Mobistar annuleert de persbijeenkomst over de iPhone die op 4 juli is gepland. Als reden noemen ze dat nog niet alle details rond de commercialisering zijn uitgewerkt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 55 reacties
bartje
Waarom verbaast mij dit nu niet ! Typisch : eerst meehollen met de rest en aankondigingen doen zonder iets concreets in handen te hebben…
Losers…
knutmo
Belgen!
bartje
Ik heb ondertussen maar een bericht naar Mobistar gestuurd dat we niet opgezet zijn met dergelijke belachtelijke spelletjes. Als iedereen dit nu doet, zullen ze misschien in het vervolg wat beter opletten.
benieuwd of ik enige reactie zal krijgen.De mail die ik kreeg is dat er binnen de 4 werkdagen een antwoord zou komen. Ik kan al raden wat het zal zijn : Sorry Meneer, maar het is niet onze schuld…
Het was weer te denken… Zielig Mobistar!
Waarschijnlijk moeten we alleen maar een megahogeprijs verwachten bij de lancering!!
Lorenzo
Typisch he!!! Stom Mobistar als ze de drukte niet aankunnen dat z het dan niet doen he! Echt mijn belangstelling voor de diamond wordt alleen maar groter als ik nog langer moet wachten. Altijd hetzelfde De schijn hoog houden om het dan maar af te blazen!
Bart
Dat heeft toch niks met het toestel te maken he Lorenzo.
De fout ligt bij Mobistar (slechte communicatie, slechte planning, slecht ingeschat).
Waarschijnlijk heeft onze wetgeving er wat mee te maken, en zijn ze er nog niet uit hoe ze het ding direct simlock vrij gaan verkopen.
stoffel
mobistar kan het niet aan, ze zijn mentaal te zwak!!! 🙂
Proximus had dit veel professioneler opgelost!
Donaldini
1 woord: Ongelooflijk
Lorenzo
jah tis ook met pijn in mn hart z maar ik ben dat wachten ZO beu he …Nuja nog paar weken wachten kan geen kwaad zeker ?
Bram
België is altijd al raar geweest, alles komt later. Als ze een grap snappen is het al een half uur verder. Te voorspellen met de Belgen dit…
Apple mag van mij beginnen afhaken … ben zelf Mobistar klant en ben ze zooooo beu …
Wij hebben de iPhone namelijk nodig voor ons werk.
lord fenix
eigenlijk niet waar Stoffel,
elke provider in België zou problemen hebben gehad met de iphone te verkopen met onze wetgeving.
Die bepaald immers dat je geen toestel mag verkopen met daar een verplicht abonnement aan vast.
Maar dit is nu net het tegenovergestelde van wat Apple wilt, zij zouden liever hebben dat de iphone enkel met een abonnement te verkrijgen is. Met gevolg dat mobistar de iphone niet kan verkopen op de manier die Apple voorschrijft, maar op een manier dat er geen abonnement aan de pas komt. Hier moet dus overlegd worden gepleegd met Apple.
Waarschijnlijk zijn Apple en mobistar het niet eens over de prijs. Mobistar wil de dure simlock iphone ofwel even duur verkopen als in Amerika, of wil hem even duur verkopen als de simlock-iphonein Italië, maar dan met een heel goedkoop abonnement om zo de iphone-klanten die voor mobistar kiezen tegemoet te komen.
Pwain
Gaat dit mijn nieuwe operator worden?? ik denk het niet!
Ik zal spijtig genoeg weeral de iPhone uit het buitenland moeten importeren en dan weer unlocken.
Succes Mobistar…jullie moeten nog serieus ervaring opdoen. De kostprijs van jullie datadiensten die net gelanceerd werden voorspelden sowieso al niet veel goeds.
bartje
Klopt niet Lord Fenix. Een telefoon mag wel degelijk verkocht worden met een abbo, op voorwaarde dat er een alternatief is en de klant dus ook enkel het toestel kan kopen. Dit is trouwens in andere landen ook zo (vb Frankrijk) en daar is het allemaal al lang voor elkaar.
het lijkt erop dat Mobistar zich hier wel degelijk vergaloppeerd heeft. Op zich is dat niet zo erg, maar dat men dan wacht met iedereen warm te maken en pas verklaringen aflegt als men zeker weet dat alles rond is. Dit is puur amateurisme…
slk
RIP: Recht In Proximus.
Hopelijk komt Steve dit ook op de een of andere manier te weten.
Eén grote knoeiboel, Mobistar !
@lord fenix: Wel een beetje dom van ze om met veel show een persconferentie aan te kondigen en dan alles af te blazen. Zomer 2008 zal het waarschijnlijk ook niet meer zijn. Ik gok op Winter 2040 met de iPhone 200G :p
@ Bartje: een GSM mag inderdaad met een abonnement verkocht worden, maar er mag geen prijsvoordeel zijn op het gekoppelde product en de afzonderlijke producten moeten afzonderlijk verkrijgbaar zijn.
De uitzonderingen op kopplelverkoop zijn zeer beperkt. Enkel de producten die niet zonder een ander product kunnen zijn toegelaten. Bijvoorbeeld een decoder bij een digitaal TV abonnement. Maar je kan bezwaarlijk zeggen dat die decoders bij Belgacom TV of Telenet goedkoop zijn.
Indien koppeling van producten mag, dan mag het prijsvoordeel op het gekoppelde product max 1/3e zijn van de prijs van de ongekoppelde producten.
En als je gratis een product weggeeft, dan mag dat product een waarde hebben van slechts 5% van het product waarbij het gratis weggegeven wordt. Bovendien moet op dat product reclame aangebracht worden op een onuitwisbare manier.
Mijn voorstel: simlock voor de 3 Belgisch operatoren, als dat technisch mogelijk zou zijn.
Belgacom was ook gesprekken aan het voeren met Apple. Het zou dus nog alle kanten opkunnen…
Kevin
Ik had het wel verwacht.
Het zal er iets te mooi uit.
iPhone zal er ten vroegste in september-oktober komen, heb ik vernomen uit betrouwbare bron. Al diegene die dachten dat hij er in juli al zou komen zitten er serieus naast. (Zie je wel).
Ik ben ook belg, en wil ook de iPhone maar ik ga er heus niet op wachten. Ik koop hem via een veilingsite. Dan zal ik hem veel sneller hebben.
Ives
Proficiat Mobistar, dat was weer het zoveelste staaltje van klantvriendelijkheid! Hoeveel mensen laten ze nu niet in de kou staan, terwijl zowat over elders ter wereld de iPhone op 11 juli in de winkel ligt. En dan zeveren over radio Donna, de enigste die er in slagen van wel iPhones in Belgie te krijgen…
ibeer
Proximus zou dit veel professioneler aanpakken.
en btw belgie staat nog altijd in de lijst van de ’11-juli landen’ op de apple website
RaZoR
damn, eerst iedereen warm maken voor 4 juli, ze weten dat we zitten te wachten na de fiasco van de niet op 11 juli…
Het enige waar ik bezwaar tegen heb is dat ze het afzeggen de dag op voorhand, ze hadden dit gerust begin deze week kunnen doen.
Maar het is nu eenmaal zo, dit heeft niets te maken met klantvriendelijkheid. Ten slotte: Wat hebben jullie nu aan een persconferentie – Jullie weten dat de prijzen en eventuele extra informatie, maar of je die nu morgen hebt of volgende week maakt echt niet uit.
De iPhone komt hier toch niet voor 11 juli.
Ik heb nooit iemand horen klagen wanneer ATi of Nvidia (of welk ander bedrijf) een persconferentie (en zelfs een product lancering) heeft verschoven. Natuurlijk zijn jullie allemaal ontgoochelt, maar Mobistar gaat zich echt niet sneller haasten door allemaal nutteloze emails te sturen. Die krijgen waarschijnlijk allemaal hetzelfde antwoord of helemaal geen.
En ik denk ook dat Proximus of BASE problemen zouden gehad hebben met het verkopen met de iPhone. Het is niet zo dat Proximus zich ook meer op de business markt richt dat ze alles ook professioneler zouden hebben aangepakt.
@Lucas: Welja, dat vind ik ook … een persconferentie die je met heel veel show aankondigd, de dag ervoor aflassen is jammer. Ik kan wel wachten tot volgende week ofzo, maar ik ben bang dat weer maanden gaan moeten wachten op een nieuwe datum.
nickos
lol lekkere maat dan bram. drink een biertje morgen avond met hem en misschien verteld hij je dan iets 😛
RaZoR
@Lucas: niet dat het erg is dat we nu niet alles weten, maar gewoon de mobistar mentaliteit precies de laatste tijd..
Eerst apple laten aankondigen, 11 juli in belgie. direct erna zeggen dat em niet op 11 juli uitkomt.
dan een Persconferentie aankondigen 2 weken op voorrand voor de datum & prijs. Op het laatste momentje afzeggen. DAAR kan ik niet tegen.
@RaZoR: Dat van 11 juli kan ik inkomen, misschien had Apple dat aangekondigd zonder dat Mobistar al zeker was van die datum … maar dat ze niet zeker zijn van hun eigen gegeven datum, daar hapert toch iets é :p
lord fenix
hopelijk dat zo op 11 juli iets meer vrijgeven over de iphone in Belgë,
dat zou wel een mooie datum zijn, alle buurlanden (v. BE) kunnen dat wel al een iphone kopen.
Op die dag zou een DEFTIGE persconferentie wel meer effect hebben, mensen hoop geven op het toch kunnen kopen van een iphone in ons klein landje, maar toch denk ik dat het nog een tijdje zal duren voor de iphone uitkomt (zeg maar 10 tot 20 dagen na 11 juli)
michke
iedereen zit hier op mobistar te zaniken, maar vergeten we niet de kemel van apple op zijn website: netwerk:movistar
logo: een of andere zuid-amerikaans bedrijf
link: t-mobile nederland.
ik denk dat het eerder een fout is geweest van apple om zich op de belgische markt te storten zonder zich over iets te informeren, en dat er daar nu iemand aan de alarmbel is aan het trekken. mobistar zal waarschijnlijk gewoon een pak geld op tafel hebben gelegd voor de exclusiviteit, meer niet. en als mobistar niets concreets hoort van apple kunnen ze er ook geen persconferentie over houden.
maar toch vind ik het enorm jammer dat de iphone er nog niet komt in belgie. zeker omdat we een paar weken terug nederland zohard waren aan het uitlachen dat wij belgen al een overeenkomst hadden.
greets
Jonathan
tsssssss
Zielig !
Maarten
Dan gaan we maar naar Frankrijk achter onze iphone, geen probleem…
Mededeling verstuurd naar de pers vertaald uit het Frans:
Mobistar ziet zich in de verplichting om de persconferentie van 4 juli voor de lancering van de iPhone3G in België tot een latere datum uit te stellen.
Alle voorbereidingsdetails worden van het op de markt brengen nog niet volkomen tot een einde gebracht.
Gezien dat wij u niet alle informatie kunnen onthullen over de lancering van iPhone3G, dat wij u graag zouden willen meedelen, zal deze tot een latere datum uitgesteld worden.
Wij te zullen u ter zijne tijd meer mededelen.
Worden we nog niet veel wijzer van 🙁
Kevin
@ Maarten
Dat zeg ik ook. Ik ga er heus niet op wachten hoor.
Dromedaris
MOBISTAR ZUIGT
ik heb redenen genoeg om dit te zeggen want ben zelf bij mobistar, het jammere is dat ik er nog anderhalf jaar aan hang dankzij een abonnement.
Ontvangst valt regelmatig weg, doet mij gsm uit het niets uitvallen, tragere aflevering van sms-berichten enz…
Achja, getuigt allemaal van zeer onprofessioneel last minute-werk. Je kan m’n mening lezen op http://www.digitalworld.be.
Keith
Mobistar kan het niet meer aan.
Ben het wachten serieus beu.
En zoals iedereen zegt denk ik dat proximus het veeeeel proffesioneler zou aanpakken.
Greetz
Annelies
Tsssssssssssssssssssssssss…. jongens toch . Hoe is het mogelijk !!!!
Ik wed dat er nog problemen zullen zijn bij het omschakelen van abono omdat ik een lopend abo heb ook. Allee de ombudsman zal ook weer zijn werk hebben.
MaartenB
Volgens de collega’s van Belgium-Iphone.com zijn de contracten tussen Mobistar en de apple premium resellers nog niet in orde. En zou de iphone gewoon met een simlock verkocht worden. De rechtzaak die erop gaat volgen zouden ze al aan het voorbereiden zijn.
Ook bij hen is de conclusie dat Apple niet goed begrijpt hoe de wetgeving in Belgenland is. Apple België zou er ook voor niets tussen zitten, alles loopt via Orange en Apple europe.
We zien wel…
GiekeMerckx
Ik heb ook een reaktie gestuurd naar hun site..ik heb geschreven dat het amateurs zijn..wat een communicatie voor een communicatiebedrijf..ik vind het schandelijk..misschien ga ik wel mijn toestel kopen in nederland…zal daar weer veel professioneler zijn ..zeker weten
De schuld ligt alvast niet bij Mobistar …
De schuldige is Apple zelf, hun verkoopspraktijk is niet gemaakt voor de Belgische wetgeving.
GiekeMerckx
dat klopt niet bram….ook in Frankrijk mag geen koppelverkoop en daar is alles allang rond
maar wat communcatie betreft,vindt jij iets op de site van mobistar???..is toch een gebrek aan respect voor zowel huidige als voor toekomstige klanten?..of niet soms
truckdiver
heb ook maar eens gereageerd bij mobistar waar blijft de nieuwsbrief van het uitstellen van de iphone?
het is 1 van de meest gelezen artikels in de kranten dat het is uitgesteld.
En jullie doen de moeite nog niet om het een beetje uit te leggen aan je klanten of toekomstige klanten!.
Hier maak je niet veel mensen mee gelukkig.
Zo werk je het importeren van buitenlandse iphones goed in de hand.
misschien bij jullie jobaanbiedingen eentje bij zetten voor woordvoerder.
michke
@truckdriver:
dat laatste vind ik hilarisch. wil de kop wel eens zien van degene die dat moet lezen voor mobistar, en dat dan bij op de klachtenlijst moet zetten. :p
@GiekeMerckx: De Belgische wetgeving is iets moeilijker dan de Franse …
Cancunlover
Wetgeving wetgeving!! Ik heb ook gereageerd. Iets in de trant van truckdiver zijn brief. Ik vind dit een schande! Mobistar heeft al weken, zoniet misschien wel maanden de tijd gehad om de release voor te bereiden. Maar ze moeten blijven wikken en wegen tot ze echt het MAXIMUM aan euro’s uit de toekomstige iPhone klanten hun zakken kan kloppen. Eikels! Ik weet weer waarom ik overgeschakeld ben van Mobistar naar Proximus.
En dan zwijg ik nog over Mobistars belabberde 3G dekking in België! Lang leve de import van buitenlandse iPhones!!!
bartje
Bij Mobistar gaan ze niet weten waar ze hebben. Zou er al ooit zo’n stroom van reacties zijn geweest nav een GSM-toestel ?
Lucas
Iedereen die zegt dat Proximus dit veel professioneler zou hebben opgelost dan Mobistar, waar baseren jullie je op? Op het feit dat Proximus meer klanten heeft?
Ik ben al sinds enkele maanden klant bij BASE en heb niets te klagen, overal ontvangst en hun EDGE dekking is zeer goed. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens beter.
Dit is net zoals Belgacom ADSL/Telenet en Dommel. Bij Dommel krijg je véél meer waar voor je geld dan bij Belgacom: Meer datalimiet, Gratis toegang tot nieuwsservers, geen smalband meer (Mediumband) én het kost 10euro minder.
Maar vele mensen stappen niet over naar Dommel omdat zij denken dat het geen professioneel bedrijf is, een bedrijf dat niets dan problemen veroorzaakt.
Integendeel, zij gebruiken het Belgacom netwerk en dus bij problemen lost Belgacom ze ook op.
Wat voor mij helemaal de deur toe doet is het feit dat bij Mobistar “niemand bereikbaar is voor commentaar” !
Patrick
Waarschijnlijk dachten ze af te gaan als een gieter.
Dit door met prijzen en tarieven naar buiten te komen die Nederlanders een nieuwe Belgenmop zouden opleveren…
eric
LORD FENIX : KLASSE MET JE COMMENTAAR,ZO DENK IK ER OOK OVER.
DE MEESTE REACTIES HIER BOVEN VIND IK JANKERIG/HUILIRIG/STELLETJE KIDS
VAN APPLE MAG MOBISTAR NOG NIETS LOSLATEN,OMDAT MOBI HET GOEDKOPER WIL VERKOPEN DAN DEREST VAN DE E.U. EN OMGEVING.ALS ZE NU AL ZOUDEN VERKLAPPEN
WAT HET ZAL KOSTEN,DAN WEET JE NU AL DAT ER OP 11 JULI A.S. ALLE WEGEN RICHTING
BELGIE VAST ZOUDEN ZITTEN.{ZOU DE LANGSTE FILE ALLERTIJDEN ZIJN}
lord fenix zegt:
3 juli 2008 op 19:53
eigenlijk niet waar Stoffel,
elke provider in België zou problemen hebben gehad met de iphone te verkopen met onze wetgeving.
Die bepaald immers dat je geen toestel mag verkopen met daar een verplicht abonnement aan vast.
Maar dit is nu net het tegenovergestelde van wat Apple wilt, zij zouden liever hebben dat de iphone enkel met een abonnement te verkrijgen is. Met gevolg dat mobistar de iphone niet kan verkopen op de manier die Apple voorschrijft, maar op een manier dat er geen abonnement aan de pas komt. Hier moet dus overlegd worden gepleegd met Apple.
Waarschijnlijk zijn Apple en mobistar het niet eens over de prijs. Mobistar wil de dure simlock iphone ofwel even duur verkopen als in Amerika, of wil hem even duur verkopen als de simlock-iphonein Italië, maar dan met een heel goedkoop abonnement om zo de iphone-klanten die voor mobistar kiezen tegemoet te komen.
Waarom verbaast mij dit nu niet ! Typisch : eerst meehollen met de rest en aankondigingen doen zonder iets concreets in handen te hebben…
Losers…
Belgen!
Ik heb ondertussen maar een bericht naar Mobistar gestuurd dat we niet opgezet zijn met dergelijke belachtelijke spelletjes. Als iedereen dit nu doet, zullen ze misschien in het vervolg wat beter opletten.
benieuwd of ik enige reactie zal krijgen.De mail die ik kreeg is dat er binnen de 4 werkdagen een antwoord zou komen. Ik kan al raden wat het zal zijn : Sorry Meneer, maar het is niet onze schuld…
Hier kan je je reacties kwijt :
https://www.mobistar.be/www/portal/public/residential?_nfpb=true&_pageLabel=contact&language=nl_BE&event=languageEvent
Het was weer te denken… Zielig Mobistar!
Waarschijnlijk moeten we alleen maar een megahogeprijs verwachten bij de lancering!!
Typisch he!!! Stom Mobistar als ze de drukte niet aankunnen dat z het dan niet doen he! Echt mijn belangstelling voor de diamond wordt alleen maar groter als ik nog langer moet wachten. Altijd hetzelfde De schijn hoog houden om het dan maar af te blazen!
Dat heeft toch niks met het toestel te maken he Lorenzo.
De fout ligt bij Mobistar (slechte communicatie, slechte planning, slecht ingeschat).
Waarschijnlijk heeft onze wetgeving er wat mee te maken, en zijn ze er nog niet uit hoe ze het ding direct simlock vrij gaan verkopen.
mobistar kan het niet aan, ze zijn mentaal te zwak!!! 🙂
Proximus had dit veel professioneler opgelost!
1 woord: Ongelooflijk
jah tis ook met pijn in mn hart z maar ik ben dat wachten ZO beu he …Nuja nog paar weken wachten kan geen kwaad zeker ?
België is altijd al raar geweest, alles komt later. Als ze een grap snappen is het al een half uur verder. Te voorspellen met de Belgen dit…
Apple mag van mij beginnen afhaken … ben zelf Mobistar klant en ben ze zooooo beu …
Wij hebben de iPhone namelijk nodig voor ons werk.
eigenlijk niet waar Stoffel,
elke provider in België zou problemen hebben gehad met de iphone te verkopen met onze wetgeving.
Die bepaald immers dat je geen toestel mag verkopen met daar een verplicht abonnement aan vast.
Maar dit is nu net het tegenovergestelde van wat Apple wilt, zij zouden liever hebben dat de iphone enkel met een abonnement te verkrijgen is. Met gevolg dat mobistar de iphone niet kan verkopen op de manier die Apple voorschrijft, maar op een manier dat er geen abonnement aan de pas komt. Hier moet dus overlegd worden gepleegd met Apple.
Waarschijnlijk zijn Apple en mobistar het niet eens over de prijs. Mobistar wil de dure simlock iphone ofwel even duur verkopen als in Amerika, of wil hem even duur verkopen als de simlock-iphonein Italië, maar dan met een heel goedkoop abonnement om zo de iphone-klanten die voor mobistar kiezen tegemoet te komen.
Gaat dit mijn nieuwe operator worden?? ik denk het niet!
Ik zal spijtig genoeg weeral de iPhone uit het buitenland moeten importeren en dan weer unlocken.
Succes Mobistar…jullie moeten nog serieus ervaring opdoen. De kostprijs van jullie datadiensten die net gelanceerd werden voorspelden sowieso al niet veel goeds.
Klopt niet Lord Fenix. Een telefoon mag wel degelijk verkocht worden met een abbo, op voorwaarde dat er een alternatief is en de klant dus ook enkel het toestel kan kopen. Dit is trouwens in andere landen ook zo (vb Frankrijk) en daar is het allemaal al lang voor elkaar.
het lijkt erop dat Mobistar zich hier wel degelijk vergaloppeerd heeft. Op zich is dat niet zo erg, maar dat men dan wacht met iedereen warm te maken en pas verklaringen aflegt als men zeker weet dat alles rond is. Dit is puur amateurisme…
RIP: Recht In Proximus.
Hopelijk komt Steve dit ook op de een of andere manier te weten.
Eén grote knoeiboel, Mobistar !
@lord fenix: Wel een beetje dom van ze om met veel show een persconferentie aan te kondigen en dan alles af te blazen. Zomer 2008 zal het waarschijnlijk ook niet meer zijn. Ik gok op Winter 2040 met de iPhone 200G :p
@ Bartje: een GSM mag inderdaad met een abonnement verkocht worden, maar er mag geen prijsvoordeel zijn op het gekoppelde product en de afzonderlijke producten moeten afzonderlijk verkrijgbaar zijn.
De uitzonderingen op kopplelverkoop zijn zeer beperkt. Enkel de producten die niet zonder een ander product kunnen zijn toegelaten. Bijvoorbeeld een decoder bij een digitaal TV abonnement. Maar je kan bezwaarlijk zeggen dat die decoders bij Belgacom TV of Telenet goedkoop zijn.
Indien koppeling van producten mag, dan mag het prijsvoordeel op het gekoppelde product max 1/3e zijn van de prijs van de ongekoppelde producten.
En als je gratis een product weggeeft, dan mag dat product een waarde hebben van slechts 5% van het product waarbij het gratis weggegeven wordt. Bovendien moet op dat product reclame aangebracht worden op een onuitwisbare manier.
Mijn voorstel: simlock voor de 3 Belgisch operatoren, als dat technisch mogelijk zou zijn.
Belgacom was ook gesprekken aan het voeren met Apple. Het zou dus nog alle kanten opkunnen…
Ik had het wel verwacht.
Het zal er iets te mooi uit.
iPhone zal er ten vroegste in september-oktober komen, heb ik vernomen uit betrouwbare bron. Al diegene die dachten dat hij er in juli al zou komen zitten er serieus naast. (Zie je wel).
Ik ben ook belg, en wil ook de iPhone maar ik ga er heus niet op wachten. Ik koop hem via een veilingsite. Dan zal ik hem veel sneller hebben.
Proficiat Mobistar, dat was weer het zoveelste staaltje van klantvriendelijkheid! Hoeveel mensen laten ze nu niet in de kou staan, terwijl zowat over elders ter wereld de iPhone op 11 juli in de winkel ligt. En dan zeveren over radio Donna, de enigste die er in slagen van wel iPhones in Belgie te krijgen…
Proximus zou dit veel professioneler aanpakken.
en btw belgie staat nog altijd in de lijst van de ’11-juli landen’ op de apple website
damn, eerst iedereen warm maken voor 4 juli, ze weten dat we zitten te wachten na de fiasco van de niet op 11 juli…
nu annuleren ze gewoon… mobistar is slecht bezig
Bel net naar m’n maat die bij een Mobistar Center werkt en die zegt dat hij niets kwijt mag en wimpelt het gesprek over de iPhone af … verdacht :s
Normaal vertelt hij veel meer …
Ja, 11 juli komt ie niet meer:
http://www.apple.com/nl/iphone/countries/
Zelfs Apple geeft het aan…
Het enige waar ik bezwaar tegen heb is dat ze het afzeggen de dag op voorhand, ze hadden dit gerust begin deze week kunnen doen.
Maar het is nu eenmaal zo, dit heeft niets te maken met klantvriendelijkheid. Ten slotte: Wat hebben jullie nu aan een persconferentie – Jullie weten dat de prijzen en eventuele extra informatie, maar of je die nu morgen hebt of volgende week maakt echt niet uit.
De iPhone komt hier toch niet voor 11 juli.
Ik heb nooit iemand horen klagen wanneer ATi of Nvidia (of welk ander bedrijf) een persconferentie (en zelfs een product lancering) heeft verschoven. Natuurlijk zijn jullie allemaal ontgoochelt, maar Mobistar gaat zich echt niet sneller haasten door allemaal nutteloze emails te sturen. Die krijgen waarschijnlijk allemaal hetzelfde antwoord of helemaal geen.
En ik denk ook dat Proximus of BASE problemen zouden gehad hebben met het verkopen met de iPhone. Het is niet zo dat Proximus zich ook meer op de business markt richt dat ze alles ook professioneler zouden hebben aangepakt.
@Lucas: Welja, dat vind ik ook … een persconferentie die je met heel veel show aankondigd, de dag ervoor aflassen is jammer. Ik kan wel wachten tot volgende week ofzo, maar ik ben bang dat weer maanden gaan moeten wachten op een nieuwe datum.
lol lekkere maat dan bram. drink een biertje morgen avond met hem en misschien verteld hij je dan iets 😛
@Lucas: niet dat het erg is dat we nu niet alles weten, maar gewoon de mobistar mentaliteit precies de laatste tijd..
Eerst apple laten aankondigen, 11 juli in belgie. direct erna zeggen dat em niet op 11 juli uitkomt.
dan een Persconferentie aankondigen 2 weken op voorrand voor de datum & prijs. Op het laatste momentje afzeggen. DAAR kan ik niet tegen.
@RaZoR: Dat van 11 juli kan ik inkomen, misschien had Apple dat aangekondigd zonder dat Mobistar al zeker was van die datum … maar dat ze niet zeker zijn van hun eigen gegeven datum, daar hapert toch iets é :p
hopelijk dat zo op 11 juli iets meer vrijgeven over de iphone in Belgë,
dat zou wel een mooie datum zijn, alle buurlanden (v. BE) kunnen dat wel al een iphone kopen.
Op die dag zou een DEFTIGE persconferentie wel meer effect hebben, mensen hoop geven op het toch kunnen kopen van een iphone in ons klein landje, maar toch denk ik dat het nog een tijdje zal duren voor de iphone uitkomt (zeg maar 10 tot 20 dagen na 11 juli)
iedereen zit hier op mobistar te zaniken, maar vergeten we niet de kemel van apple op zijn website: netwerk:movistar
logo: een of andere zuid-amerikaans bedrijf
link: t-mobile nederland.
ik denk dat het eerder een fout is geweest van apple om zich op de belgische markt te storten zonder zich over iets te informeren, en dat er daar nu iemand aan de alarmbel is aan het trekken. mobistar zal waarschijnlijk gewoon een pak geld op tafel hebben gelegd voor de exclusiviteit, meer niet. en als mobistar niets concreets hoort van apple kunnen ze er ook geen persconferentie over houden.
maar toch vind ik het enorm jammer dat de iphone er nog niet komt in belgie. zeker omdat we een paar weken terug nederland zohard waren aan het uitlachen dat wij belgen al een overeenkomst hadden.
greets
tsssssss
Zielig !
Dan gaan we maar naar Frankrijk achter onze iphone, geen probleem…
Mededeling verstuurd naar de pers vertaald uit het Frans:
Worden we nog niet veel wijzer van 🙁
@ Maarten
Dat zeg ik ook. Ik ga er heus niet op wachten hoor.
MOBISTAR ZUIGT
ik heb redenen genoeg om dit te zeggen want ben zelf bij mobistar, het jammere is dat ik er nog anderhalf jaar aan hang dankzij een abonnement.
Ontvangst valt regelmatig weg, doet mij gsm uit het niets uitvallen, tragere aflevering van sms-berichten enz…
Proximus ftw
Ze hebben nog niet alle info, waarom gaven ze dan nog niet wat ze zeker waren?
Kom op zuiderburen, het komt allemaal goed. Hier nog een stukje belgische emotie om er bovenop te komen, ennuh sterkte.
Achja, getuigt allemaal van zeer onprofessioneel last minute-werk. Je kan m’n mening lezen op http://www.digitalworld.be.
Mobistar kan het niet meer aan.
Ben het wachten serieus beu.
En zoals iedereen zegt denk ik dat proximus het veeeeel proffesioneler zou aanpakken.
Greetz
Tsssssssssssssssssssssssss…. jongens toch . Hoe is het mogelijk !!!!
Ik wed dat er nog problemen zullen zijn bij het omschakelen van abono omdat ik een lopend abo heb ook. Allee de ombudsman zal ook weer zijn werk hebben.
Volgens de collega’s van Belgium-Iphone.com zijn de contracten tussen Mobistar en de apple premium resellers nog niet in orde. En zou de iphone gewoon met een simlock verkocht worden. De rechtzaak die erop gaat volgen zouden ze al aan het voorbereiden zijn.
Ook bij hen is de conclusie dat Apple niet goed begrijpt hoe de wetgeving in Belgenland is. Apple België zou er ook voor niets tussen zitten, alles loopt via Orange en Apple europe.
We zien wel…
Ik heb ook een reaktie gestuurd naar hun site..ik heb geschreven dat het amateurs zijn..wat een communicatie voor een communicatiebedrijf..ik vind het schandelijk..misschien ga ik wel mijn toestel kopen in nederland…zal daar weer veel professioneler zijn ..zeker weten
De schuld ligt alvast niet bij Mobistar …
De schuldige is Apple zelf, hun verkoopspraktijk is niet gemaakt voor de Belgische wetgeving.
dat klopt niet bram….ook in Frankrijk mag geen koppelverkoop en daar is alles allang rond
maar wat communcatie betreft,vindt jij iets op de site van mobistar???..is toch een gebrek aan respect voor zowel huidige als voor toekomstige klanten?..of niet soms
heb ook maar eens gereageerd bij mobistar
waar blijft de nieuwsbrief van het uitstellen van de iphone?
het is 1 van de meest gelezen artikels in de kranten dat het is uitgesteld.
En jullie doen de moeite nog niet om het een beetje uit te leggen aan je klanten of toekomstige klanten!.
Hier maak je niet veel mensen mee gelukkig.
Zo werk je het importeren van buitenlandse iphones goed in de hand.
misschien bij jullie jobaanbiedingen eentje bij zetten voor woordvoerder.
@truckdriver:
dat laatste vind ik hilarisch. wil de kop wel eens zien van degene die dat moet lezen voor mobistar, en dat dan bij op de klachtenlijst moet zetten. :p
greets
@GiekeMerckx: De Belgische wetgeving is iets moeilijker dan de Franse …
Wetgeving wetgeving!! Ik heb ook gereageerd. Iets in de trant van truckdiver zijn brief. Ik vind dit een schande! Mobistar heeft al weken, zoniet misschien wel maanden de tijd gehad om de release voor te bereiden. Maar ze moeten blijven wikken en wegen tot ze echt het MAXIMUM aan euro’s uit de toekomstige iPhone klanten hun zakken kan kloppen. Eikels! Ik weet weer waarom ik overgeschakeld ben van Mobistar naar Proximus.
En dan zwijg ik nog over Mobistars belabberde 3G dekking in België! Lang leve de import van buitenlandse iPhones!!!
Bij Mobistar gaan ze niet weten waar ze hebben. Zou er al ooit zo’n stroom van reacties zijn geweest nav een GSM-toestel ?
Iedereen die zegt dat Proximus dit veel professioneler zou hebben opgelost dan Mobistar, waar baseren jullie je op? Op het feit dat Proximus meer klanten heeft?
Ik ben al sinds enkele maanden klant bij BASE en heb niets te klagen, overal ontvangst en hun EDGE dekking is zeer goed. Daarnaast zijn de prijzen ook nog eens beter.
Dit is net zoals Belgacom ADSL/Telenet en Dommel. Bij Dommel krijg je véél meer waar voor je geld dan bij Belgacom: Meer datalimiet, Gratis toegang tot nieuwsservers, geen smalband meer (Mediumband) én het kost 10euro minder.
Maar vele mensen stappen niet over naar Dommel omdat zij denken dat het geen professioneel bedrijf is, een bedrijf dat niets dan problemen veroorzaakt.
Integendeel, zij gebruiken het Belgacom netwerk en dus bij problemen lost Belgacom ze ook op.
Het is ondertussen zelfs een punt in het VRT journaal : http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/080703_iphone
Wat voor mij helemaal de deur toe doet is het feit dat bij Mobistar “niemand bereikbaar is voor commentaar” !
Waarschijnlijk dachten ze af te gaan als een gieter.
Dit door met prijzen en tarieven naar buiten te komen die Nederlanders een nieuwe Belgenmop zouden opleveren…
LORD FENIX : KLASSE MET JE COMMENTAAR,ZO DENK IK ER OOK OVER.
DE MEESTE REACTIES HIER BOVEN VIND IK JANKERIG/HUILIRIG/STELLETJE KIDS
VAN APPLE MAG MOBISTAR NOG NIETS LOSLATEN,OMDAT MOBI HET GOEDKOPER WIL VERKOPEN DAN DEREST VAN DE E.U. EN OMGEVING.ALS ZE NU AL ZOUDEN VERKLAPPEN
WAT HET ZAL KOSTEN,DAN WEET JE NU AL DAT ER OP 11 JULI A.S. ALLE WEGEN RICHTING
BELGIE VAST ZOUDEN ZITTEN.{ZOU DE LANGSTE FILE ALLERTIJDEN ZIJN}
lord fenix zegt:
3 juli 2008 op 19:53
eigenlijk niet waar Stoffel,
elke provider in België zou problemen hebben gehad met de iphone te verkopen met onze wetgeving.
Die bepaald immers dat je geen toestel mag verkopen met daar een verplicht abonnement aan vast.
Maar dit is nu net het tegenovergestelde van wat Apple wilt, zij zouden liever hebben dat de iphone enkel met een abonnement te verkrijgen is. Met gevolg dat mobistar de iphone niet kan verkopen op de manier die Apple voorschrijft, maar op een manier dat er geen abonnement aan de pas komt. Hier moet dus overlegd worden gepleegd met Apple.
Waarschijnlijk zijn Apple en mobistar het niet eens over de prijs. Mobistar wil de dure simlock iphone ofwel even duur verkopen als in Amerika, of wil hem even duur verkopen als de simlock-iphonein Italië, maar dan met een heel goedkoop abonnement om zo de iphone-klanten die voor mobistar kiezen tegemoet te komen.
Mobistar stinkt!
Proximus all the way! 😛