Minidocumentaire over iPhone-wachtrijen in New York
Afgelopen vrijdag stonden wij samen met honderden anderen in de rij om nieuwe iPhones te kopen. Eén nachtje wakker blijven vonden we wel genoeg, maar er zijn ook mensen die een week of zelfs twee weken bij de New-Yorkse Apple Stores gingen kamperen. Voor wat? De gouden iPhone 5s natuurlijk! Reclamefilmregisseur Casey Neistat maakte samen met Gabriel Nussbaum en Jack Coyne een minidocumentaire over de wachtrijen in New York. Het laat de obsessie en de sfeer zien van de wachtrij bij Apple’s bekende glazen winkel op Fifth Avenue, maar ook bij de Apple Stores in Soho, Meatpacking District (14th Street) en Upper West Side.
Neistat kwam al eens eerder in het nieuws: in 2007 maakte hij een filmpje met de titel ‘iPod’s Dirty Little Secret‘, met als doel om aandacht te vragen voor de niet-verwisselbare batterij van de iPod. Hij deed dit door Apple’s iPod-reclameborden te besmeuren met graffiti. Deze keer is de insteek wat vriendelijker: diverse mensen die in de rij staan krijgen een bord ‘Why?’ aangereikt, met de vraag waarom ze zo gek zijn om veertien dagen op een iPhone te wachten. Voor sommige mensen is het handel, voor anderen is het pure liefhebberij. “It’s fun to get excited about something, no matter how ridiculous it may seem”, zegt Neistat.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties