Reacties voor: Apple’s reparatieprogramma voor MacBook vlindertoetsenborden nu officieel gestopt
Alle veelgestelde vragen
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik heb er alleen last van, wanneer ik een programma open die veel geheugen vergt. Hierdoor wordt de Macbook warm. Eenmaal een dag uit en volgende dag weer aan te hebben gedaan, doet hij weer normaal. Dit waarschijnlijk, omdat de Macbook dan weer ‘gekoeld’ is. Geldt dit dan ook voor mij?
Ik heb mijn MBP op 9 maanden tijd 2x moeten laten vervangen/repareren omwille van het keyboard.
Ik werd al koud vanbinnen als ik dacht dat ik nog x aantal jaar met de laptop wil doen, buiten de garantieperiode. Dit reparatieprogramma is een broodnodige eerste stap, de tweede stap is het vlindermechanisme uit de volgende generatie kicken.
(Red.) Periode van 4 jaar verduidelijkt.
Mijn eerste macbook pro met die mechanisme ging twee weken mee. Gelukkig ruilde Coolblue hem zonder problemen om. Sindsdien af en toe een haperende toets her en der. Mag absoluut niet gebeuren natuurlijk met een laptop van 3000 euro. Het toetsenbord is geweldig om mee te werken als maakt het wel een geluid alsof je op een hard plastic drumstel zit te slaan…..
Schaamteloos 3 jaar lang MacBooks uitbrengen met een toetsenbord waarvan men wist dat het bij de eerste generatie MacBooks al niet werkte. (Intern vervangingsprogramma). Ik hoop dat Apple zijn drift om alles dunner te maken snel afkapt. Van beeldschermen die al kapot gaan bij een tik achterop het scherm tot toetsenborden die plat worden gelegd door een broodkruimeltje.
@Nieloz: En dan nu de vraag wie er verantwoordelijk voor is (zijn), en wat elk normaal bedrijf met zo iemand zou doen, en hoe lang het nog gaat duren voordat…
Oh sorry, die mogen we hier nooit stellen (dus het wordt ook nooit opgelost)
Gek dat het er nu pas is. Ik ben met dit probleem 2 maanden geleden bij Apple Amsterdam geweest en toen zijn zonder problemen een aantal toetsen vervangen, desbetreffende medewerker zei indien het probleem aanhoudt ze gewoon het toetsenbord vervangen.
Gelukkig. Heb mijn MacBook ook al 2x laten repareren voor exact dit probleem….
Wordt de MacBook dan opgestuurd of in de Store vervangen?
Ik heb de MacBook uit 2015 en de MacBook pro uit 2017, maar met beide toetsenborden nooit problemen ervaren.
Ik eet dan ook nooit aan mijn bureau en maak mijn laptops vaak schoon met een (heel héél klein beetje vochtig) doekje.
Het gaat dus ook om de MacBooks met ‘Touchbar’?
Ik hoop dat mijne dan op tijd stuk gaat, gebruik MacBook niet zo veel.
Mijn toetsenbord is al een keer vervangen en ook de nieuwe geeft alweer problemen. Ik zie dan ook niet in wat (nogmaals) vervangen door eenzelfde toetsenbord gaat verbeteren. Het is een tijdelijke oplossing, zo heb ik zelf al ervaren.
Beter zou zijn om het te vervangen door een nieuw toetsenbord dat niet het “beruchte” vlindermechanisme heeft. Maar of dat er al is….
Ik had mijn MacBook Pro (13-inch, 2016, vier Thunderbolt 3-poorten) al begin dit jaar naar een Apple Service Provider (Switch te Hasselt) gebracht voor een reparatie van enkele toetsen, maar ik kreeg hem ongerepareerd terug omdat “het probleem zich niet voordeed” voor hun. Gewoon SCHANDALIG was dit. De toets in kwestie ging zelfs nog slechter (Capslock toets). Ik durf ‘m nu niet wéér naar hun te brengen, uit schrik voor een slechte service. Misschien is een Apple Store betrouwbaarder…
Toch vaker deze website bezoeken, altijden last van “dubbele” letters. Dacht dat het zo ‘hoorde’ 🙂
@Vvendetta: APR’s staan al jaren bekend omwille van hun slechte service.
Geldt dit ook voor de Pro Touch
@Linda: Wat is een Pro Touch?
Reparatie / vervanging lost in wezen niets op. Het blijft een brak ontwerp waarmee je (ook met een nieuw vervangend exemplaar) het risico loopt dat na verloop van tijd het probleem weer de kop op steekt…
Ja, ook die met een Touchbar
Ik heb dezelfde ervaring als Ashwien gehad een paar weken geleden. Bij de Apple store is direct een toets vervangen. Gratis. En er werd aangeven om niet zelf te gaan prutsen maar als er weer een toets raar deed langs te komen zodat dit (gratis) verholpen kan worden. Wat mij betreft prima service.
Voor z’n dure computer onacceptabel. Dus zeker garantie!
Macbook 2017 geen onderdeel? Ook vlindermechanisme?
Vandaag naar de Apple Store in Brussel geweest voor dit probleem met mijn Macbook Pro 15″ touchbar (2016).
Ze hebben een nieuw toetsenbord besteld (aangezien dit niet in stock was) en gaan het dan gratis vervangen MAAR ben hem wel 3 tot 5 werkdagen kwijt…
(Red.) Nu het reparatieprogramma is gestopt hebben we dit artikel en update gegeven.