L’Oreal met augmented reality
Bij augmented reality denkt het grote publiek meestal aan IKEA en hun IKEA Place-app waarmee je virtuele meubeltjes in je eigen huiskamer kunt zetten. Maar misschien gaat L’Oreal die rol als voortrekker voor augmented reality wel overnemen, vooral vanuit de belevingswereld van vrouwen. Het bedrijf heeft namelijk Modiface overgenomen, een belangrijke speler op het gebied van augmented reality en cosmetica.
Modiface had al een aantal apps gemaakt waarmee je met augmented reality make-up en andere cosmetica kon uitproberen, onder andere voor de beautymerken Estée Lauder en Sephora. Het lijkt L’Oreal vooral te doen om de vele patenten die Modiface in handen heeft en waarmee je make-up en haarstijlen op jezelf kunt uitproberen. Modiface werkte in het verleden al meermaals met L’Oreal samen en dat leidde onder andere tot de app Style My Hair. Je kunt met die app meerdere kapsels proberen, voordat de kapper de schaar in je haar zet. Het gaat dus niet alleen om make-up.
Hieronder zie je een demo om verschillende haarkleuren te proberen:
https://www.youtube.com/watch?v=KrswN0jFCwY
Door de overname profiteert L’Oreal van de moeite die Modiface al heeft gedaan, namelijk het inlezen en handmatig categoriseren van 22.000 gezichten. Veel beautymerken maakten al gebruik van de AR-kennis van Modiface, dus door de overname kan L’Oreal meteen een voorsprong opbouwen ten opzichte van de concurrentie.
Eén van de grote namen die Modiface wist te strikken is Samsung, die de gezichtsanalyse van Modiface gebruikt in de Galaxy S9 voor het testen van make-up. En cosmeticamerk MAC heeft in samenwerking met Modiface een slimme spiegel gemaakt om bepaalde tinten virtueel uit te proberen, zodat ze niet met een clownsgezicht de winkel uit hoeven te lopen.
Uiteraard werkten ze ook al met ARKit:
https://www.youtube.com/watch?v=JzdvN64aRL4
Slimme spiegels
Augmented reality is niet alleen belangrijk voor Apple, maar ook voor de cosmetica-industrie. Als je vooraf kunt checken hoe bepaalde make-up eruit ziet, doe je minder snel een miskoop en ben je tevredener met de producten die je wél goed staan. AR werkt ook goed samen met slimme spiegels, dus in dat opzicht kan de normale spiegel binnenkort de deur uit. L’Oreal toonde eerder al interesse in technologie, door bijvoorbeeld een UV-sensor uit te brengen met een chip die je op je nagel kunt plakken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Weekend kijktips: Silo, Mike Tyson, Zondebokken en meer (16-11)
- EU wil verbod op regiogebonden App Store en meer: alles voor iedereen in Europa gelijk (12-11)
- Apple Music Classical nu eindelijk via CarPlay te beluisteren (12-11)
- Apple werkt samen met luchtvaartmaatschappijen voor nieuwe Zoek mijn-functie (11-11)
Reacties: 1 reacties