Adverteerders kunnen nu voor een minimumbedrag van 50 dollar een reclamecampagne draaien bij Apple’s reclamedienst iAd. Hierdoor is het opeens een stuk makkelijker voor kleine, onafhankelijke partijen om met iAd te adverteren. Eerder waren er veel hogere bedragen nodig om een advertentie op iAd te plaatsen: in februari 2012 moest er bijvoorbeeld minstens 100.000 dollar worden neergelegd voor een campagne.
De prijsverlaging voor iAd gaat gepaard met de introductie van iAd Workbench, waarmee adverteerders makkelijker de doelgroep van een reclamebericht kunnen verfijnen. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om aan te geven bij welke app-categorieën je advertenties moeten opduiken. Ontwikkelaars kunnen ook aangeven of ze per klik of per aanschaf willen uitbetalen.
Niet alleen het lagere instapbedrag zal iAd voor een veel breder publiek interessant maken. Op WWDC 2013 kondigde Apple iTunes Radio aan, een muziekdienst die tussendoor reclameberichten toont. Volgens eerdere berichten zijn deze advertenties afkomstig van iAd. iAd is Apple’s advertentiedienst, waarmee het mogelijk is om in apps op iOS-apparaten te adverteren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties