Idd, wel de ad moeten bekijken maar daarna is die niet beschikbaar.
vincefra
ok
we weten nu dat ze een test lab hebben.
We weten dat ze er ook de competitieve producten (versta andere telefoons, veronderstel ook wifi apparatuur, … ) testen als vergelijk en we weten dat ze het proffesioneel doen.
Maar dat verwachten we ook allemaal …
Kunnen we nu verder met wat meer interessante zaken?
Euh beppie! Je kunt dit soort zaken gerust overslaan hoor en overlaten aan mensen die het wel leuk vinden om te zien en lezen! Anders begin je ff een eigen blog en bepaal je daarff wat mensen moeten zien…!
dit is soms leuk om te lezen … maar naast de niet nieuws item die al ruim een week duurt is er wijnig (nuttig) nieuws te bespeuren vanwege Apple … we weten het nu anderhands wel dat ze een testlab hebben en dat het groot en mooi is … maar dit lost niets op aan het origineel probleem … het is een goede manier van Apple PR om de aandacht stillaaan af te leiden van iets negatief naar iets positief van Apple (zie eens met wat ze pronken … ).
kan iemand me nu zeggen hoe dit het probleem met de iPhone 4G heeft opgelost?
of vertellen ze dat ondanks de + 1 miljard dollar kostende testlab ze dit probleem toch “normaal” vinden zoals ze proberen aan te tonen met hun vergelijk met andere smartphones?
Of willen ze zeggen dat ondanks deze testlabs ze het niet “wisten”?
Ander zo’n Apple stunt is nu het bachen op andere smartphone fabrikanten om het probleem als “normaal” te bestempelen …
Sorry dat ik dit flauw PR gestunt vindt van Apple i.p.v. iets reeels te doen aan het probleem … die bumpers gratis geven is een lapmiddel … hoop dat ze snel een 4G versie 2 uitbrengen waar het probleem zich in mindere mate voor doet … (na 30 september ??)
Nieuws over dit laatste zou echt nieuws zijn … dit is gewoon leuk informatief waar niemand direct iets mee is …
Ben benieuwd hoe Apple nog meer desinformatie gaat geven om de aandacht van de pers af te leiden van het probleem opdat ze geen oplossing moieten uitwerken voor de enkelemiljoenen 4G’s die ze al verkocht hebben … (wat zeer kostelijk zou zijn).
Ik denk dat er best wel eens nieuwe producten en prototypes van nieuwe en nooit uitgebrachte producten onder die dekens kunnen liggen.
die dekens liggen er niet om de boel warm te houden en er ligt duidelijk iets onder.
ach dat hou het spannend 😀
vincefra
wat kan er onder de dekens liggen:
– nieuwe apple producten
– meetapparatuur (dat ze liever niet tonen dan …)
– producten van concurenten (dat ze ook liever niet tonen hé …)
– notities en testresultaten
– …
Snullig om dit niet tijdelijk op te ruimen voor als de bezoekers komen (een paar dozen verzegeld per bureau bvb. … ) waardoor het een beetje rommelig lijkt. Maar langs de andere kant wel uniek dat Apple mensen toe laten in een ruimte dat in meeste bedrijven wel echt gesloten is voor de buitenwereld – namelijk belangrijk onderdeel van R&D (en dus mee bepalend voor de toekomst van Apple … ).
Zou onder één van die dekens een 4G concept gelegen hebben zonder het probleempje van ontvangst ? (en dus een licht ander design?)
Krijtertje
@vincefra. Ik merk aan je post dat je antennagate op de voet hebt gevolgd en alle onderzoek cijfers in ogenschouw neemt in je uitspraken. Aangezien je er van uit gaat dat alle 3,5 miljoen verkochte iPhone 4 modellen last hebben van signaal problemen.
Ik heb het maar een klein beetje gevolgd en kwam tot de conclusie dat de media vooral in de US er mee op de loop ging. Was het niet zo dat 0,55% van de kopers een melding hadden gedaan. Misschien moet je jezelf eens verdiepen in de materie als aankomend ICTer voordat je op een heel domme wijze berichtje gaat lopen posten op sites waar er ook mensen zijn die wel het hele plaatje kunnen bekijken.
Totdat je zelf problemen met het toestel ondervind weet je niet waar je het over hebt. Probeer je tot die tijd te beperken tot de zaken waar je misschien wel wat zinnigs over te melden hebt.
Tzal wel erg stil worden dan!
goed nieuws is geen nieuws tenzij het en product aankondiging is.
Dat is denk ik waarom ieverse media de boel zo op hebben geblazen.
Ik ben erg benieuwd naar wat de problemen zijn in andere landen waar dat ding verkkocht word. En hoe AT&T’s net werk in vergelijking met e netwerken aldaar presteert. Zou het dan het zelfde zijn?
Hollanders klagen ook nogal snel. met als voordeel dat je niet meteen een aanklacht aan je broek hebt hangen.
Het gaat niet over hoeveel mensen er een probleem hebben, het gaat er over dat ze zelfs die luttele halve percent mensen niet echt helpen … integendeel wel grootse verhalen doen naar de wereld die niets oplossen aan de problemen die die mensen ondervinden …
Denk dat ik wel degelijk het probleem begrijp hoor … en dan is een verhaal over een test labo niet echt helpend.
BTW – ben al 15 jaar in IT en werk in complexe omgevingen van multinationals rond IT beheer, IT cultuur en IT vision.
Als je echt mijn mening wenst over het antenne probleem dan heb ik hier een antwoord:
– is vooral slecht beheerd (te late communicatie / geen oplossingen aangeboden / pers niet onder controle / … ). Versta een groot of klein probleem is door media in superlatief getrokken en het probleem (zelf als het technisch niet zo is) is voor Apple nu sowieso groot. Het probleem is vandaag op “cultuur”, warabij hier mooi schade opgelopen is (iedereen heeft nu kunnen proeven van de dominante rol van Apple Inc. en dat heeft toch een bittere smaak). De hierboven vermelde bericht bevestigd de houding van Apple (klanten slikken alles … als we ze maar kunnen sussen … )
– is een design fout – het probleem is door iedereen heel eenvoudig in mindere of meerdere mate te herproduceren … daar je de antennes direct aanraakt en het effect daardoor gegarandeerd is … bij andere toestellen dien je “omslachtigere” omhullende hand-houding te hebben wat moeilijkter na te doen is (en ja heb dit getest … ) . Hadden ze direct geantwoord dat hier vooral een correct gebruik gewenst is (nml. juist vast houden – advies – … door bvb. in product documentatie te steken …) dan was dit nooit zo groot geweest / hadden ze als design de twee stukken metaal onderaan gesplits in plaats van opzij (versta bvb. aan microfoon … ) dan had dit probleem nihil geweest – want je gaat je microfoon met je hand / vinger niet dicht duwen … )
En nogmaals – mooi lab maar geen meerwaarde bericht naar oplossen van het probleem. Wel een mooi artikel om de aandacht op iets positief van Apple te zetten.
Het heeft me wel niet weerhouden om een 4G te kopen …
Het probleem is wereldwijd … en kan door iedereen gemakkelijk nagebootst worden (raak gewoon het zwarte streepje aan). Dat wilt niet zeggen dat voor iedereen bij dagdagelijks gebruik dit porbleem zich voor doet … als je het gewoon niet aanraakt dan heb je geen probleem.
Recente berichten bevestigen toch wel echt dat het een design fout is (en probleem toch zwaarder dan bij andere merken … tests niet gedaan door Apple dan … ).
Iphone 4G is een pracht toestel – wel duur -en werkt goed in geval van mijn vader (heb daar één voor gekocht) … zelf zal ik nog even op de 3GS blijven …
Dat je me een zwartkijker noemt en waarschijnlijk dat vele lezers hier mij ook zo zien bevestigd de stelling dat Apple met ontwijkende communicaties er wel in slaagt om het probleem te minimaliseren en zelfs aanvaardbaar te maken … wat veel zecht over de mensen dan …
gelukkig zijn organisaties van zoals test aankoop wel ietsje minder vatbaar voor “good talk shows” … ik hoop echt dat Apple een opdonder krijgt al is het maar om er voor te zorgen dat Apple geen gewoonte neemt aan het oplossen van problemen door communicatie zonder het porbleem zelf op te lossen … we willen toch allen dat technologie steeds beter wordt ?
Hee, jullie hebben de iPhone 4 in de header gedaan!
Stukken mooier 😉
Wow, Super Vet!
Filmpje doet het hier niet meer..
Ge-embedde filmpje werkt niet meer..
Jammer dat we verder zo weinig te zien krijgen..
@Terence:
D8 dat het aan mij lag.. Niet dus!
Jammer dat ie het niet doet:P Was erg nieuwsgierig.
Embedded journalism.
Ik neem aan dat onder die zwarte doeken allerlei geheim spul ligt?
Video is niet meer beschikbaar (op iPhoneClub)..
ABC -> Disney -> Pixar – Steve Jobs -> Apple. Snappen jullie?
Reporter heeft het over Steve Jobs met zijn PowerPoint clicker… duh… dat dacht ik niet.
Idd, wel de ad moeten bekijken maar daarna is die niet beschikbaar.
ok
we weten nu dat ze een test lab hebben.
We weten dat ze er ook de competitieve producten (versta andere telefoons, veronderstel ook wifi apparatuur, … ) testen als vergelijk en we weten dat ze het proffesioneel doen.
Maar dat verwachten we ook allemaal …
Kunnen we nu verder met wat meer interessante zaken?
@vincefra:
Euh beppie! Je kunt dit soort zaken gerust overslaan hoor en overlaten aan mensen die het wel leuk vinden om te zien en lezen! Anders begin je ff een eigen blog en bepaal je daarff wat mensen moeten zien…!
Niet alles is onderdeel van Apple’s Feelgood Television hè…
@Daejji:
Gelijk heb je,
dit is soms leuk om te lezen … maar naast de niet nieuws item die al ruim een week duurt is er wijnig (nuttig) nieuws te bespeuren vanwege Apple … we weten het nu anderhands wel dat ze een testlab hebben en dat het groot en mooi is … maar dit lost niets op aan het origineel probleem … het is een goede manier van Apple PR om de aandacht stillaaan af te leiden van iets negatief naar iets positief van Apple (zie eens met wat ze pronken … ).
kan iemand me nu zeggen hoe dit het probleem met de iPhone 4G heeft opgelost?
of vertellen ze dat ondanks de + 1 miljard dollar kostende testlab ze dit probleem toch “normaal” vinden zoals ze proberen aan te tonen met hun vergelijk met andere smartphones?
Of willen ze zeggen dat ondanks deze testlabs ze het niet “wisten”?
Ander zo’n Apple stunt is nu het bachen op andere smartphone fabrikanten om het probleem als “normaal” te bestempelen …
Sorry dat ik dit flauw PR gestunt vindt van Apple i.p.v. iets reeels te doen aan het probleem … die bumpers gratis geven is een lapmiddel … hoop dat ze snel een 4G versie 2 uitbrengen waar het probleem zich in mindere mate voor doet … (na 30 september ??)
Nieuws over dit laatste zou echt nieuws zijn … dit is gewoon leuk informatief waar niemand direct iets mee is …
Ben benieuwd hoe Apple nog meer desinformatie gaat geven om de aandacht van de pers af te leiden van het probleem opdat ze geen oplossing moieten uitwerken voor de enkelemiljoenen 4G’s die ze al verkocht hebben … (wat zeer kostelijk zou zijn).
Filmpje staat ook op YouTube.
en ja hun test lab is indrukwekkend en ja als IT’er zou ik er wel eens stage willen lopen …
Ik denk dat er best wel eens nieuwe producten en prototypes van nieuwe en nooit uitgebrachte producten onder die dekens kunnen liggen.
die dekens liggen er niet om de boel warm te houden en er ligt duidelijk iets onder.
ach dat hou het spannend 😀
wat kan er onder de dekens liggen:
– nieuwe apple producten
– meetapparatuur (dat ze liever niet tonen dan …)
– producten van concurenten (dat ze ook liever niet tonen hé …)
– notities en testresultaten
– …
Snullig om dit niet tijdelijk op te ruimen voor als de bezoekers komen (een paar dozen verzegeld per bureau bvb. … ) waardoor het een beetje rommelig lijkt. Maar langs de andere kant wel uniek dat Apple mensen toe laten in een ruimte dat in meeste bedrijven wel echt gesloten is voor de buitenwereld – namelijk belangrijk onderdeel van R&D (en dus mee bepalend voor de toekomst van Apple … ).
Zou onder één van die dekens een 4G concept gelegen hebben zonder het probleempje van ontvangst ? (en dus een licht ander design?)
@vincefra. Ik merk aan je post dat je antennagate op de voet hebt gevolgd en alle onderzoek cijfers in ogenschouw neemt in je uitspraken. Aangezien je er van uit gaat dat alle 3,5 miljoen verkochte iPhone 4 modellen last hebben van signaal problemen.
Ik heb het maar een klein beetje gevolgd en kwam tot de conclusie dat de media vooral in de US er mee op de loop ging. Was het niet zo dat 0,55% van de kopers een melding hadden gedaan. Misschien moet je jezelf eens verdiepen in de materie als aankomend ICTer voordat je op een heel domme wijze berichtje gaat lopen posten op sites waar er ook mensen zijn die wel het hele plaatje kunnen bekijken.
Totdat je zelf problemen met het toestel ondervind weet je niet waar je het over hebt. Probeer je tot die tijd te beperken tot de zaken waar je misschien wel wat zinnigs over te melden hebt.
Tzal wel erg stil worden dan!
Over het goed praten is niet leuk.
goed nieuws is geen nieuws tenzij het en product aankondiging is.
Dat is denk ik waarom ieverse media de boel zo op hebben geblazen.
Ik ben erg benieuwd naar wat de problemen zijn in andere landen waar dat ding verkkocht word. En hoe AT&T’s net werk in vergelijking met e netwerken aldaar presteert. Zou het dan het zelfde zijn?
Hollanders klagen ook nogal snel. met als voordeel dat je niet meteen een aanklacht aan je broek hebt hangen.
we zullen zien
Het gaat niet over hoeveel mensen er een probleem hebben, het gaat er over dat ze zelfs die luttele halve percent mensen niet echt helpen … integendeel wel grootse verhalen doen naar de wereld die niets oplossen aan de problemen die die mensen ondervinden …
Denk dat ik wel degelijk het probleem begrijp hoor … en dan is een verhaal over een test labo niet echt helpend.
BTW – ben al 15 jaar in IT en werk in complexe omgevingen van multinationals rond IT beheer, IT cultuur en IT vision.
Als je echt mijn mening wenst over het antenne probleem dan heb ik hier een antwoord:
– is vooral slecht beheerd (te late communicatie / geen oplossingen aangeboden / pers niet onder controle / … ). Versta een groot of klein probleem is door media in superlatief getrokken en het probleem (zelf als het technisch niet zo is) is voor Apple nu sowieso groot. Het probleem is vandaag op “cultuur”, warabij hier mooi schade opgelopen is (iedereen heeft nu kunnen proeven van de dominante rol van Apple Inc. en dat heeft toch een bittere smaak). De hierboven vermelde bericht bevestigd de houding van Apple (klanten slikken alles … als we ze maar kunnen sussen … )
– is een design fout – het probleem is door iedereen heel eenvoudig in mindere of meerdere mate te herproduceren … daar je de antennes direct aanraakt en het effect daardoor gegarandeerd is … bij andere toestellen dien je “omslachtigere” omhullende hand-houding te hebben wat moeilijkter na te doen is (en ja heb dit getest … ) . Hadden ze direct geantwoord dat hier vooral een correct gebruik gewenst is (nml. juist vast houden – advies – … door bvb. in product documentatie te steken …) dan was dit nooit zo groot geweest / hadden ze als design de twee stukken metaal onderaan gesplits in plaats van opzij (versta bvb. aan microfoon … ) dan had dit probleem nihil geweest – want je gaat je microfoon met je hand / vinger niet dicht duwen … )
En nogmaals – mooi lab maar geen meerwaarde bericht naar oplossen van het probleem. Wel een mooi artikel om de aandacht op iets positief van Apple te zetten.
Het heeft me wel niet weerhouden om een 4G te kopen …
@vincefra:
wat een zwart kijker ben jij zeg.
Ik weet niet hoe andere merken dit oplossen wanneer ze zo in de kijkert staan zoals apple.
Dat er een probleem is is duidelijk. Wat niet duidelijk is of het wereldwijd is.
Anyway er is een leuk filmpje over gemaakt.
Filmpje is gewoon overbelast. Op ABC doet ie het ook niet meer. Hier is een link naar hetzelfde filmpje op Yahoo, daar doet ie het wel
Het probleem is wereldwijd … en kan door iedereen gemakkelijk nagebootst worden (raak gewoon het zwarte streepje aan). Dat wilt niet zeggen dat voor iedereen bij dagdagelijks gebruik dit porbleem zich voor doet … als je het gewoon niet aanraakt dan heb je geen probleem.
Recente berichten bevestigen toch wel echt dat het een design fout is (en probleem toch zwaarder dan bij andere merken … tests niet gedaan door Apple dan … ).
Iphone 4G is een pracht toestel – wel duur -en werkt goed in geval van mijn vader (heb daar één voor gekocht) … zelf zal ik nog even op de 3GS blijven …
Dat je me een zwartkijker noemt en waarschijnlijk dat vele lezers hier mij ook zo zien bevestigd de stelling dat Apple met ontwijkende communicaties er wel in slaagt om het probleem te minimaliseren en zelfs aanvaardbaar te maken … wat veel zecht over de mensen dan …
gelukkig zijn organisaties van zoals test aankoop wel ietsje minder vatbaar voor “good talk shows” … ik hoop echt dat Apple een opdonder krijgt al is het maar om er voor te zorgen dat Apple geen gewoonte neemt aan het oplossen van problemen door communicatie zonder het porbleem zelf op te lossen … we willen toch allen dat technologie steeds beter wordt ?
@Rob – Kijk anders even bij ABC zelf, ik zal de embedded video weghalen.