Mobistar komt met de prepaidaanbieding 'Internet on Mobile'. Hierbij krijgen abonnees voor 15 euro per maand 2 GB aan data om te verbruiken. Hiermee concurreert de provider met Mobile Vikings.
@Henry: bliep… onbeperkt sms en onbeperkt mb’s.. en onbeperkt is onbeperkt… bellen kost wel geld maarja…
Arne
Tof aanbod maar ik blijf toch bii Proximus Generation Connect.
MV heeft wel een voortrekkersrol gespeeld.
Nico
60 min naar MV per DAG niet per maand.
Mathias Van Kets
Wel leuk, maar iemand ervaring met Telenet King&/Kong ? Deze lijkt me meer gepaster?
Soxbrother
Hopelijk is Proximus zo slim om te volgen.
sidderke
Ik ga ook niet meer terug bij Mobistar.
Het bedrijf heeft al 2x gelogen tegen mij toen ik klant was, en dat is iets waarmee je het vertrouwen snel schaadt.
Naast andere hoge facturen etc.
Ben nu content van Mobile Vikings.
Dit is puur een reactie op Mobile Vikings, waarbij ze ‘slechts’ 2 jaar na Mobile Vikings komen.
Vooral ook grappig dat er staat: “Na die datum wordt er geëvalueerd over de nieuwe formule.”
Met andere woorden: mensen lokken, en wie weet schaffen ze het achteraf gewoon terug af. Ah, wat zeggen ze weer over een oude vos?
acizane
Proximus heeft al lange tijd een alternatief voor Mobile viking.
Generation connect is volgens mij toch stukken beter, zeker als je een bruikbare snelheid nodig hebt buiten grote steden.
Voor elke herlaadbeurt van € 20 krijg je 2 GB mobiel internet, 2000 sms’en naar alle netwerken, en tot 100 MB om te surfen in 28 Europese landen!
Roy
Ik heb alledrie de providers geprobeerd en kan je zeggen, voor dit type gebruiker is Proximus met Generation Connect echt de beste keus, ten eerste op het gebied van de snelheid van hun datanetwerk, dat is naar Belgische begrippen gewoon goed te noemen, 4mbps, lage ping.
Mobistar is redelijk, Base is gewoon belabberd slecht, vooral ook in recreatiegebieden of in gebouwen.
Ik betaal dan wel 20 euro bij Proximus maar dat spaar je op plus je hebt dataroaming erbij.
Op zendmasten.be kun je zelf zien hoeveel masten elke operator in jou buurt heeft. Men kan er van zeggen wat ze willen maar het is gewoon het beste en vooral snelste netwerk dat je met een high end Smartphone kunt gebruiken.
Nog steeds geen concurrentie voor Mobile Vikings, voor 15,- EUR:
• 2GB data
• 60 min. bellen naar alle netwerken
• 1800 min. bellen naar andere MV-klanten (30 x 60min./dag)
• 1000 smsjes naar alle netwerken
• 1000 smsjes naar andere MV klanten
Ze hebben dan ook nog eens een geweldige service, doen niet moeilijk over tethering, of als je net iets later herlaad…
Steve
Hahahahahaha ik heb momenteel bij Mobistar 500mb 10.000smsjes en 30min beltijd per maand. Nu moet het lukken dat ik 2dagen geleden ben overgestapt naar viking. Morgen krijg ik mijn simkaart 😀
1000smsjes
Elke dag gratis beltijd
En 2gb de maand 🙂
En dit voor een kleine prijs 😀
Dimitri
Ik zat ook bij Mobistar & ben sinds gisteren overgestapt naar King van Telenet 🙂
Het makkelijke is ook dat Telenet een eigen applicatie heeft voor de iPhone, waarop je in1 klik je verbruik kan zien!
Vroem
Ik erger me dood aan al die leugenaars hier, jongens toch.
Wake up; proximus heeft Generation connect, doe eens de moeite om het in te voeren en lees eens, ik heb generation connect al van week 1 en tis ong hetzelfde als MV alleen mee het grote verschil proximus meer 3G heeft en hogere snelheden en beter dekking.
Wat mobistar nu is zeer zeker concurrentie net zoals procimus met hun Generation connect.
François Hanton
Heb ze vandaag opgebeld. Ik vroeg of ik – als mobistar abonnee – kon overstappen naar zo’n tariefplan. Mijn mobistar abo eindigt in april 2013. Ze vertelden dat ik kon overstappen maar dat het toch nog altijd contractbreuk zou zijn. Pijnlijk, als je weet dat je al 13 jaar bij dezelfde operator bent. Conclusie, in april wordt het “hasta la vista Mobistar”
Henry
@Henry: Okay nogmaals dan! Potjandorie waarom hebben wij dit soort aanbiedingen niet in Nederland.
Marc
Wow, dit interesseert me wel maar wat een warboel.
Iedereen heeft andere behoeften. Kan je ergens een overzicht vinden.
@François Hanton: vanaf oktober kan je zonder contractbreuk (dus zonder kosten!) te plegen opstappen (of overstappen naar Internet On Mobile als je daar nog steeds in geïnteresseerd bent)
derk
Maakt allemaal niet uit, doen dit enkel omdat MV de weg heeft laten zien en met succes. Steeds meer mensen doen de overstap. Lagere snelheid of niet MV heeft mij nooit proberen oplichten, een snelle helpdesk, leggen geen beperkingen op in tethering of wat dan ook en blijven een voortrekkers rol spelen. Alle andere maken dit soort volumes alleen beperkt aan de mensen beschikbaar. Proximus beperkte zijn klanten aantal ook, Mobistar doet hetzelfde. Voor mij MV all the way. Beste wat ik ooit gedaan heb was overschakelen.
delightone
Idd waarom niet in nederland zulke aanbiedingen.
Waarschijnlijk omdat we lomp genoeg zijn om meer te betalen
Arno
Ik blijf bij men proximus… de beste netwerk voor signaal kwaliteit en bellen.
Nik
Ik ben ook al een tijd bij MV en zou graag overstappen op Generation Connect (omwille van de snelheid). Maar hier kan je blijkbaar geen factuur krijgen omdat het prepaid is. Gaat waarschijnlijk ook zijn bij deze mobistar formule. So MV it is…
Jules
Mobistar…. nog steeds de slechtste 3G dekking in Belgïe. Begrijp niet waarom je voor 3G moet betalen terwijl je steeds op Edge zit.
Lennie
De “klassieke” operators kunnen wat mij betreft mijn rug op. Het feit dat Mobile Vikings deze formule al 2 jaar kan waarmaken, gecombineerd met de vaststelling dat de grote jongens nu ook schoorvoetend beginnen te volgen bewijst voor mij enkel en alleen dat Proximus en Mobistar ons jarenlang in’t zak gezet hebben!
Bovendien heeft het 3G netwerk de laatste tijd een serieuze inhaalbeweging gemaakt hoewel edge voor mij ook al voldoende snel was. Ik heb niet de behoefte om in’t veld filmpjes te beginnen gapen.
MicMatic
Ik gebruik momenteel 2 formules:
iPhone: MV €15/maand ==> schitterend, vooral de roaming tarieven zijn super!!!!
iPad: Proximus Generation Connect: enkel voor de snelheid: roaming is pakken duurder dan MV (zelfs met die gratis 10MB per herlading)
Mobistar mag doen wat ze willen… Ik heb totaal geen vertrouwen in het netwerk… Ik hoor meer klachten dan positieve ervaringen, vooral hun edge schijnt op niets te trekken…
Ik blijf bij mijn keuze… Voor GSM is Mobile Vikings uitstekend (zeker voor mij, gezien ik regelmatig naar het buitenland ga. Hun tarieven in de USA zijn ook super!!!!). Voor iPad ga ik voor Proximus. Vroeger had ik ook MV, maar sinds de laatste iPad geen 3G meer op mijn werk (en geen WiFi) 🙁
François Hanton
@Elke: Bedankt voor de reactie.
Dit is inderdaad al wat beter nieuws dan vandaag aan de telefoon. Ik zal tegen oktober al de mogelijke – hopelijk interessante – opties bekijken. Dan pas zie ik of ik zal opstappen of overstappen. Er wordt hier veel gepraat over die Generation Connect bij Proximus maar ik vind dit niet terug op hun website, alvast niet onder die naam. En ik vond nog minder iets over 2GB bij elke herlaadbeurt van € 20. Ik besef vooral dat dit een jungle aan tarieven en mogelijkheden zijn. Het is echt wel zoeken tot je iets vindt dat bij jou past en een schappelijke prijs is. Dat Internet on Mobile lijkt mij goed. Waarom doen ze niet zoiets voor hun abonnees? Een gelijkaardig tarief maar wel als abonnement. In de plaats daarvan komen ze met die dierenabonnementen (panther enz…). Uiteindelijk betaal je dan 30 euro per maand voor 200MB aan databundel. Ik hoop dat dit in de toekomst zal veranderen en iedere operator standaard zal beginnen bij 1 of 2 GB.
Roel
@Mathias van Kets: King/Kong van Telenet is momenteel de beste formule in Belgie volgens testaankoop. 86% vd mensen is beter uit met zo’n abo bij Telenet.
500MB bij king, 1GB bij kong.
150 min bij king, 2000 min bij kong.
Beide 10.000 smsen.
Nice formule dus en zeker niet te duur voor TN begrippen
Maarten
Generation Connect is goed, mijn schoonbroer is van MV naar GC overgestapt. Maar het heeft ook nadelen: geen factuur, geen tethering en het ampetanste vind ik dat je enkel online kan herladen en niet met een SMS of automatische opdracht. Ik blijf voorlopig MV.
Ronald
De Galliers tegen de Vikings! Ben benieuwd wie er gaat winnen?
Jeroen
Niet vergeten 60 min bellen naar MV is per dag ! Mssn niet onbelangrijk om te weten
Vincent Verbist
@François Hanton: als ik me niet vergis, vallen in oktober alle,contract-termen weg. Met dere woorden dan je gratis opzeggen, ook al heb je nog een jaar te gaan bijv. Evt kortingen zoals gratis usb modem,of korting op gsm moet je wel nog betalen dan…
EDIT: oeps er was al een reactie;)
v8x
MV is echt geen concurrent voor generation connect. Het netwerk van proximus is veel beter en dat merk je goed. Gisteren nog op pukkelpop bijvoorbeeld, zware netwerkproblemen voor mobistar en base terwijl proximis gewoon goed bleef werken.
Ik ben MV wel dankbaar dat ze proximus en mobistar dwingen van mee te stappen in dit soort van bundel.
@François Hanton: Bedankt voor je feedback, François! Het is genoteerd! Mocht je nog vragen hebben, altijd welkom op onze Facebookpagina of via Twitter @MobistarNL!
poloboy
Origineel geplaatst door delightone Idd waarom niet in nederland zulke aanbiedingen.Waarschijnlijk omdat we lomp genoeg zijn om meer te betalen
Waarschijnlijk is dat omdat jullie abonnementen hebben met koppelverkoop. Met andere woorden een gratis Mobieltje of voor een heel lage prijs. Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat jullie abonnement duurder is, vermits ook de telefoon moet terug verdiend worden.
MarcelXXX
In NL is data duurder geworden omdat de regering beslist heeft dat bepaalde diensten niet geblokkeerd mogen worden, zoals bv Voipbellen en Whatsapp!!!
Marc
En nog een voordeel bij Mobile Vikings is de data roaming. 0.5 Euro t.o.v. Mobistar 3.6 Euro /MB!
Tony
@Marc: Bij telenet is het 0,30 cent voor mobiele internet in het buitenland.
Mario Mewis
Mobistar is te duur en de verkopers in hun winkels liegen dat ze zwart zien.
Ja mijnheer, als je niet tevreden bent kan je gratis opzeggen.
Als je dan later naar de helpdesk belt om het abonnement stop te zetten, vertelt men daar dat opzeggen 150 € kost !
Ook zijn de roamingtarieven in centraal- en zuidamerika belachelijk hoog voor wat betreft Mobistar.
Ik hoop dat Mobile Vikings een flinke tegenzet gaat doen !!
Lars Nimmegeers
Toen ik mijn eerste iPhone gekocht heb in 2008 heb ik een My45 bij mobistar afgesloten. Na 2 jaar ben ik naar My60 gegaan simpelweg voor de data van 500mb naar 1000mb. Maar na enkele maanden kwam ik weer niet toe met 1000mb en toen ineens uit het niets las ik dat mobistar zijn iPhone abonnementen ging aanpassen wat mij toeliet om mijn nieuw 2 jarig contract te verbreken en naar Mobile Vikings tegaan. van €60 per maand naar €15 per maand. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Mobile Vikings zeker over de klantvriendelijkheid maar hun netwerk is extreem traag. Altans dat van Base ik had weinig bereik wegvallend signaal etc etc. Ik ben nu bij proximus generation connect en dit is heaven on earth. Sorry Mobistar little to late en ik kom niet meer terug.
Bubbly
Origineel geplaatst door Marc Wow, dit interesseert me wel maar wat een warboel. Iedereen heeft andere behoeften. Kan je ergens een overzicht vinden.
iPhoneclub zou de aangewezen locatie zijn…
Maar ik zou niet om een overzicht vragen totdat de nieuwe iPhone uit is (en dus nieuwe abo’s e.d.).
marc
Oeps vergeten via isms zend je zoveel sms je maar wil en lees maar goed GRAAAAATIS !!!!!!!!!! Zoveel je wil. Bij mobile vikings dit is geen zever. Maar de realiteit !!!
Patryk
Inderdaad, mij zien ze ook nooit meer terug, ben ooit bij Mobistar klant geweest, en is heel slecht!
Hou het bij Mobile Vikings, werkt perfect en hebben heel goede klantvriendelijkheid 🙂
Stefanski JAkub
Hallo iedereen.
Ik weet dat mensen hier graag pronken over hun netwerk, uiteraard is dat menselijk. Ik ben nogal objectief in dit soort zaken en zet even wat op een rijtje. Ik ben klant van MV sinds 2 jaar terug. Sinds wanneer ze 4000 klanten hadden. Vorige week heb ik mijn proximuskaart aangevraagd (www.generation-connect.be). Waarom? Katastrofaal slechte dekking en verbinding.
MV:
+++ Klantendienst
++ Prijs
++ Promo’s
+++ Eerlijkheid
++ Antwoorden op vragen
++ Gebruiksgemakkelijkheid en overzichtelijkheid
— Constant met hetzelfde uitleg komen wat je kan doen. (Zet op EDGE… Bweiks)
— Katastrofale dekking (afhankelijk van BASE…)
Dit resulteert in het feit dat mijn iPhone nu op Generation Connect draait en mijn klein gsmmeke op MV, enkel om te bellen in feite en enkel in nood in de iPhone…
P.S. Tetheren gaat weldegelijk met Generation Connect:).
Ryan025
@Dimitri: Dat heeft mobile vikings ook wel. Verbruikt volume, resterende sms’jes, belminuten…
Dakrikke
@Stefanski JAKub: ik heb 2 weken geleden hetzelfde gedaan. Ik heb een Generation Connect sim aangevraagd om eindelijk de “mijn provider is de beste” discussie te stoppen! In open lucht heeft Proximus het snelste netwerk, maar dit is lang niet overal zo als je eenmaal binnen in huis bent. Op mijn werk en bij mij thuis val ik ook binnen terug op Edge. Ik was een week op kamp met mijn werk en ik kon daar binnenshuis zelfs niet bellen of smsen en mijn collega met MV kon gewoon binnen in huis op 3G bellen via Skype! Het is dus niet overal hetzelfde hoor. Ik had ook de indruk dat de snelheden absoluut niet stabiel waren en heel uurafhankelijk. Ik heb deze week terug een MV kaartje aangevraagd/gekregen en ik zit al terug op MV! Ik ben zeer overtuigd dat dat de beste move ooit is! Aan het totaalpakket van MV kan geen enkele andere provider aan en zeker niet aan die prijs! Voor mij is de discussie afgelopen: mijn provider is de beste : ) !
Pg
Weet iemand wat meer over die contractbreuk in oktober?
Want ik word zot van die gangsters (Mobistar)
Francois Hanton
@Pg: Zou ook wat meer info willen hebben daarover.
Op het internet vind je daar niet teveel van.
harre
ik ben 4jaar klant geweest vij Base, en dit met een Business unlimited abonnement…. Ik ben nu recent overgeschakeld naar MV. Ik heb nog NERGENS slechte ontvangst of wat dan ook gehad. Mijn vriendin is overgeschakeld naar KING voor Ipad, en KONG voor haar Iphone. Wel, ik moet zeggen, dat netwerk is een pak trager dan MV. Voor mijzelf maakt mijn overstap een verschil van 70 euro per maand….. MV heeft ook een klantendienst die volgens mij 100.000 keer beter is dan die van Telenet en Base samen….
@Francois Hanton: @Pg: Voor concrete informatie over contractbreuk kan je best contact opnemen met de klantendienst, via Twitter of Facebook. Elk geval is namelijk anders, dus met wat algemene informatie op de website zou je niet veel wijzer worden 🙂
v8x
Deze formules zijn gericht op mensen die veel data verbruiken. Dan ben je het beste af met het beste netwerk. Het is dan ook logisch dat iedereen voor generation connect kiest. MV zal enkel nog voor de die hard MV fans zijn maar op termijn zijn ze ten dode opgeschreven.
Sven
Er is een groot punt dat iedereen hier blijkbaar vergeet te vermelden.
Bij MV als je over uw periode gaat van 1 maand, wordt de bundel gedeactiveerd en terug geactiveerd bij uw eerst volgende herlading.
Bij de nieuwe mobistar formule moet er 2 maal (inderdaad 2 maal) herlaad worden om een gedeactiveerd bundel terug te herladen.
Wat voor mij persoonlijk inhoud dat ik na een tijdje 100den euro’s aan belwaarde op mijn kaart zou hebben die ik nooit kan opgebruiken omdat ik enkel en alleen SMS en Surf.
Kan er mij iemand vertellen hoe dit geregeld is bij Generation Connect?
Rein
Bij Generation connect kan je je resterende krediet, net als bij MV, gewoon opsouperen.
Bij mobile vikings krijg je 2GB, 1000sms + 1000 naar MV zelf, 60min bellen en 60minuten gratis naar MV. Kleine aanpassing is wel nodig denk ik 😉
Al gaven ze alles bij Mobistar gratis weg : mij zien ze er nooit meer terug…
(Red.) Verwijderd: taalgebruik.
@Henry: bliep… onbeperkt sms en onbeperkt mb’s.. en onbeperkt is onbeperkt… bellen kost wel geld maarja…
Tof aanbod maar ik blijf toch bii Proximus Generation Connect.
MV heeft wel een voortrekkersrol gespeeld.
60 min naar MV per DAG niet per maand.
Wel leuk, maar iemand ervaring met Telenet King&/Kong ? Deze lijkt me meer gepaster?
Hopelijk is Proximus zo slim om te volgen.
Ik ga ook niet meer terug bij Mobistar.
Het bedrijf heeft al 2x gelogen tegen mij toen ik klant was, en dat is iets waarmee je het vertrouwen snel schaadt.
Naast andere hoge facturen etc.
Ben nu content van Mobile Vikings.
Dit is puur een reactie op Mobile Vikings, waarbij ze ‘slechts’ 2 jaar na Mobile Vikings komen.
Vooral ook grappig dat er staat: “Na die datum wordt er geëvalueerd over de nieuwe formule.”
Met andere woorden: mensen lokken, en wie weet schaffen ze het achteraf gewoon terug af. Ah, wat zeggen ze weer over een oude vos?
Proximus heeft al lange tijd een alternatief voor Mobile viking.
Generation connect is volgens mij toch stukken beter, zeker als je een bruikbare snelheid nodig hebt buiten grote steden.
Voor elke herlaadbeurt van € 20 krijg je 2 GB mobiel internet, 2000 sms’en naar alle netwerken, en tot 100 MB om te surfen in 28 Europese landen!
Ik heb alledrie de providers geprobeerd en kan je zeggen, voor dit type gebruiker is Proximus met Generation Connect echt de beste keus, ten eerste op het gebied van de snelheid van hun datanetwerk, dat is naar Belgische begrippen gewoon goed te noemen, 4mbps, lage ping.
Mobistar is redelijk, Base is gewoon belabberd slecht, vooral ook in recreatiegebieden of in gebouwen.
Ik betaal dan wel 20 euro bij Proximus maar dat spaar je op plus je hebt dataroaming erbij.
Op zendmasten.be kun je zelf zien hoeveel masten elke operator in jou buurt heeft. Men kan er van zeggen wat ze willen maar het is gewoon het beste en vooral snelste netwerk dat je met een high end Smartphone kunt gebruiken.
Nog steeds geen concurrentie voor Mobile Vikings, voor 15,- EUR:
• 2GB data
• 60 min. bellen naar alle netwerken
• 1800 min. bellen naar andere MV-klanten (30 x 60min./dag)
• 1000 smsjes naar alle netwerken
• 1000 smsjes naar andere MV klanten
Ze hebben dan ook nog eens een geweldige service, doen niet moeilijk over tethering, of als je net iets later herlaad…
Hahahahahaha ik heb momenteel bij Mobistar 500mb 10.000smsjes en 30min beltijd per maand. Nu moet het lukken dat ik 2dagen geleden ben overgestapt naar viking. Morgen krijg ik mijn simkaart 😀
1000smsjes
Elke dag gratis beltijd
En 2gb de maand 🙂
En dit voor een kleine prijs 😀
Ik zat ook bij Mobistar & ben sinds gisteren overgestapt naar King van Telenet 🙂
Het makkelijke is ook dat Telenet een eigen applicatie heeft voor de iPhone, waarop je in1 klik je verbruik kan zien!
Ik erger me dood aan al die leugenaars hier, jongens toch.
Wake up; proximus heeft Generation connect, doe eens de moeite om het in te voeren en lees eens, ik heb generation connect al van week 1 en tis ong hetzelfde als MV alleen mee het grote verschil proximus meer 3G heeft en hogere snelheden en beter dekking.
Wat mobistar nu is zeer zeker concurrentie net zoals procimus met hun Generation connect.
Heb ze vandaag opgebeld. Ik vroeg of ik – als mobistar abonnee – kon overstappen naar zo’n tariefplan. Mijn mobistar abo eindigt in april 2013. Ze vertelden dat ik kon overstappen maar dat het toch nog altijd contractbreuk zou zijn. Pijnlijk, als je weet dat je al 13 jaar bij dezelfde operator bent. Conclusie, in april wordt het “hasta la vista Mobistar”
@Henry: Okay nogmaals dan! Potjandorie waarom hebben wij dit soort aanbiedingen niet in Nederland.
Wow, dit interesseert me wel maar wat een warboel.
Iedereen heeft andere behoeften. Kan je ergens een overzicht vinden.
@François Hanton: vanaf oktober kan je zonder contractbreuk (dus zonder kosten!) te plegen opstappen (of overstappen naar Internet On Mobile als je daar nog steeds in geïnteresseerd bent)
Maakt allemaal niet uit, doen dit enkel omdat MV de weg heeft laten zien en met succes. Steeds meer mensen doen de overstap. Lagere snelheid of niet MV heeft mij nooit proberen oplichten, een snelle helpdesk, leggen geen beperkingen op in tethering of wat dan ook en blijven een voortrekkers rol spelen. Alle andere maken dit soort volumes alleen beperkt aan de mensen beschikbaar. Proximus beperkte zijn klanten aantal ook, Mobistar doet hetzelfde. Voor mij MV all the way. Beste wat ik ooit gedaan heb was overschakelen.
Idd waarom niet in nederland zulke aanbiedingen.
Waarschijnlijk omdat we lomp genoeg zijn om meer te betalen
Ik blijf bij men proximus… de beste netwerk voor signaal kwaliteit en bellen.
Ik ben ook al een tijd bij MV en zou graag overstappen op Generation Connect (omwille van de snelheid). Maar hier kan je blijkbaar geen factuur krijgen omdat het prepaid is. Gaat waarschijnlijk ook zijn bij deze mobistar formule. So MV it is…
Mobistar…. nog steeds de slechtste 3G dekking in Belgïe. Begrijp niet waarom je voor 3G moet betalen terwijl je steeds op Edge zit.
De “klassieke” operators kunnen wat mij betreft mijn rug op. Het feit dat Mobile Vikings deze formule al 2 jaar kan waarmaken, gecombineerd met de vaststelling dat de grote jongens nu ook schoorvoetend beginnen te volgen bewijst voor mij enkel en alleen dat Proximus en Mobistar ons jarenlang in’t zak gezet hebben!
Bovendien heeft het 3G netwerk de laatste tijd een serieuze inhaalbeweging gemaakt hoewel edge voor mij ook al voldoende snel was. Ik heb niet de behoefte om in’t veld filmpjes te beginnen gapen.
Ik gebruik momenteel 2 formules:
iPhone: MV €15/maand ==> schitterend, vooral de roaming tarieven zijn super!!!!
iPad: Proximus Generation Connect: enkel voor de snelheid: roaming is pakken duurder dan MV (zelfs met die gratis 10MB per herlading)
Mobistar mag doen wat ze willen… Ik heb totaal geen vertrouwen in het netwerk… Ik hoor meer klachten dan positieve ervaringen, vooral hun edge schijnt op niets te trekken…
Ik blijf bij mijn keuze… Voor GSM is Mobile Vikings uitstekend (zeker voor mij, gezien ik regelmatig naar het buitenland ga. Hun tarieven in de USA zijn ook super!!!!). Voor iPad ga ik voor Proximus. Vroeger had ik ook MV, maar sinds de laatste iPad geen 3G meer op mijn werk (en geen WiFi) 🙁
@Elke: Bedankt voor de reactie.
Dit is inderdaad al wat beter nieuws dan vandaag aan de telefoon. Ik zal tegen oktober al de mogelijke – hopelijk interessante – opties bekijken. Dan pas zie ik of ik zal opstappen of overstappen. Er wordt hier veel gepraat over die Generation Connect bij Proximus maar ik vind dit niet terug op hun website, alvast niet onder die naam. En ik vond nog minder iets over 2GB bij elke herlaadbeurt van € 20. Ik besef vooral dat dit een jungle aan tarieven en mogelijkheden zijn. Het is echt wel zoeken tot je iets vindt dat bij jou past en een schappelijke prijs is. Dat Internet on Mobile lijkt mij goed. Waarom doen ze niet zoiets voor hun abonnees? Een gelijkaardig tarief maar wel als abonnement. In de plaats daarvan komen ze met die dierenabonnementen (panther enz…). Uiteindelijk betaal je dan 30 euro per maand voor 200MB aan databundel. Ik hoop dat dit in de toekomst zal veranderen en iedere operator standaard zal beginnen bij 1 of 2 GB.
@Mathias van Kets: King/Kong van Telenet is momenteel de beste formule in Belgie volgens testaankoop. 86% vd mensen is beter uit met zo’n abo bij Telenet.
500MB bij king, 1GB bij kong.
150 min bij king, 2000 min bij kong.
Beide 10.000 smsen.
Nice formule dus en zeker niet te duur voor TN begrippen
Generation Connect is goed, mijn schoonbroer is van MV naar GC overgestapt. Maar het heeft ook nadelen: geen factuur, geen tethering en het ampetanste vind ik dat je enkel online kan herladen en niet met een SMS of automatische opdracht. Ik blijf voorlopig MV.
De Galliers tegen de Vikings! Ben benieuwd wie er gaat winnen?
Niet vergeten 60 min bellen naar MV is per dag ! Mssn niet onbelangrijk om te weten
@François Hanton: als ik me niet vergis, vallen in oktober alle,contract-termen weg. Met dere woorden dan je gratis opzeggen, ook al heb je nog een jaar te gaan bijv. Evt kortingen zoals gratis usb modem,of korting op gsm moet je wel nog betalen dan…
EDIT: oeps er was al een reactie;)
MV is echt geen concurrent voor generation connect. Het netwerk van proximus is veel beter en dat merk je goed. Gisteren nog op pukkelpop bijvoorbeeld, zware netwerkproblemen voor mobistar en base terwijl proximis gewoon goed bleef werken.
Ik ben MV wel dankbaar dat ze proximus en mobistar dwingen van mee te stappen in dit soort van bundel.
@François Hanton: Bedankt voor je feedback, François! Het is genoteerd! Mocht je nog vragen hebben, altijd welkom op onze Facebookpagina of via Twitter @MobistarNL!
Waarschijnlijk is dat omdat jullie abonnementen hebben met koppelverkoop. Met andere woorden een gratis Mobieltje of voor een heel lage prijs. Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat jullie abonnement duurder is, vermits ook de telefoon moet terug verdiend worden.
In NL is data duurder geworden omdat de regering beslist heeft dat bepaalde diensten niet geblokkeerd mogen worden, zoals bv Voipbellen en Whatsapp!!!
En nog een voordeel bij Mobile Vikings is de data roaming. 0.5 Euro t.o.v. Mobistar 3.6 Euro /MB!
@Marc: Bij telenet is het 0,30 cent voor mobiele internet in het buitenland.
Mobistar is te duur en de verkopers in hun winkels liegen dat ze zwart zien.
Ja mijnheer, als je niet tevreden bent kan je gratis opzeggen.
Als je dan later naar de helpdesk belt om het abonnement stop te zetten, vertelt men daar dat opzeggen 150 € kost !
Ook zijn de roamingtarieven in centraal- en zuidamerika belachelijk hoog voor wat betreft Mobistar.
Ik hoop dat Mobile Vikings een flinke tegenzet gaat doen !!
Toen ik mijn eerste iPhone gekocht heb in 2008 heb ik een My45 bij mobistar afgesloten. Na 2 jaar ben ik naar My60 gegaan simpelweg voor de data van 500mb naar 1000mb. Maar na enkele maanden kwam ik weer niet toe met 1000mb en toen ineens uit het niets las ik dat mobistar zijn iPhone abonnementen ging aanpassen wat mij toeliet om mijn nieuw 2 jarig contract te verbreken en naar Mobile Vikings tegaan. van €60 per maand naar €15 per maand. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Mobile Vikings zeker over de klantvriendelijkheid maar hun netwerk is extreem traag. Altans dat van Base ik had weinig bereik wegvallend signaal etc etc. Ik ben nu bij proximus generation connect en dit is heaven on earth. Sorry Mobistar little to late en ik kom niet meer terug.
iPhoneclub zou de aangewezen locatie zijn…
Maar ik zou niet om een overzicht vragen totdat de nieuwe iPhone uit is (en dus nieuwe abo’s e.d.).
Oeps vergeten via isms zend je zoveel sms je maar wil en lees maar goed GRAAAAATIS !!!!!!!!!! Zoveel je wil. Bij mobile vikings dit is geen zever. Maar de realiteit !!!
Inderdaad, mij zien ze ook nooit meer terug, ben ooit bij Mobistar klant geweest, en is heel slecht!
Hou het bij Mobile Vikings, werkt perfect en hebben heel goede klantvriendelijkheid 🙂
Hallo iedereen.
Ik weet dat mensen hier graag pronken over hun netwerk, uiteraard is dat menselijk. Ik ben nogal objectief in dit soort zaken en zet even wat op een rijtje. Ik ben klant van MV sinds 2 jaar terug. Sinds wanneer ze 4000 klanten hadden. Vorige week heb ik mijn proximuskaart aangevraagd (www.generation-connect.be). Waarom? Katastrofaal slechte dekking en verbinding.
MV:
+++ Klantendienst
++ Prijs
++ Promo’s
+++ Eerlijkheid
++ Antwoorden op vragen
++ Gebruiksgemakkelijkheid en overzichtelijkheid
— Constant met hetzelfde uitleg komen wat je kan doen. (Zet op EDGE… Bweiks)
— Katastrofale dekking (afhankelijk van BASE…)
Proxi GC:
+++ Uitstekende verbinding
+++ Formidabele dekking
++ Super snelheid
— Schandelijke klantendienst
+ promo’s
+ prijs
++ Gebruiksgemakkelijk
– Overzichtelijkheid
Dit resulteert in het feit dat mijn iPhone nu op Generation Connect draait en mijn klein gsmmeke op MV, enkel om te bellen in feite en enkel in nood in de iPhone…
P.S. Tetheren gaat weldegelijk met Generation Connect:).
@Dimitri: Dat heeft mobile vikings ook wel. Verbruikt volume, resterende sms’jes, belminuten…
@Stefanski JAKub: ik heb 2 weken geleden hetzelfde gedaan. Ik heb een Generation Connect sim aangevraagd om eindelijk de “mijn provider is de beste” discussie te stoppen! In open lucht heeft Proximus het snelste netwerk, maar dit is lang niet overal zo als je eenmaal binnen in huis bent. Op mijn werk en bij mij thuis val ik ook binnen terug op Edge. Ik was een week op kamp met mijn werk en ik kon daar binnenshuis zelfs niet bellen of smsen en mijn collega met MV kon gewoon binnen in huis op 3G bellen via Skype! Het is dus niet overal hetzelfde hoor. Ik had ook de indruk dat de snelheden absoluut niet stabiel waren en heel uurafhankelijk. Ik heb deze week terug een MV kaartje aangevraagd/gekregen en ik zit al terug op MV! Ik ben zeer overtuigd dat dat de beste move ooit is! Aan het totaalpakket van MV kan geen enkele andere provider aan en zeker niet aan die prijs! Voor mij is de discussie afgelopen: mijn provider is de beste : ) !
Weet iemand wat meer over die contractbreuk in oktober?
Want ik word zot van die gangsters (Mobistar)
@Pg: Zou ook wat meer info willen hebben daarover.
Op het internet vind je daar niet teveel van.
ik ben 4jaar klant geweest vij Base, en dit met een Business unlimited abonnement…. Ik ben nu recent overgeschakeld naar MV. Ik heb nog NERGENS slechte ontvangst of wat dan ook gehad. Mijn vriendin is overgeschakeld naar KING voor Ipad, en KONG voor haar Iphone. Wel, ik moet zeggen, dat netwerk is een pak trager dan MV. Voor mijzelf maakt mijn overstap een verschil van 70 euro per maand….. MV heeft ook een klantendienst die volgens mij 100.000 keer beter is dan die van Telenet en Base samen….
@Francois Hanton: @Pg: Voor concrete informatie over contractbreuk kan je best contact opnemen met de klantendienst, via Twitter of Facebook. Elk geval is namelijk anders, dus met wat algemene informatie op de website zou je niet veel wijzer worden 🙂
Deze formules zijn gericht op mensen die veel data verbruiken. Dan ben je het beste af met het beste netwerk. Het is dan ook logisch dat iedereen voor generation connect kiest. MV zal enkel nog voor de die hard MV fans zijn maar op termijn zijn ze ten dode opgeschreven.
Er is een groot punt dat iedereen hier blijkbaar vergeet te vermelden.
Bij MV als je over uw periode gaat van 1 maand, wordt de bundel gedeactiveerd en terug geactiveerd bij uw eerst volgende herlading.
Bij de nieuwe mobistar formule moet er 2 maal (inderdaad 2 maal) herlaad worden om een gedeactiveerd bundel terug te herladen.
Wat voor mij persoonlijk inhoud dat ik na een tijdje 100den euro’s aan belwaarde op mijn kaart zou hebben die ik nooit kan opgebruiken omdat ik enkel en alleen SMS en Surf.
Kan er mij iemand vertellen hoe dit geregeld is bij Generation Connect?
Bij Generation connect kan je je resterende krediet, net als bij MV, gewoon opsouperen.