Reacties voor: Aanvullende update macOS Catalina 10.15.7 lost beveiligingsproblemen op
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zonet macOS Catalina 10.15.7 geïnstalleerd op iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017) en de ventilator gaat op volle snelheid. Bij een herstart of bij een SMC reset blijft het probleem bestaan.
Ook heb ik Safari afgesloten omdat ik met mijn toetsenbord niet meer kon typen en Firefox opgestart om deze opmerking te kunnen plaatsen.
Tot nu toe heb ik alleen Outlook opgestart en Firefox en de ventilator draait op hoge snelheid.
Activiteitweergave:
accountsd 451,7 1:07:07,81 68 15 0,0 0,00 427 Hans 45,9 MB 11,7 MB (null) – Nee 0 bytes Nee 0 bytes 0 bytes 0 0 0 bytes 0 bytes 0 bytes 0 bytes Nee Nee (null) 0 bytes Ja
accountsd geeft 451,7% aan, geen idee wat dit betekend.
Het systeem geeft 35% belasting aan, ook niet overdreven.
Zijn er meer die dit probleem hebben na de update?
Ook ik heb deze problemen. met een Imac 5k 2019.. safari freezes (strandbal). en de fans gaan draaien omdat het systeem veel cpu power eet ( Acounsd) .
Vanochtend bleef de cpu op 100% staan , wel zal ik de update klaar staan van Catalina 10.15.7
deze geïnstalleerd geen verbetering na Reset PRAM/NVRAM – Restart your Mac. After it is turned on, as soon as you hear the startup chime, press Option, Command, P, and R keys together and hold them until the Mac restarts again.
is de cpu waarde weer normaal
Heb de Mac uitgezet, stroomkabel er af gehaald 15sec gewacht, de kabel er weer aan gedaan 15sec gewacht Mac weer aangezet en alles was weer okay!
Het probleem heb ik opgelost!
Ik heb het originele bestand van de update bij Apple van de site gedownload en opnieuw (handmatig) geïnstalleerd.
Er is dus wat fout gegaan met de automatische installatie via software update bij systeeminstellingen.
@Hans IJ: Ja ik had ook een probleem met accountd, dat 1000% cpu gebruikte. Na een paar keer herstarten is het probleem overgegaan en draait mijn MacBook Pro zelfs soepeler dan voor de update.
Na 2 dagen geen last te hebben gehad van de hoge cpu load onder accountsd was t vanmorgen weer raak.. na 4 x rebooten pas weer ok.
Inderdaad, ook last van hoge cpu en fan door accountsd. Dit lijkt dan toch wel een rampzalige update?
Iemand toevallig nog andere tips?
Heb alles geprobeerd wat jullie hebben aangeraden – dank daarvoor – en een paar uur verloren, maar de ventilator draait nog steeds als zot en Safari sukkelt vooruit.
By the way: het is een schande dat Apple ons met een dergelijke update opzadelt!
Hier valt doodgewoon niet mee te werken!
Txs.
Heb ook geprobeerd om de 10.15.6 te installeren – ook dat lukt niet.
Krijg dan de melding dat de aanvullende update niet kan worden geïnstalleerd omdat die niet voldoet aan vereisten.
Iemand tips hoe dit moet?
Txs.
Ik heb dit probleem ook op een Mac mini 2018 i5. Uitloggen uit iCloud op de Mac Mini heeft bij mij geholpen. Alleen moet nog testen als ik weer opnieuw inlog of het probleem weer terug komt.
Heb hetzelfde probleem gehad. Opnieuw opstarten met stekker in en uit hielp niet. Ook een nieuwe installatie (zonder te formateren) hielp niet.
Uiteindelijk op het advies hier uitgelogd van iCloud. Dit lijkt het probleem op te lossen.
Zal vanavond of morgen trachten weer in te loggen. Mocht dat niet baten dan wellicht de update nog een keer handmatig te installeren.
Bij mij werkt alles weer zoals het hoort.
Heb dit gedaan:
1) De stroomkabel uit de adapter links gehaald en apart rechts ingeplugd.
2) MacBook een nacht lang zonder stroom gezet (stekker uit stopcontact gehaald).
Daarna opgestart en alles is weer normaal.
Nu al een kleine week, dus dit zit wel goed, denk ik.
R.
Het probleem met de ‘accountsd’ heb ik ook gehad op mijn nieuwe iMac, maar dan onder 10.15.6. Het blijkt dat dit te maken heeft met de sleuterhanger van je Apple ID. Door die te wissen en te herstarten gaat het probleem met de hoge CPU gebruik weg.
In dit artikel legt men stap voor stap uit hoe je dit moet uitvoeren:
Het gedeelte onder “Remove your iCloud Keychain” lijkt de oplossing te zijn. Je kunt natuurlijk ook nog de andere punten proberen mocht dit toch niet werken voor jou.
@Rick:
Na het opnieuw inloggen bij iCloud kwam het probleem terug. Nu net de update gedownload op de website van Apple en opnieuw geïnstalleerd. Even kijken of dit het probleem wel oplost.
(Red.) Artikel opnieuw gepubliceerd na verschijnen aanvullende update.
Een drama update!! Je kan dus geen enkele afdruktaak meer uitvoeren!
Je zult wederom geduldig moeten wachten op driver updates van de printer fabrikanten…