KPN heeft vanmorgen zijn cijfers van het derde kwartaal bekend gemaakt. Hieruit blijkt dat de telecomprovider minder omzet heeft geboekt dan afgelopen jaar. Dit zou deels te wijten zijn aan het veranderende gedrag van klanten op de mobiele markt en KPN’s overstap naar nieuwe abonnementen. Omzet uit de mobiele markt daalde voor KPN met elf procent ten opzichte van vorig jaar. In totaal boekte KPN 3,4 procent minder omzet.
Het veranderende gedrag van klanten zou vooral een reden zijn waarom de provider minder omzet boekte. Omdat klanten steeds meer gebruik maken van social media en apps en de traditionele bel- en berichtendiensten laten liggen, verdient KPN minder aan de verkochte abonnementen. KPN wijst daarnaast naar de concurrentie, die mede-verantwoordelijk voor de omzetdaling moet zijn. Ook zou het marktaandeel van KPN zou in het derde kwartaal van 2011 zijn gedaald.
In september introduceerde KPN een aantal nieuwe abonnementen, die volgens de provider ervoor moeten zorgen dat deze omzetdaling wordt rechtgezet. Deze abonnementen bieden gebruikers strengere datalimieten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 46 reacties