Het lijkt erop dat Apple langzamerhand aan de vraag naar de nieuwe iPhone kan voldoen. Sinds de iPhone 5 in Nederland en België op 28 september officieel in de verkoop ging, kampte Apple door te grote vraag en productieproblemen met tekorten van het nieuwe toestel. Maar wie vanaf vandaag in de online Apple Store een iPhone 5 bestelt kan rekenen op een kortere levertijd van 2 tot 3 weken.
Volgens fabrikant Foxconn is de iPhone 5 het ‘meest gecompliceerde‘ apparaat dat men ooit maakte. Foxconn zou half oktober al stappen genomen hebben om de productie te verbeteren. Apple zou bovendien extra fabrieken hebben ingeschakeld om de productie van de iPhone 5 te vergroten. Het lijkt er op dat deze acties inmiddels zijn vruchten beginnen af te werpen.
Mogelijk betekent dit ook dat de levertijd bij providers snel zal verbeteren. Al sinds de verkoopstart van de iPhone 5 in Nederland waarschuwen onder meer Vodafone, KPN en T-Mobile voor langere levertijden. Vodafone stelde op een gegeven moment zelfs een verkoopstop in voor de iPhone 5. Inmiddels is de iPhone 5 weer bij alle providers te koop. KPN, Hi en Telfort verkopen voorlopig alleen de 16GB iPhone 5.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple Store
Lees alles over de Apple Store, de retailwinkel van Apple. Nederland kent drie Apple Stores (Amsterdam, Haarlem en Den Haag) terwijl je in België de keuze hebt uit één locatie in Brussel. Wereldwijd gaat het om meer dan vijfhonderd winkels. Daarnaast is er de online Apple Store, waar je bestellingen kunt plaatsen om te laten thuisbezorgen. Waar vind je de officiële Apple Stores en hoe kun je ze bezoeken? Hieronder vind je alle info op een rij!
Reacties: 43 reacties