Reacties voor: Mac M1-gebruikers kunnen soms geen iOS-apps downloaden

Het lukt sommige bezitters van een M1 Mac niet om iOS-apps te downloaden via de Mac App Store. Ze melden zich op sociale media met hun klachten.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 8 reacties

  1. Erg teleurgesteld, in het bericht staat “soms geen ios-app downloaden”.

    Zeg maar gewoon geen, ik kan geen 1 ios app meer downloaden en de ios apps die ik al om mijn mbp had staan werken nog wel gelukkig.

    Jammer dat apple er zo mee omgaat, eerst lekker maken en dan afpakken.

  2. Ik heb hier vanmorgen 30 minuten met AppleCare over aan de telefoon gehangen. 2e lijns support medewerker wist van niks. Toch goed om te lezen dat het niet aan mijn nieuwe MBA ligt 🙂

  3. Origineel geplaatst door Casper
    Ik heb hier vanmorgen 30 minuten met AppleCare over aan de telefoon gehangen. 2e lijns support medewerker wist van niks. Toch goed om te lezen dat het niet aan mijn nieuwe MBA ligt 🙂

    Net ook 2 uur aan de telefoon gehangen met support, probleem niet gevonden.
    Verzoek nu van support om een reserve copy te maken en bigsure opnieuw te installeren met de hoop dat het probleem is opgelost.
    Werd eerst afgewimpeld met dat niet alle IOS app werken, maar had de app van iculture erop staan en die draaide , met de app verwijderen en opnieuw installeren wil de de app van iculture ook niet meer op de mbp m1 installeren.

    Dat dit nu door de laatste update komt, Joost mag het weten

  4. Origineel geplaatst door Michel.F
    > [Origineel geplaatst door Casper](#comment-870822)

    > Ik heb hier vanmorgen 30 minuten met AppleCare over aan de telefoon gehangen. 2e lijns support medewerker wist van niks. Toch goed om te lezen dat het niet aan mijn nieuwe MBA ligt 🙂

    Net ook 2 uur aan de telefoon gehangen met support, probleem niet gevonden.

    Verzoek nu van support om een reserve copy te maken en bigsure opnieuw te installeren met de hoop dat het probleem is opgelost.

    Werd eerst afgewimpeld met dat niet alle IOS app werken, maar had de app van iculture erop staan en die draaide , met de app verwijderen en opnieuw installeren wil de de app van iculture ook niet meer op de mbp m1 installeren.

    Altijd jammer dit soort geintjes bij de eerste versie. De opmerking installer maar opnieuw komt te vaak naar voren bij welk probleem dan ook. Denken die mensen dat wij uren teveel hebben als (soms ondernemer), werkende? Als je zoiets goed wil herinstalleren ben je uren kwijt.

    Dat dit nu door de laatste update komt, Joost mag het weten

  5. En dát is nou net de reden dat je eigenlijk weg moet blijven van net gereleasde Apple producten. De ARM architectuur gaat vast veel voordelen opleveren in de toekomst maar ik ben blij dat ik voorlopig nog even op Intel zit. Over een paar jaar zal het ARM platform veel meer polished zijn, zijn alle belangrijke courante apps ook native en is Rosetta niet meer nodig en is de macOS/iOS integratie waarschijnlijk een stuk beter.

  6. Ik had dit gisteren ook (gisteren mijn Mac mini M1 16gb ontvangen) maar vanmorgen toen ik het nog eens ging proberen werkte het weer gewoon.

  7. Zo, een hele dag naar de knoppen wegens het verzoek van apple support om min mbp opnieuw te installeren (met timemachine backup)
    Maar helaas gaf de timemachine backup niet het gewenste resultaat, waarop ik een cleaninstall heb gedaan.
    En wat blijkt, de IOS apps blijkt gewoon een appleserverside te zijn en ik had gewoon een dagje kunnen wachten.

    Veel werk voor niets, ben enigzins wel teleurgesteld in de deskundigheid van de apple support.

    Ze willen van alles proberen maar weten eigelijk niet veel, alleen wat apple zelf open stelt aan de medewerkers.
    Over de mbp m1 is er zeer weinig kennis bij problemen

  8. Origineel geplaatst door Casper
    Ik heb hier vanmorgen 30 minuten met AppleCare over aan de telefoon gehangen. 2e lijns support medewerker wist van niks. Toch goed om te lezen dat het niet aan mijn nieuwe MBA ligt 🙂

    Inmiddels kan ik i(Pad)OS apps downloaden. Issue lijkt opgelost!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.