LG Electronics is van plan om meer toestellen met touchscreen-interface te lanceren. Na het succes van de LG Prada KE850 zag het Zuidkoreaanse bedrijf een sterke groei in de winst. In het eerste kwartaal van 2008 werd opnieuw een verkooprecord geboekt: LG Mobile Communications maakte een omzet van $3,5 miljard, een stijging van 32,6% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijfsonderdeel verkocht in die periode 24,4 miljoen toestellen.
“Nieuwe producten met unieke gebruikersinterfaces, touchscreens en internettoegang zullen de groei in verkopen met 20% laten stijgen en zorgen voor een operationele marge van dubbele cijfers”, aldus het bedrijf. De verkoop in groeimarkten Midden Oosten, China en andere Aziatische landen neemt elk kwartaal met 36 procent toe en de verkoop van WCDMA-toestellen in de VS en Korea groeide met 18 procent.
Wereldwijd gezien scoorde LG ook een nieuw record wat de verkoopcijfers en de operationele winst betreft. Het gaat niet alleen goed in de telefoonbusiness, maar ook de flatpanel TV’s blijken niet aan te slepen. De verkoopcijfes van LCD-tv’s stegen in een jaar met 82 procent, terwijl de verkoop van plasma-tv’s en monitors respectievelijk 18 en 33 procent steeg. Door een waardedaling van de Koreaanse munteenheid is het vooral voor buitenlandse kopers aantrekkelijk om de spullen van LG te kopen.
De eerder genoemde LG Prada wordt vaak gezien als een typische iPhone-kloon, maar dat is niet het geval. De Prada werd twee maanden vóór de iPhone al aangekondigd. Het lijkt er daarom meer op dat LG zich heeft laten inspireren voor het enorme verkoopsucces van de Prada, al zal er ook met een schuin oog naar de iPhone zijn gekeken.
In Zuid Korea kondigde LG vorige maand de hiernaast afgebeelde LH2300 aan, die ook in andere markten beschikbaar komt. Al eerder werd de LG KS20 uitgebracht, maar die scoorde veel minder goed dan de LG Prada.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties