Met de iPhone gevangen binnen de firewall van je bedrijf?
Stel, je kunt met de iPhone op het draadloze netwerk van je bedrijf, maar na een tijdje kom je erachter dat je niet veel meer kunt dan internetpagina’s bekijken. Het versturen van e-mail via de applicatie Mail lukt niet en applicaties downloaden uit de App Store ook niet. Wat is er aan de hand? Waarschijnlijk is de firewall van het bedrijf iets te streng afgesteld, waardoor bepaalde poorten zijn geblokkeerd. Je kunt de IT-afdeling vragen om de poorten open te zetten, maar de kans daarop is niet zo groot.
Eén oplossing is een abonnement op een persoonlijke VPN-service, een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van webdiensten: Gmail bijvoorbeeld. Alle gewone e-mail stuur je door naar je Gmail-adres. Als je slim bent stel je ook in dat je met je normale e-mailadres wilt terugmailen, zodat anderen je Gmail-adres niet zien. Je kunt dat in de instellingen doen bij de optie ‘Send mail as’. Het lijkt dan alsof alle e-mail van je normale e-mailadres komt. Of het zin heeft om in de Amerikaanse iTunes App Store de Google Mobile App te halen is een kwestie van uitproberen.
Natuurlijk is er een eenvoudiger manier om de beperkingen van een zakelijke firewall te omzeilen: gewoon de 3G-verbinding gebruiken. Maar Belgen met een beperkte databundel doen dat misschien toch liever niet.
Via: Slapphappe
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 16 reacties