Mercedes Benz-dealers gebruiken iPad bij verkoop
Mercedes Benz voorziet veertig van zijn dealers in Amerika van iPads. De autofabrikant hoopt met de iPad de verkoop en lease van auto’s effectiever te laten verlopen. Dergelijke transacties kunnen volgens Mercedes straks allemaal op de iPad geregeld worden: de klant hoeft niet meer de auto uit om aan een bureau met computer te gaan zitten.
Volgens een interview in The Wall Street Journal zullen de iPads voorzien zijn van de Mercedes Benz Advantage-applicatie. Hiermee kunnen de dealers de laatste kortingen en andere acties te voorschijn toveren, en een koop of lease gelijk afsluiten zonder dat uit de auto te stappen. Andreas Hinrichs, vice-president marketing, zegt dat Mercedes Benz op deze manier “de mobiele revolutie ook naar de dealers wil trekken”. Volgens hem is de iPad tot dusver voornamelijk gericht op de consument, maar biedt het apparaat ook zakelijke mogelijkheden.
De autofabrikant ziet ook potentie voor de iPad bij het terugbrengen van leaseauto’s . Voorheen schreef de Mercedes-medewerker aandachtspunten zoals krassen op een kladblok, om deze vervolgens in te voeren in de computer. Met de iPad kan de medewerker dit rechtstreeks doen, voor de ogen van de klant. De iPad komt in eerste instantie in gebruik bij veertig dealers; bij succes zullen alle 350 Benz-dealers in Amerika voorzien worden van de tablet.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 10 reacties