Mobiele televisiedienst Belgacom TV Overal vanaf september betaald

De live-televisiedienst TV Overal van Belgacom gaat vanaf 3 september €4,95 per maand gaan kosten. Hiervoor moet je ook een abonnement bij Belgacom hebben.
Bastiaan Vroegop -

TV OveralDe afgelopen jaar onthulde tv-dienst TV Overal van Belgacom maakt het mogelijk om televisie te kijken op je iPhone, iPad of iPod touch. De provider heeft laten weten dat het gebruik van TV Overal vanaf 3 september niet langer gratis zal zijn, maar €4,95 per maand gaat kosten. Daarnaast moet je ook een internetabonnement bij Belgacom hebben. De dienst was voorheen gratis omdat er sprake was van een testfase.


Die testfase heeft langer geduurd dan gepland, want oorspronkelijk had er vanaf oktober 2011 al voor betaald moeten worden. Het raadplegen van de televiegids en het opnemen van televisie vanuit de app blijft volgens Belgacom wel gewoon gratis. Behalve op iOS-apparaten is TV Overal ook op Android-toestellen en pc’s te gebruiken.

Ben je niet thuis, dan kun je TV Overal ook gebruiken via een 3G-verbinding bij een abonnement van Proximus, waarmee je één uur per maand gratis tv kunt kijken. Hiervoor moeten je wel een databundel van minstens 50 MB hebben. Het is volgens ZDnet niet duidelijk of de verbruikte data hiervoor in rekening wordt gebracht. Tevens is het mogelijk TV Overal te gebruiken op een Fon-hotspot.

Concurrent Telenet biedt al lange tijd Yelo, een soortgelijke dienst waarmee je televisie kunt kijken op iOS-apparaten. Deze dienst is op het moment echter nog steeds gratis om te gebruiken.

Downloaden: TV Overal (gratis, Belgische App Store)

Reacties: 13 reacties

  1. Ik vind het een makkelijke functie om in huis te gebruiken als ik bv naar de keuken iets ga halen om niets te moeten missen, maar ervoor betalen, nee dank u. Als het gratis blijft bij Telenet dan is dat voor mij alvast een reden om over te schakelen.

  2. We moeten ons geen zorgen maken .. morgen betalen bij Belgacom is morgen betalen bij Telenet .. wedden? Puur commercieel … de klant eerst gratis geven en zodra ze het gewoon zijn er geld voor vragen … ipv dat alles goedkoper wordt …

  3. Bij Telenet is het vooralsnog gratis. Maar ik heb mijn voorzorgen genomen voor thuis en ben aan een oplossing aan het werken om het ook anders beschikbaar te maken. Ik heb een EyeTV dongle aan m’n mac hangen. kan ik via m’n ipad ook live TV bekijken. Kostprijs? 1 jaar huren bij Belgocom, maar ik kan wel opnemen en doorsturen van de beelden. iets wat bij Telenet een nachtmerrie is.

  4. schandalig, want het werkt voor geen meter. De app opstarten duurt makkelijk 2 minuten. De TV-gids reageert totaal niet. Het Video-on-demand gedeelte is een regelrechte grap (4 oude films). En als je eindelijk het geduld hebt opgebracht om live-TV te starten dan valt de app regelmatig uit.

    Betalen? nee danku Belgacom.

  5. grr, ik gebruik dat om af en toe voetbal te kijken of andere sporten terwijl ’t vrouwke naar haar zaken kan kijken… is wel eens handing in tijden van EK, WK en Champions League…
    Of ik ervoor ga betalen wacht ik nog even af, voor 5 euro koop je net 2 broden dus dat gaat er nog wel af in de maand 😉

  6. Lang leve mijne slingbox ;).
    En tja, 3G, op heel wat plaatsen is er geene 3G.
    Ga ik ne cafe binne de 3G valt soms weg, tis op redelijk wa plaatsen zo.
    Proximus heeft wel meeste 3G maar nog te weinig en nog altijd nie overal.

  7. Dan zal het er snel afvliegen, crasht toch voortdurend. Daarvoor ook nog eens betalen, salut.

  8. Tijd om over te stappen

  9. Net even TV Overal opgestart op m’n iPad2 over Wifi (802.11n, halve meter van de zender) en het duurt welgeteld 1m28s voor ik beeld heb. Het aantal beschikbare zenders en de keuze ervan is ronduit belachelijk.
    Ik zal de App binnenkort dus met veel plezier in de digitale vuilbak kieperen, ook al werkt de app een stuk vlotter sinds de laatste update!
    Overstappen naar Telenet heeft in dit geval imho totaal geen zin, want mettertijd gaat het daar ook geld kosten…

  10. Welcome to belgium… Hoe melken we onze consument nog wat meer uit

  11. Schandalig. Is zeer traag nog steeds bugs. En zou hiervoor geld vragen. En veel verbetering zie je niet in hun updates

  12. Nou, moeten we dit dan gaan opzeggen zodat we stilzwijgend geen nieuw jaar contract aangaan? Zou daar niet van verschieten bij Belgacom! Zo hebben zo mij eens een simkaart gegeven met de melding dat ik er recht op had en dat ik voor 10€ gratis kon bellen maandelijks. Wanneer ik mijn factuur kreeg zag ik plots een nieuw pakket met vermelding van de simkaart en een contract verlenging van een jaar. Na verschillende mails en telefoon gesprekken heb ik alles direct opgezegd en Belgacom buiten gegooid! slecht internet verbinding, decoder die op niks trekt en enorm traag is. Buiten die rommel!!!!!

  13. Hate Belgacom… -_-
    FtW -> Telenet!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.