan bleek zo’n beetje dat op dezelfde dag Telfort aan partners, wonende op hetzelfde adres, dubbele data te gaan geven. Nou ja zeg, wat een toeval. Heel jammer voor mij dat ik dit miste, maar ze waren gewoon te laat, vond ik.
Ik zit nav dit bericht nog eens via de tool van iCulture te zoeken, wat schetst mijn verbazing… de prijzen zijn goedkoper geworden. Zag nu bv simonly abo met 2 GB data en onbeperkt bellen staan voor €13,50. Nou ja zeg. Had ik toch liever weer Telfort gehad. Mijn hart ligt daar al jaren maar ik vond er weinig budget meer aan zitten. Verder mankeerde er niets aan het netwerk of service. Ik had nooit problemen.
Bij KPN is de service ook goed heb ik gemerkt. Via chat werd heel snel een probleempje opgelost. En die extra zender bij KPN, ik kijk eigenlijk nauwelijks TV…. dus achteraf liever bij Telfort gebleven.
Dat Telfort nu onder KPN verder gaat, is mij prima. Ik heb voor internet als eerste eerder Freeler gezeten, dat werd Het Net en later weer KPN mail. Het heeft bij mij nooit voor problemen gezorgd maar toch voel ik meer binding met de kleinere (budget) partijen.
@Aagje: misschien zie je nog wel een belangrijk puntje over het hoofd. Data en belminuten die je over hebt kun je bij KPN niet meenemen naar de volgende maand.
Simyo is volgens mij wel degelijk 100% KPN.
Jammer dat een begrip als XS4ALL zo te grabbel wordt gegooid. Ik ben al ruim 15 jaar klant en waardeer hun vooruitstrevendheid in zake nieuwe technologie, klantenservice en hun opstelling in privacy discussies. Je betaalde iets meer maar kreeg er service voor terug in tegenstelling tot hun moederbedrijf KPN.
Er zijn altijd budget alternatieven voor Telfort zoals Simyo, Tele2 etc.
Afwachten wat er gaat gebeuren.
@KnarF: klopt, simyo is een merknaam van KPN
Hier staan alle merken van KPN.
Zo jammer dit. Speciaal gekozen voor XS4ALL door de kwaliteit en service:
– authenticated SMTP
– VPN op hun Fritzbox
– uitmuntende service
Teken aub allemaal de petitie. Wellicht dat dit helpt.
Ben ook al heel lang bewust bij xs4all.
Heerlijk om nog een club mensen te ervaren waar zo veel mogelijk geld verdienen in zo’n kort mogelijke tijd niet voorop staat…
Klantvriendelijkheid, kwaliteit, daadwerkelijk met je meedenken en in de praktijk laten zien dat ze principiële keuzes maken.
Heb me niet opgegeven voor glasvezel wat hier gaat komen omdat xs4all geen mogelijkheid was.
Gaat het “opslokken” door KPN door (bij mij weinig twijfel dat hiermee de onderscheidende kwaliteiten van xs4all snel zullen gaan verdwijen), dan ga ik toch maar naar de glasvezel-alternatieven kijken.
Wil je toch een signaal aan KPN geven:
Petities.nl
(Op dit moment al meer dan 16.000 keer getekend)
Zoals door velen al aangegeven; dit is het kip met de gouden eieren slachten! Teken de petitie! (staat nu op meer dan 20.000)