Meer details over vervanging iPhone 5s met batterijprobleem bekend
Apple bevestigde eerder deze week dat een klein deel van de verkochte iPhone 5s-exemplaren is getroffen door een productieprobleem. Daardoor gaat de batterij korter mee dan normaal. Apple gaf al aan dat ze contact op zouden nemen met de getroffenen, om afspraken te maken over de vervanging van het toestel. Nu zijn er meer details bekend geworden. Apple heeft instructies gegeven aan AppleCare-personeel en uitgelegd hoe de omruil in z’n werk gaat.
Omdat het om een specifieke productieserie gaat, zal Apple de bezitters van een defecte iPhone 5s persoonlijk benaderen. Dit doen ze op basis van serienummer. De klanten zullen telefonisch worden benaderd en de mogelijkheid krijgen om hun telefoon om te ruilen. Dat kan op verschillende manieren: via een afspraak bij de Genius Bar of via een lokale reseller. Ook is het mogelijk om een vervangende telefoon per pakketpost te laten toesturen.
Net als bij andere productvervanging krijg je daarbij een doos toegestuurd waar je je oude toestel in kunt verpakken. Klanten krijgen het advies om vooraf een back-up te maken van de iPhone. Omdat er ongetwijfeld mensen zullen zijn die te ongeduldig zijn om te wachten op een telefoontje van Apple, hebben de AppleCare-medewerkers ook instructies gekregen hoe ze moeten omgaan met telefoontjes van verontruste mensen. Iedereen die meent dat hij een getroffen telefoon heeft, kan naar AppleCare bellen. De medewerker zal het serienummer vervolgens in de database opzoeken. Hoort de telefoon bij de defecte serie, dan zal deze worden vervangen. Zo niet, dan moet de klant de gebruikelijke troubleshooting-stappen doorlopen. Het mankement wordt omschreven als verkorte batterijduur, langere laadduur of een batterij die niet langer opgeladen kan worden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 44 reacties