Reacties voor: 16-inch MacBook Pro heeft last van ‘plopgeluid’ in speakers
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik heb dit probleem op een 2019 model wanneer ik verspring in YouTube video’s
Mijn 16” mbp doet dit inderdaad ook en ik gebruik geen Final Cut. Hoop dat het softwarematig opgelost kan worden.
Wie kijkt er nou op die manier een filmpje?
Mijn 16″ MBP heeft dit probleem ook. Het is niet superhinderlijk, maar je merkt het wel op bij dagelijks gebruik. En het is niet gebonden aan specifieke software, zelfs als je gewoon je volume omhoog of naar beneden bijstelt hoor je het geplop. Maar gezien het niet altijd overal gebeurd denk ik wel dat het softwarematig op te lossen zou moeten zijn.
Denk dat het gewoon het in- en uitschakelen van DAC/versterker is. Die wordt net als bij de iPhone na een tijdje stilte uitgeschakeld om energie te besparen. Houd je muziek aan op 0% volume (of YouTube aan, of QuickTime open), dan ‘fop’ je het systeem om te denken dat er nog steeds audio speelt.
Je hoort als je heel goed luistert bij iPhones en andere MacBooks ook een plop. Denk alleen dat hier een (software?)foutje ervoor zorgt dat het een stuk luider klinkt dan normaal. Iets in mij zegt dat hier snel een update voor zal worden uitgerold.
@Corryworst: Dan zou het niet bij scrollen door YouTube filmpjes moeten optreden.
(of wordt die DAC daar ook bij uitgeschakeld?)
Ik heb het probleem ook. “Grappig” genoeg lijkt het alleen binnen de browsers te zijn en heb ik bij Music nog niks gehoord.
Dit heb je soms ook bij de iPhone als je er goed op let. Volgens mij meer een “bigger is louder” probleem.
Gek, mijn 15” model doet het ook dus of het nu specifiek het 16” model is weet ik niet zo zeker…
Misschien ben ik nu te zuur, maar is er nog een Mac product die bij release zonder fouten ontworpen is?
Ik heb er bij mijn 16-incher geen last van, maar Apple heeft service providers inmiddels laten weten dat het een softwarekwestie is, die binnenkort zal worden verholpen.
bron: MacRumors
Neen toch, echt?
Wie verzint er toch zoiets? Waar kan ik me vandaag aan ergeren? Dan heb je toch oeverloos veel tijd?
Het moest me even van het hart….
Zelf heb ik ook een MacBook Pro 15-inch 2019 en hij ligt nu voor de tweede keer bij de reparateur met hetzelfde probleem.
Dacht eerst dat het te maken had met Catalina, maar ook Mojave vertoond hetzelfde probleem. Gelukkig wordt de topcase hiervoor wel onder garantie vervangen.