Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 45 reacties
nanomeister
Ik ben blij dat de overheid zich hiermee bemoeit. Gekkenhuis dat per minuut betalen, lijkt wel of we terug in de tijd gaan in plaats van vooruit.
kaas
@nanomeister: datalimiet was ook van vroeger, en is ook weer terug 🙁
Wolter Kroes
Zij is heilig _o_
Max
Heel goed, ik vind het prima als ze het weer afschaft. Het is mij nog niet gebeurd dat ik meer moest betalen dan dat ik belde, maar je zal je ongetwijfeld klote voelen als het wel zo gebeurd.
Inderdaad prima dat zo’n minister (of wat ze ook is) zich ermee bemoeit, waardoor ze die providers mischien op andere gedachten brengt.
Laat Neelie zich daar maar eens lekker tegenaan bemoeien en laat haar dan gelijk die datalimieten meenemen. We leven toch niet meer in achtienhonderdzoveel?
Als minister van Verkeer en Wat er staat was ik ook niet zo gelukkig met haar maar als Eurocommissaris doet ze best wel goed werk.
jasper
Wat een onzin.. Nu 100 min per minuut afrekenen en straks 50 min per seconde afrekenen voor dezelfde prijs..
Dat mensen niet snappen dat relax online goedkoper is terwijl je evenveel minuten krijgt..
T moet altijd maar goedkoper.. Doe mij maar kwaliteit.
mbrant
Telfort rekent ook per minut af en de KPN mogelijkheid geldt dus niet voor telfort klanten.
Oberon11
Nog ff en ze gaan het datagebruik ook afronden.
Lijkt me toch dat T-mobile het dichtste bij de wens van de klant zit.
KPN heeft wellicht het beste netwerk, Voda heeft ook gaten in z’n dekking, zeker in m’n woonplaats.
Bij T-Mobile heb ik in m’n dagelijks gebruik geen problemen.
Maar dat is natuurlijk voor een ieder verschillend.
Het maakt nogal uit “waar” wordt afgerond.
Op “detail” of op “totaal”.
VonZescao
En nu nog de daad bij het woord voegen. Maar dat .. dat duurt natuurlijk maanden danwel jaren. In de tussentijd houdt KPN en kornuiten lekker zijn hand op natuurlijk.
Bashb
@Oberon11:
data wordt bui gebruik buiten de bundel al afgerond per 100KB
Verder vind ik dit een positief bericht, nu wachten totdat er iemand opstaat die een gezamelijke claim opstart, en dan worden we over 2 jaar weer per seconde verrekend.
Pim Brussee
Er is keuze, dus het is mogelijk per seconde te betalen. Bepaal je zelf toch? Leg alle kosten van KPN, Vodafone en T-Mobile naast elkaar, en vergelijk de data beperkingen tussen deze drie. Een simpel rekensommetje geeft dan aan wie je moet hebben. Simpel he?
Koen
Dat afronden door sommige operators moet verboden worden, maar de inkomsten moeten uit de lengte of de breedte komen; dus gaan ze, na een verbod, misschien de prijs verhogen.
Doch liever een iets hogere prijs dan dat afronden; waar je nauwelijks grip op hebt.
Tommy
@Pim Brussee: Ja maar doordat dus elke provider nu andere regeltjes heeft, en omdat er ook andere factoren meewegen, is kiezen helemaal niet zo makkelijk.
T-Mobile heeft op dit moment in ieder geval veruit de beste voorwaarden voor iPhone-klanten: onbeperkt data en betalen per seconde.
KPN heeft een betere dekking.
Vodafone, tja, die zou ik sowieso niet kiezen.
sander
Wat een lekker wijf is het ook.
*Kijkt naar de foto*
Roald
Misschien mensen die het volgende weten: ik heb momenteel Vodafone. Als Vodafone op een gegeven moment het afrekenen per minuut verandert naar afrekenen per seconde; kan ik dan mijn contract laten ontbinden omdat de voorwaarden zijn veranderd?
Roald
Misschien mensen die het volgende weten. Ik heb momenteel een contract bij Vodafone lopen; als Vodafone het afrekenen per minuut verandert naar afrekenen per seconde, kan ik dan mijn contract laten ontbinden omdat de voorwaarden zijn gewijzigd?
Cloverfield
En niemand heeft door dat telecom providers het geld wel weer ergens anders wegjatten… het zijn criminelen! 😉 Net als die Kroes overigens!
Ik bedoel… sms’en vanuit het buitenland is bijna goedkoper dan in Nederland! :s
Pim Brussee
@Tommy, zo moeilijk is het niet blijkt wel, want je geeft zelf al het antwoord.
Mark
@Roald:
Geen idee, maar ik had direct dezelfde gedachte. Dat zou een bak zijn, net een tweejarig abonnement afgesloten, simlock laten verwijderen en dan een goedkoop sim-only. Waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.
Daejji
Ach, ook al pakken ze dit aan, dan gooien ze de prijzen wel weer omhoog, dat geld zullen ze hoe dan ook krijgen..dus wees maar niet te snel blij..het gedonder begint al met datalimieten voor internet…
Turk
Wat ik raar vind is dat het bijna alleen in Nederland zo duur is.
Was afgelopen zomervakantie in Turkije.
Ik schrok van de goedkope prijzen daar.
Vooral ook van de acties.
:
Tüm sevdiklerinizle, her yöne ayda 1.000 dk’ya kadar konuÅŸmak sadece 40TL.
Wat betekent bel met iedereen overal in turkije totaal 1000 belminuten voor maar 40tl wat uitgerekend €20,33 per maand is.
Vind dit gewoon echt te overdreven dat wij hier rond de 200 minuten voor 20 euro krijgen en daar gewoon 5x zoveel..
nanomeister
@kaas: Voor mij is er niets verandert hoor, ben ook één van de weinigen die géén klagen heeft over T-Mobile
Micha
Je wordt er beter van als ze deze regel uitvoeren, dus waarom zouden ze je dan moeten laten gaan? Of moeten ze de bestaande voorwaarden dan zo houden dat klanten niet kunnen opzeggen? Lijkt me niet wenselijk maar voor mensen die zo denken, dat bij elke wijziging, positief of negatief, de beste oplossing…wanneer zijn mensen eens een keer tevreden vraag ik me wel eens af.
Origineel geplaatst door Roald: Misschien mensen die het volgende weten. Ik heb momenteel een contract bij Vodafone lopen; als Vodafone het afrekenen per minuut verandert naar afrekenen per seconde, kan ik dan mijn contract laten ontbinden omdat de voorwaarden zijn gewijzigd?
Jonas02
Op hele minuten afronden is van de gekke (als ik 1001 gram vlees koop, hoef ik ook geen 2000g af te rekenen).
Als iedereen nou eens de volgende vier makkelijke stappen zet en je vrienden en familie dat ook laat doen is de kans dat Vodafone, T-Mobile, KPN, Hi, Telfort etc. etc. dit ook daadwerkelijk gaan veranderen naar betalen per seconde het grootste.
1. Bij de eigen provider kan je vaak online rekeningen inzien. Mocht dat niet kunnen kan je de klantenservice bellen of ze een e-mail sturen met het verzoek hiertoe. Reken uit wat je in een bepaalde tijd te veel hebt betaald en claim dat bedrag.
Eigenlijk zou je het natuurlijk niet zelf hoeven uit te rekenen, dus je kan ook gewoon eenvVordering aan telecomprovider doen. Hier volgt een voorbeeldbrief:
Geachte heer/mevrouw,
Bij gesprekken in het buitenland (binnen de EU) wordt het gesprek naar boven afgerond op hele minuten. Volgens verordening (EG) nr. 544/2009 van het Europese parlement en de raad mogen gesprekken korter dan 30 seconden afgerond worden op maximaal 30 seconden. Gesprekken langer dan 30 seconden moeten per seconde afgerekend worden. Dat is bij mijn rekening sinds de invoering van de betreffende verordening niet gebeurd. Daarmee is (…….VUL NAAM PROVIDER IN) m.i. in overtreding. Graag ontvang ik het te veel in rekening gebrachte bedrag binnen 14 dagen, dat wil zeggen (..-11-2010 VUL DATUM OVER 2 WEKEN IN) retour op mijn bankrekeningnummer …………… Verder verzoek ik u om zich in het vervolg aan de verordening (EG) nr. 544/2009 van het Europese parlement en de raad te houden. Bij voorbaat dank
Uw klacht (Beschrijf uw klacht in maximaal 350 woorden)
Bij gesprekken in het buitenland (binnen de EU) wordt het gesprek naar boven afgerond op hele minuten. Volgens verordening (EG) nr. 544/2009 van het Europese parlement en de raad mogen gesprekken korter dan 30 seconden afgerond worden op maximaal 30 seconden. Gesprekken langer dan 30 seconden moeten per seconde afgerekend worden. Dat is bij mijn rekening sinds de invoering van de betreffende verordening niet gebeurd. Daarmee is (…….VUL NAAM PROVIDER IN) m.i. in overtreding.
ik ben ook waarschijnlijk bijna de enige die tevreden is over tmobile.. als je alle verhalen op internet enzo gaat lezen heb je een lekker beeld van tmobile..
Nee het ontbinden van een contract kan alleen wanneer het voor de klant nadeliger wordt. Dus als bijvoorbeeld KPN af gaat rekenen per seconde is dit voordeliger voor de klant en kan die zijn contract dus niet ontbinden.
Jantje
Origineel geplaatst door jasper Wat een onzin.. Nu 100 min per minuut afrekenen en straks 50 min per seconde afrekenen voor dezelfde prijs..Dat mensen niet snappen dat relax online goedkoper is terwijl je evenveel minuten krijgt..T moet altijd maar goedkoper.. Doe mij maar kwaliteit.
ja, onzin wat jij vertelt…. 50 min per seconde is eerlijk, 100 met afronding niet, dan heb je dus geen 100 minuten!!
Dat is hetzelfde als de benzine goedkoper maken, en als je 20 liter tankt, krijg je eigenlijk maar 10 in je tank…. Dat wil je toch niet? Ondanks dat je wellicht uiteindelijk hetzelfde betaalt
Origineel geplaatst door Pim Brussee Er is keuze, dus het is mogelijk per seconde te betalen. Bepaal je zelf toch? Leg alle kosten van KPN, Vodafone en T-Mobile naast elkaar, en vergelijk de data beperkingen tussen deze drie. Een simpel rekensommetje geeft dan aan wie je moet hebben. Simpel he?
Nee, het is wat ingewikkelder. Want je rekent bereikbaarheid, signaalsterkte en service niet mee 😉
Onzin, elke verandering die de aanbieder in het contract doorvoerd na de ondertekening geeft de klant het recht het contract te ontbinden, tenzij dit in het contract zelf anders wordt medegedeeld.
Ed klavertje
Geen enkele operator zal vrijwillig het afronden terugdraaien. Alleen via sterke acties zal wellicht succes geboekt worden. Tot die tijd afwachten en betalen!
Eppo Spaargaren
Het is sowieso geneuzel van de Telco’s, we kunnen met 4 keer de lichtsnelheid tot achterin een miljard sterren kijken )*. En hier kunnen hier niet eens behoorlijk in nette secondes rekenen. Simpel één minuut is 60 seconden, dus heb je 1,5 minuut gebeld moet je gewoon 90 seconden betalen. Je moet eens uitrekenen wat het op jaarbasis opleverd !! Ik zou graag 1 % in contanten op mijn rekening willen hebben, nou…. 0,1 % ook nog wel 😉 afrekenen per seconde graag, en snel graag !. Thanks Neelie, aanpakken die hap !
)* = onzin. Lichtsnelheid is 300.000 km per seconde {dúh}
Erik
Als ik 161 tekens sms, betaal ik ook voor 2 sms’jes // horen we daar ooit iemand over?
Ik vind het een behoorlijk verkokerde discussie.. en naar mijn mening wat overdreven. Wordt het weer per minuut, dan ga je geheid meer betalen voor je abbo of de prachtige iPhone. Niet mijn voorkeur..
Brainvoyager
@Max: Ik hoop dat dit dievengilde tot staan kan worden gebracht door Kroes.
Fons
@Pim Brussee:
Als je de keuze zou hebben kun je dat doen. T-Mobile en Vodafone hebben bij mij thuis echter nauwelijks bereik.
Fons
@Erik:
Bij een sms is het heel duidelijk wanneer je de grens overgaat, op een iPhone zie je bij een sms zelfs een teller meelopen voor het aantal tekens. Bellen doe je echter niet met een stopwatch ernaast.
Pinky
Tja SMS … zet je telefoon 1 keer aan en uit en er wordt meer data verzonden als 1 hele SMS 🙂 Ik zeg minimaal 100 keer per dag je tel aan & uit zetten iedereen.
Vreemd dat SMS een melk koe is geworden aangezien het weinig van de infrastructuur vraagt. (denk nog aan de goede oude tijd dat we free SMS centrales hadden bv die van Nokia)
Een wijziging van voorwaarden telt niet voor bestaande klanten, deze nieuwe voorwaarden gaan alleen in voor nieuwe klanten/contracten/verlengingen.
Dus als jij een contract hebt waar je per seconde betaald, betaal je nu ook nog steeds per seconde, maar als je over 2 jaar een nieuw mobieltje uitkiest dan krijg je een nieuw contract met de nieuwe voorwaarden.
Doe je dit niet dan zou je theoretisch eeuwig de voorwaarden behouden die je nu hebt.
JPdeT
Wat een overdreven gedoe!
Vergeten we even met z’n allen dat T-mobile ook afrondt voor de 1e minuut?!
Als je dus – zoals ik – veel korte gesprekken voert (of bij niet-opnemen de voicemail afwacht), zit je met je T-Mobile abo nu dus al in het KPN/Vodafone schuitje.
Heb het – met het oog op een eventuele overstap – eens uitgerekend. Kost wat tijd, maar conclusie is dat ik met de KPN/Vodafone-rekenmethode 10% meer minuten zou afrekenen dan ik nu bij T-mobile doe.
Vind ik geen dramatische hoeveelheid. Dat kan natuurlijk meer zijn als je meer lange gesprekken voert.
Belangrijkste is echter dat het allemaal niks uitmaakt zolang het binnen je bundel valt. Overgebleven minuten worden bij alle providers toch geschrapt na 2 maanden.
Betalen doe je toch! 😉
Delvenaartje
Je kon toendertijd bij KPN een website opzoeken en daar je abbo om laten zetten dat je uiteindelijk na de eerste minuut per seconde betaald.
Vervolgens krijg ik nu ook m’n hele contractperiode, € 6,05 per maand korting op mijn abbo.
Vond ‘t niet zo’n slecht idee, die site die Kassa af heeft gedwongen bij Hi, door alle klachten
Ik ben blij dat de overheid zich hiermee bemoeit. Gekkenhuis dat per minuut betalen, lijkt wel of we terug in de tijd gaan in plaats van vooruit.
@nanomeister: datalimiet was ook van vroeger, en is ook weer terug 🙁
Zij is heilig _o_
Heel goed, ik vind het prima als ze het weer afschaft. Het is mij nog niet gebeurd dat ik meer moest betalen dan dat ik belde, maar je zal je ongetwijfeld klote voelen als het wel zo gebeurd.
Inderdaad prima dat zo’n minister (of wat ze ook is) zich ermee bemoeit, waardoor ze die providers mischien op andere gedachten brengt.
Ook alleen maar als het uitkomt hoor. Ze heeft ook voor veel
shitonnodige dingen gezorgdben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat het dan doorgevoerd wordt…
Laat Neelie zich daar maar eens lekker tegenaan bemoeien en laat haar dan gelijk die datalimieten meenemen. We leven toch niet meer in achtienhonderdzoveel?
Als minister van Verkeer en Wat er staat was ik ook niet zo gelukkig met haar maar als Eurocommissaris doet ze best wel goed werk.
Wat een onzin.. Nu 100 min per minuut afrekenen en straks 50 min per seconde afrekenen voor dezelfde prijs..
Dat mensen niet snappen dat relax online goedkoper is terwijl je evenveel minuten krijgt..
T moet altijd maar goedkoper.. Doe mij maar kwaliteit.
Telfort rekent ook per minut af en de KPN mogelijkheid geldt dus niet voor telfort klanten.
Nog ff en ze gaan het datagebruik ook afronden.
Lijkt me toch dat T-mobile het dichtste bij de wens van de klant zit.
KPN heeft wellicht het beste netwerk, Voda heeft ook gaten in z’n dekking, zeker in m’n woonplaats.
Bij T-Mobile heb ik in m’n dagelijks gebruik geen problemen.
Maar dat is natuurlijk voor een ieder verschillend.
Het maakt nogal uit “waar” wordt afgerond.
Op “detail” of op “totaal”.
En nu nog de daad bij het woord voegen. Maar dat .. dat duurt natuurlijk maanden danwel jaren. In de tussentijd houdt KPN en kornuiten lekker zijn hand op natuurlijk.
@Oberon11:
data wordt bui gebruik buiten de bundel al afgerond per 100KB
Verder vind ik dit een positief bericht, nu wachten totdat er iemand opstaat die een gezamelijke claim opstart, en dan worden we over 2 jaar weer per seconde verrekend.
Er is keuze, dus het is mogelijk per seconde te betalen. Bepaal je zelf toch? Leg alle kosten van KPN, Vodafone en T-Mobile naast elkaar, en vergelijk de data beperkingen tussen deze drie. Een simpel rekensommetje geeft dan aan wie je moet hebben. Simpel he?
Dat afronden door sommige operators moet verboden worden, maar de inkomsten moeten uit de lengte of de breedte komen; dus gaan ze, na een verbod, misschien de prijs verhogen.
Doch liever een iets hogere prijs dan dat afronden; waar je nauwelijks grip op hebt.
@Pim Brussee: Ja maar doordat dus elke provider nu andere regeltjes heeft, en omdat er ook andere factoren meewegen, is kiezen helemaal niet zo makkelijk.
T-Mobile heeft op dit moment in ieder geval veruit de beste voorwaarden voor iPhone-klanten: onbeperkt data en betalen per seconde.
KPN heeft een betere dekking.
Vodafone, tja, die zou ik sowieso niet kiezen.
Wat een lekker wijf is het ook.
*Kijkt naar de foto*
Misschien mensen die het volgende weten: ik heb momenteel Vodafone. Als Vodafone op een gegeven moment het afrekenen per minuut verandert naar afrekenen per seconde; kan ik dan mijn contract laten ontbinden omdat de voorwaarden zijn veranderd?
Misschien mensen die het volgende weten. Ik heb momenteel een contract bij Vodafone lopen; als Vodafone het afrekenen per minuut verandert naar afrekenen per seconde, kan ik dan mijn contract laten ontbinden omdat de voorwaarden zijn gewijzigd?
En niemand heeft door dat telecom providers het geld wel weer ergens anders wegjatten… het zijn criminelen! 😉 Net als die Kroes overigens!
Ik bedoel… sms’en vanuit het buitenland is bijna goedkoper dan in Nederland! :s
@Tommy, zo moeilijk is het niet blijkt wel, want je geeft zelf al het antwoord.
@Roald:
Geen idee, maar ik had direct dezelfde gedachte. Dat zou een bak zijn, net een tweejarig abonnement afgesloten, simlock laten verwijderen en dan een goedkoop sim-only. Waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.
Ach, ook al pakken ze dit aan, dan gooien ze de prijzen wel weer omhoog, dat geld zullen ze hoe dan ook krijgen..dus wees maar niet te snel blij..het gedonder begint al met datalimieten voor internet…
Wat ik raar vind is dat het bijna alleen in Nederland zo duur is.
Was afgelopen zomervakantie in Turkije.
Ik schrok van de goedkope prijzen daar.
Vooral ook van de acties.
:
Tüm sevdiklerinizle, her yöne ayda 1.000 dk’ya kadar konuÅŸmak sadece 40TL.
Wat betekent bel met iedereen overal in turkije totaal 1000 belminuten voor maar 40tl wat uitgerekend €20,33 per maand is.
Vind dit gewoon echt te overdreven dat wij hier rond de 200 minuten voor 20 euro krijgen en daar gewoon 5x zoveel..
@kaas: Voor mij is er niets verandert hoor, ben ook één van de weinigen die géén klagen heeft over T-Mobile
Je wordt er beter van als ze deze regel uitvoeren, dus waarom zouden ze je dan moeten laten gaan? Of moeten ze de bestaande voorwaarden dan zo houden dat klanten niet kunnen opzeggen? Lijkt me niet wenselijk maar voor mensen die zo denken, dat bij elke wijziging, positief of negatief, de beste oplossing…wanneer zijn mensen eens een keer tevreden vraag ik me wel eens af.
Op hele minuten afronden is van de gekke (als ik 1001 gram vlees koop, hoef ik ook geen 2000g af te rekenen).
Als iedereen nou eens de volgende vier makkelijke stappen zet en je vrienden en familie dat ook laat doen is de kans dat Vodafone, T-Mobile, KPN, Hi, Telfort etc. etc. dit ook daadwerkelijk gaan veranderen naar betalen per seconde het grootste.
1. Bij de eigen provider kan je vaak online rekeningen inzien. Mocht dat niet kunnen kan je de klantenservice bellen of ze een e-mail sturen met het verzoek hiertoe. Reken uit wat je in een bepaalde tijd te veel hebt betaald en claim dat bedrag.
Eigenlijk zou je het natuurlijk niet zelf hoeven uit te rekenen, dus je kan ook gewoon eenvVordering aan telecomprovider doen. Hier volgt een voorbeeldbrief:
Geachte heer/mevrouw,
Bij gesprekken in het buitenland (binnen de EU) wordt het gesprek naar boven afgerond op hele minuten. Volgens verordening (EG) nr. 544/2009 van het Europese parlement en de raad mogen gesprekken korter dan 30 seconden afgerond worden op maximaal 30 seconden. Gesprekken langer dan 30 seconden moeten per seconde afgerekend worden. Dat is bij mijn rekening sinds de invoering van de betreffende verordening niet gebeurd. Daarmee is (…….VUL NAAM PROVIDER IN) m.i. in overtreding. Graag ontvang ik het te veel in rekening gebrachte bedrag binnen 14 dagen, dat wil zeggen (..-11-2010 VUL DATUM OVER 2 WEKEN IN) retour op mijn bankrekeningnummer …………… Verder verzoek ik u om zich in het vervolg aan de verordening (EG) nr. 544/2009 van het Europese parlement en de raad te houden. Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet,
2. Via de website van de consuwijzer kan je een klacht indienen (bij Opta):
Uw klacht (Beschrijf uw klacht in maximaal 350 woorden)
Bij gesprekken in het buitenland (binnen de EU) wordt het gesprek naar boven afgerond op hele minuten. Volgens verordening (EG) nr. 544/2009 van het Europese parlement en de raad mogen gesprekken korter dan 30 seconden afgerond worden op maximaal 30 seconden. Gesprekken langer dan 30 seconden moeten per seconde afgerekend worden. Dat is bij mijn rekening sinds de invoering van de betreffende verordening niet gebeurd. Daarmee is (…….VUL NAAM PROVIDER IN) m.i. in overtreding.
Vermeld er nog even bij welke provider je hebt!
3. Je kan ook nog je ervaring delen met de VVD
4. Geef je klacht door via Kassa
@Roald: Volgens mij kan dat alleen bij wijzigingen in jouw nadeel. Maar ik zie het nog niet gebeuren dat ze dat gaan wijzigen.
@Max: minister? ga even je huiswerk doen voordat je post. Google Neelie Kroes maar en je weet het binnen seconden!
En dan straks zeker wel stemmen voor het EU parlement en een mening over “de” EU.
@nanomeister:
ik ben ook waarschijnlijk bijna de enige die tevreden is over tmobile.. als je alle verhalen op internet enzo gaat lezen heb je een lekker beeld van tmobile..
@Roald:
Nee het ontbinden van een contract kan alleen wanneer het voor de klant nadeliger wordt. Dus als bijvoorbeeld KPN af gaat rekenen per seconde is dit voordeliger voor de klant en kan die zijn contract dus niet ontbinden.
ja, onzin wat jij vertelt…. 50 min per seconde is eerlijk, 100 met afronding niet, dan heb je dus geen 100 minuten!!
Dat is hetzelfde als de benzine goedkoper maken, en als je 20 liter tankt, krijg je eigenlijk maar 10 in je tank…. Dat wil je toch niet? Ondanks dat je wellicht uiteindelijk hetzelfde betaalt
Inlijsten die vrouw. Boven m’n bed
Nee, het is wat ingewikkelder. Want je rekent bereikbaarheid, signaalsterkte en service niet mee 😉
@ScarAce1989:
Onzin, elke verandering die de aanbieder in het contract doorvoerd na de ondertekening geeft de klant het recht het contract te ontbinden, tenzij dit in het contract zelf anders wordt medegedeeld.
Geen enkele operator zal vrijwillig het afronden terugdraaien. Alleen via sterke acties zal wellicht succes geboekt worden. Tot die tijd afwachten en betalen!
Het is sowieso geneuzel van de Telco’s, we kunnen met 4 keer de lichtsnelheid tot achterin een miljard sterren kijken )*. En hier kunnen hier niet eens behoorlijk in nette secondes rekenen. Simpel één minuut is 60 seconden, dus heb je 1,5 minuut gebeld moet je gewoon 90 seconden betalen. Je moet eens uitrekenen wat het op jaarbasis opleverd !! Ik zou graag 1 % in contanten op mijn rekening willen hebben, nou…. 0,1 % ook nog wel 😉 afrekenen per seconde graag, en snel graag !. Thanks Neelie, aanpakken die hap !
)* = onzin. Lichtsnelheid is 300.000 km per seconde {dúh}
Als ik 161 tekens sms, betaal ik ook voor 2 sms’jes // horen we daar ooit iemand over?
Ik vind het een behoorlijk verkokerde discussie.. en naar mijn mening wat overdreven. Wordt het weer per minuut, dan ga je geheid meer betalen voor je abbo of de prachtige iPhone. Niet mijn voorkeur..
@Max: Ik hoop dat dit dievengilde tot staan kan worden gebracht door Kroes.
@Pim Brussee:
Als je de keuze zou hebben kun je dat doen. T-Mobile en Vodafone hebben bij mij thuis echter nauwelijks bereik.
@Erik:
Bij een sms is het heel duidelijk wanneer je de grens overgaat, op een iPhone zie je bij een sms zelfs een teller meelopen voor het aantal tekens. Bellen doe je echter niet met een stopwatch ernaast.
Tja SMS … zet je telefoon 1 keer aan en uit en er wordt meer data verzonden als 1 hele SMS 🙂 Ik zeg minimaal 100 keer per dag je tel aan & uit zetten iedereen.
Vreemd dat SMS een melk koe is geworden aangezien het weinig van de infrastructuur vraagt. (denk nog aan de goede oude tijd dat we free SMS centrales hadden bv die van Nokia)
@Roald:
@Mark: @Jonas02:
Een wijziging van voorwaarden telt niet voor bestaande klanten, deze nieuwe voorwaarden gaan alleen in voor nieuwe klanten/contracten/verlengingen.
Dus als jij een contract hebt waar je per seconde betaald, betaal je nu ook nog steeds per seconde, maar als je over 2 jaar een nieuw mobieltje uitkiest dan krijg je een nieuw contract met de nieuwe voorwaarden.
Doe je dit niet dan zou je theoretisch eeuwig de voorwaarden behouden die je nu hebt.
Wat een overdreven gedoe!
Vergeten we even met z’n allen dat T-mobile ook afrondt voor de 1e minuut?!
Als je dus – zoals ik – veel korte gesprekken voert (of bij niet-opnemen de voicemail afwacht), zit je met je T-Mobile abo nu dus al in het KPN/Vodafone schuitje.
Heb het – met het oog op een eventuele overstap – eens uitgerekend. Kost wat tijd, maar conclusie is dat ik met de KPN/Vodafone-rekenmethode 10% meer minuten zou afrekenen dan ik nu bij T-mobile doe.
Vind ik geen dramatische hoeveelheid. Dat kan natuurlijk meer zijn als je meer lange gesprekken voert.
Belangrijkste is echter dat het allemaal niks uitmaakt zolang het binnen je bundel valt. Overgebleven minuten worden bij alle providers toch geschrapt na 2 maanden.
Betalen doe je toch! 😉
Je kon toendertijd bij KPN een website opzoeken en daar je abbo om laten zetten dat je uiteindelijk na de eerste minuut per seconde betaald.
Vervolgens krijg ik nu ook m’n hele contractperiode, € 6,05 per maand korting op mijn abbo.
Vond ‘t niet zo’n slecht idee, die site die Kassa af heeft gedwongen bij Hi, door alle klachten
😀