Hoe zou het toch komen dat de levertijden van de iPhone 6s Plus zo zijn opgelopen? Terwijl de iPhone 6s nog wel te krijgen is op 25 september, moet je bij online bestellingen voor de Plus wel 3 tot 4 weken wachten. De bekende analist Ming-Chi Kuo denkt het antwoord te weten: hij heeft zijn klanten gewaarschuwd dat er leveringsproblemen zijn bij de Japanse toeleverancier Minebea.
Apple zegt zelf dat er veel meer vraag is naar de iPhone 6s Plus dan gedacht, waardoor de voorraden snel uitgeput raakten.
Maar er lijkt dus meer aan de hand. Minebea zou problemen hebben bij het produceren van de module die de achtergrondverlichting van het scherm regelt:
We believe Minebea’s (JP) backlight module production issues in supplying iPhone 6S Plus (6S Plus) is one of the main factors in the model’s supply shortage. To tackle this issue, we believe Apple (US) has been increasingly transferring high-ASP 6S Plus backlight module orders to Radiant, boosting its sales momentum.
Omdat Minebea onvoldoende kan leveren, heeft Apple als alternatieve fabrikant Radiant ingeschakeld. Kuo verwacht dat Apple 1,5 tot 2 miljoen stuks van de iPhone 6s Plus beschikbaar heeft op het moment dat dit model in de verkoop gaat, op 25 september. Door Radiant in te schakelen kan Apple zorgen dat de voorraden in de loop van september op peil komen. Er kunnen dan 4 tot 5 miljoen modules worden geproduceerd, voor even zoveel iPhone 6s Plus-exemplaren.
Apple maakte eerder vandaag bekend dat de pre-orders voor de iPhone 6s en iPhone 6s Plus goed op schema liggen. Ze verwachten dat ze het record van vorig jaar gaan verbreken en meer dan 10 miljoen stuks in het eerste weekend gaan verkopen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties