Reacties voor: Adobe bevestigt: ‘Lightroom iOS-update heeft foto’s gewist, niet te herstellen’

Adobe bracht eerder deze week een update van Lightroom 5.4 voor iOS uit, die alle lokale foto's en instellingen wiste. Inmiddels is er een update die de bug oplost, maar Adobe heeft nu bevestigd dat de verdwenen foto's niet meer terug te halen zijn, tenzij je met de cloud synchroniseerde.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 8 reacties

  1. Dit raakt mij persoonlijk niet, maar ‘welgemeende excuses’…..? Als je professioneel met dit programma werkt, voldoende locale opslag hebt en daar een backup op maakt, ben je dan al je werk kwijt? Daar zit je dan met de ‘welgemeende excuses’.

  2. Zeer zeer kwalijk dit. Uiteraard snap ik mensen niet die alles lokaal opslaan. Zeker niet 2 jaar aan foto’s. Als je toestel kapot valt of gestolen wordt of gewoonweg niet meer aangaat, ben je ook alles kwijt. Mensen….backup aub alles. Vertrouw je de cloud niet, koop dan een externe harde schijf.

  3. Holy shit. Dat is toch wel een super ernstige bug niet? Een simpel excuses voldoet toch niet in dit geval?

  4. Zo een bedrijf dat al jaren met professionals werkt en prijzige abonnementen heeft, zou beter twee keer checken voor ze een update loslaten. Het is ook niet de eerste keer dat je programma niet meer werkt op de Mac na een update van Adobe.

  5. Dit is zeker niet de eerste keer dat Adobe zoiets flikt. Twee maanden geleden ook gehad met het updaten van gratis gebruik naar betaald gebruik om zo de premium opties te kunnen gaan gebruiken in Lightroom. Alle gekochte en zelf gemaakte presets, foto’s, instellingen werden daarbij vrolijk gewist. Contact opgenomen met de zgn. ‘Support’ desk waar men schandalig met klanten omgaat. In zeer gebrekkig Engels werd me duidelijk gemaakt dat het allemaal mijn fout was en dat ik maar niet had moeten updaten naar de premium versie. Ook werd ik zeer lang (meer dan 6 uur in de chat) aan het lijntje gehouden en heb ik maar liefst 7 x mijn verhaal moeten vertellen aan evenveel support medewerkers. Er werd wel een ticket aangemaakt alleen werd deze gesloten met de opmerking dat ik geen informatie had verstrekt en niet op hun updates had gereageerd (die niet in het ticket stonden).
    Adobe is met hun maandelijkse premium abonnementen in mijn ogen veel te duur voor wat men biedt en al helemaal voor de service die je *niet* krijgt.
    Voor mij inmiddels geen enkel premium Adobe abonnement meer.

  6. Adobe is lekker bezig zeg! Wat koop je met excuses.
    Maar goed, ook dom van mensen om het niet dubbel te back uppen. Fotografie is mijn werk, dus dat laat ik niet alleen in de cloud staan uiteraard!

  7. Nergens last van. Geen foto’s kwijt en ook geen presets kwijt.

  8. Je moet schofterig hoge prijzen betalen voor alle Adobe software. En dan dit… Ik hoop dat iemand een rechtszaak aanspant tegen Adobe en daarbij en topadvocaat onder de arm neemt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.