MobileMe raakt contacten en afspraken op iPhone kwijt
Het lijkt erop dat er elke dag wel weer een ander MobileMe-probleem opduikt. Deze keer zagen gebruikers van mobileMe hun contacten en afspraken op de iPhone verdwijnen na het synchroniseren met MobileMe. Gelukkig gaat het alleen om de gegevens die op de iPhone waren opgeslagen; op de Mac zijn ze nog wel aanwezig. Een telefoontje naar de supportlijn van Apple leidde tot het advies om automatisch synchroniseren voorlopig maar uit te schakelen.
Op de MobileMe System Status-pagina is een boodschap verschenen:
Some MobileMe members may be unable to sync new, edited, or deleted contacts, calendars, and bookmarks over the air between computers and mobile devices (iPhone and iPod Touch). Service will be restored ASAP. We apologize for any inconvenience.
Het probleem lijkt intussen opgelost:
Apple identified and resolved an issue with MobileMe Sync on iPhone and iPod touch. Although no action is required for most members, some may need to reset their data from MobileMe to sync normally again.
Je kunt het beste toch maar een backup maken van je Adresboek en iCal voordat je aan het synchroniseren slaat. In Adresboek kies je hiervoor Archief > Exporteer > Adresboek-archief en in iCal kies je hiervoor Archief > Maak iCal-reservekopie.
Op internet is al een parodiesite gestart: FailMe.
Via: TUAW
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 20 reacties