Reacties voor: Gebruikers MacBook uit 2016 melden beeldschermproblemen met USB-C-adapters

Gebruikers met een 12-inch MacBook uit 2016 ervaren problemen met flikkerende beeldschermen in combinatie met USB-C-adapters. De problemen lijken te wijzen op een hardwarematig probleem, dat beperkt is tot het model van 2016.
Michel Lusthof -

Reacties: 8 reacties

  1. In Nederland bestaat dit probleem zeker ook!
    Mijn MacBook (512GB M5) is van mei 2016 en ik gebruik hem met een extra scherm.
    Vanaf aanvang gaf de adapter een probleem. De MacBook gaf steeds een foutmelding. Apple NL kende het probleem toen niet. Ik ben toen uiteindelijk geholpen door een senior medewerker die een nieuwe multiport adapter opstuurde. Vervolgens kreeg ik bericht dat Apple USA interesse in het probleem had. Een speciale koerier heeft de defecte adapter opgehaald.
    In juli kreeg ik opnieuw problemen. Na wakker worden uit slaapstand ging het scherm flikkeren. Ik moest mijn MacBook steeds geforceerd uitzetten en opnieuw opstarten. Met behulp van senior medewerker heb ik toen de MacBook helemaal opnieuw geïnstalleerd. Het probleem was toen nog niet verholpen.
    De huidige oplossing is het apparaat niet meer in slaapstand te laten gaan (kan bij instellingen) en de schermbeveiliging op een relatief korte inschakeltijd zetten. Het wonderlijke is dat ik nu rustig mijn MacBook dicht kan doen. Na openen werkt alles goed. Heel af en toe zie ik nog een korte flikkering.

  2. Tja en dan lees ik berichten dat apple alleen usb C invoeren.
    Complete dagen op een macbook werken is gewoon niet prettig.
    en 17″ macbook is er niet

  3. Hier een Macbook 12″ 2016 (1 maand oud) zonder problemen en dagelijks een display aangekoppeld. Ik maak geen gebruik van de originele USB-c adapter van Apple, maar die van Minix.

  4. Origineel geplaatst door Klaas Bolhuis
    In Nederland bestaat dit probleem zeker ook!
    Mijn MacBook (512GB M5) is van mei 2016 en ik gebruik hem met een extra scherm.
    Vanaf aanvang gaf de adapter een probleem. De MacBook gaf steeds een foutmelding. Apple NL kende het probleem toen niet. Ik ben toen uiteindelijk geholpen door een senior medewerker die een nieuwe multiport adapter opstuurde. Vervolgens kreeg ik bericht dat Apple USA interesse in het probleem had. Een speciale koerier heeft de defecte adapter opgehaald.
    In juli kreeg ik opnieuw problemen. Na wakker worden uit slaapstand ging het scherm flikkeren. Ik moest mijn MacBook steeds geforceerd uitzetten en opnieuw opstarten. Met behulp van senior medewerker heb ik toen de MacBook helemaal opnieuw geïnstalleerd. Het probleem was toen nog niet verholpen.
    De huidige oplossing is het apparaat niet meer in slaapstand te laten gaan (kan bij instellingen) en de schermbeveiliging op een relatief korte inschakeltijd zetten. Het wonderlijke is dat ik nu rustig mijn MacBook dicht kan doen. Na openen werkt alles goed. Heel af en toe zie ik nog een korte flikkering.

    Zou dan toch een andere MacBook eisen die het probleem niet heeft. Is gewoon duidelijk een hardware probleem en daarvan mag je toch eisen dat Apple er iets aan doet.

  5. Ik heb ook problemen. Macbook Pro (Retina 2015)

    Bij het koppelen van externe monitoren op de Thunderbolt poorten heb ik na een ‘sleep’ van de Macbook standaard 2x een kernel dump.

    Dit probleem is er niet als er geen externe monitor(en) zijn gekoppeld.

    Troubleshooten en een ‘schone’ installatie hebben het probleem nog niet op kunnen lossen. Ook de vele error reports die ik inmiddels naar Apple heb verzonden hebben nog niet geholpen. Als ik een beetje rond Google, ben ik overigens niet de enige met deze problemen….

  6. ik vraag me regelmatig af waarom Apple zoveel geld vraagt voor hun producten…

  7. Origineel geplaatst door Pascal
    Ik heb ook problemen. Macbook Pro (Retina 2015)

    Bij het koppelen van externe monitoren op de Thunderbolt poorten heb ik na een ‘sleep’ van de Macbook standaard 2x een kernel dump.

    Dit probleem is er niet als er geen externe monitor(en) zijn gekoppeld.

    Troubleshooten en een ‘schone’ installatie hebben het probleem nog niet op kunnen lossen. Ook de vele error reports die ik inmiddels naar Apple heb verzonden hebben nog niet geholpen. Als ik een beetje rond Google, ben ik overigens niet de enige met deze problemen….

    Klinkt als een totaal ander probleem. Maar succes ermee!

    Ik zou gewoon teruggaan, het probleem reproduceren met een genius erbij en dan een nieuwe vragen.

  8. @dirk: Valt bij mee hoor Dirk. Ik werk met een extra toetsenbord en extra monitor. Die opzet functioneert goed voor office en internet gebruik. De zakelijke toepassingen zijn bij mij allemaal via internet, waardoor het niet uitmaakt welke machine ik op het bureau heb staan.
    Het grootste voordeel van de MacBook blijft het lage gewicht en het feit dat hij geen ‘barrière’ vormt tussen mij en mijn gesprekspartner.
    Dus behalve mijn USB-C / 2e monitor problemen, ben ik super tevreden.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.