Mobistar gaat vanaf 31 oktober Visual Voicemail aanbieden aan zijn klanten. Vanaf die datum kan ieder nieuw Mobistar-abonnee op de dienst rekenen. Oude klanten worden in de loop van de maand overgezet.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 27 reacties
joedoekoe
Goed getimed inderdaad, en goede service; laat zien dat mobistar vooruitkijkt en gaat.
Ik hoop al een jaar dat Vodafone dit ook gaat doen, maar ik denk dat die hoop ijdel is. Vooral nu die ** van Tmobile visual voicemail zijn gaan belasten, wat een…
rinke
Ik snap het verschil niet helemaal met de huidige weergave v voicemails? Kan iemand me dit uitleggen?
Thx
Emerik
Ze hadden dit in eerste instantie als ik mij niet vergis tegen eind 2008 ofzo beloofd maar het werd steeds uitgesteld
Ik begrijp het helemaal niet meer, alle tarieven gaan steeds meer naar boven en alles word uitgekleed qua data, belminuten etc.
Over de service en klantvriendelijkheid maar niet te spreken. Alleen 2 jarige contracten maken dat een iPhone nog betaalbaar is met een redelijk maandbedrag. En allemaal zeggen dat ze niets kunnen verdienen terwijl ze onderling prijsafspraken maken….
Misschien is het tijd voor een provider die wel naar z’n klanten kan luisteren, wat zullen ze snel klanten binnen halen..
Erwtje20
Dit ziet er heel mooi uit. Wat er nu al is bij T-Mobile is ook al prachtig. Maar dit lijkt me toch al een stukje fijner. Ik zit zelf bij KPN en heb niet deze service die T-Mobile heeft. Weet iemand of dit klopt of dat het gewoon aan m’n telefoon ligt?
Flieps
Ik begrijp dat T-Mobile dit tegenwoordig voor EUR 1,99 per maand doet. Dus deze functionaliteit zal op den duur weer verdwijnen onder het mom van: “we zagen een terugloop in gebruik.” Tegen die tijd zullen de SIM administratiekosten (jawel, dat bestaat!) verhoogd worden om dit verlies te dekken.
Heren Mobistar, zorg er eerst ook eens voor dat jullie bereik “Overal” optimaal is zoals jullie beweren!! Tijdens gesprekken met mijn vrouw (heeft dit ook als ze naar anderen belt) die een 3GS heeft vallen we soms tijdens 1 gesprek 3x weg of worden we robotten die tegen elkaar spreken!!
Toen ik 2 jaar terug m’n eerste iPhone kreeg, lagen de Belgen behoorlijk achter. Duurdere abonnementen, lagere datalimieten, minder belminuten en SMSjes, hogere toestelprijzen, kortom alles wat slechter kon zijn was slechter. Ondertussen zijn de verhoudingen behoorlijk aan het omdraaien. De toestelprijzen zijn lager, datalimieten hoger, meer belminuten en SMSjes en het kost nog minder ook.
Nu is ook het laatste verschil omgekeerd. Waar T-Mobile, toch al de enige aanbieder in Nederland met visual voicemail, kosten voor deze dienst gaat berekenen, is het in België nu gratis, zoals het ook hoort voor iPhone gebruikers.
Misschien wordt het in de toekomst wel aantrekkelijk om een Belgisch abonnement te nemen, zeker aangezien de roaming kosten in Europees verband aan regels zijn gesteld.
Dankzij onze lieve (lees: inhalige, nooit genoeg hebbende) providers is Nederland in rap tempo aan het debiliseren.
Zullen we Joep van ‘t Hek vragen om dit te twitteren…
#iPhoneVodafoneFAILvisualvoicemail
MarcelXXX
Lekker belangrijk: Visual Voicemail, vraag me af wie het gebruikt, spreek zelf nooit een voicemail in, meesten hebben er ook een hekel aan en luisteren nooit terug omdat niemand wat inspreekt!!!
Gino
Een tip voor Mobistar:
investeer dringend in een degelijk 3G-netwerk! Jullie staan mijlen achter op Proximus. Het is tergend om zo’n zwak netwerk te moeten gebruiken.
Ik overweeg zelfs om over te schakelen naar een andere provider op eigen kosten, terwijl ik nu een abo heb van mijn werkgever.
stardust
Mijn voicemail staat al jaren niet meer geactiveerd (dat ze terug bellen als ik bereikbaar ben 🙂 ). Maar dit zou me wel eens kunnen overhalen om mijn voicemail terug aan te zetten.
@Gino: Ik weet niet in welke buurten jij komt, maar ik heb 1 jaar lang een ipad abonnement gehad bij mobistar. En echt klagen over de snelheid had ik toch niet. (zit nu wel bij mobile vikings, maar dat heeft er eerder mee te maken, dat mijn dochter youtube durft kijken op mijn ipad, en dat dan 2 gig geen luxe is 🙂 )
bollewolle
OK, werd tijd na al jaren te zeggen dat ze het gaan activeren. Nu nog Personal Hotspot toelaten want dat kan bij Mobistar ook nog altijd niet 🙁
Rob
Inderdaad, wel belangrijk, zeker bij zakelijk gebruik. Op het schoolplein misschien wat minder….
Sidderke
Leuk maar… Veel te laat.
Ik ben naar Mobile Vikings overgestapt mede door de slechte service van Mobistar en hoe ze dit aangepakt hebben is een illustratie hiervan:
Het ging er zijn voor einde 2008.
Daarna ging het er begin 2009 zijn.
Daarna voor het einde van 2009.
Daarna werd het gewoon doodgezwegen. Heb hiervoor 2 brieven naar de ombudsdienst geschreven van telecom-operatoren (weet de afkorting even niet meer) en de officiële respons van Mobistar was tot 2x toe dat ze ‘zelf wel mochten kiezen wat ze hun klanten aanboden’. Dat ze hierover loze beloftes hadden gemaakt werd niet vermeld of geadresseerd.
Nu, klachten later en misschien door de druk van een groot aantal klanten die overstapt naar Mobile Vikings, bieden ze het aan… 3 jaar na datto.
Maar heb meerdere slechte anecdotes van Mobistar (en weinig goeie) dus ik ga niet meer terug – en mijn 4S is ook online besteld.
Visual Voicemail lijkt mij een erg leuke feature en ik wou dat Mobile Vikings het ook aanbood, maar ik ga een veel beter abonnement (toch vooral qua data) en een véél betere en eerlijkere service niet inruilen voor 1 leuke feature.
Filip
Hmm, ik ben benieuwd wanneer BASE hier eens eindelijk werk van gaat maken.
Gino
@stardust: Thuis heb ik er geen last van. Dan schakel ik over op WiFi.
Maar op andere plaatsen is het een ramp: Leuven, Oostende,… en dat is dan toch geen boerengat meer.
@Sidderke: Ik ben dus blijkbaar niet de enige.
Tot overmaat van ramp loopt je batterij gewoon leeg, na 10 minuten geduld om een e-mail te kunnen lezen.
Bovendien is tethering bij mobistar ook geen evidentie en ook waardeloos gelet op het gebrekkige netwerk.
Tristan
@Sidderke: Jij stuurt dus een brief naar de ombudsman om te klagen over een dienst die contractueel niet wordt aangeboden? En je vind het antwoord van Mobistar raar? Ik zou bv. ook dus klacht kunnen neerleggen tegen Apple om te eisen mij de lanceringsdatum mee te delen wanneer de iPhone5 eindelijk gaat uitkomen! Door mensen als jij moeten andere klanten die echt ten einde raad zijn in een geschil met hun operator langer wachten op een antwoord via de ombudsman!
Gino
Ik stel ook vast dat de verkorte voicemail nummers, sinds IOS5, bij mobistar (bijvoorbeeld 555521) niet meer rechtstreeks aanklikbaar zijn (in het sms-bericht), zodat je die nummercombinatie zelf moet vormen op het toetsenbord. Dit is echt wel een achteruitgang. Ik vond dit superhandig om bijvoorbeeld in de auto je voicemailberichten te beluisteren. Met één screentouch kreeg je het bericht te horen.
Jammer.
Bubbly
2 jaar nadat T-Mobile NL het aanbiedt..
Wel is het nog gratis.
dutchie
Wie spreekt er tegenwoordig nou nog een voicemail in?? Als het echt belangrijk is na 2x bellen stuur ik gewoon een whatsapp is voor de andere partij ook sneller te zien wat er aan de hand is
pdp
Sorry maar op bedrijfsniveau wordt een voicemail nog heel veel gebruikt. Als een klant van mij niet opneemt ga ik hem niet met een whatsapp bestoken. Nee, dan spreek ik heel beleefd iets in op zijn voicemail of stuur ik hem een mailtje…
Redondo
Voicemail is zo gek nog niet hoor! Het is een veel gebruikt middel op de zakelijke markt. Daar komt het ook van origine vandaan. Ik zie al voor me dat ik mijn crediteur/debiteur een uppie stuur. Lekker professioneel :S
Pingen/uppen wordt nog steeds als iets voor consumenten gezien. Ik doe het ook veel, maar niet op zakelijk gebied.
iMarnick
Ik weet het ook nog niet zo goed. Vooral in de wagen waar ik nu een toets van de auto had ingesteld om te bellen naar de voicemailnummer. Maar wat nu?
Bfromb
Nu hopen dat Proximus het ook zal aanbieden
Zeveraar 13
Wees blij dat Mobistar ons deze innovatieve feature aanbiedt.
Klagen is simpel.
Goed getimed inderdaad, en goede service; laat zien dat mobistar vooruitkijkt en gaat.
Ik hoop al een jaar dat Vodafone dit ook gaat doen, maar ik denk dat die hoop ijdel is. Vooral nu die ** van Tmobile visual voicemail zijn gaan belasten, wat een…
Ik snap het verschil niet helemaal met de huidige weergave v voicemails? Kan iemand me dit uitleggen?
Thx
Ze hadden dit in eerste instantie als ik mij niet vergis tegen eind 2008 ofzo beloofd maar het werd steeds uitgesteld
Ik begrijp het helemaal niet meer, alle tarieven gaan steeds meer naar boven en alles word uitgekleed qua data, belminuten etc.
Over de service en klantvriendelijkheid maar niet te spreken. Alleen 2 jarige contracten maken dat een iPhone nog betaalbaar is met een redelijk maandbedrag. En allemaal zeggen dat ze niets kunnen verdienen terwijl ze onderling prijsafspraken maken….
Misschien is het tijd voor een provider die wel naar z’n klanten kan luisteren, wat zullen ze snel klanten binnen halen..
Dit ziet er heel mooi uit. Wat er nu al is bij T-Mobile is ook al prachtig. Maar dit lijkt me toch al een stukje fijner. Ik zit zelf bij KPN en heb niet deze service die T-Mobile heeft. Weet iemand of dit klopt of dat het gewoon aan m’n telefoon ligt?
Ik begrijp dat T-Mobile dit tegenwoordig voor EUR 1,99 per maand doet. Dus deze functionaliteit zal op den duur weer verdwijnen onder het mom van: “we zagen een terugloop in gebruik.” Tegen die tijd zullen de SIM administratiekosten (jawel, dat bestaat!) verhoogd worden om dit verlies te dekken.
Wanneer zou Vodafone het nou eens gaan aanbieden?
@rinke: zie http://www.youtube.com/watch?v=TAClqCbYBnQ
Heren Mobistar, zorg er eerst ook eens voor dat jullie bereik “Overal” optimaal is zoals jullie beweren!! Tijdens gesprekken met mijn vrouw (heeft dit ook als ze naar anderen belt) die een 3GS heeft vallen we soms tijdens 1 gesprek 3x weg of worden we robotten die tegen elkaar spreken!!
Toen ik 2 jaar terug m’n eerste iPhone kreeg, lagen de Belgen behoorlijk achter. Duurdere abonnementen, lagere datalimieten, minder belminuten en SMSjes, hogere toestelprijzen, kortom alles wat slechter kon zijn was slechter. Ondertussen zijn de verhoudingen behoorlijk aan het omdraaien. De toestelprijzen zijn lager, datalimieten hoger, meer belminuten en SMSjes en het kost nog minder ook.
Nu is ook het laatste verschil omgekeerd. Waar T-Mobile, toch al de enige aanbieder in Nederland met visual voicemail, kosten voor deze dienst gaat berekenen, is het in België nu gratis, zoals het ook hoort voor iPhone gebruikers.
Misschien wordt het in de toekomst wel aantrekkelijk om een Belgisch abonnement te nemen, zeker aangezien de roaming kosten in Europees verband aan regels zijn gesteld.
Dankzij onze lieve (lees: inhalige, nooit genoeg hebbende) providers is Nederland in rap tempo aan het debiliseren.
Zullen we Joep van ‘t Hek vragen om dit te twitteren…
#iPhoneVodafoneFAILvisualvoicemail
Lekker belangrijk: Visual Voicemail, vraag me af wie het gebruikt, spreek zelf nooit een voicemail in, meesten hebben er ook een hekel aan en luisteren nooit terug omdat niemand wat inspreekt!!!
Een tip voor Mobistar:
investeer dringend in een degelijk 3G-netwerk! Jullie staan mijlen achter op Proximus. Het is tergend om zo’n zwak netwerk te moeten gebruiken.
Ik overweeg zelfs om over te schakelen naar een andere provider op eigen kosten, terwijl ik nu een abo heb van mijn werkgever.
Mijn voicemail staat al jaren niet meer geactiveerd (dat ze terug bellen als ik bereikbaar ben 🙂 ). Maar dit zou me wel eens kunnen overhalen om mijn voicemail terug aan te zetten.
@Gino: Ik weet niet in welke buurten jij komt, maar ik heb 1 jaar lang een ipad abonnement gehad bij mobistar. En echt klagen over de snelheid had ik toch niet. (zit nu wel bij mobile vikings, maar dat heeft er eerder mee te maken, dat mijn dochter youtube durft kijken op mijn ipad, en dat dan 2 gig geen luxe is 🙂 )
OK, werd tijd na al jaren te zeggen dat ze het gaan activeren. Nu nog Personal Hotspot toelaten want dat kan bij Mobistar ook nog altijd niet 🙁
Inderdaad, wel belangrijk, zeker bij zakelijk gebruik. Op het schoolplein misschien wat minder….
Leuk maar… Veel te laat.
Ik ben naar Mobile Vikings overgestapt mede door de slechte service van Mobistar en hoe ze dit aangepakt hebben is een illustratie hiervan:
Het ging er zijn voor einde 2008.
Daarna ging het er begin 2009 zijn.
Daarna voor het einde van 2009.
Daarna werd het gewoon doodgezwegen. Heb hiervoor 2 brieven naar de ombudsdienst geschreven van telecom-operatoren (weet de afkorting even niet meer) en de officiële respons van Mobistar was tot 2x toe dat ze ‘zelf wel mochten kiezen wat ze hun klanten aanboden’. Dat ze hierover loze beloftes hadden gemaakt werd niet vermeld of geadresseerd.
Nu, klachten later en misschien door de druk van een groot aantal klanten die overstapt naar Mobile Vikings, bieden ze het aan… 3 jaar na datto.
Maar heb meerdere slechte anecdotes van Mobistar (en weinig goeie) dus ik ga niet meer terug – en mijn 4S is ook online besteld.
Visual Voicemail lijkt mij een erg leuke feature en ik wou dat Mobile Vikings het ook aanbood, maar ik ga een veel beter abonnement (toch vooral qua data) en een véél betere en eerlijkere service niet inruilen voor 1 leuke feature.
Hmm, ik ben benieuwd wanneer BASE hier eens eindelijk werk van gaat maken.
@stardust: Thuis heb ik er geen last van. Dan schakel ik over op WiFi.
Maar op andere plaatsen is het een ramp: Leuven, Oostende,… en dat is dan toch geen boerengat meer.
@Sidderke: Ik ben dus blijkbaar niet de enige.
Tot overmaat van ramp loopt je batterij gewoon leeg, na 10 minuten geduld om een e-mail te kunnen lezen.
Bovendien is tethering bij mobistar ook geen evidentie en ook waardeloos gelet op het gebrekkige netwerk.
@Sidderke: Jij stuurt dus een brief naar de ombudsman om te klagen over een dienst die contractueel niet wordt aangeboden? En je vind het antwoord van Mobistar raar? Ik zou bv. ook dus klacht kunnen neerleggen tegen Apple om te eisen mij de lanceringsdatum mee te delen wanneer de iPhone5 eindelijk gaat uitkomen! Door mensen als jij moeten andere klanten die echt ten einde raad zijn in een geschil met hun operator langer wachten op een antwoord via de ombudsman!
Ik stel ook vast dat de verkorte voicemail nummers, sinds IOS5, bij mobistar (bijvoorbeeld 555521) niet meer rechtstreeks aanklikbaar zijn (in het sms-bericht), zodat je die nummercombinatie zelf moet vormen op het toetsenbord. Dit is echt wel een achteruitgang. Ik vond dit superhandig om bijvoorbeeld in de auto je voicemailberichten te beluisteren. Met één screentouch kreeg je het bericht te horen.
Jammer.
2 jaar nadat T-Mobile NL het aanbiedt..
Wel is het nog gratis.
Wie spreekt er tegenwoordig nou nog een voicemail in?? Als het echt belangrijk is na 2x bellen stuur ik gewoon een whatsapp is voor de andere partij ook sneller te zien wat er aan de hand is
Sorry maar op bedrijfsniveau wordt een voicemail nog heel veel gebruikt. Als een klant van mij niet opneemt ga ik hem niet met een whatsapp bestoken. Nee, dan spreek ik heel beleefd iets in op zijn voicemail of stuur ik hem een mailtje…
Voicemail is zo gek nog niet hoor! Het is een veel gebruikt middel op de zakelijke markt. Daar komt het ook van origine vandaan. Ik zie al voor me dat ik mijn crediteur/debiteur een uppie stuur. Lekker professioneel :S
Pingen/uppen wordt nog steeds als iets voor consumenten gezien. Ik doe het ook veel, maar niet op zakelijk gebied.
Ik weet het ook nog niet zo goed. Vooral in de wagen waar ik nu een toets van de auto had ingesteld om te bellen naar de voicemailnummer. Maar wat nu?
Nu hopen dat Proximus het ook zal aanbieden
Wees blij dat Mobistar ons deze innovatieve feature aanbiedt.
Klagen is simpel.