KPN heeft zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt, waaruit blijkt dat de omzet uit de mobiele markt met 11 procent is gedaald. Dit zou te danken zijn aan het veranderende gedrag van consumenten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 46 reacties
i
Met datalimieten zorgen ze er juist voor dat er mensen gaan overstappen naar andere providers en potentiële klanten zullen niet snel voor KPN kiezen…
Makkiej
Ja joh, blame ons gedrag, nee kijk naar jezelf, doe iets aan die onnozele prijzen en datalimieten, misschien dat je klanten dan bij je blijven, of er nieuwe klanten bij komen, mafkezen.
Zeau, dat moest eruit.
iMe
Nou… Ik denk dat het meer aan die belachelijke prijzen ligt!
killroy1972
Dat krijg je als je als telcom kosten wat het kost in oude verdienmodellen blijft hangen en diensten als mobiele telefonie en sms de klanten voor veel te veel geld door de strot blijft duwen!
Misschien dat die door bonussen overbetaalde CEO eens het werk gaat doen waarvoor hij is aangenomen ipv op zijn luie reet achterover hangen en hopen dat de consument in zijn ondoordachte producten trapt…
Het is trouwens niet alleen KPN die voor niets op de voorste rij willen zitten, het zijn alle telcoms die razendsnelle evolutie in de markt niet kunnen bij houden en door hun monopoly positie de groei tegen houden.
Een beetje slimme ondernemer spring zodirect in dat gaande gat wat zij (en niet de consument) opengeslagen hebben als die markt opengegooid wordt…
Granturissimo
KPN is het effect van de marktwerking vergeten. Klanten zullen niet meer verlengen en overstappen naar de concurrentie. Als telecom aanbieder kun je je dit soort grappen niet veroorloven. In plaats van de afzet te verhogen, verhogen ze de prijs…
yocko
Ik ben ook weg. Ik was naar ze toe gegaan omdat ik vorig jaar al dat gedoe van t-mobile zo zat was. Maar KPN is zo’n archaïsch bedrijf. Denken altijd nog enigszins dat ze een staatsbedrijf zijn. Ik denk dat ze over drie jaar niet meer bestaan. Het is een vermoeid log beest dat op zijn laatste benen loopt. Ik ken geen enkel bedrijf dat haar klanten de schuld blijft geven van tegenvallende resultaten (remember net neutraliteit?) en dat overleeft….
As we say in Holland:
Doei!
MarcelXXX
Ik zit lekker bij KPN, dat heeft iets met prijs en kwaliteit te maken, die is namelijk hetzelfde als bij de iPhone, namelijk duurder, iedere keer dat gezeur over datalimieten, de rest doet het ook, alleen KPN nam het risico en dan nog zeggen dat het een log bedrijf is, ze grijpen gelijk in, Tmobile is meer voor types: ik wil een iPhone maar kan hem niet betalen!!!
DeBuur
Door grote ergernissen o.a. mbt prijs van internetten in het buitenland, waar ik regelmatig kom ben ik overgestapt naar vodafone met een vergelijkbaar abonnement plus internet buitenland. Dit scheelt me zo’n €50 tot €100 per maand. Dus binnen jaar nieuwe iphone terugverdient:)
Nietzsche
Dit was natuurlijk te verwachten. Wanneer je altijd achter de feiten aanloopt en klanten maar lastig vindt wordt je een keer gestraft. Ben zelf na een jaartje KPN weer terug bij T-Mobile en dat bevalt me uitstekend. Daar word je tenminste wel als klant behandeld.
barry55
11% maar ??, d’n oplichters…
joop
Ik ben de luchthartige en arrogante toon niet vergeten waarop KPN verkondigde dat ze in weerwil van bestaande privacy wetgeving door onze data snuffelden om te kijken of ze er iets van hun gading konden vinden.
KPN is niet eerlijk naar haar klanten toe en blijkbaar niet te vertrouwen. Misschien willen haar aandeelhouders nog wel een paar extra abonnementen bij ze afsluiten?
lsp
Kwaliteit neemt af, oude verdienmodellen worden in stand gehouden. Niet luisteren naar wensen klant..
Wat is dat nou voor onzin? Heb anders een 32GB voor 1 jaar afgesloten, plus 45 euro per maand. Bij T-Mobile heb je tenminste service. KPN staat alleen voor het verkopen van schijnheilige meuk.
Admiraal Schuurtje
KPN vraagt erom.
De groenteboer bij mij in de straat zou ook klanten verliezen als ‘ie peren alleen verkocht per kilo, je verplicht was er een zak aardappelen bij te kopen en je per maand maar twaalf peren mocht kopen.
KPN is van alle grote aanbieders nog het meest anti-klant, anti-vooruitgang en veel te arrogant. Tot ze bij KPN in de gaten krijgen dat je ongelooflijk veel klanten zou kunnen trekken met eindeloze flexibiliteit en vrijheid van keuzes, hoop ik dat ze nog meer klanten verliezen. Spijtig, maar dan maar zo.
mike
Helemaal met Admiraal Schuurtje eens 😉
marcelXXX
Origineel geplaatst door Admiraal Schuurtje KPN vraagt erom. De groenteboer bij mij in de straat zou ook klanten verliezen als ‘ie peren alleen verkocht per kilo, je verplicht was er een zak aardappelen bij te kopen en je per maand maar twaalf peren mocht kopen.KPN is van alle grote aanbieders nog het meest anti-klant, anti-vooruitgang en veel te arrogant. Tot ze bij KPN in de gaten krijgen dat je ongelooflijk veel klanten zou kunnen trekken met eindeloze flexibiliteit en vrijheid van keuzes, hoop ik dat ze nog meer klanten verliezen. Spijtig, maar dan maar zo.
KPN is de enigste provider waar je maandelijks je abo hoger of lager kunt zetten, hoezo niet flexibel, bij de KPN en Vodafone abo’s krijg je tegenwoordig bijna onbeperkt SMS, vroeger koste dat 10 euro extra, dan hoef je ook niet meer te Whatsappen, behalve foto’s!!! Bij het oude TM iPhone abo kon je niet eens SMS bijkopen, hoezo flexibel, meeste consumenten hebben een verkeerd abonnement omdat ze door de bomen het bos niet meer zien, meeste negatieve commentaren hier over KPN ontstaan door napraten hier, feitelijk geen ervaring met het product, nee ik ben geen KPN medewerker, ik wil gewoon 98 procent 3G ontvangst binnen NL, dat heeft alleen KPN!!!
Coen
De klantenservice van KPN is verschrikkelijk. Heeft er al voor gezorgd dat ik de vaste aansluiting heb afgezegd en het laatste mobiele abbonnement loopt binnenkort af. vervolgens wordt ik nog gebeld met een ‘geweldig aanbod’ en wordt niet geaccepteerd dat ik dat niet wil. Ze begrijpen ook niet waarop. Ontvangst is goed, maar dat is dan ook echt het enige.
Niet met je eens. Wij hebben al jaren zakelijk KPN maar de dekking wordt steeds slechter is onze ervaring, de klantenservice steeds slechter en de abo’s steeds duurder en somberder.
Jan
@MarcelXXX: Ik zit nu bij KPN maar ik ga ook weer spoedig terug naar tmobile. De prijs maakt me vrij weinig uit het gaan me om de klantenservice en het gedrag.
Trouwens whatsappen foe ik voornamelijk in de groepen, niet omdat het gratis is.
Geen van de huidige providers is er overigens in geslaagd een nieuw verdienmodel te zetten.
marcooo
Zouden er geen mensen bij KPN werken die tijdens een vergadering zeggen.. “misschien gaan deze hoge prijzen ons klanten kosten”??
Of zouden ze bij iedere beslissing van hogerhand gaan klappen en daarmee hun positie en bonus veiligstellen.
Ben al jaren geen fan van KPN en laat ze maar lekker vele klanten verliezen en flink inkrimpen. Misschien komen ze ooit tot besef dat klantbinding niet werkt met hun huidige strategie.
Ze gooien vanzelf het roer om als de verliezen aanblijven.
Peter
KPN is zelf schuld.
Pim Brussee
Had jarenlang zakelijk abonnement bij KPN. Sinds 2008 bij T-Mobile omdat KPN geen iPhone’s wou leveren. Achteraf blijken de kosten op jaarbasis zo’n € 1.200,00 lager te zijn dan bij KPN. Los van de meer dan uitstekende service van T-Mobile zijn we dus een behoorlijk stuk voordeliger uit. En dan te bedenken dat KPN nu de abonnementskosten voor zakelijk gebruik gaat verhogen. Hoe graaf je je eigen graf!!!
Admiraal Schuurtje
@marcelXXX: Die onbeperkte smsjes betaal je gewoon. Bij vodafone iig: daar kostte de blox voor oneindig sms vroeger een tientje, dat zit nu gewoon in de Smart-abo’s ingebakken. Je hebt en betaalt die blox, of je nu wilt of niet.
Feit is gewoon dat je zaken worden opgedrongen.
Bij geen enkele provider kan je kiezen voor een hele bak internet zonder dat daar meteen ongevraagde minuten, smsjes of belachelijke misbruik van prijzen uit voortvloeit. Dat noem ik echt niet klantvriendelijk en flexibel.
KPN laat ook nog eens al te duidelijk doorschemeren dat het ze niet bevalt wat mobiel internet allemaal toelaat. Waar ze kunnen proberen ze te controleren en dat staat mij dus helemaal niet aan.
EAJunk
Omzetstijging door toename databundels, daar hoor ik geen provider over.
Ik sluit me aan bij de algemene mening, KPN heeft dit aan zichzelf te danken. Ze zijn de duurste provider van Nederland (en waren dat ook al voor de wijziging van de abonnementsstructuur) maar bieden daar te weinig extra voor, dus de klanten gaan lopen.
Eigen schuld, dikke bult!
Maar waar ik eigenlijk bang voor ben is dat wanneer KPN de winst wil blijven behalen door de klanten uit te melken ipv. de bonussen van het toppersoneel terug te schroeven en het management uit te dunnen, dat ze bezig zijn om zelfmoord te plegen. Dat is niet goed, zelfs niet als je toch al geen klant bent bij hen.
marcelXXX
Origineel geplaatst door Admiraal Schuurtje Die onbeperkte smsjes betaal je gewoon. Bij vodafone iig: daar kostte de blox voor oneindig sms vroeger een tientje, dat zit nu gewoon in de Smart-abo’s ingebakken. Je hebt en betaalt die blox, of je nu wilt of niet.
Je kunt wel kiezen, je neemt gewoon een 5Gb KPN tablet abo, 14,4 speed, actietarief van 45 voor 22,5 euro per maand, zonder telefoonfunctie, met microsim, stop je zo in je iPhone, Dan kun je Voipen, Whatsapp enz, je bent alleen telefonisch wat moeilijker bereikbaar, ja, bij KPN kun je gewoon Voipen, ligt wel aan Abo speed, iets wat je bij TM netwerk speed wel kunt vergeten!!!, maar jammer je blijft steeds hangen in je achterhaalde denkwijze!!!
Sezgin
Origineel geplaatst door MarcelXXX Ik zit lekker bij KPN, dat heeft iets met prijs en kwaliteit te maken, die is namelijk hetzelfde als bij de iPhone, namelijk duurder, iedere keer dat gezeur over datalimieten, de rest doet het ook, alleen KPN nam het risico en dan nog zeggen dat het een log bedrijf is, ze grijpen gelijk in, Tmobile is meer voor types: ik wil een iPhone maar kan hem niet betalen!!!
Jij werkt zeker bij de KPN of je hebt daar aandelen. Iets anders kan ik er namelijk niet van maken.
Mijn mening m.b.t. het artikel:
Stelletje bloedzuigers. Ik hoop echt dat ze failliet gaan.
Purnodepurno
Mooi zo, laat ze maar kapot gaan. Uitzuigers. is volgens mij laatste wanhoopspoging nog iets te verdienen. Binnenkort heb je overal wifi en zijn de telecombedrijven out of business. Zelf ben ik vodafone user, maar die abo’s zijnook belachelijk. Ik wil niet betalen voor sms en bellen wat ik amper gebruik. En een datalimiet van 1gb??? Reality check voor de bobo’s: we leven in 2011 hoor!
harley1968
@Marcelxxx: Bij KPN weten ze pas een jaar of wat hoe ze Iphone moeten schrijven en dat doet ze zeer.Ze komen met allerlei beschuldigingen naar alles en iedereen toe(omdat ze als ratten in hun eigen val zitten)Ze weten niet om te gaan met het nieuwe speeltje en beschuldigen zelfs de concurentie….tssssss hoe diep kan je zakken.Tja volgend jaar geen extra bonus voor de top,iedereen heeft tegenwoordig wat minder te besteden Marcel.
CoSo
Ben net over op KPN en moet zeggen dat het netwerk vele malen beter is dan Vodafone en T-mobile.
Zat bij T-mobile maar daar worden ze juist arroganter, eerst kreeg je als vaste klant extra korting en nu krijgen de nieuwe klanten extra korting.
Dit heeft mij doen besluiten over te stappen.
Daarbij kan je KPN als enige maandelijks gratis overstappen naar een ander bundel.
PB
UPC was een drama bedrijf. Veel inspanningen hebben zij hun imago een beetje opgekrikt. KPN gaat nu tegen diezelfde muur op lopen. Ik zou de onderverdeling in productgroepen wel willen zien. KPN lijkt geen klanten te willen (en zijn er bij mij ook al even uit…)
jasper
ben lekker overgestapt naar rabo mobiel, bundelvrij sms/minuut bellen altijd 10 cent (minimaal 10 euro per paand) en buiten deze 10 euro dus ook! verder 7,2 mbps internet voor 20 euro. oké het is niet meer de oude 10 euro maar goed
Peter C
Origineel geplaatst door Vanstra Origineel geplaatst door marcelXXXik wil gewoon 98 procent 3G ontvangst binnen NL, dat heeft alleen KPN!!!Niet met je eens. Wij hebben al jaren zakelijk KPN maar de dekking wordt steeds slechter is onze ervaring, de klantenservice steeds slechter en de abo’s steeds duurder en somberder.
Dat is echt niet waar wat je zegt, waar ik nu woon is er bijna geen tot geen bereik, terwijl t-mobile hier perfect is
harley1968
Trouwens gisteren de Hotspotfinder van T-Mobile erop gezet. Zoiets zie ik ze bij KPN nog niet in hun bolle hoofd bedenken. 8000 wifi hotspots in Nederland en er komen er nog meer bij. KPN waar staat die K trouwens nog voor? Koningklijk? Kapitaal verwerven?
Falibi
KPN: Koningklijke Prijzen Naaiers.
Q
Waarom is mijn post verwijderd waarin ik de KPN bashers op iPhoneclub vergelijk met de Apple bashers op nu.nl?
KPN van alles noemen mag, maar een beetje kritiek onder de eigen gelederen wordt meteen gemodereerd?
Geeft te denken hoe de stemming in commentaren wordt bepaald door iPhoneclub zelf, in plaats van door de algemene publieke opinie.
En ja, ik begrijp dat ook dit bericht het daarom wel niet zal halen.
max
Ik snap alle commotie niet! Het is toch een vrije markt, waarom dan zo afvallig doen? Zelf heb ik KPN en bevalt me prima! Ik bel à 400 min per maand en betaal €50 Heb een 1 gb bundel prima toch? En de dekking bij elke provider heeft ze sterke plekken en zwakke plekken. Snap de haat jegens KPN niet? Zal wel iets met jaloezie te maken hebben?!
CoSo
@max
Hier ben ik het helemaal mee eens.
harley1968
@max.Nee geen jaloezie maar ze lopen gewoon wat achter bij KPN.Er is een heel ander beeld ontstaan en KPN wil daarvan het onderste uit de kan.Maar ieder zijn ding hoor.
max
@harley1968 achter lopen? Als ik het goed heb dan is KPN het enige bedrijf dat je bundel maandelijks laat aanpassen onbeperkt het aantal stappen, ze rekenen per seconde en per kb af. Bied een gratis mb meter aan en heeft de beste service mbt reparaties binnen 7 dagen toestel terug! Het is idd niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar achter lopen vind ik het niet. Tmobile bied dan wel “onbeperkt data” aan maar dat is in weze ook beperkt want na 1gb gaat je snelheid drastisch omlaag. Vodafoon rekent nog per minut af dus ik vind het al met al wel gelijkwaardig. Plus KPN heeft nog een tweetal andere divisies die uitstekend lopen glasvezel en koper producten die ook zeer bij de tijd zijn. Ik denk dat er te snel geoordeeld word door mensen betreft slecht nieuws. En voor de bashers nee ik werk niet bij KPN neem wel alle producten van KPN af!
Ps: iets negatiefs zeggen is altijd makkelijker dan complimenteren, internet is een grote baken van negativiteit omdat het lekker anoniem is!
harley1968
@max.Als je het artikel leest dan snap je waarom ze achterlopen.Ja je kan bij KPN van alles maar het blijft schreeuwend duur en ik zie hier dat ik de enige niet ben.Dus ik blijf bij T-Mobile als je het niet erg vind want dat is zoals ik hier eerder las voor mensen die een Iphone willen maar hem niet kunnen betalen.en als iedereen zijn voledige naam hier zet dan doe ik het ook ok.Ik schaam me niet voor mijn standpunt hoor.
Max
@harley1968 heb je wel eens de vergelijking gedaan? Ik heb het zojuist even gedaan op basis van: 300 belminuten iPhone 4S 32gb 2 jr incl verzekering en aansluitkosten.
Tmobile heb ik iPlan 300 + verz = (42.5*24)+(10.95*24)+279.95+29.95= 1626.7
KPN Bel-SMS-WEBXL 350+ verz= (50*24)+(6.95*24)+229.95+29.95= 1592.7
Het verschil resulteert 34 euro! Noem ik niet duur.
Verschillen zijn, T-mobile verzekering heeft diefstal KPN niet, KPN heeft binnen 4 uur toestel vervang service benelux. KPN bied 14.4 MB/s t-mobile 7.2MB/s. Nou zo zijn er een aantal kleine verschillen maar ik weet niet waar jij het standpunt ”Schreewend duur” vandaan haalt??
harley1968
@max.Ik zou zeggen overtuig de rest hier.
max
@harley1968 nee is niet nodig haha! Maar ik vindt dat een ieder eerst moet denken en dan moet praten of in dit geval typen. Maar succes met je komende KPN aansluiting haha ;)!
Met datalimieten zorgen ze er juist voor dat er mensen gaan overstappen naar andere providers en potentiële klanten zullen niet snel voor KPN kiezen…
Ja joh, blame ons gedrag, nee kijk naar jezelf, doe iets aan die onnozele prijzen en datalimieten, misschien dat je klanten dan bij je blijven, of er nieuwe klanten bij komen, mafkezen.
Zeau, dat moest eruit.
Nou… Ik denk dat het meer aan die belachelijke prijzen ligt!
Dat krijg je als je als telcom kosten wat het kost in oude verdienmodellen blijft hangen en diensten als mobiele telefonie en sms de klanten voor veel te veel geld door de strot blijft duwen!
Misschien dat die door bonussen overbetaalde CEO eens het werk gaat doen waarvoor hij is aangenomen ipv op zijn luie reet achterover hangen en hopen dat de consument in zijn ondoordachte producten trapt…
Het is trouwens niet alleen KPN die voor niets op de voorste rij willen zitten, het zijn alle telcoms die razendsnelle evolutie in de markt niet kunnen bij houden en door hun monopoly positie de groei tegen houden.
Een beetje slimme ondernemer spring zodirect in dat gaande gat wat zij (en niet de consument) opengeslagen hebben als die markt opengegooid wordt…
KPN is het effect van de marktwerking vergeten. Klanten zullen niet meer verlengen en overstappen naar de concurrentie. Als telecom aanbieder kun je je dit soort grappen niet veroorloven. In plaats van de afzet te verhogen, verhogen ze de prijs…
Ik ben ook weg. Ik was naar ze toe gegaan omdat ik vorig jaar al dat gedoe van t-mobile zo zat was. Maar KPN is zo’n archaïsch bedrijf. Denken altijd nog enigszins dat ze een staatsbedrijf zijn. Ik denk dat ze over drie jaar niet meer bestaan. Het is een vermoeid log beest dat op zijn laatste benen loopt. Ik ken geen enkel bedrijf dat haar klanten de schuld blijft geven van tegenvallende resultaten (remember net neutraliteit?) en dat overleeft….
As we say in Holland:
Doei!
Ik zit lekker bij KPN, dat heeft iets met prijs en kwaliteit te maken, die is namelijk hetzelfde als bij de iPhone, namelijk duurder, iedere keer dat gezeur over datalimieten, de rest doet het ook, alleen KPN nam het risico en dan nog zeggen dat het een log bedrijf is, ze grijpen gelijk in, Tmobile is meer voor types: ik wil een iPhone maar kan hem niet betalen!!!
Door grote ergernissen o.a. mbt prijs van internetten in het buitenland, waar ik regelmatig kom ben ik overgestapt naar vodafone met een vergelijkbaar abonnement plus internet buitenland. Dit scheelt me zo’n €50 tot €100 per maand. Dus binnen jaar nieuwe iphone terugverdient:)
Dit was natuurlijk te verwachten. Wanneer je altijd achter de feiten aanloopt en klanten maar lastig vindt wordt je een keer gestraft. Ben zelf na een jaartje KPN weer terug bij T-Mobile en dat bevalt me uitstekend. Daar word je tenminste wel als klant behandeld.
11% maar ??, d’n oplichters…
Ik ben de luchthartige en arrogante toon niet vergeten waarop KPN verkondigde dat ze in weerwil van bestaande privacy wetgeving door onze data snuffelden om te kijken of ze er iets van hun gading konden vinden.
KPN is niet eerlijk naar haar klanten toe en blijkbaar niet te vertrouwen. Misschien willen haar aandeelhouders nog wel een paar extra abonnementen bij ze afsluiten?
Kwaliteit neemt af, oude verdienmodellen worden in stand gehouden. Niet luisteren naar wensen klant..
ja heel raar dat omzet daalt…
Maken ze nog omzet dan?
Praat even voor jezelf graag…
Wat is dat nou voor onzin? Heb anders een 32GB voor 1 jaar afgesloten, plus 45 euro per maand. Bij T-Mobile heb je tenminste service. KPN staat alleen voor het verkopen van schijnheilige meuk.
KPN vraagt erom.
De groenteboer bij mij in de straat zou ook klanten verliezen als ‘ie peren alleen verkocht per kilo, je verplicht was er een zak aardappelen bij te kopen en je per maand maar twaalf peren mocht kopen.
KPN is van alle grote aanbieders nog het meest anti-klant, anti-vooruitgang en veel te arrogant. Tot ze bij KPN in de gaten krijgen dat je ongelooflijk veel klanten zou kunnen trekken met eindeloze flexibiliteit en vrijheid van keuzes, hoop ik dat ze nog meer klanten verliezen. Spijtig, maar dan maar zo.
Helemaal met Admiraal Schuurtje eens 😉
KPN is de enigste provider waar je maandelijks je abo hoger of lager kunt zetten, hoezo niet flexibel, bij de KPN en Vodafone abo’s krijg je tegenwoordig bijna onbeperkt SMS, vroeger koste dat 10 euro extra, dan hoef je ook niet meer te Whatsappen, behalve foto’s!!! Bij het oude TM iPhone abo kon je niet eens SMS bijkopen, hoezo flexibel, meeste consumenten hebben een verkeerd abonnement omdat ze door de bomen het bos niet meer zien, meeste negatieve commentaren hier over KPN ontstaan door napraten hier, feitelijk geen ervaring met het product, nee ik ben geen KPN medewerker, ik wil gewoon 98 procent 3G ontvangst binnen NL, dat heeft alleen KPN!!!
De klantenservice van KPN is verschrikkelijk. Heeft er al voor gezorgd dat ik de vaste aansluiting heb afgezegd en het laatste mobiele abbonnement loopt binnenkort af. vervolgens wordt ik nog gebeld met een ‘geweldig aanbod’ en wordt niet geaccepteerd dat ik dat niet wil. Ze begrijpen ook niet waarop. Ontvangst is goed, maar dat is dan ook echt het enige.
Niet met je eens. Wij hebben al jaren zakelijk KPN maar de dekking wordt steeds slechter is onze ervaring, de klantenservice steeds slechter en de abo’s steeds duurder en somberder.
@MarcelXXX: Ik zit nu bij KPN maar ik ga ook weer spoedig terug naar tmobile. De prijs maakt me vrij weinig uit het gaan me om de klantenservice en het gedrag.
Trouwens whatsappen foe ik voornamelijk in de groepen, niet omdat het gratis is.
Geen van de huidige providers is er overigens in geslaagd een nieuw verdienmodel te zetten.
Zouden er geen mensen bij KPN werken die tijdens een vergadering zeggen.. “misschien gaan deze hoge prijzen ons klanten kosten”??
Of zouden ze bij iedere beslissing van hogerhand gaan klappen en daarmee hun positie en bonus veiligstellen.
Ben al jaren geen fan van KPN en laat ze maar lekker vele klanten verliezen en flink inkrimpen. Misschien komen ze ooit tot besef dat klantbinding niet werkt met hun huidige strategie.
Ze gooien vanzelf het roer om als de verliezen aanblijven.
KPN is zelf schuld.
Had jarenlang zakelijk abonnement bij KPN. Sinds 2008 bij T-Mobile omdat KPN geen iPhone’s wou leveren. Achteraf blijken de kosten op jaarbasis zo’n € 1.200,00 lager te zijn dan bij KPN. Los van de meer dan uitstekende service van T-Mobile zijn we dus een behoorlijk stuk voordeliger uit. En dan te bedenken dat KPN nu de abonnementskosten voor zakelijk gebruik gaat verhogen. Hoe graaf je je eigen graf!!!
@marcelXXX: Die onbeperkte smsjes betaal je gewoon. Bij vodafone iig: daar kostte de blox voor oneindig sms vroeger een tientje, dat zit nu gewoon in de Smart-abo’s ingebakken. Je hebt en betaalt die blox, of je nu wilt of niet.
Feit is gewoon dat je zaken worden opgedrongen.
Bij geen enkele provider kan je kiezen voor een hele bak internet zonder dat daar meteen ongevraagde minuten, smsjes of belachelijke misbruik van prijzen uit voortvloeit. Dat noem ik echt niet klantvriendelijk en flexibel.
KPN laat ook nog eens al te duidelijk doorschemeren dat het ze niet bevalt wat mobiel internet allemaal toelaat. Waar ze kunnen proberen ze te controleren en dat staat mij dus helemaal niet aan.
Omzetstijging door toename databundels, daar hoor ik geen provider over.
Ik sluit me aan bij de algemene mening, KPN heeft dit aan zichzelf te danken. Ze zijn de duurste provider van Nederland (en waren dat ook al voor de wijziging van de abonnementsstructuur) maar bieden daar te weinig extra voor, dus de klanten gaan lopen.
Eigen schuld, dikke bult!
Maar waar ik eigenlijk bang voor ben is dat wanneer KPN de winst wil blijven behalen door de klanten uit te melken ipv. de bonussen van het toppersoneel terug te schroeven en het management uit te dunnen, dat ze bezig zijn om zelfmoord te plegen. Dat is niet goed, zelfs niet als je toch al geen klant bent bij hen.
Je kunt wel kiezen, je neemt gewoon een 5Gb KPN tablet abo, 14,4 speed, actietarief van 45 voor 22,5 euro per maand, zonder telefoonfunctie, met microsim, stop je zo in je iPhone, Dan kun je Voipen, Whatsapp enz, je bent alleen telefonisch wat moeilijker bereikbaar, ja, bij KPN kun je gewoon Voipen, ligt wel aan Abo speed, iets wat je bij TM netwerk speed wel kunt vergeten!!!, maar jammer je blijft steeds hangen in je achterhaalde denkwijze!!!
Jij werkt zeker bij de KPN of je hebt daar aandelen. Iets anders kan ik er namelijk niet van maken.
Mijn mening m.b.t. het artikel:
Stelletje bloedzuigers. Ik hoop echt dat ze failliet gaan.
Mooi zo, laat ze maar kapot gaan. Uitzuigers. is volgens mij laatste wanhoopspoging nog iets te verdienen. Binnenkort heb je overal wifi en zijn de telecombedrijven out of business. Zelf ben ik vodafone user, maar die abo’s zijnook belachelijk. Ik wil niet betalen voor sms en bellen wat ik amper gebruik. En een datalimiet van 1gb??? Reality check voor de bobo’s: we leven in 2011 hoor!
@Marcelxxx: Bij KPN weten ze pas een jaar of wat hoe ze Iphone moeten schrijven en dat doet ze zeer.Ze komen met allerlei beschuldigingen naar alles en iedereen toe(omdat ze als ratten in hun eigen val zitten)Ze weten niet om te gaan met het nieuwe speeltje en beschuldigen zelfs de concurentie….tssssss hoe diep kan je zakken.Tja volgend jaar geen extra bonus voor de top,iedereen heeft tegenwoordig wat minder te besteden Marcel.
Ben net over op KPN en moet zeggen dat het netwerk vele malen beter is dan Vodafone en T-mobile.
Zat bij T-mobile maar daar worden ze juist arroganter, eerst kreeg je als vaste klant extra korting en nu krijgen de nieuwe klanten extra korting.
Dit heeft mij doen besluiten over te stappen.
Daarbij kan je KPN als enige maandelijks gratis overstappen naar een ander bundel.
UPC was een drama bedrijf. Veel inspanningen hebben zij hun imago een beetje opgekrikt. KPN gaat nu tegen diezelfde muur op lopen. Ik zou de onderverdeling in productgroepen wel willen zien. KPN lijkt geen klanten te willen (en zijn er bij mij ook al even uit…)
ben lekker overgestapt naar rabo mobiel, bundelvrij sms/minuut bellen altijd 10 cent (minimaal 10 euro per paand) en buiten deze 10 euro dus ook! verder 7,2 mbps internet voor 20 euro. oké het is niet meer de oude 10 euro maar goed
Dat is echt niet waar wat je zegt, waar ik nu woon is er bijna geen tot geen bereik, terwijl t-mobile hier perfect is
Trouwens gisteren de Hotspotfinder van T-Mobile erop gezet. Zoiets zie ik ze bij KPN nog niet in hun bolle hoofd bedenken. 8000 wifi hotspots in Nederland en er komen er nog meer bij. KPN waar staat die K trouwens nog voor? Koningklijk? Kapitaal verwerven?
KPN: Koningklijke Prijzen Naaiers.
Waarom is mijn post verwijderd waarin ik de KPN bashers op iPhoneclub vergelijk met de Apple bashers op nu.nl?
KPN van alles noemen mag, maar een beetje kritiek onder de eigen gelederen wordt meteen gemodereerd?
Geeft te denken hoe de stemming in commentaren wordt bepaald door iPhoneclub zelf, in plaats van door de algemene publieke opinie.
En ja, ik begrijp dat ook dit bericht het daarom wel niet zal halen.
Ik snap alle commotie niet! Het is toch een vrije markt, waarom dan zo afvallig doen? Zelf heb ik KPN en bevalt me prima! Ik bel à 400 min per maand en betaal €50 Heb een 1 gb bundel prima toch? En de dekking bij elke provider heeft ze sterke plekken en zwakke plekken. Snap de haat jegens KPN niet? Zal wel iets met jaloezie te maken hebben?!
@max
Hier ben ik het helemaal mee eens.
@max.Nee geen jaloezie maar ze lopen gewoon wat achter bij KPN.Er is een heel ander beeld ontstaan en KPN wil daarvan het onderste uit de kan.Maar ieder zijn ding hoor.
@harley1968 achter lopen? Als ik het goed heb dan is KPN het enige bedrijf dat je bundel maandelijks laat aanpassen onbeperkt het aantal stappen, ze rekenen per seconde en per kb af. Bied een gratis mb meter aan en heeft de beste service mbt reparaties binnen 7 dagen toestel terug! Het is idd niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar achter lopen vind ik het niet. Tmobile bied dan wel “onbeperkt data” aan maar dat is in weze ook beperkt want na 1gb gaat je snelheid drastisch omlaag. Vodafoon rekent nog per minut af dus ik vind het al met al wel gelijkwaardig. Plus KPN heeft nog een tweetal andere divisies die uitstekend lopen glasvezel en koper producten die ook zeer bij de tijd zijn. Ik denk dat er te snel geoordeeld word door mensen betreft slecht nieuws. En voor de bashers nee ik werk niet bij KPN neem wel alle producten van KPN af!
Ps: iets negatiefs zeggen is altijd makkelijker dan complimenteren, internet is een grote baken van negativiteit omdat het lekker anoniem is!
@max.Als je het artikel leest dan snap je waarom ze achterlopen.Ja je kan bij KPN van alles maar het blijft schreeuwend duur en ik zie hier dat ik de enige niet ben.Dus ik blijf bij T-Mobile als je het niet erg vind want dat is zoals ik hier eerder las voor mensen die een Iphone willen maar hem niet kunnen betalen.en als iedereen zijn voledige naam hier zet dan doe ik het ook ok.Ik schaam me niet voor mijn standpunt hoor.
@harley1968 heb je wel eens de vergelijking gedaan? Ik heb het zojuist even gedaan op basis van: 300 belminuten iPhone 4S 32gb 2 jr incl verzekering en aansluitkosten.
Tmobile heb ik iPlan 300 + verz = (42.5*24)+(10.95*24)+279.95+29.95= 1626.7
KPN Bel-SMS-WEBXL 350+ verz= (50*24)+(6.95*24)+229.95+29.95= 1592.7
Het verschil resulteert 34 euro! Noem ik niet duur.
Verschillen zijn, T-mobile verzekering heeft diefstal KPN niet, KPN heeft binnen 4 uur toestel vervang service benelux. KPN bied 14.4 MB/s t-mobile 7.2MB/s. Nou zo zijn er een aantal kleine verschillen maar ik weet niet waar jij het standpunt ”Schreewend duur” vandaan haalt??
@max.Ik zou zeggen overtuig de rest hier.
@harley1968 nee is niet nodig haha! Maar ik vindt dat een ieder eerst moet denken en dan moet praten of in dit geval typen. Maar succes met je komende KPN aansluiting haha ;)!