Reacties voor: Mobistar lost problemen op eigen wijze op (humor)

De programmamakers van Basta maakten een filmpje over de helpdeskperikelen bij Mobistar, de exclusieve aanbieder van de iPhone in België.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 70 reacties

  1. Dit is niet HUMO, maar ‘Neveneffecten’, een cabaret-groep 😉 http://nl.wikipedia.org/wiki/Neveneffecten_(cabaret)
    (Red.) Aangevuld in artikel, dank!

  2. In een woord : geweldig!!! Lachen, gieren, brulen….

  3. Dit zijn dus de Neveneffecten, en ze zijn geniaal. En hoe weinig keuze? Mobistar is de enigste invoerder ja van de Iphone 4, maar niet de enige verkoper. Winkels zoals Saturn en Mediamarkt verkopen die ook ook. En vanaf 24 januari voert Base ze ook in.

  4. Hilarisch filmpje en schitterende vondst om de lange helpdeskgesprekken zo aan te klagen. Er zat in de aflevering ook nog wat over bronnen checken en over de irritante belspelletjes. Heel leuk 🙂

  5. GENIAAL!!

  6. Geweldige actie, een koekje van eigen deeg.

  7. met tranen in m’n ogen :’)

  8. Haha geniaal!

  9. Hahaha geweldig, arme man!

  10. Mobistar is toch de enige die de iPhone bij een abonnement mag verkopen? Dat is dus het goedkoopst ivm toestelkorting.

    Neveneffecten is idd geniaal. Belgen hebben echt goede humor itt mensen hier op de tv.

  11. Hahaha zalig! Leuk dat dit soort artikels ook op de site komen

  12. @Thibaut: Base voert ze niet in, dit is een eenmalig tijdelijk aanbod, ze hebben nog geen toelating om te iPhone in te voeren. Ze doet dit via een omweg.

  13. Geweldig!

  14. Geniaaaal

  15. Ben zelf Mobistar tempomusic klant (prepaid) zeer veel miserie met hen. Je kan hen bellen op een gratis 5000 nummer. Wachttijden van 45 minuten is de standaard bij hen en dan hebben ze geen oplossing. Kan al met iphone 4 , 4 maanden geen berichten zenden uit buitenland. is nog niet opgelost. Dit grapje is ook beetje voor mij wraak op hen…. Super, voor zij die het niet wisten, de man die op de piano speelt in het filmpje is Jonas Geirnaert, de geestelijke vader van Kabouter Wesley. Vandaar de super humor van de neveneffecten

  16. Dit is echt geweldig!

  17. Heb zere kaken van het lachen. Kan Joup van leren haha.
    Te gek jongens.

  18. Als je dit lachen vind dat moet je deze ook zien.

  19. Deze vind ik beter dan die hele bombarie van YOUP die uiteindelijk een stille dood stierf.
    Het is lachen maar uiteindelijk zal er 0,niks veranderen.

  20. Geweldig!!

  21. Geweldig Wesly ,en nu nog het filmpje op tv ,Mobistar zal wel sponseren !

  22. Vind het ook gewoonweg fantastische. Ben zelf ook Mobistar klant (abonnement) Met een iPhone 4, gelukkig daar niet gekocht!. En heb sinds de afsluiting van mijn nieuw abonnement ook niets als zever gehad … het heeft 6 maanden en 20 telefoons geduurd voor ze, 160 euro die ze teveel van mijn rekening hadden afgehaald, hadden teruggestort … 1 aangetekende brief naar mobistar en testaankoop en plots kon het allemaal wel, nee echt van mijn leve geen mobistar meer!!

  23. Briljant gewoon.

  24. Ik nog nooit ruzie gehad met Mobistar, ik ben alvast wel een tevreden klant.

    stap dan toch gewoon naar een Mobistar Center als je problemen hebt. geen wachttijden van 45min.
    je hebt er mooi alles op papier…

    snap niet waarom er sommige zo gefrustreerd rondlopen

  25. 1woord : Prachtig !!! Die container als geschenk haha

  26. @Simon: ik ben overgestapt op Mobile Vikings, en een tevreden klant, na een paar jaar Mobistar. Heb ook enkele minder leuke verhalen over Mobistar…

    PS: voor alle geïnteresseerden: je kan de ganse eerste aflevering van BASTA op Youtube bekijken, en nog veel beter dan deze stunt, was een ‘test’ waarmee ze fake persberichten verspreidden en testen of de echte pers die zou overnemen of eerst zou checken.

  27. Hahahahahaha geweldig dit! Moeten ze bij Ziggo een keer doen!

  28. Ben 2 maand terug naar een mobistar centre geweest, ivm de Iphone 4. Wachttijd in het centre 1h30min, om dan te horen dat ze deze niet op voorraad hebben!
    Dan maar naar Saturn geweest en gewoon uit voorraad leverbaar.

  29. @b: Ik ben ook een aantal keer naar het mobistar center geweest, een aantal verschillende zelfs. En heb daar altijd een zeer vriendelijk persoon gehad maar zij konden mij allemaal maar 1 ding zeggen: “Daar kunnen wij u niet mee helpen meneer, alle problemen met facturen moet via de telefonische klantendienst gebeuren” Dus ja, mss begrijp je nu waarom sommige zo gefrustreerd rondlopen?

    @Sidderke: Ja heb al goede dinge over Mobile Vikings gehoord, maar zit nu nog een jaar vast bij mij mobistar dus zal wel zien dan 🙂

  30. @b: Ben in 2 verschillende mobistar center geweest, het enige men daar kon doen is dossier opmaken , opvolging diende te gebeuren via 5000 nummer. Ben niet gefrustreerd maar ik kan je verzekeren als je dagen na elkaar van het kastje naar de muur wordt gestuurd dit allesbehalve leuk is, vandaar dat ik dit ook een leuke knipoog vind.

  31. @b: Ben in 2 mobistar center langs geweest. Er kon daar enkel dossier opgemaakt worden (probleem loste zich op indien ik abonnement nam)
    Opvolging diende te gebeuren via 5000 nummer, alvorens mensen gefrustreerd te noemen moet je meemaken wat ik allemaal bij hen heb meegemaakt. Daarom dat ik dit filmpje zo cool vind en nog niet eens overdreven is, hoe het bedrijf werkt en communiceert. Waarbij ik niet elke werknemer op de korrel wil nemen, want sommigen doen echt wel moeite voor je. Ondertussen geen klant meer . Problemen opgelost, en ja dan word je plots wel opgebeld….. Te laat

  32. Jammer dat ze iemand (security) aan de lijn hadden die totaal niets met het beleid te maken heeft, maar uiteindelijk zullen de hoge piefkes van Mobistar het wel hard aan voelen komen.
    Heb vreselijk zitten genieten van dit filmpje, tranen rolden over mijn wangen van het lachen.
    Geniaal gedaan!!

  33. Geweldig! Kan men dit ook eens bij Belgacom doen? 🙂

  34. Geweldig, daar niet van. Maar wat heeft dit te maken met Apple?

  35. Goeie actie. Ben overgestapt toen ze hun tarieven plotseling verdubbelden. Jammer van de vergoeding maar als ik gebleven was ging het me nog meer kosten. En eigenlijk had ik dit niet hoeven betalen want bij tariefwijziging mag je gratis weg maar blijkbaar kennen ze hun eigen Algemene Voorwaarden zelf niet. nog geen spijt gehad van overstap.

  36. Idd, Basta is een geniaal nieuw programma, maar vind niet dat dit op iPhoneclub thuis hoort.. Mobistar is 1 van de winkels waar ze iPhones verkopen in België, so what? Ik verwijs jullie door naar biertijd.com, skoften.net en krimineel.com 🙂

  37. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    Origineel geplaatst door Thibaut En hoe weinig keuze? Mobistar is de enigste invoerder ja van de Iphone 4, maar niet de enige verkoper. Winkels zoals Saturn en Mediamarkt verkopen die ook ook. En vanaf 24 januari voert Base ze ook in.Dat deel is nu om verwarring te voorkomen uit het artikel verwijderd. Het was voor het filmpje verder niet zo relevant.

    Je moet wel even verder kijken dan je neus lang is. Al die ‘andere’ aanbieders van iPhones zijn wel partners van Mobistar en verkopen dus aan dezelfde prijzen/voorwaarden. (tot Base er sinds kort ook aanbood aan lagere prijzen dan Mobistar & partners)

    Origineel geplaatst door Gosat
    Mobistar is toch de enige die de iPhone bij een abonnement mag verkopen? Dat is dus het goedkoopst ivm toestelkorting.

    Mss toch even nakijken eer je posts: Mobistar doet niet aan toestelkorting voor de iPhone.

  38. Ik moest lachen :p

  39. Geweldig 😀 Een goede manier van wraak nemen! En Mathieu heeft wel een doos pralines verdient xD

  40. Origineel geplaatst door b
    Ik nog nooit ruzie gehad met Mobistar, ik ben alvast wel een tevreden klant.stap dan toch gewoon naar een Mobistar Center als je problemen hebt. geen wachttijden van 45min. je hebt er mooi alles op papier…snap niet waarom er sommige zo gefrustreerd rondlopen

    Het is objectief vastgesteld dat Mobistar de slechtste helpdesk heeft. Het is niet omdat jij nooit problemen hebt dat andere mensen dat niet hebben. En frustratie krijg je als je enkel incompetente helpdeskmedewerkers aan de lijn krijgt.

  41. Lol die is goed! Dit is pas een PAYBACK!

  42. Hilarisch, ikzelf werk in de richting verkoop electro maar sta meestal ook bij mobistar aan de wachtlijn. Nu mobistar doet moeilijk omdat wij de iphone verkopen,.. da filmke zit goed 😉

  43. Jammer dat het alleen de beveiligingsman was van Mobistar, denkt niet dat diegene nou verantwoordelijk is voor de klantenservice.

  44. Hilarisch!

  45. Geweldig dit! geniaal 😉
    zo! een koekje van eigen deeg xD

  46. Genieten, genieten! 🙂

  47. Grandioos!

  48. @Puck84: Je hebt helemaal gelijk! Wij hebben in NL niets te zeuren over de prijs zo te zien.

  49. De helden van de dag; vanavond uitzenden voor het nieuws!

  50. Geniaal

  51. Echt super. De security is namelijk ook verantwoordelijk voor het call center en het klantbeleid.
    Dus een bewaker afzeiken, daar pak je ze echt mee.

    Jammer, had VP Services of de CEO gepakt door zijn auto te blokken op de parkeerplaats of zo.

    Dit is lollig doen over de verkeerde rug.

  52. Geweldig, heel herkenbaar.
    Een koekje van eigen deeg.

  53. Heel erg leuk! Uit de nieuwsbrief van DWDD begrijp ik dat zij vanavond ook aandacht gaan besteden aan dit filmpje.

    Heb wel een beetje medelijden met Matthieu…

  54. Haha heel grappig xD
    En ook helemaal terecht!

    En nuke dat het bij de security gebeurt maakt helemaal niet uit… mobistar = mobistar…

  55. Echt geweldig! 😀

  56. Amay, die ene is Jonas Geineart, GODMILJAAR!! Van kabouter Wesley

  57. Hiiiilarysch!

  58. Schitterend. Van ‘t Hek in het kwadraat. Volhouden!!

  59. Geweldige video… Echt geniaal gewoon

  60. Je pakt Mobistar hier echt wel mee. Dat het een security man is maakt niet uit, dit geeft heel veel negatieve publiciteit. Die man verdient trouwens wat mij betreft een promotie. Hij bleef in het algemeen rustig en professioneel,
    ondanks de situatie.

  61. Schitterend! Echt vakwerk om dit te spelen zonder in de lach te schieten.

  62. @ gauthier en tuur in het bijzonder en elkeen die vindt dat dit hier niet thuishoort:
    Tuurlijk wel! Ik kocht mijn 3GS en 2x iPhone 4 bij Mobistar. Ook ik stap naar het Mobistarcenter waar ze mij fantastisch en snel helpen.
    🙂
    Maar het probleem in dit filmpje geldt ook voor Iphonegebruikers omdat eik de enige invoerder zijn in België. Dus behalve algemeen is het ook iSpecifiek ;-),
    Net als ik, als Belgische gebruiker, niet klaag over de tarievenartikelen van Nederlandse providers waar ik ook geen ‘geen boodschap’ aan heb.
    Los van bovenstaande: vleugje humor is zalig, en zeker voor jullie? ;-).
    Ps: super filmpje, zit momenteel in ZA, so Thx iPc voor het delen!

  63. Mobistar = mafia praktijken, ze bellen om te vragen of je een promotiepakket wenst te ontvangen en ze maken er een nieuw 2 jarig abonnement van. Tegen dat we het wisten, kunnen we er niet meer van af.
    Telefoneren, aangetekend schrijven, niks helpt!!!

    Grapjes met hun zijn dus altijd schitterend!!!

  64. Geniaal…

  65. Keep up the good job!!!

  66. Top! En zo herkenbaar. Een tip aan alle bedrijven die zo met hun klanten omgaan; laat de techniek niet alles oplossen maar geef de mensen hiervoor de ruimte. De techniek dient slechts te faciliteren.

  67. Helaas, hij is weggehaald vanwege auteursrechten van de VRT. Maar wel een perfect filmpje.
    Dit zijn de beste Belgenmoppen!!

  68. onwaarschijnlijk briljant!
    en nog wel gewoon te zien (voor zolang het duurt) op: YouTube
    enjoy!

  69. Dank voor de link teunzj

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.