Reacties voor: MobileMe raakt contacten en afspraken op iPhone kwijt
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
ook ik raak regelmatig het een en ander kwijt. Echt superlink als je zaken wilt drijven… Ik ben bang dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat het een echte service is.
Ik vind dat je dit als gerenomeerd bedrijf Niet kunt verkopen !
Het zalme dan ook niks verbazen dat dit veel klanten kost.
Ik was eerst enthousiast, maar ben eergisteren ook contacten kwijtgeraakt, die er later weer gewoon in stonden! Wel irritant en niet professioneel. Voor mij voorlopig even geen MobileMe syncs meer tot het zeker is dat alles werkt. Toch blij dat ik handmatige backups heb gemaakt, Funambol account, etc.etc. maar hoop toch dat MobileMe in de toekomst betrouwbaar zal blijken te zijn.
En ondertussen maar lekker doorbetalen voor een flopservice als deze… Ik klink misschien heel pessimistisch, ik weet het wel. Maar zoals Bert zegt: je kan dit gewoon niet maken als multinational! Misschien toch beter testen voor je iets op de markt gooit Stevie? 😉
Wie ooit de boeken over Steve gelezen heeft, ziet opeens het scenario helemaal voor zich: een organisatie die Steve vertelt dat MobileME in deze vorm even een brug te ver is en een tierende Jobs die brult “Quit? Over my dead body! You better get this working – NOWâ€.
@Bacillus: Op zich moet het allemaal prima kunnen werken, alleen zit het nog in een beta stadium …
Klopt, alleen het domste waar je in de IT mee kan aankomen is beta’s die klantengegevens vernaggelen…tegen betaling…zeker onder het mom MSFT te vegen.
Exchange => precies het schaarse ding waar MSFT wel goed in is..!
Lol @ “Fail Me” plaatje…
Ik wacht voorlopig nog met de aanschaf van MobileMe, want als ik het zo allemaal lees is de kans groot om iets kwijt te raken…liever niet dus!
Ook ik ben afspraken kwijt, in dit geval op mijn windows computer. Thuis op de Apple staan ze nog wel. Zoals al meer hebben gezegd is dit ongeveer het slechtste wat er is, je afspraken en contacten vernielen.
Heb gevraag om mijn abonnement stop te zetten en mijn geld terug te betalen. Heb een hele lijst gekregen wat ik moet doen om op te zeggen, maar geen woord hoe en of ik mijn geld terug krijg.
Begin toch wel mega van Apple te balen. Dacht eerst dat Apple de oplosssing was voor al mijn Microsoft frustraties, maar niets blijkt minder waar…..
Elke MobileMe gebruiker een gratis iPhone !
Haha, nee grapje.
Ik gebruik het ook sinds 15 Juli en ik heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Alles synced goed etc.
Het is onzin dat mensen er nu voor moeten betalen enzo wat mensen hierboven zeggen.
Apple heeft namelijk 30 dagen vrij gegeven.
En in die 30 dagen is het zeker helemaal opgelost.
Dus je begint pas te betalen wanneer het werkt in principe.
Al geef ik toe dat het wat dingen fout zijn gegaan.
Maar,
Alsjeblieft mensen, zeik toch niet zo erg. En gelijk al dat vergelijk met Microsoft en oh multinational kan dit niet maken. Gebeurt is gebeurt, Apple doet er alles aan om het te maken.
En betalen hoef je er niet voor te doen.
Stop whining, please.
@Daniel van den Berg,
Hoezo stop whining ?
Als een bedrijf een dienst aanbied, zijn zij verplicht dat het goed werkt, ik kan me voorstellen dat een klein niets zeggend bedrijfje hiermee problemen heeft !
Maar een bedrijf als Apple, die bekend staat als een bedrijf dat zijn dingen voor elkaar heeft als het aankomt op werkende applicatie,s, zou toch moeten weten dat deze dienst volledig goed moet functioneren voordat ze dit op de markt brengen ??.
Of zie ik het nu verkeerd ?
Zoals ik al eerder zei, dit doet de goede naam van Apple geen eer aan, eerder afbreuk.
Bert.
Ik heb nog geen problemen ondervonden …
Ik ben al twee weken aan het hakketakken met dit probleem en ik vind het erg jammer dat deze zaken veel te langzaam onder de aandacht komen.
Ik ben blij dat met name nu de problemen met het adresboek en de agenda de aandacht krijgt die het verdiend
In het iphoneclub forum wordt al geruime tijd volop gediscussieerd over dit probleem. De problemen die echt serieus beginnen te worden zijn ook na te lezen op een AppleForum.
Ikzelf ben helemaal gestopt met synchroniseren tussen iPhone firmware 2.0 en Outlook 2003 via iTunes. De enige oplossing die wel redelijk stabiel werkt is de sync via MobileMe.
Ik gebruik Mac en PC door elkaar heel en ik heb er eerst voor gezorgd dat de iPhone en de Mac met MobileMe netjes werkt. Daarna heb ik Outlook2003 helemaal leeg gemaakt en een nieuwe mailfile aangemaakt (outlook.pst). Daarna heb ik Outlook laten syncen met MobileMe.
Met mail heb ik dat nog niet gedurfd, alleen het adresboek en de kalender worden nu netjes gesynct. (afkloppen)
Zorg er wel voor dat je je Iphone goed configureert. Stel de Sync-geschiedenis opnieuw in en controleer of de data volledig (met alle historie) wordt gesynct. Default wordt slects een maandje of drie overgenomen.
Hoe dan ook.. heel veel gedonder met syncen! Vooral na update van iTunes naar 7.7.
En het meest belachelijke is nog de passieve reactie van Apple, deze doet net of niemand problemen heeft.. Ze lezen de forum niet voldoende na.
Men klaagt steen en probleem over deze problemen.
En het gaat hier om een applicatie waar je belangrijke persoonlijke data mee/in bewaard. Dit moet absoluut uitzonderlijk goed getest zijn voor release!
@ iedereen:
waarom betaalt iedereen voor MobileMe terwijl je het gros van deze diensten gratis kunt krijgen via andere bedrijven zoals emoze?
Mocht je geen freeware willen gebruiken, blijf ik het MobileMe vrij duur vinden voor wat het maar is: 79EUR voor 14 maanden (inclusief 2 maanden gratis test), exclusief alle data-verkeer waar je bij je provider extra voor betaalt, voor een dienst dat eigenlijk puur de zaken vanop je pc over the air doorstuurt naar je toestel en terug. Er gebeurt dus niks rechtstreeks, had ik begrepen…
Ik heb niet de bedoeling een verhaal over Blackberry op starten, ik ben blij dat ik daarvan af ben en ben zeer gelukkig met mn iPhone 2G met 2.0, maar een BB-abonnement voor een individu kost in België 18EUR per maand (BTW inclusief), waar alle data reeds in inbegrepen zit.
Ben het met Daniel eens.
Aan den lijve ondervonden, ben idd enkele contacten kwijt.
Echter ben ik ze op mn mac ook kwijt en een back up had ik niet daar heb ik immers .mac voor of tegenwoordig het inferieure mobileme.
Dus om nou te gaan zeggen dat je eerst moet back-uppen alvorens al je data online te gaan opslaan kom op nou jongens dan sla je wel de plank danig mis hoor.
De integratie van MobileME is wel beter dan die gratis dingen – als het werkt, is het alsof het iPhoto/Web/AddresBook/iCal is, maar dan remote in een web-venstertje.
Het was overigens een kleine moeite geweest om in MobileME een lokale backup aan te maken voor als het ECHT misgaat, maar dat zal wel weer betweterij zijn.
En Jobs horen we niet klagen – laat ‘t niet zo wezen dat magere Steve stiekem het MS Exchange van dikke Steve gebruikt, waar push wel push is…
No problems here…..