Lightning-accessoires werken niet na iOS 8.2-update
Sommige gebruikers op het Apple-forum klagen over niet-functionerende Lightning-accessoires nadat hun iPhone of iPad een update heeft gekregen naar iOS 8.2. Het gaat daarbij vooral om officiële Apple-accessoires, zoals de Lightning-to-VGA- en Lightning-to-HDMI-adapters. Er is wel al een (helaas tijdrovende) oplossing gevonden.
Krijg je na een update naar iOS 8.2 de melding “Downloading accessory firmware. Your accessory will not function until the download completes.” dan heb ook jij met hetzelfde probleem te maken. Hoewel de iPhone belooft dat er een download plaatsvindt, lijkt dit in een aantal gevallen niet zo te zijn. Een makkelijke oplossing is er helaas nog niet, maar je kunt het probleem wel oplossen door een backup en herstel vanuit iTunes uit te voeren:
- 1. Ga op je iDevice naar Instellingen > iCloud en schakel Zoek mijn iPhone uit;
- 2. Kies in iTunes voor een volledige backup van je iPhone of iPad;
- 3. Kies nu voor Herstel en laat iTunes zijn werk doen (reken op een aantal uren);
- 4. Is je iDevice hersteld, synchroniseer dan nog één keer in iTunes en schakel daarna Zoek mijn iPhone weer in.
Een aantal iPhone-bezitters meldt dat het probleem hierna voor hun was opgelost. Ideaal is het uiteraard niet. Hopelijk lost Apple het probleem later op in een iOS-update. (met dank aan tipgever Xander).
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 16 reacties