League of Legends komt naar iPhone en iPad
League of Legends is een MOBA (multiplayer online battle arena)-game en het is wel duidelijk waarom Riot Games nu ook een mobiele versie wil maken. Games zoals Fortnite en PUBG zijn al een enorm succes op de iPhone en andere smartphones. Het leverde de makers van Fortnite vorig jaar 3 miljard dollar op. Ook andere games zoals Arena of Valor (eigendom van Tencent) en Call of Duty zijn flink gegroeid dankzij smartphones. Bij League of Legends (eveneens in handen van Tencent) gaat het ondertussen wat minder goed. De game is nog mateloos populair op de pc, maar er is wel sprake van een teruggang: vorig jaar werd 1,4 miljard omzet gedraaid en dat was een daling van 21% vergeleken met het jaar ervoor.
Riot Games heeft tijdens het 10-jarige jubileum van League of Legends de aankondiging gedaan. Ondanks de overeenkomsten met de pc-versie zal er wel sprake zijn van een compleet nieuwe game met wat tweaks voor mobiele bediening. In mei gingen er al geruchten dat er aan een mobiele versie werd gewerkt.
Kortere gameplay van 15-20 minuten
Volgens Riot Games is er sprake van een twin-stick bediening, nieuwe kaarten en kortere gameplay van tussen de 15 en 20 minuten, zodat het beter aansluit op mobiel gamen. “Wild Rift is geen port van LoL op de PC”, aldus de makers. “Het is een nieuwe game, die vanaf de grond is opgebouwd om te zorgen dat het er gelikt uitziet.” Daardoor is cross-play tussen verschillende apparaten niet mogelijk. Wel onderzoekt Riot of het nog mogelijk is om de verschillende mobiele versies met elkaar te laten samenwerken. Verder kun je als pc-speler extra bonussen verdienen als je de mobiele versie probeert.
Inschrijven voor beta’s
Er zullen rond de 40 champions aanwezig zijn in de game, als deze van start gaat. Installeren is gratis en spelen ook. Riot Games benadrukt dat het geen pay-to-win wordt, dus je hebt geen extra voordelen als je geld in de game stopt. Wel zou je bijvoorbeeld extra skins kunnen kopen. Het is nog niet mogelijk om je aan te melden voor de iOS-versie, voor Google Play kan dat al wel.
Ook kun je je al inschrijven voor alfa- en beta-updates, maar daarbij zullen spelers uit China eerst aan de beurt zijn. Het plan is om de mobiele versie voor het einde van 2020 volledig uitgerold te hebben. De console-versie volgt later.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- WhatsApp vanaf nu met extra beveiligde chats: zo krijg je meer privacy (23-04)
- Betalen om je account te delen? Ook bij HBO Max zul je eraan moeten geloven (en zoveel betaal je in de VS) (23-04)
- Instagram brengt Edits-app uit: nieuwe videobewerker voor content creators (en dit kun je ermee) (23-04)
- Deze apps laten zien hoe je elke video kan afspelen op je CarPlay-scherm (maar Apple wil het niet) (22-04)
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
Hoe zit het voor Belgie ? Weer bepaalde restricties of?…
Logisch dat LoL nu achter Vainglory aan gaat. Ik als trouwe Vainglory speler vanaf de aankondiging tijdens de Keynote van Apple 2014. Heeft Vainglory hun trouwste spelers in de steek gelaten, door Hero’s te introduceren die niet uitgebalanceerd zijn op moment van pre-release (aka pay-to-win). Pas na een week of twee na de echte release wordt deze Hero volledig de grond in geboord qua de-buffs. Als gevolg dat alle pay-to-win gebruikers boos worden.
Ik vond de game fantastisch, ze zijn zelfs voorloper op het gebied van 5VS5. Maar echter hebben ze eind vorige jaar ook een volledig re-design gedaan van zowel UI als rewards system. Sinds dien speel ik het bijna niet meer.
Het wordt dan ook hoog tijd dat Vainglory dus een concurrent op die schaal erbij krijgt om ze wakker te schudden.